Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie wyłapywania i zapewnienia opieki weterynaryjnej bezdomnym i pozbawionym opieki psom i kotom z terenu gminy Pisz oraz ich utrzymania

Gmina Pisz ogłasza przetarg

  • Adres: 12-200 Pisz, ul. Gustawa Gizewiusza 5
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 4241200, 4241223 , fax. 087 4235429
  • Data zamieszczenia: 2016-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pisz
    ul. Gustawa Gizewiusza 5 5
    12-200 Pisz, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 4241200, 4241223, fax. 087 4235429
    REGON: 00526506000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pisz.pl/bip
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie wyłapywania i zapewnienia opieki weterynaryjnej bezdomnym i pozbawionym opieki psom i kotom z terenu gminy Pisz oraz ich utrzymania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług wyłapywania w sposób humanitarny bezdomnych zwierząt oraz udzielania pomocy poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych lub w inny sposób okaleczonym bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Pisz oraz ich transportu do schroniska, a w koniecznych przypadkach do zakładu weterynaryjnego, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. Nr 116, poz. 753), a także utrzymania posiadanych przez Zamawiającego około 162 szt. psów (stan na koniec grudnia 2015 r.). 2. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) wyłapywania i transportu do schroniska bezdomnych oraz poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych lub okaleczonych, pozostawionych bez opieki psów z terenu gminy Pisz, po dokonaniu zgłoszenia przez Zamawiającego; 2) wyjazdu do wypadków, w których jest poszkodowany bezpański pies oraz transportu zwierzęcia do schroniska lub lekarza weterynarii, prowadzącego opiekę medyczną w schronisku; 3) utrzymania psów umieszczonych w schronisku poprzez wykonywanie następujących czynności: a) zapewnienie dobrej jakości codziennego wyżywienia, b) zapewnienie odpowiednich warunków pobytowych (utrzymanie kojców w należytej czystości, w razie konieczności przeprowadzenie dezynfekcji i deratyzacji klatek, boksów i wybiegów dla zwierząt, jednak nie rzadziej niż raz na trzy miesiące), c) zapewnienie kompleksowej opieki weterynaryjnej: kontrola stanu zdrowia, profilaktyka, leczenie, zwalczanie pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych, szczepienia przeciwko wściekliźnie oraz inne konieczne zabiegi weterynaryjne (na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2013 r. poz. 856, z późn. zm.)), d) zapewnienie całodobowej pomocy weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Pisz, które zostały poszkodowane w wypadkach komunikacyjnych lub zostały w inny sposób okaleczone, e) prowadzenie obserwacji nowo przyjętych zwierząt w okresie kwarantanny; 4) prowadzenia dokładnej ewidencji psów przebywających w schronisku, a także sporządzania informacji dotyczących: a) znakowania zwierząt przyjmowanych do schroniska, b) opisu zwierzęcia - gatunek, wiek, płeć, maść, c) rodzaju wykonywanych zabiegów w ramach opieki weterynaryjnej, a także informacji dotyczących kwarantanny, d) pobytu zwierzęcia w schronisku - daty przyjęcia i opuszczenia schroniska oraz danych osób, którym zostały przekazane zwierzęta do adopcji - należy dołączyć pisemne potwierdzenia osób przyjmujących zwierzę do adopcji, e) terminów sprzątania, dezynfekcji i deratyzacji klatek, boksów i wybiegów dla zwierząt, f) śmierci zwierzęcia z podaniem przyczyny, g) dokumentacji fotograficznej zwierząt przyjmowanych do schroniska oraz zwierząt przekazanych do adopcji. 5) obligatoryjnej sterylizacji lub kastracji psów przyjętych do schroniska, z wyjątkiem zwierząt u których istnieją przeciwwskazania do wykonania tych zabiegów z uwagi na stan zdrowia lub wiek - o wykonaniu konieczności zabiegu decyduje lekarz weterynarii, prowadzący opiekę medyczną w schronisku, a w przypadku stwierdzenia takiej konieczności również wykonuje ten zabieg. W przypadku zgłoszenia się właściciela/opiekuna odłowionego zwierzęcia i po udokumentowaniu przez niego praw właścicielskich do zwierzęcia, Wykonawca zobowiązany będzie do jego wydania i obciążenia właściciela zwierzęcia, poniesionymi kosztami zabiegów, wykonanych przez lekarza weterynarii, prowadzącego opiekę medyczną w schronisku; 6) usypiania ślepych miotów i psów nieuleczalnie chorych - o wykonaniu konieczności zabiegu eutanazji decyduje lekarz weterynarii, prowadzący opiekę medyczną w schronisku, a w przypadku stwierdzenia takiej konieczności również wykonuje ten zabieg. Po wykonaniu zabiegu eutanazji, Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania zwłok do utylizacji prowadzonej przez podmiot do tego uprawniony na koszt Wykonawcy; 7) prowadzenia działań, mających na celu przekazywanie zwierząt nowym opiekunom oraz lokowanie tych zwierząt u opiekunów chętnych do ich przyjęcia, za pisemnym potwierdzeniem osoby przyjmującej zwierzę do adopcji; 8) prowadzenia, przynajmniej raz na kwartał akcji wyłapywania bezdomnych oraz pozbawionych opieki psów z terenu gminy Pisz oraz przekazywania Zamawiającemu informacji o ilości wyłapanych zwierząt w terminie 14 dni od zakończenia akcji. Akcje wyłapywania bezdomnych zwierząt powinny być poprzedzane ogłoszeniami podanymi do publicznej wiadomości (wraz z informacją dostarczoną do Zamawiającego) w terminie 21 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia wyłapywania bezdomnych zwierząt. Ogłoszenie powinno zawierać: a) termin przeprowadzania wyłapywania, b) granice terenu, na którym będą wyłapywane zwierzęta, c) adres schroniska, w którym będą umieszczone zwierzęta po wyłapaniu, d) podmiot wykonujący wyłapanie, 9) transportu wyłapanych zwierząt zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt; 10) odłowów: a) bezdomnych psów - bez zbędnej zwłoki, lecz nie później niż w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego, b) agresywnych bezdomnych psów - niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia przez Zamawiającego, lecz nie później niż w ciągu 4 godzin od zgłoszenia; 11) udzielania pomocy poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych lub w inny sposób okaleczonym bezdomnym psom - natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia przez Zamawiającego, lecz nie później niż w ciągu 1 godziny od zgłoszenia; 12) świadczenia usług opieki nad bezdomnymi i wolno żyjącymi kotami oraz zapewnienia całodobowej weterynaryjnej opieki poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych lub w inny sposób okaleczonym bezdomnym i wolno żyjącym kotom z terenu gminy Pisz (po dokonaniu zgłoszenia przez Zamawiającego), a zwłaszcza: a) badania ogólnego stanu zdrowia z wydaniem zaświadczenia, b) obowiązkowego szczepienia od podstawowych chorób, wynikającego z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt, c) obligatoryjnej sterylizacji kotek i kastracji kotów z wyjątkiem zwierząt u których istnieją przeciwwskazania do wykonania tych zabiegów z uwagi na stan zdrowia lub wiek - o wykonaniu konieczności zabiegu decyduje lekarz weterynarii, prowadzący opiekę medyczną w schronisku, a w przypadku stwierdzenia takiej konieczności również wykonuje ten zabieg. W przypadku zgłoszenia się właściciela/opiekuna odłowionego zwierzęcia i po udokumentowaniu przez niego praw właścicielskich do zwierzęcia, Wykonawca zobowiązany będzie do jego wydania i obciążenia właściciela zwierzęcia, poniesionymi kosztami zabiegów, wykonanych przez lekarza weterynarii, prowadzącego opiekę medyczną nad bezpańskimi i wolno żyjącymi kotami, d) odrobaczania, e) usypiania ślepych miotów i zwierząt nieuleczalnie chorych - o wykonaniu konieczności zabiegu eutanazji decyduje lekarz weterynarii, prowadzący opiekę medyczną w schronisku, a w przypadku stwierdzenia takiej konieczności również wykonuje ten zabieg. Po wykonaniu zabiegu eutanazji, Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania zwłok do utylizacji prowadzonej przez podmiot do tego uprawniony na koszt Wykonawcy, f) zapewnienia dobrej jakości karmy w czasie udzielania opieki zwierzętom, g) sporządzania dokumentacji dotyczącej historii wykonywanych zabiegów w ramach opieki weterynaryjnej, wraz z podaniem informacji dotyczących kwarantanny oraz sporządzania dokumentacji fotograficznej, h) zapewnienia kompleksowej opieki weterynaryjnej: kontroli stanu zdrowia, profilaktyki, leczenia, zwłaszcza pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych oraz innych koniecznych zabiegów weterynaryjnych (na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt), i) udzielania pomocy poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych lub w inny sposób okaleczonym bezdomnym i wolno żyjącym kotom - natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia przez Zamawiającego, lecz nie później niż w ciągu 1 godziny od zgłoszenia, j) wyjazdu do wypadku w którym jest poszkodowane zwierzę oraz transportu zwierzęcia do schroniska lub lekarza weterynarii, prowadzącego opiekę medyczną w schronisku, k) wypuszczania zwierząt na wolność po udzieleniu pomocy oraz odnotowania tego zdarzenia z uwzględnieniem daty i miejsca wypuszczenia zwierzęcia w dokumentacji dotyczącej historii wykonywanych zabiegów w ramach opieki weterynaryjnej. 3. Szczegółowy zakres prac został ujęty we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 775000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych); 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym); 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804, z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin jego wniesienia przyjmuje się dzień i godzinę uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wnosi przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 17 9364 0000 2002 0007 2065 0005. Do oferty należy wówczas dołączyć oryginał lub kopię dokumentu potwierdzającego przelew środków pieniężnych na rachunek Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż w pieniądzu, do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzającego jego wniesienie. 6. Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), zwanej dalej ustawą. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub zabezpieczy swoją ofertę nieakceptowaną formą wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał swoją ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy: 1) Wykonawca odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie , nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pisz.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach