Przetargi.pl
świadczenie usługi „sukcesywny odbiór i unieszkodliwianie odpadów medycznych wraz z własnym transportem i załadunkiem na rzecz Powiatowych Zakładów Opiekuńczo-Leczniczych w Grojcu”

Powiatowe Zakłady Opiekuńczo-Lecznicze w Grojcu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-615 Grojec, Aleja Ogrodowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 428 136, , fax. 338 428 903
  • Data zamieszczenia: 2019-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Zakłady Opiekuńczo-Lecznicze w Grojcu
    Aleja Ogrodowa 1
    32-615 Grojec, woj. małopolskie
    tel. 338 428 136, , fax. 338 428 903
    REGON: 29830100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzol.cba.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    świadczenie usługi „sukcesywny odbiór i unieszkodliwianie odpadów medycznych wraz z własnym transportem i załadunkiem na rzecz Powiatowych Zakładów Opiekuńczo-Leczniczych w Grojcu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi „sukcesywny odbiór i unieszkodliwianie odpadów medycznych wraz z własnym transportem i załadunkiem na rzecz Powiatowych Zakładów Opiekuńczo-Leczniczych w Grojcu” w Powiatowych Zakładach Opiekuńczo-Leczniczych w Grojcu, Aleja Ogrodowa 1, Grojec 32-615 – w sposób sprawny, dokładny i terminowy, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2014 r o odpadach (t.j. Dz.U. 2019 r. poz. 701 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (t.j. Dz.U. 2016 r. poz. 1819). Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją usług. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 5 do SIWZ. 1.Kody wytwarzanych odpadów przez Powiatowe Zakłady Opiekuńczo Lecznicze w Grojcu: • 18 01 01 – narzędzia chirurgiczne, zabiegowe i ich resztki z wyłączeniem 18 01 03 • 18 01 03* – inne odpady, które zawierają drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt( np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady) z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82 • 18 01 04 – inne odpady niż wymienione w 18 01 03 (np. opatrunki z materiału lub gipsu, pościel, ubrania jednorazowe, pieluchomajtki) • 18 01 09 – leki inne niż wymienione w 18 01 08 2.Odbiór odpadów medycznych od Zamawiającego będzie dokonywany specjalistycznym środkiem transportu spełniającym wymogi przepisów ADR, wyposażonym w legalizowaną wagę Wykonawcy, na koszt Wykonawcy z zachowaniem przepisów obowiązujących przy transporcie towarów niebezpiecznych. 3.Zamawiający zastrzega, że odpady medyczne będą ważone w siedzibie Zamawiającego w obecności pracownika Wykonawcy oraz upoważnionego pracownika Zamawiającego i na podstawie tych danych wystawiona będzie faktura. 4. Wykonawca, zobowiązuje się do wykonywania usługi z należytą starannością, przy uwzględnieniu charakteru prowadzonej działalności i przy zachowaniu obowiązujących w tym zakresie przepisów higieniczno-sanitarnych wraz z uporządkowaniem terenu wokół miejsca usytuowania pojemników. 5.Wykonawca na swój koszt dostarczy Zamawiającemu: • podczas każdego odbioru materiału skażonego: 10 szt. pojemników ( czerwonych) twardych na materiał skażony o pojemności 1l lub 1,5l. W razie konieczności Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć dodatkowo każdą ilość pojemników na zgłoszenie Zamawiającego w terminie do 48h. • raz na miesiąc (pierwszy odbiór odpadów w miesiącu): 5 szt. pojemników (niebieskich) twardych na odpad o kodzie 18 01 09 o pojemności 1 l • na czas trwania umowy wykonawca wypożycza Zamawiającemu: 2 kontenery o pojemności co najmniej 700 l przeznaczone do gromadzenia odpadów o kodzie 18 01 04 6.W razie niemożności odebrania odpadów w terminie umownym, Wykonawca musi o tym poinformować Zamawiającego wcześniej. W takim przypadku, albo Wykonawca na własny koszt i ryzyko, po akceptacji przez Zamawiającego, wykona tą część zamówienia przez inny uprawniony podmiot, albo Zamawiający na koszt Wykonawcy zleci realizację tej części zamówienia innemu uprawnionemu podmiotowi. 7.Wykonawca zobowiązuje się do odbioru całości zgromadzonych odpadów. 8.Wykonawca zobowiązuje się do odbioru każdorazowo odpadów niezależenie od ich ilości. 9.Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dodatkowej usługi odbioru odpadów(sporadycznie, w wyjątkowych sytuacjach) po telefonicznym lub mailowo zgłoszeniu takiego zapotrzebowania przez Zamawiającego. 10.Dodatkowe wymagania dot. realizacji przedmiotowej usługi: • Zgodnie z art. 20 ust 3 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2019 r. poz. 701 ze zm.) zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone • Zgodnie z art. 20 ust 6 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych. • Zgodnie z art.95 ust. 4 i 5 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach zakaźne odpady medyczne unieszkodliwia się przez termiczne przekształcenie w spalarniach odpadów niebezpiecznych. Zakazuje się ich unieszkodliwianie we współspalarniach odpadów. 11.Zamawiający informuje, że rocznie wytwarza około 30 Mg (30000 kg) i ilość ta ze względu na specyfikę ich wytwarzania może ulec zmianie. Zamawiający zastrzega sobie prawo niezrealizowania całości zamówienia, jeżeli jego indywidualne potrzeby będą mniejsze od przewidywanych. Z tego tytułu nie przysługują Wykonawcy żadne roszczenia. 12.Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 13.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 14.Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług w zakresie: odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów medycznych zgodnie z obowiązującymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa: a) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2019 r. poz. 701 ze zm.), b) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 ze zm.), c) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923), d) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017 r. poz. 1975), e) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1819 ze zm.), f) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie rodzajów odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych, których odzysk jest dopuszczalny (Dz. U. z 2015 r. poz. 1116), g) Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 382 ze zm.), h) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 819), i) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 107). 15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli wykonywania usługi przez Specjalistę ds. epidemiologii. W celu umożliwienia przeprowadzenia kontroli Wykonawca przedstawia na życzenie Zamawiającego odpowiednie dokumenty oraz udziela wszelkich niezbędnych informacji w zakresie realizacji usługi 16. Wykonawca jest zobowiązany, że z chwilą odbioru odpadów od Zamawiającego staje się posiadaczem odpadów i ciążą na nim obowiązki dalszego postępowania zgodnie z wszystkimi obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Zamawiający z chwilą przekazania odpadów Wykonawcy przenosi odpowiedzialność za dalsze gospodarowanie tymi odpadami. 17. Wykonawca zobowiązuje się, że ponosi Wszelką odpowiedzialność związaną z zagrożeniem epidemiologicznym z tytułu transportu odpadów niebezpiecznych do odpowiedniego miejsca utylizacji; 18.Zamówienie zostanie zrealizowane w terminie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy zgodnie z umową i załącznikami do niej.19.Odbiór odpadów jeden raz w tygodniu z siedziby PZOL w Grojcu AL. Ogrodowa 1, 32-615 Grojec. W przypadku kiedy dzień wyznaczony do odbioru odpadów medycznych będzie dniem wolnym od pracy, Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w dniu poprzedzającym. 19. Zamawiający i Wykonawca zobowiązują się przed podpisaniem umowy uzgodnić dzień tygodnia, w którym będą odbierane odpady medyczne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90524000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2.Wartość wadium wynosi: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 poz. 310) 4.WADIUM wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: ING Bank Śląski nr 74 1050 1445 1000 0090 3022 6808 z dopiskiem: „SUKCESYWNY ODBIÓR I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW MEDYCZNYCH WRAZ Z WŁASNYM TRANSPORTEM I ZAŁADUNKIEM NA RZECZ PZOL W GROJCU” PZOL.ZP.262a.5.2019 Wadium wniesione w tej formie zamawiający zwraca bez odsetek, co wynika z umowy rachunku bankowego, na którym będzie ono przechowywane. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwotą wadium podanego wyżej rachunku bankowego Zamawiającego. 6. Zaleca się, aby do oferty Wykonawcy załączyli potwierdzenie przelewu kwoty wadium. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, oryginał gwarancji lub poręczenia należy dołączyć do oferty. Wadium musi być wystawione na Zamawiającego. 8. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na skutek okoliczności, o których mowa w pkt. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o: • oświadczenie – załącznik nr 3 do SIWZ, • aktualne zezwolenia właściwych organów administracji publicznej na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, a w szczególności: -decyzję zezwalającą na zbieranie odpadów medycznych stanowiących przedmiot zamówienia (wg kodów), wydaną przez właściwy organ zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późń. zm.) – dotyczy podmiotów, które ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru zakaźnych odpadów medycznych są zobowiązane do posiadania stosownego zezwolenia; -decyzję zezwalającą na transport odpadów medycznych stanowiących przedmiot zamówienia (wg kodów), wydaną przez właściwy organ zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późń. zm.); -decyzję/zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami dotyczące unieszkodliwiania odpadów przy zachowaniu warunków określonych w art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późń. zm.) – w przypadku, jeżeli unieszkodliwiania odpadów dokonuje podmiot trzeci w stosunku do Wykonawcy, należy przedłożyć ważną decyzję zezwalającą na unieszkodliwianie odpadów wydaną dla tego podmiotu oraz umowę zawartą pomiędzy Wykonawcą, a podmiotem unieszkodliwiającym odpady – w celu wykazania spełnienia warunku unieszkodliwiania odpadów medycznych zgodnie z wymogami ustawy o odpadach, a w szczególności zachowania zasady bliskości uregulowanej w art. 20 ustawy o odpadach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ; - Dowód wniesienia wadium; - Pełnomocnictwa (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach