Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego

Namysłowskie Centrum Zdrowia Spółka Akcyjna ogłasza przetarg

  • Adres: 46-100 Namysłów, ul. Oleśnicka
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 40 40 248 , fax. 77 40 40 250
  • Data zamieszczenia: 2019-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Namysłowskie Centrum Zdrowia Spółka Akcyjna
    ul. Oleśnicka 4
    46-100 Namysłów, woj. opolskie
    tel. 77 40 40 248, fax. 77 40 40 250
    REGON: 16021646300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.namyslow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług całodobowego transportu sanitarnego (dostępnego 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na wezwanie Zamawiającego). Wy-magany termin realizacji zamówienia: 24 miesiące – część 1; 12 miesięcy – część 2,3,4. Zamówienie składa się z 4 części: 1. Transport sanitarny z zespołem podstawowym - część 1. 2. Transport krwi i preparatów krwiopochodnych – część 2. 3. Transport sanitarny z zespołem specjalistycznym – część 3. 4. Transport personelu medycznego w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej – część 4. Część 1: Transport sanitarny ambulansem ratunkowym typu B z zespołem podstawowym w rozumieniu art. 36 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2195). Zamawiający wymaga, aby w skład zespołu podstawowego wchodziły co najmniej: dwie osoby uprawnione do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, w tym pielęgniarka systemu lub ratownik medyczny. Członkowie zespołu muszą posiadać wymagane przepisami prawa uprawnienia. W przypadku, gdy żaden z członków zespołu nie spełnia warunków, o których mowa w art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U z 2017 r., poz. 978) w skład zespołu wchodzi kierowca. Osoba kierująca pojazdem musi posiadać odpowiednie, aktualne uprawnienia. Transport ten może także obejmować transport materiałów biologicznych i tkanek. Przewidywana ilość kilometrów w okresie 24 miesięcy - 60 000 km. Część 2: Transport krwi i preparatów krwiopochodnych. Przewidywana ilość kilometrów w okresie 12 miesięcy - 25 000 km. Zasady i warunki transportu krwi, które określono w „Przepisach dotyczących krwiodawstwa i krwiolecznictwa w zakładach opieki zdrowotnej” rozdział VI „Preparatyka krwi i jej składników” Krajowego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa i Instytut Hematologii i Transfuzjologii. Osoba kierująca pojazdem musi posiadać odpowiednie, aktualne uprawnienia. Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował pojazdem do przewozu krwi i jej składników wyposażonym w monitorowane urządzenia do przewozu krwi i jej składników i spełniającym warunki dla pojazdu uprzywilejowanego wyposażonego w niezbędną sygnalizację świetlną i dźwiękową. Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 16 października 2017 r. w sprawie leczenia krwią i jej składnikami w podmiotach leczniczych wykonujących działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne (Dz. U. z 2017 r., poz. 2051). Część 3: Transport sanitarny ambulansem ratunkowym typu C z zespołem specjalistycznym ratownictwa medycznego w rozumieniu art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2195). Zamawiający wymaga, aby w skład zespołu specjalistycznego wchodziły co najmniej: trzy osoby uprawnione do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, w tym lekarz systemu oraz pielęgniarka systemu lub ratownik medyczny. Członkowie zespołu muszą posiadać wymagane przepisami prawa uprawnienia. W przypadku, gdy żaden z członków zespołu nie spełnia warunków, o których mowa w art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U z 2017 r., poz. 978) w skład zespołu wchodzi kierowca. Osoba kierująca pojazdem musi posiadać odpowiednie, aktualne uprawnienia. Przewidywana ilość kilometrów w okresie 12 miesięcy - 12 000 km. Część 4: Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług transportu personelu medycznego wymagającego przewiezienia do pacjenta w ramach wizyt domowych pielęgniarskich i lekarskich w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (dostępnego w dni powszednie od godz. 18.00 do 8.00 rano dnia następnego oraz w dni świąteczne i wolne od pracy 24 godziny na dobę na wezwanie Zamawiającego) przez okres 12 miesięcy od daty podpisania umowy. 2. Wykonawca zobowiązuje się podstawić środek transportu na adres wskazany przez Za-mawiającego. 3. Wykonawca świadczyć będzie usługi środkami lokomocji, które spełniają wszelkie wy-magania dotyczące przewozu osób zawarte w obowiązujących przepisach prawa. 4. Pojazdy muszą posiadać miejsca siedzące dla przewożonych osób, muszą być w pełni sprawne. Pojazdy wykonujące usługę muszą posiadać ubezpieczenie OC i NW oraz aktu-alny przegląd techniczny. 5. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania przeszkolonym i wykwalifikowanym personelem zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, gwarantującym wykonywanie usług z należytą starannością. 6. Wykonawca, we własnym zakresie i na własny koszt, zobowiązany jest do:  zabezpieczenia odpowiedniego środka transportu wraz z kierowcą (kierowca musi być zatrudniony na umowę o pracę. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłożenia przez Wykonawcę, umowy o pracę z kierowcą),  zapewnienia punktualnych i zgodnych z harmonogramem przewozów. 7. Zamawiający lub osoby przez niego upoważnione na roboczo będą zgłaszały potrzebę transportu telefonicznie, wskazując miejsce (adres) i godzinę podstawienia środka trans-portu. 8. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania przeszkolonym i wykwalifikowanym personelem zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, gwarantującym wykonywanie usług z należytą starannością. 9. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać usługi będące przedmiotem zamówienia w niżej opisany sposób i na niżej określonych zasadach: 1) Transport odbywać się będzie na podstawie telefonicznych zgłoszeń dokonywanych przez osoby upoważnione przez Zamawiającego pod numer telefoniczny wskazany przez Wykonawcę. 2) Wykonawca będzie zobowiązany do pozostawania w stałej gotowości do świadczenia usług transportowych oraz utrzymywania w stałej gotowości środki transportu spełnia-jące wszystkie niezbędne i przewidziane przepisami prawa wymogi do świadczenia usług transportu w dni powszednie od godz. 18.00 do 8.00 rano dnia następnego oraz w dni świąteczne i wolne od pracy 24 godziny na dobę . 3) W sytuacji awarii środka transportu, Wykonawca zobowiązany będzie do podstawienia innego (zastępczego) środka transportu spełniającego wszystkie niezbędne i przewidziane przepisami prawa wymogi do świadczenia usług transportu w czasie umożliwiającym terminową realizację zleconej usługi. 4) W razie nie podstawienia przez Wykonawcę zastępczego środka transportu sanitarne-go zgodnie z zapisem punktu poprzedzającego, Zamawiający będzie uprawniony do skorzystania z zastępczego środka transportu do wykonania usługi, a jego kosztami i kosztami usługi obciąży Wykonawcę. 5) Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia zestawienia (wykazu) wykonanych transportów (kursów) na podstawie, których wystawiane będą faktury, 6) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić kartę drogową, zawierającą szczegółowy przebieg trasy z miejsca Zamawiającego (Namysłów, ul. Oleśnicka 4) do miejsca wy-konania usługi. 7) Wykonawca wyraża zgodę na zamontowanie przez Zamawiającego systemu monito-rowania i zarządzania pojazdem – GPS. 10. Do obowiązków Wykonawcy należy również w szczególności: 1) wykonywanie usług będących przedmiotem zamówienia przy wykorzystaniu: a) środków transportu odpowiadających wymaganiom określonym obowiązującym przepisom prawa, w szczególności dopuszczonych do użytku zgodnie z obowiązują-cymi przepisami prawa, b) środków transportu pozostających w dyspozycji Wykonawcy, 2) poddawania się kontroli Zamawiającego, Narodowego Funduszu Zdrowia oraz innych uprawnionych organów i osób, szczególnie w zakresie dostępności i sposobu wyko-nywania usług, 3) zapewnienie dyspozycyjności zgodnie z pkt. 2, tak w obsłudze jak i w przyjmowaniu zleceń telefonicznych, 4) podstawienie innego (zastępczego) środka transportu spełniającego wszystkie nie-zbędne i przewidziane przepisami prawa wymagania do realizacji przedmiotu zamó-wienia w czasie umożliwiającym terminową realizację zleconej usługi, w sytuacji awarii środka transportu, 5) posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie dzia-łalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, 6) ponoszenie pełnej odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone podczas wyko-nywania usługi, w tym w powierzonym przez Zamawiającego mieniu. 11. Zamawiający wymaga, aby samochody wykorzystywane w transporcie sanitarnym: 1) spełniały wymogi sanitarne oraz były utrzymywane w czystości oraz regularnie dezyn-fekowane ich wnętrza i wyposażenie, środkami właściwymi dla rodzaju skrzenia, a czynności te były udokumentowane w sposób umożliwiający ich weryfikację przez Zamawiającego, 2) były utrzymywane w należytym stanie technicznym, były sprawne technicznie oraz spełniały warunki dodatkowe dla pojazdów uprzywilejowanych określonych szczegó-łowo w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022), 3) posiadały niezbędne wyposażenie oraz spełniały wymogi specjalistycznego środka transportu sanitarnego, spełniające cechy techniczne i jakościowe zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane: PN-EN 1789+A1:2011 określającą wymagania dla środków transportu drogowego „Pojazdy medyczne i ich wyposażenie. Ambulanse drogowe” oraz PN-EN 1865-1:2010, PN-EN 1865-2:2010, PN-EN 1865-3:2010, PN-EN 1865-4:2010, PN-EN 1865-5:2010 – wymogi dotyczące noszy i innego sprzętu medycznego służącego do przemieszczania pacjenta, stosowane w ambulansach drogowych, 4) posiadały środki łączności służące do stałej komunikacji pomiędzy Wykonawcą oraz osobami z pojazdu Wykonawcy i Zamawiającym, 5) posiadały aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz od na-stępstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), 6) były oznakowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, 7) posiadały dowody rejestracyjne z aktualnymi badaniami technicznymi dopuszczają-cymi do ruchu, 8) spełniały wymogi ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Me-dycznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2195), 9) spełniały wymogi ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990). 12. Zamawiający nie narzuca wykonawcy miejsca postoju karetek w czasie oczekiwania na wezwanie. Miejscem rozpoczęcia naliczania kilometrów jest siedziba zamawiają-cego. W przypadku transportu sanitarnego z zespołem specjalistycznym, Zamawiają-cy dopuszcza możliwość, by kilometry były naliczane od miejsca stacjonowania am-bulansów Wykonawcy wraz z powrotem. Miejsce to oraz ilość km do szpitala Zama-wiającego zostanie ściśle uwzględnione w umowie. 13. W przypadku transportu krwi i preparatów krwiopochodnych ilość km określa umowa. Wykonawcy zobowiązani są do 24 godzinnej łączności z Zamawiającym oraz zobo-wiązują się świadczyć usługi 24 godziny na dobę. 14. Szacunkowa roczna ilość kilometrów podana przy każdej części jest ilością orienta-cyjną, obliczoną na podstawie zapotrzebowania Zamawiającego na transport w latach poprzednich, dlatego Zamawiający zastrzega sobie korzystanie z transportu zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem - liczba usług transportu sanitarnego wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego. 15. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania przeszkolonym i wykwalifikowanym personelem zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, gwarantują-cym wykonywanie usług z należytą starannością. 16. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Główny kod CPV: 60130000-8 (Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób). Dodatkowe kody (CPV): 60170000-0 (Wynajem pojazdów przeznaczonych do transportu osób wraz z kierowcą) 85112000-7 (Dodatkowe usługi szpitalne). 17. Dopuszcza się składania ofert częściowych. Liczba części: 4. Oferty lub wnioski o do-puszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do: jednej lub wszystkich części. Oferty, które nie będą obejmowały wszystkich elementów składo-wych przedmiotu zamówienia w obrębie danej części zostaną odrzucone. 18. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 19. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6/7 ustawy. 20. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia Podwykonawcy lub Podwykonaw-com wykonanie części zamówienia, co nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 21. Zamawiający zgodnie z art. 36b ustawy żąda podania przez Wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania ich nazw (firm). Powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez którą należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, któ-rej przedmiotem są dostawy lub usługi stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą pomiędzy wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą). 22. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga, aby do realizacji przed-miotu zamówienia, były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osoby wykonujące czynności w zakresie wykonywania usług, na podstawie umów o pracę, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określo-ny w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zmianami). Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłożenia przez Wykonawcę, umów o pracę z zatrudnionymi przez niego pracownikami. 23. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 24. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt formularza nie wypełniony Zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi, bez udziału podwykonawcy. 25. Informacja o możliwości udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia na pod-stawie art. 151a ustawy: Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia. 26. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SIWZ i ofercie. 27. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Zamawiającego, teren działania Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Część nr 1) 16 600,00zł. Część nr 2) 1 600,00zł. Część nr 3) 5 900,00zł. Część nr 4) 2 100,00zł 5. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno zostać przelane lub wpłacone na konto Staro-stwa Powiatowego w Namysłowie w Banku Spółdzielczym w Namysłowie Numer konta: 36 8890 0001 0026 5917 2000 0004 z adnotacją „Wadium – nr sprawy: IZM.I.272.5.2019.MA.”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli jest wpisany do jednego z rejestrów handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy składającego ofertę 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ. 2. Wypełnione i podpisane oświadczenie wykonawcy wg załącznika Nr 1.1 do SIWZ. 3. Dowód wniesienia wadium. 4. Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, posiadające zakres i podpisane przez osoby reprezentujące wykonawcę. 5. Dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego*. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.1. SIWZ – składają wraz z ofertą wszy-scy Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu - dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień złożenia oferty. 2. Oświadczenie wykonawcy wskazane w formularzu oferty musi być aktualne na dzień składania ofert. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdze-nie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowa-niu. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa wyżej w pkt. 2, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowa-niu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępo-waniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa wyżej w pkt. 2. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa wyżej w pkt. 2, oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wymagane od Wykonawców, którzy złożyli oferty, po otwarciu ofert 1. Oświadczenie wymagane od Wykonawcy, który złożył ofertę – przekazane Zamawiają-cemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert. 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r., poz. 798 z późn. zmianami) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniej-szym postępowaniu wg załącznika nr 4 do SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z in-nym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu. UWAGA: Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.2. SIWZ – składają, w terminie 3 dni od za-mieszczenia na stronie www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert, wszyscy Wyko-nawcy, którzy złożyli oferty, z wyjątkiem przypadku, gdy w postępowaniu złożono tylko jed-ną ofertę lub złożono tylko jedną ofertę częściową na daną część zamówienia. 7.3. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwy-żej oceniona: Nie dotyczy. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.3. SIWZ – składa Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, w terminie wyznaczonym w wezwaniu – dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień ich złożenia. 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktual-nych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów wymienionych w pkt 7.3. SIWZ. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, składa dokumenty, o których mowa w pkt. 7.3 ppkt 4-6 SIWZ. 4. Z treści dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż postawione przez Za-mawiającego wymagania zostały spełnione. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub innych dokumentów niezbędnych do prze-prowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błę-dy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez sie-bie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Dokumenty i oświadczenia składane przez podmioty lub osoby spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospoli-tej Polskiej, w odniesieniu do wymaganych dokumentów, stosuje się przepisy rozporzą-dzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zmianami). 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospoli-tej Polskiej, przedkłada następujące dokumenty: 1) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 4 SIWZ składa dokument lub doku-menty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwier-dzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty po-winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 2 i 3 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w pkt 2.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświad-czenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospo-darczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty i oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.5. Forma dokumentów i oświadczeń 1. Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w po-stępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U poz. 1126 z późn. zmianami) dokumenty na-leży złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Zgodnie z § 14 ust. 2b obowiązującego rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zmianami) dokumenty lub oświadczenia, mogą być składane za pośrednictwem operatora pocztowe-go w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 z późn. zmianami), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. 3. Formularz oferty, oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 4. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegają-cy się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumen-tów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 5. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 6. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Pełnomocnictwo, zgodnie z § 99 ust. 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywil-ny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 z późn. zmianami) w związku z art. 82 ust. 2 i 14 ustawy, musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – Wykonawcy zo-bowiązani są złożyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo dla podmiotów wystę-pujących wspólnie musi być wystawione przez wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia i przedstawione zgodnie z pkt. 7.5 ppkt. 8 SIWZ. 10. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia obowiązu-ją następujące zasady składania dokumentów: 1) oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 7.1 SIWZ powinny zostać złożone w taki sposób, aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy spełniają łącznie (przez jednego lub kilku Wykonawców łącznie, z zastrzeżeniem zapisów za-wartych w SIWZ), 2) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzie-lenie zamówienia musi wraz z ofertą złożyć oświadczenie o którym mowa wyżej w pkt. 7.1.2, 3) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzie-lenie zamówienia musi złożyć oświadczenia wymienione w pkt 7.2 oraz 7.3 SIWZ, 4) wszystkie dokumenty Wykonawców mogących wspólnie ubiegać się o udzielenie za-mówienia muszą wchodzić w skład danej oferty i być złożone łącznie, 5) jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zosta-nie wybrana, taki Wykonawca będzie zobowiązany przed zawarciem umowy w spra-wie zamówienia publicznego do złożenia Zamawiającemu umowy regulującej współ-pracę tych Wykonawców, 6) wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone powyżej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach