Przetargi.pl
Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie gminy Lipowa i zagospodarowania tych odpadów

Urząd Gminy w Lipowej ogłasza przetarg

  • Adres: 34324 Lipowa, Lipowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2016-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Lipowej
    Lipowa 708
    34324 Lipowa, woj. śląskie
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie gminy Lipowa i zagospodarowania tych odpadów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Lipowa, w 2017 roku, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 250), zapisami Planu gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego 2014, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Śląskiego nr IV/25/1/2012 z dnia 24 sierpnia 2012r. z załącznikami, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lipowa uchwalonego Uchwałą Rady Gminy nr XXVI/136/16 z dnia 22 czerwca 2016r. oraz uchwała Nr XXVII/148/16 Rady Gminy Lipowa z dnia 25 sierpnia 2016 r w sprawie zmiany uchwały nr XXVI/136/16 z dnia 22 czerwca 2016 r w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lipowa oraz uchwałą Rady Gminy Lipowa z dnia 22 czerwca 2016r. nr XXVI/135/2016 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę 2. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zbieranych selektywnie oraz surowców wtórnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Lipowa z: 1) nieruchomości zamieszkałych, 2) nieruchomości niezamieszkałych przez które Zamawiający rozumie nieruchomość, na której prowadzona jest np. działalność: gospodarcza, społeczna, publiczna, a także budynki letniskowe oraz budynki wykorzystywane do celów rekreacyjno -wypoczynkowch oraz cmentarze. 3) wyposażenie nieruchomości zamieszkałych, domków letniskowych oraz budynków rekreacyjno-wypoczynkowych w pojemniki do zbiórki popiołu oraz odpadów niesegregowanych (zmieszanych) 4) organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK) 3. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z podziałem na zmieszane odpady komunalne (tzw. balast)(kod odpadu 20 03 01) oraz odpady selektywnie zbierane: 1) popioły z palenisk domowych pod kodem 10 01 01 (żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów z wyłączeniem pyłów z kotłów wymienionych w 10 01 04), 2) odpady opakowaniowe z metali, tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe kody 150101, 150102, 150104, 150105, 150106, 15 01 07, 3) tworzywa sztuczne ( kody 20 01 39, 15 01 02), 4) metale kod 20 01 40, 5)odpady segregowane szkło kod 150107, 200102, 6)odpady segregowane papier i tektura kod 150101, 200101, 7)odpadów wielkogabarytowych kodzie 20 03 07 oraz zużytych opon o kodzie 16 01 03, 8) odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych ( tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory i inne) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 33* oraz 20 01 28, 200130, 8) przeterminowanych leków o kodzie 20 01 32, 9) inne odpady nieulegające biodegradacji 20 02 03, 10) odpady zielone kod 200201, ulegające biodegradacji 200108, 11) odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 20 03 99. 4. Częstotliwość odbioru zgodnie z harmonogramem - zał. nr 8: 1) Segregowane surowce wtórne i balast – raz w miesiącu 2) żużel (popioły) – raz w miesiącu 3) odpady zielone - raz w miesiącu 5. Objazdowa zbiórka z nieruchomości następujących odpadów: zużyte baterie i akumulatory, chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe następować będzie zgodnie z poniższymi warunkami: - wystawione selektywnie i zabezpieczone przez właścicieli w wyznaczonym dniu w miejscu dostępnym dla Wykonawcy, - częstotliwość odbioru przez Wykonawcę - 2 razy w roku, zgodnie z ustalonym między Zamawiającym i Wykonawcą harmonogramem. 6. Zbiórka selektywnie zebranych i dostarczonych przez właścicieli nieruchomości do zlokalizowanego w budynku Urzędu Gminy pojemnika: • baterie. - termin odbioru przez Wykonawcę - raz na kwartał oraz na zgłoszenie Zamawiającego. 7. Zbiórka selektywnie zebranych i dostarczonych przez właścicieli nieruchomości do zlokalizowanego we wskazanej przez Zamawiającego aptece konfiskatora: • przeterminowane leki. - termin odbioru przez Wykonawcę - raz na kwartał oraz na zgłoszenie Zamawiającego. 8. Miejsce odbioru: 1) segregowane surowce wtórne odbierane będą z przed wszystkich posesji zamieszkałych/niezamieszkałych, określonych przez strony w corocznym harmonogramie. Właściciele tych posesji wystawiać będą worki przed posesję (wjazdy) swoich posesji dostępnych z drogi publicznej. 2) zmieszane odpady komunalne (balast) gromadzone w pojemnikach 1,1 m3 lub kubłach 0,11 m3,0,12 m3, 0,24 m3 będą odbierane z przed (wyjazdów)wszystkich posesji dostępnych z drogi publicznej określonych przez strony w corocznym harmonogramie. Kontenery 5 m3 i 7m3 po wcześniejszym zgłoszeniu u Zamawiającego 3) popiół gromadzony w pojemnikach 110 l, 120 l, 240l będą odbierane spod bram wjazdów wszystkich posesji, określonych przez strony w corocznym harmonogramie, dopuszcza się możliwość oddawania popiołu w workach na terenach o utrudnionym dojeździe pkt 3 4) Tereny o utrudnionym dojeździe z uwagi na ukształtowanie terenu wymagające użycia specjalistycznego sprzętu mechanicznego w szczególności: a) Lipowa – Lipowa ,,Bugaj”, Podlas, Lipowa ,,Przysłop”, Dolna Lipowa, Lipowa ,,Jastrząbka” , Schronisko Skrzyczne b) Słotwina ,,Wandzle” c) Ostre – strona lasu d) Twardorzeczka góra, Sośliny. 9. Ilość nieruchomości 1) zamieszkałych: Lipowa -1430 Leśna - 621 Sienna - 255 Twardorzeczka - 380 Ostre - 128 Słotwina - 212 2) niezamieszkałych: a) Lipowa: Działalności gospodarcze - 95 Domki letniskowe - 272 1 Szkoła Podstawowa 1 Przedszkole Kościół Parafialny Cmentarz Urząd Gminy Lipowa Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Bank Spółdzielczy Poczta Ośrodek Zdrowia b)Leśna: Działalności gospodarcze - 32 Domki letniskowe - 53 1 Szkoła Podstawowa 1 Przedszkole Kościół Parafialny Cmentarz komunalny c)Sienna Działalność gospodarcza - 9 Domki letniskowe - 11 1 Szkoła Podstawowa 1 Przedszkole d)Twardorzeczka Działalność gospodarcza -14 Domki letniskowe - 63 Zespół Szkolno-Przedszkolny - 1 e) Ostre Działalność gospodarcza - 5 Domki letniskowe - 17 Kościół f) Słotwina Działalność gospodarcza -11 Domki letniskowe - 35 Zespół Szkolno-Przedszkolny 1 Kościół UWAGA: Podana ilość nieruchomości objętych zbiórką odpadów w okresie realizacji umowy może ulec zmianie. Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych oraz budynków letniskowych i budynków rekreacyjno-wypoczynkowych znajdujących się na terenie gminy Lipowa w 1 pojemnik do zbiórki popiołu o pojemności 240 l oraz 1 pojemnik do zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych o pojemności 240 l pojemniki zgodnie z PN 840. Zamawiający dopuszcza w wyjątkowych przypadkach zastąpienie pojemnika na zmieszane odpady komunalne o pojemności 240 l dwoma pojemnikami o pojemności 240 l. Na dzień publikacji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia zapotrzebowanie na pojemniki przedstawia się następująco: Ilość nieruchomości na terenie Gminy Lipowa które należy wyposażyć w pojemniki o pojemności 240l – na popiół 3477 sztuk na odpady zmieszane 3477 sztuk Termin wyposażenia w pojemniki wszystkich nieruchomości na terenie Gminy Lipowa do dnia 30.01.2017. Po stronie wykonawcy ciąży obowiązek wymiany pojemników jeżeli nastąpi zużycie wynikające z normalnej eksploatacji. W przypadku aktów wandalizmu wykonawca dokona wymiany zniszczonego pojemnika po zgłoszeniu faktu wandalizmu przez właściciela nieruchomości do odpowiednich organów (policja). Wykonawca jest zobowiązany zorganizować, odpowiednio wyposażyć i prowadzić Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów komunalnych z zachowaniem niżej podanych wymogów: PSZOK winien : a) być zlokalizowany w odległości nie większej niż 25 km od granicy Gminy b) lokalizacja winna zapewniać swobodny dostęp dla mieszkańców Gminy Lipowa c) spełniać wszystkie wymagane prawem warunki d) funkcjonować przez cały okres obowiązywania umowy e) przyjmować od właścicieli nieruchomości zamieszkałych ,właścicieli budynków letniskowych lub budynków wykorzystywanych do celów rekreacyjno-wypoczynkowych następujących rodzajów odpadów : 1) odpady budowlane i remontowe ( gruz do 1m3 bezpłatnie na rok) styropiany, wiadra , puszki po materiałach budowlanych, ondulina nie zawierająca azbestu 2) meble i inne odpady wielkogabarytowe 3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 4) zużyte opony 5) przeterminowane leki 6) chemikalia (opakowania po chemikaliach, resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, detergentów itp.) 7) zużyte baterie i akumulatory 8) zużyte świetlówki i lampy fluorescencyjne 9) odpady ulegające biodegradacji (np. odpady kuchenne i odpady zielone) 10) zużytą odzież , tekstylia 11) papa do 1 m3 na rok bezpłatnie f) być czynny w 2 dni robocze w tygodniu tj. wtorek i czwartek przez 8 godzin od godz.700 do godz.1500 oraz 2 soboty w miesiącu 1 i 3 przez 4 godziny od 800 -1200 g) musi być wyposażony w wagę 10. Transport i zagospodarowanie. Do obowiązków wykonawcy należy: a) Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem, b) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, d) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych lub zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z aktualnie obowiązującego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa śląskiego e) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), f) gospodarowanie odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 250.), zgodnie z rozporządzeniami tj.: - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 12 000,00 zł. Słownie: dwanaście tysięcy złotych. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.). 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: 81 8137 0009 0000 2538 2000 0030. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. NIEDOPUSZCZALNE JEST WNIESIENIE WADIUM GOTÓWKĄ W KASIE Urzędu Gminy Lipowa. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, do oferty należy dołączyć numer konta bankowego, na które Zamawiający dokona zwrotu wadium. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału i załączyć do oferty. 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofert zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do 17.11.2016 r. do godz. 09:00. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą, tj. 30 dni.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach