Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie transportu i unieszkodliwiania odpadów (medycznych i weterynaryjnych oraz padłych zwierząt i odpadowej tkanki zwierzęcej) wytworzonych w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-120 Kraków, al. Mickiewicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 126 624 413 , fax. 126 624 410
  • Data zamieszczenia: 2019-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
    al. Mickiewicza 21
    31-120 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 126 624 413, fax. 126 624 410
    REGON: 18150000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://dzp.urk.edu.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie transportu i unieszkodliwiania odpadów (medycznych i weterynaryjnych oraz padłych zwierząt i odpadowej tkanki zwierzęcej) wytworzonych w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest sukcesywne świadczenie na rzecz zamawiającego usług w zakresie transportu oraz unieszkodliwiania odpadów (medycznych i weterynaryjnych oraz padłych zwierząt i odpadowej tkanki zwierzęcej) wytworzonych w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) zwanych dalej „odpadami”, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019, poz. 819), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014, poz. 1923), Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. 2016, poz. 1819), ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 382 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 sierpnia 2014 r. w sprawie wzoru dokumentu handlowego stosowanego przy przewozie, wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych (Dz. U. 2014, poz. 1222), a także zgodnie z umową, niniejszą Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia oraz złożoną ofertą wykonawcy. 2. Niniejsze postępowanie zostało podzielone na dwa zadania częściowe: 1) Zadanie częściowe nr 1. Transport i unieszkodliwianie odpadów o kodach: 18 01 09, 18 02 01, 18 02 02, 18 02 03, 18 02 08. 2) Zadanie częściowe nr 2. Transport i unieszkodliwianie odpadów o kodach: 02 01 02, 02 01 81, 02 01 82. 3. Zamawiający nie określa maksymalnej liczby części zamówienia, na które oferty częściowe może złożyć jeden wykonawca. Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części. 4. Przedmiot zamówienia, realizowany będzie zgodnie ze złożonym przez wykonawcę formularzem cenowym, stanowiącym załącznik nr 2.1 do niniejszej SIWZ. 5. Miejscem wytworzenia odpadów są jednostki organizacyjne Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie zlokalizowane pod następującymi adresami: 1) al. Mickiewicza 24/28, 30-059 Kraków, 2) al. 29 Listopada 54, 31-425 Kraków, 3) ul. Balicka 122, 30-149 Kraków, 4) ul. Jodłowa 12, 30-250 Kraków (Przegorzały), 5) ul. Krakowska 2, 30-199 Rząska, 6) ul. Krakowska 2B, 30-199 Rząska, 7) ul. Krakowska 11, 30-199 Rząska, 8) ul. Rędzina 1B, 30-149 Kraków (Bielany), 9) ul. Rędzina 1C, 30-149 Kraków (Bielany), 10) ul. Prof. T. Spiczakowa 6, 30-198 Kraków. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia zakresu zamówienia i przekazania do utylizacji mniejszej ilości odpadów, w stosunku do ilości określonych w formularzu cenowym wykonawcy, które mogą wyniknąć ze zmian bieżących potrzeb zamawiającego, z zastrzeżeniem że ceny jednostkowe podane przez wykonawcę w formularzu cenowym nie ulegną zmianie przez cały okres jej obowiązywania. 7. Ilości poszczególnych rodzajów odpadów podane w formularzu cenowym, określają szacunkową wielkość zamówienia i nie stanowią zobowiązania zamawiającego do jego pełnej realizacji w okresie obowiązywania niniejszej umowy, ani też podstawy do dochodzenia przez wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania całości zamówienia. Realizacja usługi odbioru poszczególnych odpadów uzależniona będzie od faktycznego zapotrzebowania jednostek organizacyjnych zamawiającego. 8. Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) z uwzględnieniem art. 20 tejże ustawy, zwanej dalej „ustawą o odpadach”. 9. Wykonawca zgodnie z przepisami ustawy o odpadach zobowiązany jest unieszkodliwiać zakaźne odpady weterynaryjne o kodzie 18 02 02 na obszarze tego województwa, na którym zostały wytworzone zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach. 10. Zakazuje się, zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, unieszkodliwiania zakaźnych odpadów weterynaryjnych (kod 18 02 02) w inny sposób, niż spalanie w spalarniach odpadów. 11. Odbiór odpadów będzie wykonywany po wcześniejszym uzgodnieniu jego terminu wg pisemnego (e-mail) zgłoszenia określającego: nazwę i adres jednostki organizacyjnej Uniwersytetu Rolniczego, dokładny adres miejsca odbioru odpadów (ulica, numer lokalu, miasto), imię i nazwisko oraz numer telefonu osoby zlecającej, kod odpadu. Wzór zlecenia odbioru odpadów stanowi załącznik nr 2 do umowy. 12. Odbiór odpadów, dotyczących zadania częściowego nr 1 o kodach: 18 01 09, 18 02 01, 18 02 02, 18 02 03, 18 02 08 odbywać się będzie w dni robocze w godzinach 7:30-14:00. Odbiór zostanie wykonany w terminie do 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia. 13. Odbiór odpadów, dotyczących zadania częściowego nr 2 o kodach: 02 01 02, 02 01 81, 02 01 82 odbywać się będzie w dni robocze w godzinach 7:30-14:00. Odbiór zostanie wykonany w terminie do 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia. 14. Zamawiający przekaże wykonawcy zlecenie odbioru odpadów w formie elektronicznej na wskazany przez wykonawcę adres poczty elektronicznej (e-mail). 15. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, ważenia i załadunku odpadów w miejscu ich odbioru, wskazanym przez jednostkę organizacyjną zamawiającego, dla której wykonywana jest usługa. 16. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania wagi samochodowej. 17. Wykonawca zgodnie z art. 69 ust. 3 ustawy o odpadach zobowiązany będzie potwierdzić przejęcie odpadu w „Karcie przekazania odpadu” zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019, poz. 819) wypełnionej przez jednostkę organizacyjną zamawiającego, która przekazuje ten odpad. 18. „Karta przekazania odpadu”, o której mowa wyżej stanowi podstawę do wystawienia faktury. 19. W przypadku przekazania przez zamawiającego odpadów w postaci zwłok zwierząt, odpadowej tkanki zwierzęcej lub produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego (kategorii I, kategorii II, kategorii III) zamawiający każdorazowo przy odbiorze odpadów przekazuje wykonawcy dokument handlowy, zgodnie z obowiązującym wzorem (na podstawie Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 sierpnia 2014 r. w sprawie wzoru dokumentu handlowego stosowanego przy przewozie, wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych (Dz. U. 2014, poz. 1222). Dokument handlowy zostanie wypełniony przez jednostkę organizacyjną zamawiającego, która przekazuje odpad. 20. Zamawiający będzie przekazywał odpady odpowiednio pakowane w zależności od rodzaju odpadów, w dużych szczelnych foliowych workach, opisane w sposób umożliwiający łatwą identyfikację miejsca pochodzenia niezbędną w przypadku dochodzenia epidemiologicznego oraz odpady o końcach ostrych w pojemnikach twardościennych, również opisanych w sposób umożliwiający łatwą identyfikację miejsca pochodzenia niezbędną w przypadku dochodzenia epidemiologicznego. 21. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego dostarczania własnych pojemników przeznaczonych do gromadzenia odpadów – worków foliowych i pojemników twardościennych, których transport oraz unieszkodliwienie stanowi przedmiot zamówienia, zgodnie z wymogami określonymi w załączniku nr 3 do umowy (opis rodzajów pojemników – zał. 1.3 do wzoru umowy). 22. Dostarczone pojemniki na odpady – worki foliowe i pojemniki twardościenne, muszą być odpowiednio oznakowane, zgodnie z obowiązującymi przepisami, czyste, zdezynfekowane, w dobrym stanie technicznym oraz przystosowane do transportu odpadów stanowiących przedmiot umowy, zgodnie z wymogami określonymi w załączniku nr 3 do umowy (opis rodzajów pojemników – zał. 1.3 do wzoru umowy). 23. Wykonawca odpowiada na własny koszt za stan techniczny i sanitarny pojemników. 24. Na każdorazowe wezwanie zamawiającego, wykonawca zobowiązany jest do naprawy, systematycznych konserwacji, mycia i dezynfekacji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. 25. Wykonawca dostarczy pojemniki w terminie 5 dni roboczych, licząc od dnia zgłoszenia, po wcześniejszym, pisemnym zgłoszeniu (fax lub e-mail) przez jednostkę organizacyjną zamawiającego. Zamawiający wskaże w zgłoszeniu: rodzaj, ilość i pojemność potrzebnych pojemników. 26. Na każdorazowe zgłoszenie zamawiającego (fax, e-mail) w przypadku odbioru większej ilości odpadów odpadowej tkanki zwierzęcej, wykonawca dostarczy na czas odbioru kontener na kółkach, w którym odpady zostaną przetransportowane do spalarni. 27. Miejscem odbioru odpadów są jednostki zamawiającego określone w pkt 5 niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. 28. W przypadku wyczerpania środków przeznaczonych na realizację danego zadania jednostka organizacyjna zamawiającego traci upoważnienie do zlecenia usługi, a wykonawca nie jest uprawniony do przyjęcia takiego zlecenia. 29. Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90500000-2. 30. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załącznikach do niniejszej SIWZ, a w szczególności we wzorze umowy (załącznik nr 1 do SIWZ). OBOWIĄZEK WYKONAWCY 1. Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę, osoby wykonujące wskazane w pkt 1 ppkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia tj: 1) bezpośrednie wykonywanie usługi w zakresie transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych oraz padłych zwierząt i odpadowej tkanki zwierzęcej – wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący czynności w ww. zakresie. 2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 ppkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane w pkt 3 ppkt 1-4 dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 1 pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem: liczby tych osób, podając ich imię i nazwisko, rodzaju umowy o pracę, określając datę zawarcia umowy i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. 4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 ppkt 1 czynności, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w §9 ust. 2 pkt 5 wzoru umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 ppkt 1 czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca posiada aktualny wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) 1. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku wykonawca złoży dokument potwierdzający, że ten warunek spełnia tj. Aktualne zezwolenie na przetwarzanie odpadów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia w myśl ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) oraz wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) lub w przypadku braku aktualnego zezwolenia, stosowną umowę z jednostką zajmującą się unieszkodliwianiem odpadów medycznych (na terenie województwa małopolskiego) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia w myśl ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) oraz wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) 2. W przypadku składania oferty wspólnej, spełnienie warunku udziału w postępowaniu powinien wykazać, co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument potwierdzający składa, co najmniej jeden z nich, który spełnia ten warunek. 3. W przypadku wykonawców zagranicznych, ilekroć zamawiający wymaga określonego wyżej wpisu na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), rozumie przez to, również odpowiadający mu ważny wpis wydany na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA). 4. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Zamawiający żąda od WSZYSTKICH WYKONAWCÓW złożenia następujących dokumentów: 1. Formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SIWZ) 1) formularz ofertowy należy starannie i czytelnie wypełnić. Zaleca się, aby każdą stronę parafować. Na ostatniej, w miejscu do tego przeznaczonym, należy złożyć podpis, opatrzony datą oraz pieczęcią wykonawcy (zaleca się opatrzyć podpis pieczęcią imienną lub/i pieczęcią z nazwą firmy, jeżeli wykonawca takie posiada); 2) w formularzu ofertowym należy wskazać wartość brutto oraz wartość netto (w zapisie liczbowym oraz słownie) dla poszczególnego zadania częściowego; 3) wartości wskazane w formularzu ofertowym muszą odpowiadać wartościom wskazanym w formularzu cenowym (wartości muszą być identyczne). 2. Formularz cenowy (załącznik nr 2.1 do SIWZ) 1) formularz cenowy (podzielony na dwa zadania częściowe) należy starannie i czytelnie wypełnić. Pod tabelą formularza należy złożyć podpis, opatrzony datą oraz pieczęcią wykonawcy (zaleca się opatrzyć podpis pieczęcią imienną lub/i pieczęcią z nazwą firmy, jeżeli wykonawca takie posiada); 2) w kolumnie nr 6 formularza cenowego, wykonawca wskaże cenę jednostkową brutto za 1 kg odbioru odpadu oraz w kolumnie nr 7 łączną cenę brutto odbioru odpadu (iloczyn szacunkowej ilości odpadu i ceny jednostkowej brutto zł/kg); 3) w ostatnim wierszu formularza cenowego wykonawca wskaże łączną wartość brutto dla danego zadania częściowego; 4) łączną wartość brutto dla danego zadania częściowego należy wskazać, również w formularzu ofertowym (wartości muszą być identyczne). 3. Wstępne Oświadczenie Wykonawcy (załącznik nr 3 do SIWZ) 1) wykonawca składa oświadczenie na wzorze opracowanym przez zamawiającego, stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ w celu wstępnej oceny braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu; 2) wstępne oświadczenie wykonawcy należy starannie i czytelnie wypełnić. Zaleca się, aby każdą stronę parafować. Na ostatniej, w miejscu do tego przeznaczonym, należy złożyć podpis, opatrzony datą oraz pieczęcią wykonawcy (zaleca się opatrzyć podpis pieczęcią imienną lub/i pieczęcią z nazwą firmy, jeżeli wykonawca takie posiada); 3) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, wstępne oświadczenie, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (art. 25 ust. 6 ustawy Pzp). 4. Pisemne zobowiązanie podmiotu (załącznik nr 5 do SIWZ) tylko, jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego: 1) wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych; 2) w przypadku, o którym mowa w ppkt 1) wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty „Pisemne zobowiązanie podmiotu”, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ; 3) dokument, o którym mowa w ppkt 2) należy złożyć w oryginale w postaci pisemnej; 4) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 5) zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp; 6) wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy; 7) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ppkt 1), nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ppkt 1); 8) zamawiający żąda od wykonawcy, którego oferta uzyskała największą ilość punktów, i który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, o których mowa w rozdziale VI pkt 1 ppkt 1)-8) niniejszej SIWZ; 9) pisemne zobowiązanie podmiotu, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ, jak również dokumenty, o których mowa w ppkt 8, należy złożyć w postaci pisemnej. 5. Pełnomocnictwo, jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w formie notarialnej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. II. WSZYSCY WYKONAWCY przekazują zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 1. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej, pod adresem: https:// dzp.urk.edu.pl/index/site/4292 informacji z otwarcia ofert, wykonawca bez wezwania ze strony zamawiającego składa oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z nich. 3. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Załącznik nr 4 do SIWZ stanowi wzór wymaganego oświadczenia. 5. Oświadczenie składa się w oryginale. 6. Dla zachowania terminu, zamawiający dopuszcza przesłanie oświadczenia (w formie skanu, w formacie danych: .jpg lub .pdf) drogą elektroniczną na adres: maciej.mlynarczyk@urk.edu.pl lub faksem pod nr: +48 12 662 44 10, ale w takim przypadku wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie do dostarczenia zamawiającemu osobiście, za pośrednictwem posłańca lub operatora pocztowego, oryginału (w formie pisemnej/papierowej) przesłanego wcześniej oświadczenia. III. Przed zawarciem umowy wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę, przedłoży zamawiającemu następujące dokumenty: kopię umowy regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach