Przetargi.pl
Świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10-575 Olsztyn, Marszałka J. Piłsudskiego 7/9
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. (89) 52 32 400 , fax. (89) 52 72 049
  • Data zamieszczenia: 2023-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
    Marszałka J. Piłsudskiego 7/9
    10-575 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. (89) 52 32 400, fax. (89) 52 72 049
    REGON: 000514319
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. CZĘŚĆ I – świadczenie usługi ochrony fizycznej obiektów i mienia oraz usługi monitorowania sygnałów systemu alarmowego w Warmińsko Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie, Bazie Transportowej Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, Zespole do spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Olsztynie oraz obiekcie przy ul. Niepodległości 53/55 w Olsztynie. 2. Przedmiot zamówienia w ramach CZĘŚCI I obejmuje:1) w przypadku obiektu Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, zwanego dalej Urzędem, przy Al. Marszałka J. Piłsudskiego 7/9:a) świadczenie całodobowej usługi ochrony fizycznej obiektu i mienia:- przez dwóch pracowników ochrony fizycznej stałej w dniach pracy Urzędu w godzinach 6:00 – 18:00, przy czym jeden raz w miesiącu jeden pracownik (spośród tych dwóch pracowników) w godzinach: 6:00 – 20:00,- przez jednego pracownika ochrony fizycznej stałej w dniach pracy Urzędu w godzinach nocnych 18:00 – 6:00,- przez jednego pracownika ochrony fizycznej stałej w dniach wolnych od pracy – całodobowo,b) instalację systemu przeciwnapadowego na stanowisku PS1,c) całodobowe monitorowanie sygnałów alarmowych włamania i napadu wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej,d) całodobowe monitorowanie komunikatów wykrywania pożaru wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej,e) świadczenie usługi całodobowego stacjonarnego monitoringu wizyjnego obiektu w ramach stanowiska PS-1 wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej,f) ochronę fizyczną doraźną świadczoną przez załogę interwencyjną na wezwanie, w przypadku pikiet, demonstracji, itp. na terenie obiektu,2) w przypadku obiektu Bazy Transportowej Urzędu w Olsztynie przy ul. Kasprzaka 16:a) świadczenie usługi ochrony fizycznej obiektu i mienia przez jednego pracownika ochrony fizycznej stałej w dniach pracy Urzędu w godzinach 15:00 – 7:00, w dniach wolnych od pracy – całodobowo,b) instalację systemu przeciwnapadowego w pomieszczeniu portierni obiektu,c) całodobowe monitorowanie sygnałów alarmowych napadu wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej,d) świadczenie usługi stacjonarnego monitoringu wizyjnego obiektu podczas wykonywania usługi ochrony fizycznej obiektu i mienia przez pracownika ochrony fizycznej wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej,3) w przypadku obiektu Wojewódzkiego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Olsztynie przy ul. Dworcowej 60 – całodobowe monitorowanie sygnałów alarmowych włamania i napadu wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej,4) w przypadku obiektu w Olsztynie przy ul. Niepodległości 53/55 – całodobowe monitorowanie sygnałów alarmowych włamania i napadu wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej.3. Szczegółowy opis CZĘŚCI I zamówienia znajduje się w projektowanych postanowieniach umowy dla CZĘŚCI I – załączniku nr 3 do specyfikacji warunków zamówienia. 4. Zamawiający wymaga, aby pracownicy ochrony fizycznej stałej wykonujący obowiązki w ramach realizacji CZĘŚCI I zamówienia:1) byli wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej,2) nie posiadali statusu osób niepełnosprawnych,3) byli zatrudnieni przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę, zlecenia lub o dzieło.5. Wynagrodzenie pracowników ochrony fizycznej stałej musi być skalkulowane w taki sposób, aby uwzględniało co najmniej:1) wysokość minimalnego wynagrodzenia ustalonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 13 września 2022 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2023 r. (Dz. U. z 2022 poz. 1952), niezależnie od wymiaru zatrudnienia,2) składową kosztów zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę, uwzględniającego wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę, w postaci dodatków za pracę w godzinach nocnych – dotyczy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.6. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy, obowiązującymi przepisami oraz z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.7. Przedmiot zamówienia realizowany będzie z podziałem na następujące etapy:1) etap I – obejmujący świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia w roku 2023,2) etap II – obejmujący świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia w roku 2024,3) etap III – obejmujący świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia w roku 2025.8. W przypadku braku środków finansowych na realizację przedmiotu zamówienia w ramach etapów II lub III zamawiający odstąpi od realizacji tych etapów, a wykonawcy w takim przypadku będzie przysługiwało jedynie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części umowy do dnia odstąpienia.1. CZĘŚĆ II – świadczenie usługi ochrony fizycznej obiektów i mienia, usługi monitorowania sygnałów systemu alarmowego, usługi monitorowania sygnałów systemu wykrywania pożaru, usługi konserwacji urządzeń i instalacji systemu alarmowego oraz usługi konserwacji monitoringu wizyjnego w Delegaturze Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Elblągu oraz na Morskim Przejściu Granicznym w Elblągu.2. Przedmiot zamówienia w ramach CZĘŚCI II obejmuje:1) w przypadku obiektu Delegatury Urzędu w Elblągu przy ul. Wojska Polskiego 1:a) świadczenie usługi ochrony fizycznej obiektu i mienia:- przez jednego pracownika ochrony fizycznej stałej w dniach pracy Delegatury w godzinach 06:00 – 20:00,- przez jednego pracownika ochrony fizycznej stałej w soboty w godzinach 07:00 – 15:00,b) monitorowanie sygnałów alarmowych włamania oraz komunikatów wykrywania pożaru wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej w dniach pracy Delegatury, w godzinach 20:00 – 06:00, w soboty w godzinach 15:00 – 07:00, w pozostałych dniach wolnych od pracy – całodobowo,c) monitorowanie sygnałów alarmowych napadu, monitorowanie komunikatów wykrywania pożaru oraz świadczenie usługi stacjonarnego monitoringu wizyjnego (w tym pomieszczeń od nr 36 do nr 42 i nr 45 użytkowanych przez Wojewódzki Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Elblągu) wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej w dniach pracy Delegatury w godzinach 06:00 – 20:00, a w soboty w godzinach 07:00 – 15:00,d) świadczenie usługi konserwacji systemu monitoringu wizyjnego składającego się z 15 sztuk urządzeń monitorujących (kamer), tj. 5 sztuk na zewnątrz i 10 sztuk wewnątrz obiektu, wraz z instalacją i sprzętem niezbędnym do ich prawidłowego działania, oraz usługi konserwacji systemu alarmowego (urządzeń i instalacji),e) ochronę fizyczną doraźną świadczoną przez załogę interwencyjną na wezwanie, w przypadku pikiet, demonstracji, itp. na terenie obiektu,2) w przypadku obiektu Morskiego Przejścia Granicznego w Elblągu przy ul. Portowej 7:a) świadczenie usługi ochrony fizycznej obiektu i mienia:- przez jednego pracownika ochrony fizycznej stałej w dniach pracy Morskiego Przejścia Granicznego w Elblągu przy ul. Portowej 7 w godzinach 15:00 – 7:00 oraz w dniach wolnych od pracy – całodobowo,- świadczenie usługi stacjonarnego monitoringu wizyjnego obiektu podczas wykonywania usługi ochrony fizycznej obiektu i mienia przez pracownika ochrony fizycznej wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej,- całodobowe monitorowanie sygnałów alarmowych włamania i napadu wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej,b) świadczenie usługi konserwacji systemu monitoringu wizyjnego składającego się z 30 sztuk urządzeń monitorujących (kamer), tj. 24 sztuk na zewnątrz i 6 sztuk wewnątrz obiektu, wraz z instalacją i sprzętem niezbędnym do ich prawidłowego działania, oraz usługi konserwacji systemu alarmowego (urządzeń i instalacji).3. Szczegółowy opis CZĘŚCI II zamówienia znajduje się w projektowanych postanowieniach umowy dla CZĘŚCI II – załączniku nr 4 do specyfikacji warunków zamówienia.4. Przez użyte w specyfikacji warunków zamówienia pojęcie obiekt należy rozumieć budynek/budynki wraz z terenem przyległym do tego budynku/tych budynków.5. Zamawiający wymaga, aby pracownicy ochrony fizycznej stałej wykonujący obowiązki w ramach realizacji CZĘŚCI II zamówienia:1) byli wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej,2) nie posiadali statusu osób niepełnosprawnych,3) byli zatrudnieni przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę, zlecenia lub o dzieło.6. Wynagrodzenie pracowników ochrony fizycznej stałej musi być skalkulowane w taki sposób, aby uwzględniało co najmniej:1) wysokość minimalnego wynagrodzenia ustalonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 13 września 2022 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2023 r. (Dz. U. z 2022 poz. 1952), niezależnie od wymiaru zatrudnienia,2) składową kosztów zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę, uwzględniającego wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę, w postaci dodatków za pracę w godzinach nocnych – dotyczy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.7. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy, obowiązującymi przepisami oraz z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.8. Przedmiot zamówienia realizowany będzie z podziałem na następujące etapy:1) etap I – obejmujący świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia w roku 2023,2) etap II – obejmujący świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia w roku 2024,3) etap III – obejmujący świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia w roku 2025.9. W przypadku braku środków finansowych na realizację przedmiotu zamówienia w ramach etapów II lub III zamawiający odstąpi od realizacji tych etapów, a wykonawcy w takim przypadku będzie przysługiwało jedynie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części umowy do dnia odstąpienia.1. CZĘŚĆ III – świadczenie usługi monitorowania sygnałów systemu alarmowego oraz usługi ochrony i przewozu pracownika w Delegaturze Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Ełku.2. Przedmiot zamówienia w ramach CZĘŚCI III obejmuje:1) świadczenie usługi ochrony i przewozu pracownika Oddziału Paszportów Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Delegatury Urzędu w Ełku przy ul. Mickiewicza 15,2) monitorowanie sygnałów alarmowych włamania i napadu wraz z interwencją na alarm załogi interwencyjnej w obiekcie Delegatury Urzędu w Ełku przy ul. Mickiewicza 15 (pomieszczenia zlokalizowane na VI piętrze).3. Szczegółowy opis CZĘŚCI III zamówienia znajduje się w projektowanych postanowieniach umowy dla CZĘŚCI III – załączniku nr 5 do specyfikacji warunków zamówienia.4. Przez użyte w specyfikacji warunków zamówienia pojęcie obiekt należy rozumieć budynek/budynki wraz z terenem przyległym do tego budynku/tych budynków.5. Wynagrodzenie pracowników ochrony fizycznej stałej musi być skalkulowane w taki sposób, aby uwzględniało co najmniej:1) wysokość minimalnego wynagrodzenia ustalonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 13 września 2022 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2023 r. (Dz. U. z 2022 poz. 1952), niezależnie od wymiaru zatrudnienia,2) składową kosztów zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę, uwzględniającego wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę, w postaci dodatków za pracę w godzinach nocnych – dotyczy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.6. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy, obowiązującymi przepisami oraz z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.7. Przedmiot zamówienia realizowany będzie z podziałem na następujące etapy:1) etap I – obejmujący świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia w roku 2023,2) etap II – obejmujący świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia w roku 2024,3) etap III – obejmujący świadczenie usługi ochrony obiektów i mienia w roku 2025.8. W przypadku braku środków finansowych na realizację przedmiotu zamówienia w ramach etapów II lub III zamawiający odstąpi od realizacji tych etapów, a wykonawcy w takim przypadku będzie przysługiwało jedynie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części umowy do dnia odstąpienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj. posiadają koncesję na prowadzenie działalności w ochronie osób i mienia wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, a w przypadku wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej – odpowiednie ważne zezwolenie, licencję, koncesję lub potwierdzenie wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia działalności w ochronie osób i mienia w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,2) zdolności technicznej lub zawodowej, tj. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali lub wykonują nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy:a) w przypadku CZĘŚCI I – minimum jedną usługę, której przedmiotem była/jest usługa ochrony fizycznej obiektów i mienia w budynku użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego, której wartość była/jest nie mniejsza niż 200.000,00 złotych brutto w ramach jednej umowy (kontraktu). W przypadku usługi jeszcze niezakończonej i wykonywanej nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy wymaga się, aby wartość takiej zrealizowanej już usługi do dnia składania ofert wyniosła minimum 200.000,00 złotych brutto w ramach jednej umowy (kontraktu),b) w przypadku CZĘŚCI II – minimum jedną usługę, której przedmiotem była/jest usługa ochrony fizycznej obiektów i mienia w budynku użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego, której wartość była/jest nie mniejsza niż 100.000,00 złotych brutto w ramach jednej umowy (kontraktu). W przypadku usługi jeszcze niezakończonej i wykonywanej nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy wymaga się, aby wartość takiej zrealizowanej już usługi do dnia składania ofert wyniosła minimum 100.000,00 złotych brutto w ramach jednej umowy (kontraktu),c) w przypadku CZĘŚCI III – zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.2. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1225) przez:1) budynek użyteczności publicznej – należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny,2) budynek zamieszkania zbiorowego – należy rozumieć budynek przeznaczony do okresowego pobytu ludzi, w szczególności hotel, motel, pensjonat, dom wypoczynkowy, dom wycieczkowy, schronisko młodzieżowe, schronisko, internat, dom studencki, budynek koszarowy, budynek zakwaterowania na terenie zakładu karnego, aresztu śledczego, zakładu poprawczego, schroniska dla nieletnich, a także budynek do stałego pobytu ludzi, w szczególności dom dziecka, dom rencistów i dom zakonny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach