Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości na dworcu kolejowym przy ul. Plac Żelazny 3 w Zduńskiej Woli w roku 2021

Miasto Zduńska Wola ogłasza przetarg

  • Adres: 98-220 Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 825 02 00 , fax. 43 825 02 02
  • Data zamieszczenia: 2021-01-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zduńska Wola
    ul. Stefana Złotnickiego 12
    98-220 Zduńska Wola, woj. łódzkie
    tel. 43 825 02 00, fax. 43 825 02 02
    REGON: 59842800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości na dworcu kolejowym przy ul. Plac Żelazny 3 w Zduńskiej Woli w roku 2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości na dworcu kolejowym przy ul. Plac Żelazny 3 w Zduńskiej Woli wraz z utrzymaniem czystości toalet przyległych do budynku w okresie od 1 stycznia 2021 roku do 30 czerwca 2021 roku. 2. Świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług kompleksowego sprzątania własnym sprzętem i środkami budynku dworca kolejowego, toalet (męska i damska) odbywać się będzie od poniedziałku do niedzieli w tym dni wolne i święta poprzez: a) codzienne otwieranie i zamykanie poczekalni dworca kolejowego o godzinnie 5:00 i 21.00, b) codzienne otwieranie i zamykanie toalet – otwieranie o godzinnie 5.00 i zamykanie o godzinnie 21.00, c) świadczenie usługi utrzymania porządku w budynku dworca kolejowego - poczekalnia dworca PKP, d) świadczenie usługi sprzątania toalet – toaleta męska i damska, e) opróżnianie koszy na odpady w budynku dworca (usuwanie śmieci, butelek, puszek, kartonów i innych nieczystości). f) rozwieszanie rozkładów jazdy w gablotach w poczekalni dworca – rozkłady jazdy dostarczy Zamawiający g) Zamawiający wymaga aby świadczenie usługi sprzątania poczekalni dworca, toalet publicznych było wykonywane codziennie od poniedziałku do niedzieli w tym w dni wolne i święta, w dwóch porach dnia, tj.: pierwsze utrzymanie porządku do godziny 13:00, drugie utrzymanie porządku do godziny 21:00. Zamawiający nie wymaga zapewnienia przez Wykonawcę stałej obsługi osobowej. h) Zamawiający przewiduje skrócenie godzin otwarcia toalet i ich zamknięcia w dniach świątecznych w szczególności: Nowy Rok, święta Wielkanocne. 3. Częstotliwość sprzątania w odniesieniu do czynności świadczonych usług: 1) Codzienne (poniedziałek – niedziela), w dwóch porach dnia - wykonywanie następujących czynności: a) pierwsze utrzymanie porządku do godziny 13:00, b) drugie utrzymanie porządku do godziny 21:00. c) w poczekalni dworca: zamiatanie i mycie powierzchni podłogowych twardych (terakota, lastryko), wycieranie kurzu z parapetów wewnętrznych i zewnętrznych, ławek, tablic informacyjnych, gaśnic właściwymi do rodzaju sprzątanej powierzchni środkami pielęgnacyjnymi, wycieranie kurzu z kaloryferów wewnętrznych, opróżnianie koszy na śmieci zlokalizowanych w pomieszczeniu poczekalni, a także codzienna wymiana w nich worków na śmieci, wycieranie – z użyciem środków przeznaczonych do czyszczenia i dezynfekcji koszy na śmieci, usuwanie pajęczyn. d) w toaletach (męska, damska): czyszczenie umywalek, baterii umywalkowych, sedesów i desek sedesowych, luster oraz pisuarów środkami przeznaczonymi do czyszczenia i dezynfekcji, zamiatanie i mycie terakoty podłogowej w sanitariatach środkami przeznaczonymi do czyszczenia i dezynfekcji, wycieranie – z użyciem środków przeznaczonych do czyszczenia i dezynfekcji – pojemników na środki higieny osobistej (pojemniki na: mydło w płynie, papier toaletowy, ręczniki jednorazowe), koszy na śmieci, opróżnianie koszy na śmieci zlokalizowanych w pomieszczeniach toalet, a także codzienna wymiana w nich worków na śmieci, uzupełnianie na bieżąco papieru toaletowego w kabinach, mydła w płynie, przy umywalkach, ręczników papierowych oraz odświeżacza powietrza, sprawdzanie poprawności działania urządzeń, w przypadku awarii i uszkodzeń urządzeń zgłaszanie ich do Zamawiającego. 2) Częstotliwość poniższych czynności określa Wykonawca: a) Mycie okien – dwustronne mycie okien na całej powierzchni (pow. ok. 80 m2) – częstotliwość do wyboru: 1 raz (kwiecień), 2 razy (marzec, czerwiec), b) Mycie lamperii i glazury – częstotliwość do wyboru: 1 raz w miesiącu, 2 razy w miesiącu 4. UWAGA: Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i własnym sprzętem zrealizować ww. usługi. 5. Dodatkowe czynności Wykonawcy: 1) Wykonawca zobligowany jest do świadczenia usługi sprzątania poczekalni dworca, toalet publicznych, codziennie od poniedziałku do niedzieli w tym w dni wolne i święta, w dwóch porach dnia, tj.: pierwsze utrzymanie porządku do godziny 13:00, drugie utrzymanie porządku do godziny 21:00. 2) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić sprzątanie pomieszczeń po wykonywanych na terenie budynków remontach oraz nieprzewidzianych awariach, po otrzymaniu informacji od osób wyznaczonych ze strony Zamawiającego, bez obciążania w tym zakresie Zamawiającego dodatkowymi kosztami. 3) Wykonawca zobowiązany jest zgłaszać Zamawiającemu na bieżąco uszkodzenia oraz usterki techniczne w pomieszczeniach. 4) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia z należytą starannością. Brak wyszczególnienia przez Zamawiającego jakiejkolwiek czynności mieszczącej się w zakresie usług sprzątania nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za bieżące, systematyczne utrzymanie czystości i porządku w wymienionych lokalizacjach. 5) Wykonawca zobowiązuje się realizować umowę w oparciu o pracowników posiadających aktualne badania lekarskie (okresowe), w tym uprawnienia dotyczące pracy na wysokości, potwierdzające zdolność do wykonywania usługi (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzenia badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy - Dz. U. z 2016 r. poz. 2067). 6) Czynnościami do których realizacji wymagane są uprawnienia dotyczące pracy na wysokości są np.: mycie okien w poczekalni dworca, toaletach, omiatanie pajęczyn, wymiana żarówki itp. Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zapewnić osobom sprzątającym sprzęt konieczny do realizacji zamówienia oraz środki czyszczące i dezynfekujące, odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni. Wykonawca zobowiązany jest również do wyposażenia pomieszczeń i sanitariatów w środki czystości i higieny osobistej oraz do bieżącego ich uzupełniania (zgodnie z pkt 7 i 8 w sposób zapewniający ciągłość zaopatrzenia. Przez ciągłość zaopatrzenia Zamawiający rozumie brak sytuacji, w której występuje niedobór któregokolwiek ze środków wymienionych w pkt 7 i 8 dłużej niż 1 dzień. 7) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnych zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydane przez właściwy organ na postawie ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. ( Dz.U. z 2019 poz. 701, 730, 1403, 1579 ze zm.) 8) W przypadku mycia podłóg Wykonawca zobowiązany jest do rozstawienia ostrzeżeń o niebezpieczeństwie poślizgnięcia się. 9) Wymagania Zamawiającego co do środków czystości używanych do wykonywania usługi: a) należy używać odpowiednich środków przeznaczonych do czyszczenia, zmywania danego rodzaju powierzchni, b) należy stosować środki posiadające odpowiednie atesty (środki dopuszczone do obrotu), c) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli środków używanych do wykonywania usługi. W przypadku używania niewłaściwych środków Wykonawca poniesie ewentualne koszty naprawienia szkód spowodowanych użyciem niewłaściwych środków czystości oraz zobowiązany jest do niezwłocznej zmiany używanego środka na odpowiedni do czyszczonej, zmywanej powierzchni. 10) Wykonawca odpowiada za właściwe zabezpieczenie pomieszczeń w trakcie i po zakończeniu sprzątania (szczególnie skontrolowanie zamknięcia okien i drzwi na klucz po wykonaniu usługi sprzątania przed dostępem osób trzecich). Wykonawca zobowiązuje się do właściwej opieki nad mieniem Zamawiającego w czasie wykonywania usługi oraz ponosi odpowiedzialność za sprzęt Zamawiającego znajdujący się w obiektach objętych przedmiotem Zamówienia w czasie i miejscu wykonywania usługi. 11) Kontrola czystości pomieszczeń będzie prowadzona przez pracowników Zamawiającego i będzie odnotowywana w opracowanej przez Zamawiającego Książce kontroli utrzymania czystości według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do umowy. 12) Zamawiający z początkiem miesiąca następującego po miesiącu, w którym usługa była realizowana, sporządzi stosowny protokół odbioru realizacji usługi sprzątania według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do umowy. Podstawą sporządzenia protokołu będą wpisy dokonywane w Książce kontroli utrzymania czystości. Odnotowane przypadki niezrealizowania w całości, w części lub we wskazanym terminie usługi będącej przedmiotem zamówienia będą podstawą do naliczenia kar umownych. 13) Pracownicy Wykonawcy podczas świadczenia usługi muszą być ubrani w estetyczną odzież. 14) Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania wizji lokalnej w obiektach w celu zapoznania się przez Wykonawcę z zakresem przedmiotu zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. 6. UWAGA: Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z zamawiającym zakres i termin wykonania prac uciążliwych dla otoczenia- jeśli takie wystąpią. 7. W ramach umowy Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia stałego dostępu do niżej wymienionych środków utrzymania czystości oraz środków higieny osobistej posiadających odpowiednie atesty (środki dopuszczone do obrotu): 1) papier toaletowy i ręcznikowy szary/biały, minimum dwuwarstwowy, gofrowany (ok. 6 szt. papieru toaletowego – 2x3 kabiny i 2 szt. ręczników 2) mydło w płynie o poj. min. 500 ml nie powodujące podrażnień, zawierające łagodne składniki myjące oraz aktywne substancje nawilżające i pielęgnujące skórę, ph: 5,5 – 7, zapach: każdy (2 szt. mydła); 3) środki do dezynfekcji rąk 4) odświeżacze powietrza w aerozolu do każdego pomieszczenia (2 szt. na łazienkę); 5) szczotki do WC z pojemnikiem, stabilne, z mocną rączką (do wymiany min. 2 razy w roku oraz uzupełnienia w razie potrzeby); 8. Wykonawca w celu wykonania usługi zobowiązany jest używać środków utrzymania czystości zakupionych na swój koszt, w szczególności: 1) mleczko do czyszczenia urządzeń sanitarnych (do pomieszczeń socjalnych); 2) żelowe przylepne plastry czyszcząco – dezynfekujące do każdej toalety, wysokowydajne, zapewniające stałe utrzymanie czystości - Zamawiający nie dopuszcza stosowania zawieszkowych kostek w koszyczkach; 3) worki na śmieci o poj. 35 l (ok. 9 koszy – 1 szt. na poczekalni, 8 szt. w łazienkach); 4) inne środki utrzymania czystości niezbędne do realizacji Zamówienia, w tym urządzenia, sprzęty i artykuły niezbędne dla wykonywania usługi przez pracowników Wykonawcy, jak: odkurzacze, szczotki, wiadra, mopy, pajęczarki, rękawiczki, ścierki, płyn do mycia i dezynfekcji toalet, płyn do mycia szyb nie pozostawiający smug, płyn do mycia podłóg, środki do pielęgnacji podłóg (tarkett, lastryko, glazura), itp. 9. UWAGA: Wykonawca musi zaoferować środki czystości i pielęgnacyjne co najmniej tej samej jakości, co opisane. 10. UWAGA: Wykonawca na bazie powyższych informacji oraz własnego doświadczenia musi dokonać oszacowania ilości środków czystości koniecznych do realizacji zamówienia. 11. Toalety publiczne wyposażone są w kosze na śmieci, dozowniki na mydło. 12. Wykonawca podczas świadczenia usługi w zakresie utrzymania czystości na dworcu kolejowym wraz z utrzymaniem czystości toalet nie jest zobowiązany do sprawowania ciągłej obecności w godzinach otwarcia i „opieki” nad mieniem Zamawiającego, nie mniej jednak w przypadku napotkania sytuacji/zdarzeń niszczenia, wandalizmu, kradzieży mienia Zamawiającego poinformuje odpowiednie służby, tj. policję, straż miejską, straż ochrony kolei i Zamawiającego o zaistniałej sytuacji. 13. Zamawiający wymaga, by wszystkie czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usług objętych przedmiotem zamówienia, o ile nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione (przez Wykonawcę lub Podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach