Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie wykonania audytów energetycznych dla 12 budynków mieszkalnych położonych na terenie administrowanym przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów w Warszawie.

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 02-660 Warszawa, ul. Irysowa 19
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 5493727, 5493737 , fax. 022 5493737
  • Data zamieszczenia: 2009-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy
    ul. Irysowa 19 19
    02-660 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 5493727, 5493737, fax. 022 5493737
    REGON: 01085840700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgnmokotow.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie wykonania audytów energetycznych dla 12 budynków mieszkalnych położonych na terenie administrowanym przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów w Warszawie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji i gwarancji. 1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac polegających na wykonaniu opracowania szczegółowego audytu energetycznego dla n/w budynków znajdujących się na terenie administrowanym przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów w Warszawie: 1.1.1. Dolna 21A - ADM Konduktorska 1.1.2. Wielicka 29 - DOM Wierzbno 1.1.3. Irysowa 8 - DOM Służewiec 1.1.4. Puławska 4/6/8 - DOM Wiśniowa 1.1.5. Kwiatowa 24 - DOM Wiśniowa 1.1.6. Powsińska 17 - DOM Polkowska 1.1.7. Orężna 1 - DOM Polkowska 1.1.8. Zakrzewska 6 - DOM Polkowska 1.1.9. Zakrzewska 12 - DOM Polkowska 1.1.10. J. Dąbrowskiego 40 - front - ADM Madalińskiego 1.1.11. Kazimierzowska 17 - front - ADM Madalińskiego 1.1.12. Racławicka 17- front - ADM Madalińskiego 1.2. Podstawowe założenia do opracowania : - audyt energetyczny należy opracować dla każdego z w/w budynków w 3 egzemplarzach, stosując oznaczenia graficzne i literowe określone w Polskich Normach i trwale oprawić w okładkę formatu A-4 w sposób uniemożliwiający jego zdekompletowanie - audyt szczegółowy dla każdego z w/w budynków winien być opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 kwietnia 1999r w sprawie szczegółowego zakresu i formy audytu energetycznego opublikowanego w Dz. U. nr 46/99 z późniejszymi zmianami oraz logarytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, a także wzorów kart audytu energetycznego. 1.2.1. Wytyczne szczegółowe: Audyt energetyczny dla każdego z w/w budynków winien obejmować swoim zakresem: - diagnostykę energetyczną tj. ocenę standardu energetycznego budynku - wielowarstwową projekcję standardu energetycznego budynku dla rozpatrywanych warunków podniesienia izolacyjności cieplnej obiektu i modernizacji instalacji grzewczej - optymalizację zakresu inwestycji termomodernizacyjnej przez wybór prac, które dają najwyższy standard energetyczny budynku przy najniższych kosztach inwestycyjnych. i winien zawierać : 1) stronę tytułową, 2) streszczenie, 3) kartę audytu energetycznego, 4) cel audytu, 5) dokumenty i dane źródłowe oraz wytyczne i uwagi Administratora, 6) inwentaryzację techniczno-budowlaną dla każdego z w/w budynków zawierającą : 6.1) opis techniczny podstawowych elementów każdego z w/w budynków 6.2) charakterystykę energetyczną każdego z w/w budynków 6.3) charakterystykę systemu ogrzewania każdego z w/w budynków 7) ocenę aktualnego stanu technicznego każdego z w/w budynków 7.1) elementy konstrukcyjne i wykończenia 7.2) system grzewczy 8) określenie parametrów usprawnień grzewczych i przedsięwzięć termomodernizacyjnych dla każdego z w/w budynków 8.1) wybrane do oceny efektywności usprawnienia termomodernizacyjne zmierzające do poprawy bilansu energetycznego dla każdego z w/w budynków poprzez zmniejszenie strat przez przenikanie, strat na ogrzanie powietrza wentylacyjnego oraz sprawności ogrzewania 8.2 ) ocenę opłacalności i wybór usprawnień zmniejszających straty przez przenikanie i na ogrzanie powietrza wentylacyjnego oraz poprawy ogrzewania dla każdego z w/w budynków 8.2.1) ocenę opłacalności wykonania instalacji centralnego ogrzewania 8.2.2) ocenę opłacalności redukcji strat ciepła przez przenikanie - ściany wewnętrzne 8.2.3) ocenę opłacalności redukcji strat ciepła przez przenikanie - ściany zewnętrzne 8.2.4) ocenę opłacalności redukcji strat ciepła przez przenikanie - ściany zewnętrzne podokienne 8.2.5) ocenę opłacalności redukcji strat ciepła przez przenikanie - dach 8.2.6) ocenę opłacalności redukcji strat ciepła - strop strychowy 8.2.7) ocenę opłacalności redukcji strat ciepła - okna w budynku 8.3) parametry efektywności energetyczno-ekonomicznej rozpatrywanych usprawnień i grupowanie usprawnień w warianty 8.4) parametry efektywności energetyczno-ekonomicznej rozpatrywanych wariantów przedsięwzięć termomodernizacyjnych 8.5) dokumentacja wyboru optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego. 8.6) wskazanie optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego. 9) obliczenia współczynników przenikania przegród , zapotrzebowanie na moc cieplną w stanie istniejącym 10) ) obliczenia współczynników przenikania przegród , zapotrzebowanie na moc cieplną w stanie docelowym 11) W przypadku konieczności wykonania ocieplenia stropu strychowego lub dachu kosztorys na wykonanie izolacji . 1.3. Szczegółowe określenie zakresu wykonania audytu oraz uszczegółowienia zakresu prac inwentaryzacyjnych zawierają wytyczne szczegółowe do opracowania zakresu audytu energetycznego dla 12 budynków mieszkalnych stanowiące Rozdział IV specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.4. Wszelkie materiały pomocnicze organizujące pracę oraz dostęp do pomieszczeń Wykonawca zobowiązany jest uzyskać własnym sumptem i staraniem. 1.5. Przekazany przez Wykonawcę Zamawiającemu przedmiot umowy w zakresie opracowania szczegółowych audytów energetycznych zostanie sprawdzony przez Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający nie zgłosi zastrzeżeń do przedmiotu umowy w ciągu 3 dni roboczych zostanie spisany bezusterkowy protokół odbioru. W przeciwnym razie Zamawiający zgłosi Wykonawcy usterki, które Wykonawca zobowiązany będzie usunąć w ciągu 3 dni roboczych, co będzie skutkowało naliczeniem kar umownych (zgodnie z § 13 ust. 1 lit. b umowy - Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia - Istotne postanowienia umowy). 1.6. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. - 3.3. specyfikacji mają być wykonane zgodnie z: 1.6.1. warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i prawa budowlanego, 1.6.2. wymogami wynikającymi z Polskich Norm, w sposób czytelny i jednoznaczny z podaniem legendy indywidualnych oznaczeń graficznych, 1.6.3. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną, 1.6.4. Wytycznymi szczegółowymi do opracowania zakresu audytu energetycznego budynków mieszkalnych stanowiącymi Rozdział IV specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 1.6.5. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.7. Wykonawca musi udzielić gwarancji na wykonany przez siebie przedmiot zamówienia na czas minimum 36 miesięcy od daty odbioru. Warunki gwarancji zawierają Istotne postanowienia umowy stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.8. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy zawarty jest w § 1 istotnych postanowień umowy, które stanowią Rozdział III do specyfikacji. 1.8.1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania o ile warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz w przypadku zmiany porządku prawnego, a także w przypadku zmian zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiany, o których mowa w zdaniu pierwszym wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 1.8.1.1. zmiany mogą dotyczyć w szczególności: zmniejszenie ilości budynków ze zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy. 1.9. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy, w okresie trzech lat od zamówienia podstawowego, zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy zamówień z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. 1.10. I inne zawarte w siwz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 742314300
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu wadium nie jest wymagane.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 11. Opis warunków udziału w postępowaniu i dokonywania oceny spełniania tych warunków :11.1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ww. ustawy oraz spełniający warunki dodatkowe (podmiotowe i przedmiotowe) określone w specyfikacji, tj.:11.1.1. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. wykażą, iż w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie ), opracowali należycie szczegółowe audyty energetyczne dla co najmniej 12 budynków. z załączeniem dokumentów potwierdzających należyte ich wykonanie. W tym celu Wykonawca musi wypełnić wykaz usług - stanowiący zał. nr 3 do oferty, podać przedmiot i całkowite wartości wykonanych usług, daty ich wykonania oraz odbiorców, i dołączyć do oferty dokumenty potwierdzające, że ww. usługi zostały wykonane należycie np.: (referencje lub protokoły bezusterkowego odbioru końcowego usług). 11.1.2. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. złożą oświadczenie, na załączniku nr 4 do oferty, że opracowanie szczegółowych audytów energetycznych zostanie wykonane przez osoby posiadające aktualne licencje do wykonywania czynności audytora energetycznego oraz będą te osoby wpisane do rejestru audytorów energetycznych, oraz, że będą one zatrudnione przez Wykonawcę w ramach stosunków prawnych dopuszczonych przez prawo lub udostępnione przez inne podmioty. Wykonawca wybrany do podpisania umowy musi przedłożyć do umowy aktualne licencje osób, które będą wykonywały zamówienie i potwierdzenie ich wpisu do rejestru audytorów energetycznych. Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna złożenie w/w oświadczenia na załączniku nr 4 do oferty.11.1.3. Wykonawca musi udzielić gwarancji na wykonany przez siebie przedmiot zamówienia na czas minimum 36 miesięcy od daty odbioru. Warunki gwarancji zawierają Istotne postanowienia umowy stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna wpisanie terminu udzielenia gwarancji w formularzu oferty.11.1.4. Wykonawca musi się zobowiązać do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w pkt. 20 specyfikacji. Za spełnienie tego wymogu Zamawiający uzna złożenie zobowiązania na załączniku nr 5 do oferty. 11.1.5. Wykonawca musi posiadać polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym w zakresie przedmiotu zamówienia na kwotę nie niższą niż równowartość 20.000 złotych polskich (w przypadku polisy opłaconej w USD lub w EURO wartość kwoty ubezpieczenia zostanie przeliczona po kursie z ostatnich siedmiu dni kalendarzowych przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt. 15.1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia). Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna załączenie przez Wykonawcę do oferty aktualnej polisy (tj. takiej, której termin ważności upływa nie wcześniej niż na dzień składania ofert) lub innego dokumentu ubezpieczeniowego, zgodnie z pkt. 9.1.7. specyfikacji oraz zobowiązanie na załączniku nr 6 do oferty o przedłużeniu polisy.11.2. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 9. specyfikacji, będzie stanowiło podstawę oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, a Zamawiający na podstawie treści tych dokumentów i oświadczeń sprawdzi, czy Wykonawca spełnia wszystkie w/w warunki.11.3. Wypełnienie i podpisanie przez Wykonawcę formularza oferty, oraz spełnienie innych wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia będą stanowiły podstawę oceny ofert.11.4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeżeli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje istotne dla prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.I inne zawarte w siwz.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty i oświadczenia, które Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 12.1. Wykonawca, pod rygorem wykluczenia z postępowania lub odrzucenia oferty, musi dołączyć do oferty wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Rozdział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wypełnione i podpisane (w formie określonej w postanowieniach siwz) następujące dokumenty i oświadczenia: 12.1.1. formularz cenowy, na załączniku nr 1 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,12.1.2. oświadczenie na załączniku nr 2 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania i spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 12.1.3. wykaz usług, o których mowa w pkt 8.1.1. specyfikacji na załączniku nr 3 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, zrealizowanych przez Wykonawcę należycie, odpowiadających swoim rodzajem przedmiot niniejszego zamówienia z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (np.: referencje lub protokoły bezusterkowego odbioru końcowego usług). 12.1.4. oświadczenie na załączniku nr 4 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, że świadectwa energetyczne zostaną wykonane przez osoby posiadające aktualne licencje do wykonywania czynności audytora energetycznego oraz będą te osoby wpisane do rejestru audytorów energetycznych, oraz, że będą one zatrudnione przez Wykonawcę w ramach stosunków prawnych dopuszczonych przez prawo lub udostępnione przez inne podmioty zgodnie z zapisem pkt 8.1.2. specyfikacji.12.1.5. zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na załączniku nr 5 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 12.1.6. aktualną (tj. taką, której termin ważności upływa nie wcześniej niż na dzień składania ofert) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym w zakresie przedmiotu zamówienia na kwotę nie niższą niż równowartość 20.000 złotych polskich (w przypadku polisy opłaconej w USD lub w EURO wartość kwoty ubezpieczenia zostanie przeliczona po kursie z ostatnich siedmiu dni kalendarzowych przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt. 15.1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia). Wykonawca zobowiązany jest ponadto do złożenia oświadczenia na załączniku nr 6 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, iż po upływie terminu ważności będzie odnawiać ubezpieczenie na kwotę nie niższą niż równowartość 20.000 złotych polskich na czas obejmujący wykonanie przedmiotu zamówienia oraz, że przedłoży Zamawiającemu do wglądu oryginał odnowionego ubezpieczenia w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia, jednakże nie później niż w dniu podpisania umowy w przypadku gdy dotychczasowe ubezpieczenie wygasa po terminie składania ofert, 12.1.7. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt. 15.1. specyfikacji, 12.1.8. oświadczenie Wykonawcy, że nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub, że uzyskał przewidziane prawem zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego oddziału ZUS lub KRUS oraz, że nie zalega z opłacaniem podatków lub, że uzyskał przewidziane prawem zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego Urzędu Skarbowego, na załączniku nr 7 do formularza oferty,12.1.9. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 9.2.1.2. specyfikacji, jeżeli oferty będą składali Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, 12.1.10. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt 14.6.3. specyfikacji, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika,12.1.11. dokumenty potwierdzające wykonanie należycie usług wykazanych przez Wykonawcę w załączniku nr 3 do oferty (zgodnie z zapisem pkt. 8.1.1. specyfikacji), np.: referencje, 12.1.12. informacji określonej w pkt 16.1.1. siwz w przypadku zastosowania przez wykonawcę innej niż 22% stawka podatku od towarów i usług;12.2. Oferta wspólna 12.2.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 Ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 12.2.1.1. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;12.2.1.2. Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby; c) ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;12.2.1.3. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 12.2.1.4. Stosowne odpisy (dla wszystkich Wykonawców) z rejestru lub ewidencji, oświadczenia dotyczące ZUS, KRUS, Urzędu Skarbowego, (pkt. 9.1.7, 9.1.8. SIWZ) muszą zostać dołączone do oferty;12.2.1.5. W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy a w szczególności w pkt 8.1.1., 8.1.2., 8.1.5. SIWZ wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez wykonawców składających ofertę wspólną (nie musi ich spełniać każdy z wykonawców składających ofertę wspólną osobno);12.2.1.6. Oświadczenia, formularze, dokumenty sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców, Pełnomocnik wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną;12.2.1.7. Wszystkie kserokopie dokumentów załączone do oferty muszą być opisane za zgodność z oryginałem i podpisane przez Pełnomocnika;12.2.2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.12.2.3. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 12.3. W przypadku złożenia, oferty wspólnej wykonawcy ponosić będą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia. 12.4. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 12.4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 9.1.7. specyfikacji - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 12.4.1.1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed terminem składania ofert, o którym mowa w pkt. 15.1. siwz; 12.4.2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.4.1.1. specyfikacji, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy, o których mowa w pkt. 9.4.1.1. stosuje się odpowiednio. 12.5. W PRZYPADKU, GDY WYKONAWCA W MIEJSCE KTÓREGOŚ Z DOKUMENTÓW, O KTÓRYCH MOWA W PKT 9.1.7., 9.1.8. i 9.1.11. SPECYFIKACJI DOSTARCZY JEGO KOPIĘ, KOPIA TA MUSI BYĆ POŚWIADCZONA ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM PRZEZ WYKONAWCĘ. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości, a Zamawiający nie będzie mógł sprawdzić ich prawdziwości w inny sposób. 12.6. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym, są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego. 13. I inne zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zgnmokotow.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną