Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego osób, materiałów biologicznych i materiałów wykorzystywanych do udzielania świadczeń zdrowotnych dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Sławnie

Szpital Powiatowy ogłasza przetarg

  • Adres: 76-100 Sławno, ul. I-go Pułku Ułanów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8103031, 8106302 , fax. 598 102 423
  • Data zamieszczenia: 2019-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Powiatowy
    ul. I-go Pułku Ułanów 9
    76-100 Sławno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 059 8103031, 8106302, fax. 598 102 423
    REGON: 33130866400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.szpital-slawno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego osób, materiałów biologicznych i materiałów wykorzystywanych do udzielania świadczeń zdrowotnych dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Sławnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego osób, materiałów biologicznych i materiałów wykorzystywanych do udzielania świadczeń zdrowotnych dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Sławnie. 2. Nazwa i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych / CPV/60130000-8. 3. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 4. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia całodobowego zabezpieczenia usług transportu sanitarnego, 7 dni w tygodniu, w zakresie: 1) przewozu materiałów biologicznych i materiałów wykorzystywanych do udzielania świadczeń zdrowotnych na i poza terenem Sławna – karetka z kierowcą; 2) przewóz osób wymagających konsultacji lekarza specjalisty lub wykonania badań diagnostycznych w określonych placówkach medycznych; 3) przewozu osób do innego zakładu opieki zdrowotnej celem kontynuacji leczenia; 4) transportu osób z dysfunkcją narządu ruchu uniemożliwiającą korzystanie z środków transportu publicznego po zakończonym leczeniu do miejsca zamieszkania; 5) transportu wewnątrzszpitalnego; 6) innych przewozów wynikających z działalności Zamawiającego; 5. Realizacja zamówienia odbywać się będzie środkami transportu sanitarnego posiadającymi niezbędne wyposażenie oraz odpowiadającymi wszelkim wymaganiom, w szczególności technicznym i higienicznym, określonych aktualnymi przepisami prawa. 6. Wymagania dotyczące środków transportu: 1) Pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia winny: a) być zarejestrowane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej jako samochód specjalny sanitarny; b) posiadać zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych na uprzywilejowanie w ruchu drogowym, oraz być wyposażone w sygnalizację świetlno-dźwiękową i możliwość jej używania podczas jazdy; c) posiadać ubezpieczenie OC i NW przez cały okres realizacji umowy; d) posiadać aktualne, dopuszczające do ruchu badania techniczne; e) wyposażone być w środek łączności – telefon komórkowy; f) zapewniać pełne bezpieczeństwo przewożonym osobom i odpowiednią temperaturę dostosowaną do pory roku (klimatyzacja); 2) Stan sanitarny i techniczny środków transportowych przeznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia musi umożliwiać niezwłoczną realizację usługi. 3) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia sprawnymi techniczne samochodami. W przypadku awarii karetki Wykonawca zobowiązany będzie we własnym zakresie zapewnić sprawny pojazd zastępczy do ciągłości świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia, spełniający wymagania opisane w SIWZ. 4) Każdy środek transportu musi: a) spełniać cechy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane dla środka drogowego zgodnie z PN EN 1789:2008, b) spełniać aktualne wymagania Narodowego Funduszu Zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem NFZ-u; c) być zgłoszony i podlegać kontroli właściwej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. 5) Wszystkie środki transportu sanitarnego przeznaczone do transportu osób powinny umożliwiać przewiezienie osoby zarówno w pozycji siedzącej jak również w pozycji leżącej. 6) Dokonywanie przeglądu sprzętu i aparatury medycznej na wyposażeniu karetek należy do obowiązku Wykonawcy. 7) Wykonawca zobowiązany jest do zaopatrzenia pojazdów we własnym zakresie w wyroby medyczne, sprzęt jednorazowy i inne materiały niezbędne do udzielania świadczeń w ramach umowy. 8) Wykonawca ma obowiązek do utrzymania w należytej czystości (zewnętrznej i wewnętrznej) pojazdów. Zamawiający ma prawo kontroli w tym przedmiocie. W przypadku stwierdzenia uchybień w ww. zakresie, Zamawiający ma prawo odmówić udzielenia usługi przewozu tym pojazdem i żądać podstawienia innego pojazdu na wyłączny koszt Wykonawcy. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli pojazdów służących wykonaniu zamówienia. 8. Wymagania dotyczące personelu: 1) kierowcy z kategorią prawa jazdy B muszą posiadać uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi, o których mowa w Rozdz. 16 Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 978 z późn. zm.), oraz być po ukończonym kursie pierwszej pomocy; 2) sanitariusze winni być po ukończonym kursie pierwszej pomocy; 3) ratownicy medyczni – uprawnieni do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, których kwalifikacje są określone w przepisach ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1868 ze zm.). 9. W zależności od konieczności, usługi przewozowe winny być wykonywane przez: Dot. Pakiet nr 1: 1) transport sanitarny z kierowcą i ratownikiem medycznym lub sanitariuszem; 2) transport sanitarny z 2 ratownikami w tym jeden z uprawnieniami kierowcy; 3) transport sanitarny z kierowcą; Dot. Pakiet nr 2: 1) transport specjalistyczny z kierowcą, ratownikiem medycznym i lekarzem specjalistą systemu. 10. Szacunkową ilość kilometrów w okresie 12 miesięcy określa załącznik Nr 2 do SIWZ (formularz cenowy). Zamawiającemu, bez ujemnych dla niego skutków tj. bez prawa Wykonawcy do odszkodowania oraz na tych samych warunkach cenowych przysługuje prawo do zmniejszenia lub zwiększenia ilości kilometrów pod warunkiem nie przekroczenia wartości umowy. 11. Wykonawca zobowiązany będzie przybyć do jednostek Zamawiającego lub w miejsce wskazanego przez osobę/ osoby upoważnione przez Zamawiającego nie później niż w czasie: a) ………… minut (zaoferowane przez Wykonawcę w ofercie, maksymalny czas 40 minut) w przypadku Pakietu nr 1; b) ………… minut (zaoferowane przez Wykonawcę w ofercie, maksymalny czas 120 minut) w przypadku Pakietu nr 2; od zgłoszenia lub w godzinach ustalonych w przypadku transportów planowych. 12. Wykonawca zobowiązany będzie świadczyć usługi na rzecz Zamawiającego na podstawie zleceń lekarskich. Wzór zlecenia stanowi załącznik Nr 1 do wzoru umowy. 13. Zgłaszanie konieczności wykonania usługi dokonywane będzie telefonicznie na numer wskazany przez Wykonawcę, za pośrednictwem personelu Szpitala Powiatowego w Sławnie. 14. Usługa realizowana będzie zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego. 15. Wykonawca będzie ponosił przez cały okres obowiązywania umowy wszystkie koszty niezbędne do utrzymania samochodów w stanie przydatnym do użytku, w tym w szczególności koszty paliwa, badań technicznych, serwisu, bieżących napraw, ubezpieczenia OC, NW, szkolenia kierowców, itp. 16. Podstawą rozliczeń jest faktura wraz z zestawieniem miesięcznym wykonanych zleceń transportowych, zawierającym: a) datę wykonania transportu; b) imię i nazwisko lekarza zlecającego oraz komórkę organizacyjną; c) imię i nazwisko pacjenta; d) transport skąd; e) transport dokąd; f) ilość przejechanych km lub czas pracy kierowcy; 17. Miejscem rozpoczęcia i zakończenia usługi jest siedziba Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego potwierdzenia na zleceniu rozpoczęcia i zakończenia usługi. Wykonawca ponosi koszty dojazdu do siedziby Zamawiającego. 18. Logistyczne rozplanowanie transportu leży w gestii Wykonawcy, który winien zrealizować usługę prawidłowo, rzetelnie i w określonym czasie. 19. Po podpisaniu umowy Wykonawca winien zapoznać się i przestrzegać obowiązujących w szpitalu procedur. 20. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania transportu łączonego (przewozu dwóch i więcej osób) w przypadku dowozu pacjentów do jednego miejsca przeznaczenia lub w jednym kierunku, bez dodatkowej opłaty. 21. Wykonawca sprawuje opiekę nad osobami wymagającymi transportu sanitarnego z miejsca zamieszkania do poradni lub przychodni, a następnie transportu powrotnego. 22. Zespół sprawuje opiekę nad osobami wymagającymi konsultacji w innej placówce medycznej do czasu przyjęcia pacjenta/tki na leczenie, lub do czasu powrotu do miejsca rozpoczęcia zlecenia, w przypadku odmowy przyjęcia osoby na leczenie szpitalne. 23. Zespół zobowiązany jest do pomocy pacjentom przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu, w przypadku pacjentów leżących i siedzących obsługa karetki zapewnia transport na noszach lub krzesełku kardiologicznym z miejsca rozpoczęcia zlecenia do miejsca docelowego wraz z wniesieniem pacjenta/tki do domu/mieszkania. 24. Zamawiający dopuszcza obecność członka rodziny/opiekuna osoby podczas jego transportu, po umieszczeniu adnotacji „+ OSOBA TOWARZYSZĄCA” lub danych opiekuna w zleceniu na transport sanitarny. 25. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo danej osoby oraz jego bagaż podręczny od momentu przejęcia do chwili jego przekazania w miejscu docelowym. 26. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkodę doznaną przez osobę, na skutek realizowania usługi środkiem transportu nieadekwatnym do wskazań medycznych na zleceniu, wynikających ze stanu danej osoby. 27. Środki transportu muszą być poddawane udokumentowanej, okresowej dezynfekcji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do książeczki dezynfekcji na każde żądanie Zamawiającego. 28. Wykonawca zobowiązany jest do ochrony danych osobowych oraz ochrony tajemnicy informacji zdrowotnej osoby przewożonej związanych z realizacją umowy, przyjmując z tego tytułu pełną odpowiedzialność. Na potwierdzenie, czego zostanie zawarta umowa o powierzenie przetwarzania danych. 29. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi zgodnie z wymaganiami Narodowego Funduszu Zdrowia i innych organów w realizacji obowiązujących przepisów prawa oraz zobowiązuje się, że będzie poddawał się ich kontrolom w zakresie wykonywania umowy. 30. Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności polegające na faktycznym wykonywaniu czynności transportu sanitarnego składających się na przedmiot zamówienia, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26.06.1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.), zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 31. Uwzględniając zapis pkt. 30, Zamawiający wymaga, aby: a) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, na pisemne wezwanie Zamawiającego dostarczył wykaz pracowników skierowanych do realizacji zamówienia z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik Nr 6. b) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, na pisemne wezwanie Zamawiającego dostarczył oświadczenie, że osoby wykonujące czynności transportu sanitarnego składające się na przedmiot zamówienia w ramach prowadzonych przez nie działalności gosp., posiadają aktualne ubezpieczenie OC. c) W przypadku podpisania umowy z Wykonawcą, wykaz, o którym mowa w pkt. a był aktualizowany na bieżąco tj. w przypadku każdorazowych zmian personalnych w terminie 7 dni od zaistnienia zmiany, a usługa była faktycznie wykonywana przez osoby wymienione w wykazie. 32. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 33. Wykonawca we własnym zakresie odpowiada za utylizację odpadów medycznych i komunalnych, usługi pralnicze oraz posiadanie środków dezynfekcyjnych potrzebnych do realizacji przedmiotu zamówienia. 34. Wykonawca zobowiązuje się posiadać w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, umowy na zakres dot. pkt. 33.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z zapisami SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach