Przetargi.pl
Świadczenie usługi obsługi prawnej projektu pn. "Modernizacja i rozbudowa systemu gospodarki wodno-ściekowej w Hrubieszowie z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii oraz usprawnieniem zarządzania majątkiem sieciowym" współfinansowanego ze środków POIiŚ 2014-2020

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 22500 Hrubieszów, ul. Krucza
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 962 607 , fax. 84 696 26 08
  • Data zamieszczenia: 2018-08-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o.
    ul. Krucza 20
    22500 Hrubieszów, woj. lubelskie
    tel. 846 962 607, fax. 84 696 26 08
    REGON: 95028897100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgkimhrubieszow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka prawa handlowego ze 100% udziałem gminy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi obsługi prawnej projektu pn. "Modernizacja i rozbudowa systemu gospodarki wodno-ściekowej w Hrubieszowie z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii oraz usprawnieniem zarządzania majątkiem sieciowym" współfinansowanego ze środków POIiŚ 2014-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi zarządzania projektem w zakresie kompleksowej obsługi prawnej projektu pn. "Modernizacja i rozbudowa systemu gospodarki wodno-ściekowej w Hrubieszowie z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii oraz usprawnieniem zarządzania majątkiem sieciowym" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko współfinansowanego z Funduszu Spójności Unii Europejskiej w perspektywie finansowej 2014-2020, zwanego dalej "Projektem", przez adwokata, radcę prawnego, prawnika zagranicznego w zakresie prawa obowiązującego w jednostkach zobowiązanych do stosowania ustawy o finansach publicznych, w zakresie przepisów prawa właściwych ze względu na przedmiot działalności Zamawiającego - w szczególności takich ustaw jak: Prawo wodne, Prawo ochrony środowiska, Prawo zamówień publicznych, Prawo budowlane, ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko i innych, a także wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami i innymi organami orzekającymi. Wykonawca będzie wspomagał Zamawiającego w realizacji Projektu udzielając mu niezbędnej pomocy prawnej w celu zapewnienia zgodności działań projektowych z przepisami prawa krajowego, Unii Europejskiej, a także wytycznych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. W ramach świadczenia obsługi prawnej do zadań Wykonawcy w szczególności należeć będzie: 1) współpraca przy opracowywaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), uzgadnianie z Zamawiającym SIWZ oraz opiniowanie; 2) opracowywanie, uzgadnianie z Zamawiającym i opiniowanie wzorów umów oraz aneksów do umów; Ad. 1) i 2) Zamawiający odpowiada za merytoryczny opis przedmiotu zamówienia (usług, dostaw, robót budowlanych) niezbędny do przeprowadzenia procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca odpowiada za zapisy gwarantujące ochronę interesu Zamawiającego w zakresie prawnym, w tym zapewnienie zgodności z przepisami krajowymi i wspólnotowymi sfery finansów publicznych. Szczególnie istotne są kwestie np. proceduralne, płatności, należytego zabezpieczenia umów, podwykonawstwa, procedur odbiorowych, katalogu możliwych zmian umów, zgodności zapisów umów i SIWZ z Wytycznymi POIiŚ 2014-2020 itp. 3) udzielenie porad i konsultacji, w oparciu o regulacje dotyczące POIiŚ 2014-2020, w zakresie realizacji podpisanej dla Projektu umowy o dofinansowanie i jej ewentualnych zmian, składania wniosków o dofinansowanie, kwalifikowalności wydatków itp.; 4) udzielanie porad i opiniowanie Projektu odpowiedzi na pytania wykonawców związanych z prowadzonym postępowaniem; 5) doradztwo w zakresie rozstrzygnięć postępowań; 6) udzielanie porad, opinii i konsultacji dotyczących korespondencji z wykonawcami pod kątem zgodności z przepisami prawa, umowami itp.; 7) sporządzanie opinii prawnych; 8) doradztwo prawne w postępowaniach administracyjnych w zakresie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, pozwoleń wodnoprawnych, pozwoleń na budowę oraz innych postępowań związanych z zadaniami Projektu; 9) udzielanie porad w zakresie innych dziedzin związanych z Projektem, np. działań promocyjnych prowadzonych wg wytycznych obowiązujących dla Projektu; 10) współpraca, jeśli to niezbędne z osobami wskazanymi przez Zamawiającego; 11) wykonywanie obsługi prawnej w trakcie realizacji Projektu; 12) udzielanie kontrasygnaty na istotnych dokumentach rodzących zobowiązania prawne, w tym rodzących konsekwencje finansowe, w szczególności w zawieranych umowach na dostawy, usługi, roboty budowlane opracowanie dokumentacji, zakup usług i dóbr materialnych, umowach dzierżawy i innych, a także na wszelkich porozumieniach, układach, listach intencyjnych, w których Zamawiający jest stroną; 13) informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie dotyczącym Zamawiającego; 14) informowanie o uchybieniach w działalności w zakresie przestrzegania prawa i o konsekwencjach tych uchybień; 15) występowanie w charakterze pełnomocnika PGKiM Sp. z o. o. w Hrubieszowie w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi związanymi z realizacją Projektu, w szczególności przed Krajową Izbą Odwoławczą, właściwą do rozpoznawania odwołań wnoszonych w postępowaniach o udzielenie zamówienia; 16) prowadzenie i nadzór nad egzekucją należności Zamawiającego, powstałych w związku z realizacją Projektu; 17) udzielenie Zamawiającemu pomocy prawnej w trakcie kontroli dotyczących Projektu, przeprowadzanych przez uprawnione jednostki nadzorcze, polegającej na weryfikacji przygotowanych przez Zamawiającego wyjaśnień oraz stanowisk; 2. W ramach zamawianej usługi Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwość codziennego (w dni robocze) kontaktowania się z upoważnionym przedstawicielem Wykonawcy, posiadającym tytuł zawodowy, wiedzę i doświadczenie określone w niniejszym postępowaniu jako niezbędne warunki udziału w postępowaniu. 3. Kontakty z Wykonawcą odbywać się będą drogą telefoniczną, pocztą elektroniczną oraz jeden raz na dwa tygodnie osobiście w siedzibie Zamawiającego 6 godz. tygodniowo, z zastrzeżeniem ust.4. 4. Zamawiający wymaga, aby w trakcie dyżuru, o którym mowa w ust. 3 udzielane były Zamawiającemu konsultacje, natomiast wszystkie pozostałe prace określone w ust. 1, polegające na sporządzaniu projektów dokumentów, zapisów, opinii, pism itp. powinny co do zasady być wykonywane poza godzinami wyznaczonych dyżurów. 5. W dniu podpisania umowy określony zostanie stały dzień dyżuru i godzina. Zamawiający zastrzega, że dyżur wyznaczony będzie w dni robocze w godz. pomiędzy 7:00 a 15:00. Dopuszcza się incydentalne zmiany ustalonego dyżuru, przy czym każda zmiana musi być uzgodniona przez obie strony. W przypadku, gdy dzień dyżuru będzie dniem ustawowo wolnym od pracy, wyznaczony będzie inny dzień realizacji dyżuru. 6. Wykonawca wyznaczy jedną osobę spełniającą warunki opisane w Opisie przedmiotu zamówienia, która będzie koordynowała przewidziany zakres prac związanych z obsługą prawną Projektu. Osoba ta będzie pełnić zastępstwo procesowe przed sądami i innymi organami orzekającymi. 7. Za wszelkie czynności oraz zaniechania osoby/osób oddelegowanej przez Wykonawcę do świadczenia usług w ramach obsługi prawnej odpowiadać będzie Wykonawca. 8. W razie niemożności świadczenia obsługi przez osobę oddelegowaną przez Wykonawcę np. z przyczyn losowych zapewni on odpowiednie zastępstwo. 9. W przypadku konieczności podróży Wykonawca sam zorganizuje sobie transport. Nie przewiduje się zwrotu kosztów podróży poniesionych indywidualnie przez przedstawiciela Wykonawcy. Zamawiający nie ponosi także innych kosztów związanych z podróżą tj. ewentualne zakwaterowanie, wyżywienie itp. III. Inne obowiązki Wykonawcy: Niezależnie od zakresu obowiązków określonych powyżej, do zadań Wykonawcy należy: 1. Znajomość wszelkich dokumentów programowych, przepisów, zasad, wytycznych i ich bieżącej aktualizacji w zakresie dotyczącym realizacji Projektu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 2. Śledzenie na bieżąco publikacji na stronach internetowych IZ, IP, IW, KE, Urzędu Zamówień Publicznych i innych instytucji, mających związek z wykonywaniem Usług będących przedmiotem zamówienia. 3. Monitorowanie i stosowanie się na bieżąco do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i dokumentów związanych z realizacją Projektu, oraz bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu, w formie pisemnej, niezbędnych informacji, opinii i dokumentów dotyczących tych zmian, a także wprowadzanie na bieżąco stosownych zmian do przygotowywanych raportów i innych dokumentów. IV. Dodatkowe informacje dotyczące wykonywania usług: 1. Usługa będąca przedmiotem niniejszego zamówienia powinna być wykonywana w taki sposób, aby umożliwić personelowi JRP sprostanie wszelkim wymogom, zadaniom i obowiązkom nałożonym przez IZ, IP, IW i KE, w celu prawidłowego i efektywnego wdrożenia Projektu i osiągnięcia założonych efektów. 2. Wykonawca musi informować bezpośrednio i na bieżąco Zamawiającego o problemach, jakie napotyka w trakcie wykonywania Usług. 3. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w ustalonym z nim terminie, Wykonawca opracuje potrzebne Zamawiającemu opracowania, opinie i/lub analizy prawne związane z realizacją Projektu. 4. Wszelka korespondencja i dokumentacja będą sporządzane w języku polskim.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79110000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania (na podstawie art. 24 ustawy PZP) - warunek zostanie spełniony gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie zgodne z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ; 2. spełniają warunki udziału w postępowaniu - warunek zostanie spełniony gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie zgodne z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ; Zamawiający, na podstawie art. 22 ust. 1b ustawy PZP, określa następujące warunki udziału w postępowaniu, dotyczące Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów - warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca oraz osoba/y przydzielona/e do realizacji przedmiotu zamówienia posiada uprawnienia do wykonywania zawodu adwokata lub radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 233), ustawie z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze (Dz. U. z 2015 r. poz. 615), lub ustawie z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2014 r. poz. 134). Warunek będzie weryfikowany dwuetapowo - na etapie składania ofert na podstawie oświadczenia zgodnego z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, natomiast od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona Zamawiający zażąda kserokopii dokumentu wydanego przez Okręgową Izbę Adwokacką lub Okręgową Izbę Radców Prawnych potwierdzoną za zgodność z oryginałem lub innego dokumentu równoważnego dot. Wykonawcy oraz osoby/osób skierowanej/ych do realizacji przedmiotu zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie wymagane od Wykonawcy w zakresie wypełniania obowiązków informacyjnych w art. 13 lub art. 14 RODO - składane wraz z ofertą zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ; 2. Oświadczenie Wykonawcy w sprawie przynależności do grupy kapitałowej - składane przez wszystkich Wykonawców w terminie do 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy PZP (informacja z otwarcia ofert) - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ; Dokumenty wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona: 2. Wykaz świadczonych usług w ciągu ostatnich trzech lat (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ) wraz z dokumentami potwierdzającymi wykonanie wykazanych usług (np. referencje); 3. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ; 4. Oświadczenie Wykonawcy w sprawie terminu ważności umowy ubezpieczenia (o ile dotyczy) - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ; 5. Oświadczenie podmiotu, na którego potencjał powołuje się Wykonawca (o ile dotyczy) - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ; 6. Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (o ile dotyczy) - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach