Przetargi.pl
„Świadczenie usług weterynaryjnych dla bezdomnych zwierząt z terenu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy w 2018 roku”

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów ogłasza przetarg

  • Adres: 02777 Warszawa, al. Komisji Edukacji Narodowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 71 01 , fax. 22 443 71 02
  • Data zamieszczenia: 2017-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów
    al. Komisji Edukacji Narodowej 61
    02777 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 71 01, fax. 22 443 71 02
    REGON: 1525964000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usług weterynaryjnych dla bezdomnych zwierząt z terenu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy w 2018 roku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług weterynaryjnych dla bezdomnych zwierząt z terenu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy w 2018 roku. 1. Założenia ogólne Opieka weterynaryjna nad bezdomnymi psami i wolno żyjącymi kotami jest jednym z elementów realizowanego w Dzielnicy Ursynów zadania z zakresu bezdomności zwierząt w mieście. Prawidłowa realizacja zadania wymaga właściwego podejścia wszystkich podmiotów uczestniczących w tym przedsięwzięciu do problematyki bezdomności zwierząt. Lecznica weterynaryjna, która podejmie się wykonywania zabiegów i leczenia zwierząt wolno żyjących musi być do tego odpowiednio przygotowana. Najważniejsze jest doświadczenie i umiejętność postępowania ze zwierzętami nie oswojonymi, przewidywanie reakcji zwierząt znajdujących się w stresie. Jednakże istotny jest nie tylko prawidłowy stosunek do zwierząt, ale także wyrozumiałość i życzliwe podejście do ich społecznych opiekunów np. do osób karmiących koty wolno żyjące. Osoby te mają prawo do pełnej informacji o stanie zdrowia swoich podopiecznych oraz o wykonanych przez lecznicę zabiegach. Wobec powyższego każde zwierzę przyjęte do lecznicy musi mieć założoną kartę pacjenta (kartę zdrowia), w której odnotowane są wszystkie wykonane zabiegi, podane leki itd. Na życzenie opiekuna informacje te muszą być mu udostępnione. 2. Wymagania ogólne 2.1. Wykonawca musi przyjmować zwierzęta i wykonywać usługi objęte zamówieniem w zakładzie leczniczym/zakładach leczniczych dla zwierząt w rozumieniu ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o zakładach leczniczych dla zwierząt (Dz.U.z 2017 r., poz.188 z późn.zm.). 2.2. Zakład leczniczy/zakłady lecznicze przyjmujący/e zwierzęta objęte opieką weterynaryjną musi/muszą znajdować się na terenie Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy lub w dzielnicy sąsiedniej z dobrym połączeniem komunikacyjnym. Przez "dobre połączenie komunikacyjne" Zamawiający rozumie dojazd jednym środkiem komunikacji miejskiej od ostatniego przystanku położonego na terenie dzielnicy Ursynów do przystanku położonego w odległości nieprzekraczającej 500 m od lecznicy (odległość wyznaczona w linii prostej), w czasie nieprzekraczającym 15 minut (maksymalny czas przejazdu ustalony na podstawie rozkładu jazdy ZTM). 2.3. Usługi wynikające z realizacji przedmiotu zamówienia muszą być wykonywane w zakładzie leczniczym/zakładach leczniczych w wymiarze całodobowym, a Wykonawca musi zapewnić 24-godzinną (również w dni świąteczne) opiekę weterynaryjną oraz zagwarantować przyjmowanie i wydawanie zwierząt opiekunom przez całą dobę. 2.4. Zakład leczniczy/zakłady lecznicze musi/muszą (każdy z nich) posiadać pomieszczenie (tzw. szpitalik) przystosowane do okresowego przetrzymywania zwierząt chorych lub oczekujących na zabiegi, wyposażone w boksy, klatki, klipery itp. - na minimum 10 zwierząt (w tym dwie klatki o wymiarach minimum 95x65x75 cm przeznaczone dla psów oraz 8 klatek o wymiarach minimum 65x50x45, przeznaczonych dla kotów) tak, aby nie zdarzyło się odmówienie przyjęcia zwierzęcia z powodu braku miejsca w pomieszczeniu (tzw. szpitaliku). Ponadto zakład leczniczy/zakłady lecznicze muszą posiadać wydzieloną izolatkę/szpital zakaźny. 2.5. Wykonawca musi dysponować aparaturą i sprzętem dostosowanym do zakresu świadczonych usług. 2.6. Wykonawca musi zapewnić wyjazdy do wypadków, w których poszkodowane są zwierzęta. 2.7. Wykonawca musi dysponować urządzeniem chłodniczym do przechowywania zwłok. 2.8. Wykonawca musi posiadać umowę na odbiór opadów pochodzenia zwierzęcego z każdego z zakładów leczniczych, w których świadczona będzie usługa weterynaryjna stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia. 2.9. Wykonawca musi prowadzić dokumentację lekarską wykonywanych usług (ze szczególnym uwzględnieniem przypadków eutanazji), dokonywać szczegółowych wpisów zastosowanych zabiegów i leczenia do kart pacjenta (kart zdrowia). Zwierzę przyjmowane do zakładu leczniczego musi mieć nadany kolejny numer, a w karcie leczenia powinna też być adnotacja zawierająca: - datę i godzinę przyjęcia zwierzęcia, - dane osoby (np. numer patrolu EKO lub przedstawiciela organizacji pozarządowej lub imię i nazwisko oraz numer telefonu osoby dostarczającej zwierzę (osoby prywatne), - miejsce, z którego zostało ono przywiezione (w miarę możliwości - nazwę i numer ulicy, gdzie zostało znalezione/odłowione lub opis tego miejsca). Standardem powinno być sprawdzenie czy zwierzę nie jest oznakowane elektronicznie. Przy wydawaniu zwierzęcia należy odnotować komu zostało ono wydane i w jakim celu (np. adopcja, wypuszczenie na wolność, przekazanie pod opiekę). Na zabiegi planowane i leczenie skierowanie opiekunowi zwierzęcia wydaje Wydział Ochrony Środowiska. Opiekun uzgadnia termin wykonania zabiegu z Wykonawcą i w uzgodnionym terminie doprowadza zwierzę do zakładu. Długość terminu wykonania usługi nie może powodować zagrożenia pogorszenia stanu zdrowia zwierzęcia, a dla zabiegów chirurgicznych planowanych nie może być dłuższy niż 7 dni. Na zabiegi nieplanowane, nie związane z wypadkami, ale konieczne do wykonania (np. sterylizacja/kastracja kotów wolno żyjących) skierowanie opiekunowi wydaje Wydział Ochrony Środowiska. W takich przypadkach lecznica/lecznice jest zobowiązana do przyjęcia wyłapanego przez opiekuna zwierzęcia wolno żyjącego w chwili dostarczenia go do zakładu leczniczego. Zabiegi nieplanowane związane z wypadkami bądź nagłymi chorobami zwierząt, a w szczególności czynności mające na celu stabilizację stanu zwierzęcia i przywrócenie homeostazy organizmu muszą być wykonane niezwłocznie po ich zgłoszeniu i dostarczeniu zwierzęcia do zakładu leczniczego lub przywiezieniu z wypadku, tj. nie później niż do 1 godziny od zgłoszenia. Wykonawca zobowiązany jest przyjąć do zakładu leczniczego/zakładów leczniczych każde zwierzę poszkodowane w wypadku bądź chore, dostarczone przez mieszkańców, Policję, Straż Miejską lub inne służby Miasta, udzielić mu niezbędnej pierwszej pomocy i w możliwie najkrótszym terminie uzgodnić telefonicznie dalsze postępowanie z właściwym pracownikiem Zamawiającego przed ich wykonaniem, chyba że są to zabiegi ratujące życie zwierząt. W przypadku przyjęcia zwierząt bez skierowania z Wydziału Ochrony Środowiska, Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia notatki opisującej okoliczności przyjęcia zwierzęcia, rodzaj obrażeń i zakres wykonanych zabiegów (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia oraz równocześnie załącznik nr 5 do wzoru umowy). 3. Zamówienie obejmuje wykonywanie usług weterynaryjnych wymienionych w „Formularzu cenowym” (załącznik nr 2 do SIWZ oraz równocześnie załącznik nr 2 do wzoru umowy). Podane w załączniku przewidywane ilości poszczególnych zabiegów w roku 2018 są ilościami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu) w okresie wykonywania zamówienia – stosownie do rzeczywistych potrzeb w okresie obowiązywania umowy, przy czym łączna maksymalna wartość wszystkich rzeczywiście wykonanych usług weterynaryjnych nie przekroczy łącznej ceny ofertowej wybranego Wykonawcy, z którym zostanie podpisana umowa. 4. Procedura związana ze sterylizacją/kastracją zwierząt 4.1. Przeprowadzenie wywiadu lekarskiego z karmicielem. 4.2. Badanie zwierzęcia i kwalifikacja do zabiegu. Gdy zwierzę jest chore, musi być najpierw wyleczone. 4.3. Gdy zwierzę znajduje się w premedykacji należy sprawdzić stan oczu, zębów i uszu (świerzbowiec), w razie potrzeby oczyścić, usunąć kamień nazębny, ruchome zęby itp. W tym momencie można również koty odrobaczyć i odpchlić (o ile nie było to wykonane wcześniej). 4.4. W trakcie zabiegu powłoka skórna powinna być zszyta krytym szwem śródskórnym, przy użyciu szwów rozpuszczalnych, tak aby nie było konieczności ich usuwania. 4.5. Po zabiegu zaleca się jednokrotne podanie antybiotyku o przedłużony działaniu oraz preparatu przeciwbólowego. 4.6. Zagwarantowanie pobytu zwierząt w zakładzie leczniczym (samice min. 5 dób, samce min. 3 doby). W przypadku kotów: a) Po sterylizacji kotki pobyt w lecznicy może być dłuższy niż 5 dób ale wymaga to uzgodnienia z właściwym pracownikiem Zamawiającego. b) Na prośbę opiekuna koty mogą być wydane wcześniej, po ustabilizowaniu stanu zdrowia pacjenta. c) Pobyt kotów wolno żyjących w zakładzie leczniczym powinien być zapewniony do czasu zakończenia leczenia. 5. Usługi weterynaryjne dla psów 5.1. Zakres usług weterynaryjnych dla bezdomnych psów dotyczy tych psów, które trafiły do zakładu leczniczego z wypadku bądź chore, dostarczone przez mieszkańców, Policję, Straż Miejską lub inne służby Miasta i obejmuje zbadanie ogólnego stanu zdrowia, udzielenie niezbędnej pierwszej pomocy oraz wykonanie zabiegów ratujących życie. Następnie pies zostanie przewieziony przez Wykonawcę do Schroniska dla Zwierząt „Na Paluchu”. Transport zwierząt do Schroniska zapewnia Straż Miejska m.st. Warszawy lub Schronisko, po uprzednim zgłoszeniu potrzeby transportu przez Wykonawcę. Wykonawca każdorazowo uzgodni ze Schroniskiem konieczność i termin przyjęcia zwierzęcia, w celu zapewnienia miejsca w szpitalu. Zgłoszenia można dokonać poprzez telefon, faks lub drogą elektroniczną:  faks: 22/ 846-02-50;  całodobowe numery telefonów: 22/846-02-36, 22/868-15-79, 604-777-747;  e-mail: info@paluch.org.pl, ba02@paluch.org.pl; kier.bpia@paluch.org.pl W przypadku przeciwwskazań lekarskich do przewozu zwierzęcia, pozostanie ono w zakładzie leczniczym dla zwierząt do czasu ustabilizowania stanu, przy czym Wykonawca poinformuje Zamawiającego o zaistniałej sytuacji w możliwie najkrótszym czasie od przyjęcia zwierzęcia. 5.2. Urząd Dzielnicy Ursynów zastrzega sobie prawo do odstąpienia od uporczywego leczenia i kontynuowania terapii w przypadku złego rokowania, potwierdzonego opinią lekarza weterynarii. 6. Inne wymogi w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia 6.1. W maksymalnej cenie ofertowej, w tym w cenach jednostkowych zawartych w „Formularzu cenowym” (załącznik nr 2 do SIWZ oraz równocześnie załącznik nr 2 do wzoru umowy) muszą być zawarte całkowite koszty wykonania przedmiotowych usług, tj. koszt robocizny, zakupu niezbędnych materiałów i leków podawanych zwierzętom w zakładzie leczniczym oraz wydawanych opiekunom, pracy sprzętu, transportu oraz koszty pośrednie i zysk z uwzględnieniem wszystkich elementów cenotwórczych np. kosztów żywienia zwierząt przebywających w zakładzie leczniczym. 6.2. Testy w kierunku białaczki i syndromu niedoboru immunologicznego (FeLV i FIV) powinny być wykonywane wyłącznie u zwierząt podejrzewanych o nosicielstwo lub chorobę, wykazujących takie objawy kliniczne jak charłactwo, powiększone węzły chłonne, trudno leczące się, przewlekłe stany zapalne, czy inne uporczywe schorzenia itp. Każdorazowo decyzję o konieczności eutanazji zwierzęcia powinien podejmować lekarz weterynarii, zgodnie z przepisami i z etyką lekarską. W przypadku kotów dostarczanych przez opiekunów przy uzyskaniu jednorazowego wyniku dodatniego (może on być fałszywie dodatni) lekarz powinien powiadomić o tym fakcie opiekuna kota i przedstawić ewentualne zagrożenia związane z tymi chorobami m.in. drogi zarażenia, ze względu na pozostałe zwierzęta, którymi zajmuje się opiekun. Decyzja o eutanazji zwierzęcia seropozytywnego powinna być poprzedzona kolejnym badaniem krwi (w odstępie 6 tygodni – o ile kot da się ponownie odłowić). 6.3. Utrzymywanie stałego codziennego kontaktu telefonicznego z właściwymi pracownikami Zamawiającego z Wydziału Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Ursynów, w tym udzielanie szczegółowych informacji o przyjętych i wydanych opiekunom zwierzętach. 6.4. Lecznica ma obowiązek utrzymywania kontaktu z opiekunami zwierząt i udzielania im pełnej, bieżącej informacji na temat stanu zdrowia pacjenta oraz o już przeprowadzonych i przewidywanych działaniach medycznych. Współpraca z opiekunami winna przebiegać harmonijnie i z poszanowaniem oczekiwań oraz emocji osób sprawujących opiekę nad zwierzętami bezdomnymi i w przypadku kotów - wolno żyjącymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został również w załączniku nr 1 do umowy oraz • wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ • formularzu cenowym który stanowi o rodzajach zabiegów/leczenia, a także o maksymalnej planowanej liczbie zabiegów/leczenia w 2018 r. w odniesieniu do kotów/psów - załącznik nr 2 do SIWZ oraz równocześnie załącznik nr 2 do umowy. Zamawiający planuje wykorzystać wartość umowy w minimum 90%. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia kwotę: 420.130,00 złotych brutto
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85200000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta powinna składać się z: a) wypełnionego Formularza oferty - wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ; b) wypełnionego Formularza cenowego– wg wzoru określonego w Załączniku nr 2 do SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. d) Aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. e) dokumentu (np. pełnomocnictwa) - jeżeli oferta, w tym wszelkie oświadczenia i dokumenty - zostaną podpisane przez osobę albo osoby działające na podstawie pełnomocnictwa. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi obejmować uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz.1186, z pózn. zm.) albo zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (Dz.U. z 2015 r., poz. 584, z późn. zm.). f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; Dokument ten powinien w szczególności zawierać następujące informacje:  zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;  sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;  czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy – wg wzoru określonego w Załączniku nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożonym oświadczeniem, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Dokumenty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przy Al. KEN 61 w Wydziale Obsługi Mieszkańców na parterze, stanowiska 1-5. 3. Dokumenty podmiotów zagranicznych Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 9 i 10 SIWZ, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 4. Oferta wspólna: Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. 2) Oryginał pełnomocnictwa lub kopii potwierdzonej notarialnie powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, c) ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. 3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4) W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną osobno). 5) Oświadczenia, wykazy lub formularze sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 6) Oświadczenie, o którym mowa w pkt 10.1. lit. c) i 10.2. SIWZ każdy z uczestników oferty wspólnej składa indywidualnie. 7) Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez pełnomocnika. 8) Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienione w pkt. 12.7) SIWZ, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców. 9) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach