Przetargi.pl
Świadczenie usług związanych z organizacją i prowadzeniem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” – zajęcia z logopedą/neurologopedą

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bełżycach ogłasza przetarg

  • Adres: 24-200 Bełżyce, Fabryczna 2b
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bełżycach
    Fabryczna 2b
    24-200 Bełżyce, woj. lubelskie
    REGON: 060710918
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://poradnia-belzyce.szkolnastrona.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług związanych z organizacją i prowadzeniem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” – zajęcia z logopedą/neurologopedą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadań z zakresu administracji rządowej, wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem", stanowiącego załącznik do uchwały Nr 189 Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2021 r. w sprawie programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za Życiem" (M.P. 2022 poz. 64) zwanego dalej "Programem" w zakresie realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu lubelskiego, określonych w art. 90v ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r., poz. 1915 z późn. zm.) wynikających z zadania 2.4, Priorytet II Programu: "Wieloaspektowa i kompleksowa pomoc niepełnosprawnemu dziecku w okresie od O. roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole oraz jego rodzinie" na rzecz Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b, 24 – 200 Bełżyce przez specjalistów z zakresu logopedii/ neurologopedii.Adresatami Programu są dzieci od O roku życia do czasu podjęcia nauki szkolnej,u których wykryto niepełnosprawność lub zagrożenie niepełnosprawnością. Realizacja usług może odbywać się w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b lub w innym miejscu położonym na terenie powiatu lubelskiego lub miasta Lublina, ustalonego zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 poz. 1635).Zajęcia odbywać się będą zgodnie z ilością godzin przyznanych dziecku, ustalonych przez zespół diagnozujący wybrany przez Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b, spośród specjalistów zakwalifikowanych do realizacji programu, według ustalonego harmonogramu zajęć. Termin realizacji usługi określa się do dnia 15.12.2024 r.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac objętych przedmiotem zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcy. Pod pojęciem godzina Zamawiający rozumie 60 minut. Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług, należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług dla dziecka lub na jego rzecz.Koszty wynikające z zakresu realizacji przedmiotu zamówienia pokrywa Wykonawca w ramach określonego w ofercie wynagrodzenia stanowiącego maksymalne zobowiązanie Zamawiającego. Czas pracy poszczególnych specjalistów będzie ustalony zgodnie z potrzebami psychofizycznymi, rozwojowymi dzieci i ich rodzin. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia liczby godzin przydzielonych Wykonawcom nie mniejszej niż 50% podstawowej liczby godzin określonej w umowie. Brak przydzielenia przez Zamawiającego danemu Wykonawcy pełnej liczby godzin określonej w umowie nie będzie skutkować ze strony Wykonawcy roszczeniem o wykonanie i zapłatę wynagrodzenia za pozostałą liczbę niezrealizowanych godzin. Zamówienie obejmuje realizację przedmiotu zamówienia w wymiarze 150 godzin. Zakres obowiązków logopedy/ neurologopedy: • przeprowadzenie diagnozy wstępnej,• udział w posiedzeniu zespołu konsultacyjnego, o którym mowa w Rozporządzeniu MEN z dnia 24 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci( Dz.U. z 2017 poz. 1635),• opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wspomagania rozwoju w części przeznaczonej dla logopedy/neurologopedy, • ocenianie postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka jeden raz w roku w zakresie prowadzonych przez siebie zajęć, • analizowanie skuteczności pomocy udzielanej na podstawie programu dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w programie stosownie do aktualnych potrzeb dziecka, • planowanie dalszych działań w zakresie wspomagania rozwoju, • organizowanie spotkań i konsultacji dla rodziców dziecka, prawnych opiekunów dziecka, opiekunów faktycznych dziecka (ich liczba nie może przekroczyć 15% ogółu godzin zrealizowanych z danym dzieckiem),• prowadzenie wymaganej dokumentacji (rekomendacje zespołu konsultacyjnego, dziennika zajęć specjalistycznych, teczki indywidualnej dziecka), • opracowanie i złożenie w wymaganym terminie miesięcznego i rocznego sprawozdania z realizacji zajęć.Ponadto: a) Ustalenie poziomu funkcjonowania dziecka na podstawie diagnozy zawartej w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a w przypadku braku w.w opinii na podstawie indywidualnej, wstępnej diagnozy zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami, w oparciu o informacje o wykryciu zagrożenia niepełnosprawnością lub niepełnosprawności, kierunku, zakresu i harmonogramu proponowanych działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka, lub innych zajęć specjalistycznych uwzględniających rozwijanie aktywności i uczestnictwa dziecka w życiu społecznym oraz eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających jego funkcjonowanie; b) Współpraca z rodziną dziecka w szczególności przez:- udzielanie pomocy w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem: wzmacnianie więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami i dzieckiem, rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwych reakcji na te zachowania,- udzielanie instruktażu i porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy z dzieckiem,c) W przypadku braku opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, współpraca z właściwą Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną oraz udzielenie rodzicom pomocy w celu przeprowadzenia badań i ustalenia specjalistycznej diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka; d) Opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną harmonogramu w wymiarze tygodniowym;e) Realizacja w ramach swoich kwalifikacji innych zadań ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno- opiekuńczego wynikających z potrzeb dziecka i jego rodziny, w tym w szczególności: • wskazywanie właściwych dla dziecka i jego rodziny innych form specjalistycznej pomocy, • nawiązywanie współpracy z przedszkolem, inną formą wychowania przedszkolnego, do którego uczęszcza dziecko lub innymi podmiotami, w których dziecko jest objęte oddziaływaniami terapeutycznymi w celu zapewnienia spójności wszystkich oddziaływań wspomagających rozwój dziecka; • nawiązywanie współpracy z podmiotem leczniczym w celu zdiagnozowania potrzeb dziecka wynikających z jego niepełnosprawności, zapewnienia mu wsparcia medyczno- rehabilitacyjnego i zalecanych wyrobów medycznych oraz porad i konsultacji dotyczących wspomagania rozwoju dziecka; • nawiązywanie współpracy z jednostkami organizacyjnymi systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej; f) Analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w programie stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny oraz planowanie dalszych działań. g) Prowadzenie następującej dokumentacji: • indywidualny program, który określa w szczególności: - sposób realizacji celów rozwojowych ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania dziecka, wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu społecznym i przygotowanie do nauki w szkole, eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie dziecka, w tym jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym; - wsparcie rodziny dziecka w realizacji programu; - sposób oceny postępów dziecka; • indywidualną teczkę dziecka, która zawiera: - zgłoszenie rodzica do programu „Za życiem”;- kwestionariusz wywiadu z rodzicami; - wskazania zespołu konsultacyjnego;- dokumentację medyczną;- orzeczenia o kształceniu specjalnym, opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (jeśli dziecko takie posiada);- dokumentację psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną; - inne zasadne dokumenty; • rejestr poszczególnych zajęć z podpisem rodziców potwierdzających ich realizację; • miesięczne i roczne lub w przypadku wcześniejszego zakończenia zajęć, końcowe sprawozdanie z przeprowadzonych zajęć w terminie do 15 grudnia za rok zawierające w szczególności: - opis wykonania zadania z wyszczególnieniem zrealizowanych działań; - rzeczowe, liczbowe i jakościowe efekty zrealizowanych działań.Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadań z zakresu administracji rządowej, wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem", stanowiącego załącznik do uchwały Nr 189 Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2021 r. w sprawie programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za Życiem" (M.P. 2022 poz. 64) zwanego dalej "Programem" w zakresie realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu lubelskiego, określonych w art. 90v ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r., poz. 1915 z późn. zm.) wynikających z zadania 2.4, Priorytet II Programu: "Wieloaspektowa i kompleksowa pomoc niepełnosprawnemu dziecku w okresie od O. roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole oraz jego rodzinie" na rzecz Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b, 24 – 200 Bełżyce przez specjalistów z zakresu logopedii/ neurologopedii.Adresatami Programu są dzieci od O roku życia do czasu podjęcia nauki szkolnej,u których wykryto niepełnosprawność lub zagrożenie niepełnosprawnością. Realizacja usług może odbywać się w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b lub w innym miejscu położonym na terenie powiatu lubelskiego lub miasta Lublina, ustalonego zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 poz. 1635).Zajęcia odbywać się będą zgodnie z ilością godzin przyznanych dziecku, ustalonych przez zespół diagnozujący wybrany przez Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b, spośród specjalistów zakwalifikowanych do realizacji programu, według ustalonego harmonogramu zajęć. Termin realizacji usługi określa się do dnia 15.12.2024 r.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac objętych przedmiotem zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcy. Pod pojęciem godzina Zamawiający rozumie 60 minut. Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług, należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług dla dziecka lub na jego rzecz.Koszty wynikające z zakresu realizacji przedmiotu zamówienia pokrywa Wykonawca w ramach określonego w ofercie wynagrodzenia stanowiącego maksymalne zobowiązanie Zamawiającego. Czas pracy poszczególnych specjalistów będzie ustalony zgodnie z potrzebami psychofizycznymi, rozwojowymi dzieci i ich rodzin. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia liczby godzin przydzielonych Wykonawcom nie mniejszej niż 50% podstawowej liczby godzin określonej w umowie. Brak przydzielenia przez Zamawiającego danemu Wykonawcy pełnej liczby godzin określonej w umowie nie będzie skutkować ze strony Wykonawcy roszczeniem o wykonanie i zapłatę wynagrodzenia za pozostałą liczbę niezrealizowanych godzin. Zamówienie obejmuje realizację przedmiotu zamówienia w wymiarze 150 godzin. Zakres obowiązków logopedy/ neurologopedy: • przeprowadzenie diagnozy wstępnej,• udział w posiedzeniu zespołu konsultacyjnego, o którym mowa w Rozporządzeniu MEN z dnia 24 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci( Dz.U. z 2017 poz. 1635),• opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wspomagania rozwoju w części przeznaczonej dla logopedy/neurologopedy, • ocenianie postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka jeden raz w roku w zakresie prowadzonych przez siebie zajęć, • analizowanie skuteczności pomocy udzielanej na podstawie programu dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w programie stosownie do aktualnych potrzeb dziecka, • planowanie dalszych działań w zakresie wspomagania rozwoju, • organizowanie spotkań i konsultacji dla rodziców dziecka, prawnych opiekunów dziecka, opiekunów faktycznych dziecka (ich liczba nie może przekroczyć 15% ogółu godzin zrealizowanych z danym dzieckiem),• prowadzenie wymaganej dokumentacji (rekomendacje zespołu konsultacyjnego, dziennika zajęć specjalistycznych, teczki indywidualnej dziecka), • opracowanie i złożenie w wymaganym terminie miesięcznego i rocznego sprawozdania z realizacji zajęć.Ponadto: a) Ustalenie poziomu funkcjonowania dziecka na podstawie diagnozy zawartej w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a w przypadku braku w.w opinii na podstawie indywidualnej, wstępnej diagnozy zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami, w oparciu o informacje o wykryciu zagrożenia niepełnosprawnością lub niepełnosprawności, kierunku, zakresu i harmonogramu proponowanych działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka, lub innych zajęć specjalistycznych uwzględniających rozwijanie aktywności i uczestnictwa dziecka w życiu społecznym oraz eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających jego funkcjonowanie; b) Współpraca z rodziną dziecka w szczególności przez:- udzielanie pomocy w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem: wzmacnianie więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami i dzieckiem, rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwych reakcji na te zachowania,- udzielanie instruktażu i porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy z dzieckiem,c) W przypadku braku opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, współpraca z właściwą Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną oraz udzielenie rodzicom pomocy w celu przeprowadzenia badań i ustalenia specjalistycznej diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka; d) Opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną harmonogramu w wymiarze tygodniowym;e) Realizacja w ramach swoich kwalifikacji innych zadań ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno- opiekuńczego wynikających z potrzeb dziecka i jego rodziny, w tym w szczególności: • wskazywanie właściwych dla dziecka i jego rodziny innych form specjalistycznej pomocy, • nawiązywanie współpracy z przedszkolem, inną formą wychowania przedszkolnego, do którego uczęszcza dziecko lub innymi podmiotami, w których dziecko jest objęte oddziaływaniami terapeutycznymi w celu zapewnienia spójności wszystkich oddziaływań wspomagających rozwój dziecka; • nawiązywanie współpracy z podmiotem leczniczym w celu zdiagnozowania potrzeb dziecka wynikających z jego niepełnosprawności, zapewnienia mu wsparcia medyczno - rehabilitacyjnego i zalecanych wyrobów medycznych oraz porad i konsultacji dotyczących wspomagania rozwoju dziecka; • nawiązywanie współpracy z jednostkami organizacyjnymi systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej; f) Analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w programie stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny oraz planowanie dalszych działań. g) Prowadzenie następującej dokumentacji: • indywidualny program, który określa w szczególności: - sposób realizacji celów rozwojowych ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania dziecka, wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu społecznym i przygotowanie do nauki w szkole, eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie dziecka, w tym jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym; - wsparcie rodziny dziecka w realizacji programu; - sposób oceny postępów dziecka; • indywidualną teczkę dziecka, która zawiera: - zgłoszenie rodzica do programu „Za życiem”;- kwestionariusz wywiadu z rodzicami; - wskazania zespołu konsultacyjnego;- dokumentację medyczną;- orzeczenia o kształceniu specjalnym, opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (jeśli dziecko takie posiada);- dokumentację psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną; - inne zasadne dokumenty; • rejestr poszczególnych zajęć z podpisem rodziców potwierdzających ich realizację; • miesięczne i roczne lub w przypadku wcześniejszego zakończenia zajęć, końcowe sprawozdanie z przeprowadzonych zajęć w terminie do 15 grudnia za rok zawierające w szczególności: - opis wykonania zadania z wyszczególnieniem zrealizowanych działań; - rzeczowe, liczbowe i jakościowe efekty zrealizowanych działań.Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadań z zakresu administracji rządowej, wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem", stanowiącego załącznik do uchwały Nr 189 Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2021 r. w sprawie programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za Życiem" (M.P. 2022 poz. 64) zwanego dalej "Programem" w zakresie realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu lubelskiego, określonych w art. 90v ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r., poz. 1915 z późn. zm.) wynikających z zadania 2.4, Priorytet II Programu: "Wieloaspektowa i kompleksowa pomoc niepełnosprawnemu dziecku w okresie od O. roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole oraz jego rodzinie" na rzecz Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b, 24 – 200 Bełżyce przez specjalistów z zakresu logopedii/ neurologopedii.Adresatami Programu są dzieci od O roku życia do czasu podjęcia nauki szkolnej,u których wykryto niepełnosprawność lub zagrożenie niepełnosprawnością. Realizacja usług może odbywać się w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b lub w innym miejscu położonym na terenie powiatu lubelskiego lub miasta Lublina, ustalonego zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 poz. 1635).Zajęcia odbywać się będą zgodnie z ilością godzin przyznanych dziecku, ustalonych przez zespół diagnozujący wybrany przez Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b, spośród specjalistów zakwalifikowanych do realizacji programu, według ustalonego harmonogramu zajęć. Termin realizacji usługi określa się do dnia 15.12.2024 r.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac objętych przedmiotem zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcy. Pod pojęciem godzina Zamawiający rozumie 60 minut. Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług, należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług dla dziecka lub na jego rzecz.Koszty wynikające z zakresu realizacji przedmiotu zamówienia pokrywa Wykonawca w ramach określonego w ofercie wynagrodzenia stanowiącego maksymalne zobowiązanie Zamawiającego. Czas pracy poszczególnych specjalistów będzie ustalony zgodnie z potrzebami psychofizycznymi, rozwojowymi dzieci i ich rodzin. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia liczby godzin przydzielonych Wykonawcom nie mniejszej niż 50% podstawowej liczby godzin określonej w umowie. Brak przydzielenia przez Zamawiającego danemu Wykonawcy pełnej liczby godzin określonej w umowie nie będzie skutkować ze strony Wykonawcy roszczeniem o wykonanie i zapłatę wynagrodzenia za pozostałą liczbę niezrealizowanych godzin. Zamówienie obejmuje realizację przedmiotu zamówienia w wymiarze 150 godzin. Zakres obowiązków logopedy/ neurologopedy: • przeprowadzenie diagnozy wstępnej,• udział w posiedzeniu zespołu konsultacyjnego, o którym mowa w Rozporządzeniu MEN z dnia 24 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci( Dz.U. z 2017 poz. 1635),• opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wspomagania rozwoju w części przeznaczonej dla logopedy/neurologopedy, • ocenianie postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka jeden raz w roku w zakresie prowadzonych przez siebie zajęć, • analizowanie skuteczności pomocy udzielanej na podstawie programu dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w programie stosownie do aktualnych potrzeb dziecka, • planowanie dalszych działań w zakresie wspomagania rozwoju, • organizowanie spotkań i konsultacji dla rodziców dziecka, prawnych opiekunów dziecka, opiekunów faktycznych dziecka (ich liczba nie może przekroczyć 15% ogółu godzin zrealizowanych z danym dzieckiem),• prowadzenie wymaganej dokumentacji (rekomendacje zespołu konsultacyjnego, dziennika zajęć specjalistycznych, teczki indywidualnej dziecka), • opracowanie i złożenie w wymaganym terminie miesięcznego i rocznego sprawozdania z realizacji zajęć.Ponadto: a) Ustalenie poziomu funkcjonowania dziecka na podstawie diagnozy zawartej w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a w przypadku braku w.w opinii na podstawie indywidualnej, wstępnej diagnozy zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami, w oparciu o informacje o wykryciu zagrożenia niepełnosprawnością lub niepełnosprawności, kierunku, zakresu i harmonogramu proponowanych działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka, lub innych zajęć specjalistycznych uwzględniających rozwijanie aktywności i uczestnictwa dziecka w życiu społecznym oraz eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających jego funkcjonowanie; b) Współpraca z rodziną dziecka w szczególności przez:- udzielanie pomocy w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem: wzmacnianie więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami i dzieckiem, rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwych reakcji na te zachowania,- udzielanie instruktażu i porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy z dzieckiem,c) W przypadku braku opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, współpraca z właściwą Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną oraz udzielenie rodzicom pomocy w celu przeprowadzenia badań i ustalenia specjalistycznej diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka; d) Opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną harmonogramu w wymiarze tygodniowym;e) Realizacja w ramach swoich kwalifikacji innych zadań ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno- opiekuńczego wynikających z potrzeb dziecka i jego rodziny, w tym w szczególności: • wskazywanie właściwych dla dziecka i jego rodziny innych form specjalistycznej pomocy, • nawiązywanie współpracy z przedszkolem, inną formą wychowania przedszkolnego, do którego uczęszcza dziecko lub innymi podmiotami, w których dziecko jest objęte oddziaływaniami terapeutycznymi w celu zapewnienia spójności wszystkich oddziaływań wspomagających rozwój dziecka; • nawiązywanie współpracy z podmiotem leczniczym w celu zdiagnozowania potrzeb dziecka wynikających z jego niepełnosprawności, zapewnienia mu wsparcia medyczno - rehabilitacyjnego i zalecanych wyrobów medycznych oraz porad i konsultacji dotyczących wspomagania rozwoju dziecka; • nawiązywanie współpracy z jednostkami organizacyjnymi systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej; f) Analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w programie stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny oraz planowanie dalszych działań. g) Prowadzenie następującej dokumentacji: • indywidualny program, który określa w szczególności: - sposób realizacji celów rozwojowych ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania dziecka, wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu społecznym i przygotowanie do nauki w szkole, eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie dziecka, w tym jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym; - wsparcie rodziny dziecka w realizacji programu; - sposób oceny postępów dziecka; • indywidualną teczkę dziecka, która zawiera: - zgłoszenie rodzica do programu „Za życiem”;- kwestionariusz wywiadu z rodzicami; - wskazania zespołu konsultacyjnego;- dokumentację medyczną;- orzeczenia o kształceniu specjalnym, opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (jeśli dziecko takie posiada);- dokumentację psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną; - inne zasadne dokumenty; • rejestr poszczególnych zajęć z podpisem rodziców potwierdzających ich realizację; • miesięczne i roczne lub w przypadku wcześniejszego zakończenia zajęć, końcowe sprawozdanie z przeprowadzonych zajęć w terminie do 15 grudnia za rok zawierające w szczególności: - opis wykonania zadania z wyszczególnieniem zrealizowanych działań; - rzeczowe, liczbowe i jakościowe efekty zrealizowanych działań.Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadań z zakresu administracji rządowej, wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem", stanowiącego załącznik do uchwały Nr 189 Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2021 r. w sprawie programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za Życiem" (M.P. 2022 poz. 64) zwanego dalej "Programem" w zakresie realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu lubelskiego, określonych w art. 90v ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r., poz. 1915 z późn. zm.) wynikających z zadania 2.4, Priorytet II Programu: "Wieloaspektowa i kompleksowa pomoc niepełnosprawnemu dziecku w okresie od O. roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole oraz jego rodzinie" na rzecz Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b, 24 – 200 Bełżyce przez specjalistów z zakresu logopedii/ neurologopedii.Adresatami Programu są dzieci od O roku życia do czasu podjęcia nauki szkolnej,u których wykryto niepełnosprawność lub zagrożenie niepełnosprawnością. Realizacja usług może odbywać się w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b lub w innym miejscu położonym na terenie powiatu lubelskiego lub miasta Lublina, ustalonego zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 poz. 1635).Zajęcia odbywać się będą zgodnie z ilością godzin przyznanych dziecku, ustalonych przez zespół diagnozujący wybrany przez Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Bełżycach ul. Fabryczna 2b, spośród specjalistów zakwalifikowanych do realizacji programu, według ustalonego harmonogramu zajęć. Termin realizacji usługi określa się do dnia 15.12.2024 r.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac objętych przedmiotem zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcy. Pod pojęciem godzina Zamawiający rozumie 60 minut. Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług, należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług dla dziecka lub na jego rzecz.Koszty wynikające z zakresu realizacji przedmiotu zamówienia pokrywa Wykonawca w ramach określonego w ofercie wynagrodzenia stanowiącego maksymalne zobowiązanie Zamawiającego. Czas pracy poszczególnych specjalistów będzie ustalony zgodnie z potrzebami psychofizycznymi, rozwojowymi dzieci i ich rodzin. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia liczby godzin przydzielonych Wykonawcom nie mniejszej niż 50% podstawowej liczby godzin określonej w umowie. Brak przydzielenia przez Zamawiającego danemu Wykonawcy pełnej liczby godzin określonej w umowie nie będzie skutkować ze strony Wykonawcy roszczeniem o wykonanie i zapłatę wynagrodzenia za pozostałą liczbę niezrealizowanych godzin. Zamówienie obejmuje realizację przedmiotu zamówienia w wymiarze 150 godzin. Zakres obowiązków logopedy/ neurologopedy: • przeprowadzenie diagnozy wstępnej,• udział w posiedzeniu zespołu konsultacyjnego, o którym mowa w Rozporządzeniu MEN z dnia 24 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci( Dz.U. z 2017 poz. 1635),• opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wspomagania rozwoju w części przeznaczonej dla logopedy/neurologopedy, • ocenianie postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka jeden raz w roku w zakresie prowadzonych przez siebie zajęć, • analizowanie skuteczności pomocy udzielanej na podstawie programu dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w programie stosownie do aktualnych potrzeb dziecka, • planowanie dalszych działań w zakresie wspomagania rozwoju, • organizowanie spotkań i konsultacji dla rodziców dziecka, prawnych opiekunów dziecka, opiekunów faktycznych dziecka (ich liczba nie może przekroczyć 15% ogółu godzin zrealizowanych z danym dzieckiem),• prowadzenie wymaganej dokumentacji (rekomendacje zespołu konsultacyjnego, dziennika zajęć specjalistycznych, teczki indywidualnej dziecka), • opracowanie i złożenie w wymaganym terminie miesięcznego i rocznego sprawozdania z realizacji zajęć.Ponadto: h) Ustalenie poziomu funkcjonowania dziecka na podstawie diagnozy zawartej w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a w przypadku braku w.w opinii na podstawie indywidualnej, wstępnej diagnozy zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami, w oparciu o informacje o wykryciu zagrożenia niepełnosprawnością lub niepełnosprawności, kierunku, zakresu i harmonogramu proponowanych działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka, lub innych zajęć specjalistycznych uwzględniających rozwijanie aktywności i uczestnictwa dziecka w życiu społecznym oraz eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających jego funkcjonowanie; i) Współpraca z rodziną dziecka w szczególności przez:- udzielanie pomocy w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem: wzmacnianie więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami i dzieckiem, rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwych reakcji na te zachowania,- udzielanie instruktażu i porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy z dzieckiem,j) W przypadku braku opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, współpraca z właściwą Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną oraz udzielenie rodzicom pomocy w celu przeprowadzenia badań i ustalenia specjalistycznej diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka; k) Opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną harmonogramu w wymiarze tygodniowym;l) Realizacja w ramach swoich kwalifikacji innych zadań ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno- opiekuńczego wynikających z potrzeb dziecka i jego rodziny, w tym w szczególności: • wskazywanie właściwych dla dziecka i jego rodziny innych form specjalistycznej pomocy, • nawiązywanie współpracy z przedszkolem, inną formą wychowania przedszkolnego, do którego uczęszcza dziecko lub innymi podmiotami, w których dziecko jest objęte oddziaływaniami terapeutycznymi w celu zapewnienia spójności wszystkich oddziaływań wspomagających rozwój dziecka; • nawiązywanie współpracy z podmiotem leczniczym w celu zdiagnozowania potrzeb dziecka wynikających z jego niepełnosprawności, zapewnienia mu wsparcia medyczno - rehabilitacyjnego i zalecanych wyrobów medycznych oraz porad i konsultacji dotyczących wspomagania rozwoju dziecka; • nawiązywanie współpracy z jednostkami organizacyjnymi systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej; m) Analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w programie stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny oraz planowanie dalszych działań. n) Prowadzenie następującej dokumentacji: • indywidualny program, który określa w szczególności: - sposób realizacji celów rozwojowych ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania dziecka, wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu społecznym i przygotowanie do nauki w szkole, eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie dziecka, w tym jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym; - wsparcie rodziny dziecka w realizacji programu; - sposób oceny postępów dziecka; • indywidualną teczkę dziecka, która zawiera: - zgłoszenie rodzica do programu „Za życiem”;- kwestionariusz wywiadu z rodzicami; - wskazania zespołu konsultacyjnego;- dokumentację medyczną;- orzeczenia o kształceniu specjalnym, opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (jeśli dziecko takie posiada);- dokumentację psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną; - inne zasadne dokumenty; • rejestr poszczególnych zajęć z podpisem rodziców potwierdzających ich realizację; • miesięczne i roczne lub w przypadku wcześniejszego zakończenia zajęć, końcowe sprawozdanie z przeprowadzonych zajęć w terminie do 15 grudnia za rok zawierające w szczególności: - opis wykonania zadania z wyszczególnieniem zrealizowanych działań; - rzeczowe, liczbowe i jakościowe efekty zrealizowanych działań.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dotyczy części I. II, III i IV1. Zamawiający określa warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej.2. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która powinna posiadać:a) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela i kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (§ 15 ust. 4 pkt 4 Rozporządzenia MEN z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r. poz. 1289)b) co najmniej 2 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w wieku od 0 do 7 roku życia.Uwaga:1. Wymagane doświadczenie należy obliczyć tylko za okresy faktycznego świadczenia usługi w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w wieku od 0 do 7 roku życia. Dublujące się okresy doświadczenia można uwzględniać tylko jednokrotnie, czyli okresu pracy przy wykonywaniu dwóch zadań w tym samym czasie nie można podwójnie wliczać do okresu doświadczenia.2. W przypadku Wykonawców zagranicznych uprawnienia równoważne do wyżej wskazanych zgodnie z zasadami określonymi we właściwych przepisach. Zamawiający dopuszcza osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe zdobyte w innych państwach z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-31

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach