Przetargi.pl
Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Włodowice

Gmina Włodowice z siedzibą Urząd Gminy Włodowice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-421 Włodowice, ul. Krakowska 26
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3153001 , fax. 034 3153031
  • Data zamieszczenia: 2014-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Włodowice z siedzibą Urząd Gminy Włodowice
    ul. Krakowska 26 26
    42-421 Włodowice, woj. śląskie
    tel. 034 3153001, fax. 034 3153031
    REGON: 15139874100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wlodowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Włodowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I.Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach na terenie gminy Włodowice, na których zamieszkują mieszkańcy. Zamówienie obejmuje: 1. Odbiór odpadów: 1.1) selektywnie zebranych wg rodzaju, bezpośrednio z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy : a) szkło (bezbarwne i kolorowe) b) tworzywa sztuczne, opakowania z blachy stalowej, aluminiowej, metale, opakowania wielomateriałowe c) papier d) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji. 1.2) odpadów zmieszanych, niesegregowanych. 1.3) Odbiór odpadów zgromadzonych w ramach tzw. MPSZOK - Mobilnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wg następujących frakcji: przeterminowane leki i chemikalia, inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, szkło, papier, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, odpady budowlane i remontowe ( pochodzące z drobnych remontów nie wymagających uzyskania decyzji lub pozwolenia). 2. Wyposażenie nieruchomości: w pojemniki i worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w tym: a) dla nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi wskazanych przez Zamawiającego w pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych, niesegregowanych zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Włodowice (zał. nr 3 do SIWZ) o następujących pojemnościach: gospodarstwo 1 osobowe - pojemnik 120 l gospodarstwo 2 osobowe - pojemnik 120 l gospodarstwo 3 - 4 osobowe - pojemnik 240 l gospodarstwo 5 - 7 osobowe - pojemnik/i 360 l gospodarstwo 8 osobowe i więcej - pojemnik/i 480 l Zamawiający dopuszcza wyposażenie nieruchomości w pojemniki o różnych pojemnościach, zastrzegając przy tym że musi zostać zachowana wymagana pojemność 360 l, 480 l. oraz w worki do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 l na poszczególne frakcje: - szkło (bezbarwne i kolorowe) - worek o kolorze zielonym - tworzywa sztuczne, opakowania z blachy stalowej, aluminiowej, metale, opakowania wielomateriałowe - worek o kolorze żółtym - papier - worek o kolorze niebieskim - odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji - worek o kolorze brązowym Worki powinny posiadać informację tekstową o przeznaczeniu. b) dla nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi wskazanych przez Zamawiającego w pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych, niesegregowanych o pojemności 1100 l oraz w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 1100 l, 240 l. Pojemniki do selektywnej zbiórki powinny posiadać informację w formie graficznej lub tekstowej o przeznaczeniu i sposobie użytkowania lub inny kolor w zależności od frakcji selektywnie gromadzonych w nim odpadów komunalnych ( 4 kolory ). c) Wykonawca dostarcza właścicielom nieruchomości przy każdym odbiorze odpadów selektywnie zebranych worki w ilości równej liczbie wystawionych w dniu odbioru zapełnionych worków na poszczególne frakcje odpadów. Do 31.12.2014r. Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości worki na papier, szkło, tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe, odpady ulegające biodegradacji w ilości po 1 sztuce na odpady każdej frakcji. Ponadto Wykonawca odbierze wystawione w przeźroczystych workach zgodnie z harmonogramem odpady komunalne zbierane w sposób selektywny u źródła papier, szkło, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, odpady ulegające biodegradacji w każdej ilości. d) Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania ilości i pojemności urządzeń do gromadzenia odpadów w terminie do 7 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego (Zamawiający będzie przekazywał aktualizowany wykaz na podstawie deklaracji.) e) Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć punkty zbiórki odpadów komunalnych nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi (bloki) oraz nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi w worki i pojemniki stanowiące własność Wykonawcy. Zamawiający przekaże Wykonawcy wraz z umową wykaz adresów nieruchomości objętych zamówieniem, które należy wyposażyć w worki i pojemniki. Zamawiający zastrzega, że dostarczone pojemniki winny być sprawne technicznie i spełniać obowiązujące normy. f) Wykonawca jest zobowiązany do mycia i dezynfekcji pojemników przez siebie dostarczonych 1 raz w ciągu roku kalendarzowego: po zakończonym sezonie letnim w miesiącu wrześniu lub październiku. g) Wykonawca jest zobowiązany także do naprawy lub wymiany uszkodzonych z winy Wykonawcy w wyniku typowej eksploatacji pojemników na odpady na własny koszt niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty zgłoszenia tego faktu w formie pisemnej przez Zamawiającego. 2.1 Odbiór odpadów określonych w pkt.1 zgodnie ze sporządzonym przez Wykonawcę (po zaakceptowaniu przez Zamawiającego ) harmonogramem wywozu odpadów, który będzie realizowany na następujących zasadach: a) zgromadzone w pojemnikach odpady komunalne zmieszane, niesegregowane odbierane będą: - w cyklu dwutygodniowym - z nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi (bloki), - 1 x w miesiącu - z nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi. Ilość odebranych odpadów będzie limitowana pojemnością pojemników, które Wykonawca dostarczy na poszczególne nieruchomości. b) zgromadzone w workach i pojemnikach odpady zbierane w sposób selektywny: szkło, papier, tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe, odpady ulegające biodegradacji odbierane będą w nielimitowanych ilościach: - 1 x w tygodniu - z nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi (bloki), - 1 x w miesiącu - z nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi. c) zgromadzone w workach i pojemnikach odpady komunalne ulegające biodegradacji odbierane będą w nielimitowanych ilościach z zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej: - 1 x w miesiącu - w okresie od miesiąca kwietnia do listopada. - 1 x na dwa miesiące - w pozostałym okresie. d) odpady rodzaju: zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony odbierane będą w nielimitowanych ilościach z zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej w formie wystawki w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego 4 x w roku. 3. Zorganizowanie Mobilnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów (MPSZOK) do którego mieszkańcy gminy Włodowice będą uprawnieni bezpłatnie przekazać następujące odpady zebrane selektywnie: przeterminowane leki i chemikalia, inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, szkło, papier, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, odpady budowlane i remontowe ( pochodzące z drobnych remontów nie wymagających uzyskania decyzji lub pozwolenia). MPSZOK powinien spełniać następujące warunki: - ustawiony w miejscu dostępnym dla wszystkich mieszkańców Gminy. - mobilny punkt będzie czynny 1 x na kwartał w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, tak aby umożliwić mieszkańcom gminy Włodowice w sposób dogodny oddać odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest do dozoru mobilnego punktu oraz utrzymania czystości i porządku wokół ww punktu po zakończonej zbiórce. Samochody realizujące usługę muszą być odpowiednio oznakowane. 4. Monitorowanie obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane odpady komunalne. Nie należy uznać za brak segregacji przypadku pojawienia się pojedynczych odpadów, które powinny być selektywnie wyłączone z odpadów zmieszanych, np. 1 butelka, gazeta itp. Wykonawca będzie zobowiązany w terminie 7 dni roboczych od zaistnienia opisanego zdarzenia do pisemnego poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć niezbędną dokumentację: fotografię nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości. W razie braku podpisu właściciela nieruchomości Wykonawca obowiązany jest opisać przyczynę braku podpisu. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia i jakiej nieruchomości zdarzenie dotyczy. 5. Wykonawca jest zobowiązany: a) przedstawić Zamawiającemu do zaakceptowania projekt harmonogramu wywozu odpadów w następnym roku trwania umowy Wykonawca przedstawi: do 31 grudnia 2014r. - harmonogram na rok 2015 i do 15 grudnia 2015 roku na rok 2016, b) w przypadku jakichkolwiek zmian w harmonogramie odbioru odpadów komunalnych w trakcie trwania umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu projekt ze zmianami co najmniej na miesiąc przed planowanym terminem wprowadzenia zmian w harmonogramie. c) wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga itp. zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. d) zamieścić harmonogram na swojej stronie internetowej, oraz przygotować harmonogram w formie kalendarza i dostarczyć go na posesje objęte systemem. 6. Transport i przekazywanie odpadów: Wykonawca zagospodarowuje odebrane odpady poprzez przekazanie: a) selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 21 z późn. zm.) b) zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do istniejących regionalnych instalacji lub instalacji zastępczej do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Planie gospodarki odpadami dla województwa śląskiego 2014 Region I oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 7. Odzysk i unieszkodliwianie zebranych odpadów komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do: a) osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U.z 2012r. poz. 645) b) osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U.z 2012r. poz. 676) 8. Sprawozdawczość. Wykonawca jest zobowiązany do: a) bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. b) przekazywania Zamawiającemu przez cały okres trwania umowy raportów miesięcznych w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca zawierających informacje o: - ilości i pojemności pojemników zebranych z wyszczególnionych nieruchomości, - sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów. c) przekazywania kart przekazania odpadów i dowodów wagowych (określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów - (Dz.U. z 2010r. Nr 249, poz.1673) d) przekazywania Zamawiającemu przez cały okres trwania Umowy sprawozdania kwartalnego zgodnie z art. 9n ust.1-3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. (Dz.U. z 2012r. poz. 630) w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. 9. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu, b) naprawianie lub ponoszenie kosztów naprawy (według wyboru Zamawiającego ) szkód wyrządzonych w majątku Gminy i osób trzecich podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenia chodników, punktów składania odpadów, ogrodzeń, wjazdów itp.) c) odbiór i transport odpadów, również w przypadkach kiedy dojazd do punktów zbiórki nieruchomości zamieszkałych budynkami jednorodzinnymi, wielorodzinnymi (bloki) jest utrudniony z powodu np. remontu dróg, chodników itp. W przypadku zaistnienia takich okoliczności Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. d) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach, posiedzeniach komisjach Rady Gminy, sesjach prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiana będzie tematyka związana z realizacją przedmiotu zamówienia. Zaproszenia na powyższe spotkania będą przekazywane Wykonawcy z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. e) prowadzenie kampanii informacyjnych (przez wywieszenie ogłoszeń oraz ich przekazywanie, przygotowanie do zamieszczenia na stronach internetowych gminy itp.) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni wolnych. f) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich, za szkody powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. g) wykonywanie przedmiotu zamówienia w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum. h) w ramach posiadanego zaplecza biurowego do dodatkowych obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie stałego kontaktu przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą. 9.1 Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość zamówienia. a) liczba mieszkańców gminy Włodowice, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych - 4848, b) liczba mieszkańców nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi: 4503 osób, c) liczba mieszkańców nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi (bloki) : 345, d) liczba bloków: 11, e) liczba worków 120 l na odpady podlegające selektywnej zbiórce, przeznaczone do wyposażenia nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi ok. 65000/rok, f) liczba pojemników potrzebna do wyposażenia nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnym : 1432 szt. w tym: pojemnik 120l - 550 szt. pojemnik 240l - 600 szt. pojemnik 360l - 270 szt. pojemnik 480l - 12 szt. Zamawiający dopuszcza wyposażenie nieruchomości w pojemniki o różnych pojemnościach, zastrzegając przy tym że musi zostać zachowana wymagana pojemność 360l,480l, g) liczba pojemników potrzebna do wyposażenia nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi (bloki) : pojemnik 1100 l - 15 szt. odpady zmieszane pojemnik 1100l - ( 4 kolory ) - 16 szt.- segregacja pojemnik 240l - 24 szt. - segregacja. 9.2 Przedstawione powyżej ilości stanowią jedynie ilości szacunkowe określone na dzień prowadzenia postępowania, mogą ulec zmianie w czasie trwania umowy. 9.3 Zwiększenie bądź zmniejszenie ilości szacunkowych w okresie obowiązywania umowy nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 29.10.2014r. do godziny 12:00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U z 2007r. Nr 472, poz. 275 z późn. zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 9782 770002 0059 0000 8794 0003 - podając nazwę wpłacającego oraz informację, czego wpłata dotyczy - wadium przetargowe na Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Włodowice Wadium wniesione w formie pieniądza powinno wpłynąć na wyżej podany rachunek bankowy w terminie określonym przez Zamawiającego tak, aby do godz. 12:00 dnia 29.10.2014r. oferta była zabezpieczona wadium. Zaleca się załączyć do oferty dowód wniesienia wadium. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, oryginały dokumentów należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Włodowice pok. nr 18 z zachowaniem określonego wyżej terminu natomiast do oferty zaleca się załączyć ich kserokopię. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7. Przesłanki zwrotu lub zatrzymania wadium określone są w art. 46 ustawy PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wlodowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach