Przetargi.pl
Świadczenie usługi przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg na podstawie art. 50a oraz art. 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym

Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ogłasza przetarg

  • Adres: 58-300 Wałbrzych, Jana Matejki 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-10-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu
    Jana Matejki 1
    58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    REGON: 891050841
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdkium.walbrzych.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg na podstawie art. 50a oraz art. 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w sposób ciągły, w systemie 24-godzinnym, 7 dni w tygodniu usługi przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg położonych na terenie Gminy Wałbrzych na podstawie art. 50a oraz art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.) z uwzględnieniem rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1959) i rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2285).1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia całodobowego parkingu strzeżonego dla pojazdów usuwanych z dróg na terenie Gminy Wałbrzych.2) Wykonawca zobowiązany jest do:a) przyjęcia pojazdu na parking strzeżony na podstawie kopii dyspozycji usunięcia pojazdu (dyspozycji prawidłowo wypełnionej i zawierającej wszystkie dane) wydanej przez pracowników uprawnionych podmiotów określonych w art. 50a ust. 1 oraz art. 130a ust. 4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym, tj. policjanta, strażnika miejskiego, osoby dowodzącej akcją ratowniczą oraz na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego, b) przechowywania pojazdu usuniętego z drogi na parkingu strzeżonym Wykonawcy, do czasu odbioru przez właściciela/ osobę upoważnioną do odbioru lub przez Zamawiającego,c) zabezpieczenia pojazdu i znajdujących się w nim rzeczy przed uszkodzeniem, kradzieżą i dewastacją,d) naliczania opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym zgodnie z wysokością opłat ustalonych uchwałą Rady Miejskiej Wałbrzycha i umów zawartych przez Zamawiającego na holowanie i przechowywanie pojazdów (Zamawiający będzie na bieżąco przekazywał Wykonawcy informację o wysokości opłat),e) wydania pojazdu z parkingu strzeżonego osobie uprawnionej,f) prowadzenia ewidencji pojazdów odebranych i nieodebranych z parkingu strzeżonego,g) w przypadku nieodebrania pojazdu w terminach określonych w art. 50a ust. 2 i w art. 130a ust. 10 ustawy - Prawo o ruchu drogowym powiadamiania o tym fakcie Zamawiającego oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu nie później niż trzeciego dnia od upływu tego terminu,h) świadczenia usługi w sposób ciągły, w systemie całodobowym przez 7 dni w tygodniu,i) dysponowania położonym na terenie Gminy Wałbrzych parkingiem strzeżonym z wydzielonymi stanowiskami parkingowymi w liczbie min. 80, w tym minimum:- 2 stanowiska dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony i nieprzekraczającej 7 ton,- 2 stanowiska dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 7 ton i nieprzekraczającej 16 ton,- 2 stanowiska dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 16 ton.3) Powierzchnia parkingu ma być utwardzona, parking ma być ogrodzony ogrodzeniem o wysokości pow. 1,5 m, ma posiadać zamykaną bramę wjazdową, teren parkingu ma być oświetlony w sposób zapewniający widoczność na terenie całego parkingu, parking ma być strzeżony całodobowo przez co najmniej jedną osobę.4) Na terenie parkingu ma znajdować się zamykane pomieszczenie o powierzchni co najmniej 10 m2 z przeznaczeniem na przechowywanie części pojazdów oraz wyposażenia pojazdów.5) Wykonawca przyjmie pojazd na parking pod warunkiem, że dyspozycja usunięcia pojazdu jest wypełniona prawidłowo i zawiera wszystkie dane. W przypadku, gdy Wykonawca wykona usługę przyjęcia pojazdu na parking celem jego przechowywania na podstawie dyspozycji, która nie jest wypełniona prawidłowo i nie zawiera wszystkich danych, Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za wykonaną usługę przechowywania pojazdu, chyba że właściciel pojazdu uiści opłatę lub opłatę uiści wykonawca usuwający pojazd.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Projekcie Umowy stanowiącym załącznik do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 63712400-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:- 4.000,00 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego:Bank Millenium 91 1160 2202 0000 0004 9416 1592z adnotacją „Wpłata wadium – numer sprawy DU.260.31.2023” oraz z nazwą Wykonawcy składającego ofertęUWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:5.1 musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;5.2 z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta /poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium;5.3 powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;5.4 termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą(z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert;5.5 w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;5.6 beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Wałbrzych – Zarząd Dróg, Komunikacjii Utrzymania Miasta w Wałbrzychu;5.7 w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);5.8. musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.6. W przypadku wniesienia wadium w formie:1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania niezbędnymi do realizacji zamówienia narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi dostępnymi Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, tj.: parkingiem spełniającym poniższe parametry.Wymagania dotyczące parkingu:l.p. Opis parkingu1. Liczba miejsc parkingowych (wydzielonych stanowisk parkingowych) łącznie minimum 80, w tym:1.1. liczba miejsc parkingowych (stanowisk) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony i nieprzekraczającej 7 ton - minimum 21.2. liczba miejsc parkingowych (stanowisk) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 7 ton i nieprzekraczającej 16 ton - minimum 21.3. liczba miejsc parkingowych (stanowisk) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 16 ton - minimum 22. Ogrodzenie powyżej 1,5 m3. Powierzchnia utwardzona4. Zamykana brama wjazdowa5. Oświetlenie parkingu w sposób zapewniający widoczność na terenie całego parkingu6. Zamykane pomieszczenie na terenie parkingu o powierzchni co najmniej 10 m2 z przeznaczeniem na przechowywanie części pojazdów oraz wyposażenia pojazdówWarunek ma spełnić Wykonawca samodzielnie, w przypadku Wykonawców występujących wspólnie jeden z Wykonawców.Z uwagi na fakt, że zastrzeżonym przez Zamawiającego kluczowym zadaniem zamówienia jest prowadzenie parkingu strzeżonego, Wykonawca nie może w zakresie warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej powoływać się na zasoby podmiotu trzeciego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach