Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie stwierdzania zgonu i wystawienia karty zgonu osób zmarłych w miejscach publicznych i niepublicznych na terenie Miasta Sosnowca w przypadku, gdy nie będzie można ustalić lekarza podstawowej opieki zdrowotnej sprawującego opiekę medyczną nad zmarłym lub lekarza leczącego chorego w ostatniej chorobie, odpowiadającego za stwierdzenie zgonu oraz świadczenie usług przez lekarza patologa w Miejskim Prosektorium w Sosnowcu na ulicy Andersa 90.

Miejski Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-214 Sosnowiec, Plonów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 291 79 22, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-11-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Usług Komunalnych
    Plonów 22i
    41-214 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 291 79 22, , fax. -
    REGON: 27681549000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.sosnowiec.pl/bip

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie stwierdzania zgonu i wystawienia karty zgonu osób zmarłych w miejscach publicznych i niepublicznych na terenie Miasta Sosnowca w przypadku, gdy nie będzie można ustalić lekarza podstawowej opieki zdrowotnej sprawującego opiekę medyczną nad zmarłym lub lekarza leczącego chorego w ostatniej chorobie, odpowiadającego za stwierdzenie zgonu oraz świadczenie usług przez lekarza patologa w Miejskim Prosektorium w Sosnowcu na ulicy Andersa 90.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie zostało podzielone na dwie części: Część I: świadczenie usług w zakresie stwierdzania zgonu i wystawienia karty zgonu osób zmarłych w miejscach publicznych i niepublicznych na terenie Miasta Sosnowca w przypadku, gdy nie będzie można ustalić lekarza podstawowej opieki zdrowotnej sprawującego opiekę medyczną nad zmarłym lub lekarza leczącego chorego w ostatniej chorobie, odpowiadającego za stwierdzenie zgonu, Część II: świadczenie usług przez lekarza patologa w Miejskim Prosektorium w Sosnowcu na ulicy Andersa 90. I. Opis przedmiotu zamówienia dla części I: 1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ORAZ OKREŚLENIE WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA 1.1. Kod CPV 85121100-4 ogólne usługi lekarskie 1.2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług, polegających na stwierdzeniu zgonu, ustaleniu jego przyczyny w drodze oględzin oraz wystawieniu karty zgonu osobom zmarłym w miejscach publicznych i niepublicznych na terenie administracyjnym Miasta Sosnowca, zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1473 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 3 sierpnia 1961 r. w sprawie stwierdzania zgonu i jego przyczyn (Dz. U. z 1961 r. Nr 39, poz. 202) 1.3. Świadczenie usług będzie miało charakter incydentalny i dotyczyć będzie wyłącznie przypadków, gdy nie można ustalić lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza leczącego zmarłego w ostatniej chorobie, a zgon nie został stwierdzony przez lekarza wezwanego do nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania. 1.4. Przedmiot zamówienia może być realizowany wyłącznie przez podmiot posiadający udokumentowane kwalifikacje zawodowe i uprawnienia konieczne do jego wykonywania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa lub podmiot dysponujący osobami spełniającymi wymienione warunki. 1.5. Wykonawca jest uprawniony do wykonania zadania osobiście lub za pomocą osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, za których działania i zaniechania odpowiada jak za działania i zaniechania własne. Osoba, której Wykonawca powierzy zastępstwo w wykonywaniu usługi i gotowości do jej wykonywania otrzyma należne wynagrodzenie za czas pełnienia zastępstwa. 1.6. Zakres zamówienia obejmuje: wystawienie karty zgonu/karty informacji o zgonie osobom zmarłym, po ustaleniu przyczyny zgonu w sytuacji, o której mowa w § 3 Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dn. 3 sierpnia 1961 r. w sprawie stwierdzenia zgonu i jego przyczyny, u osób zmarłych na terenie Miasta Sosnowca i w jego granicach administracyjnych, miejscu publicznym lub niepublicznym. 1.7. Wykonawca zadania realizuje przedmiot zamówienia po informacji telefonicznej od upoważnionego pracownika Miejskiego Zakładu Usług komunalnych w Sosnowcu 1.8. Wykonawca zapewnia całodobową łączność telefoniczną, we wszystkie dni roku, w celu odbioru zawiadomień kierowanych przez upoważnionego pracownika Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych w Sosnowcu o konieczności przybycia osoby uprawnionej, na miejsce w którym znajdują się zwłoki. 1.9. Wykonawca lub osoby przy pomocy, których wykonywany jest przedmiot zamówienia, po otrzymaniu zgłoszenia zobowiązani są do przybycia we własnym zakresie na miejsce zdarzenia bez zbędnej zwłoki, do 6 godzin od otrzymania wezwania, celem realizacji zadania. 1.10. Zamawiający szacuje, że miesięczna liczba wystawianych kart zgonu/kart informacji o zgonie osobom zmarłym, po ustaleniu przyczyny zgonu w sytuacji, o której mowa w § 3 Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 3 sierpnia 1961 r. w sprawie stwierdzenia zgonu i jego przyczyny, u osób zmarłych na terenie Miasta Sosnowca oraz w jego granicach administracyjnych, miejscu publicznym lub niepublicznym wynosi średnio około 50 zdarzeń. 1.11. W przypadku gdy nie będzie możliwe ustalenie przyczyny zgonu lub z innych powodów nie będzie możliwe wystawienie karty zgonu, Wykonawca dopełni wszelkich formalności dokumentacyjnych i prawnych o charakterze lekarskim, pozwalających na ustalenie tej przyczyny (skierowanie na sekcję, inne czynności lekarskie oczekiwane przez Policję lub inny organ dochodzeniowo-śledczy, z wyłączeniem przeprowadzenia czynności sekcji). 1.12. W razie konieczności przy wykonaniu usługi zostanie zapewniona: obecność funkcjonariusza Straży Miejskiej/Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu lub innego organu równoważnego. 1.13. Rozliczenie finansowe za wykonaną usługę: - wynagrodzenie za pełnienie całodobowego dyżuru (iloczyn ceny jednostkowej i liczby dni w miesiącu),  wynagrodzenie wynikać będzie z iloczynu liczby osób u których stwierdzono zgon w okresie danego miesiąca oraz kwoty za każdorazowe stwierdzenie zgonu,  wynagrodzenie wypłacane będzie po zakończonym miesiącu kalendarzowym, w którym usługa była zrealizowana,  wynagrodzenie płatne będzie na wskazany na rachunku/fakturze rachunek bankowy Wykonawcy, w terminie do 30 dni od daty wpływu do Zamawiającego prawidłowo wystawionego rachunku/faktury, - Wykonawca wypełni dokumentację statystyczną (dokument stwierdzenia zgonu lub listę osobową dla Zleceniodawcy), niezbędną do rozliczenia usługi. II. Opis przedmiotu zamówienia do części II: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzanie sekcji zwłok, oględzin zwłok w celu wystawienia karty zgonu przez lekarza patologa/anatomopatologa. 2.2. Przeprowadzenie sekcji/oględzin odbywa się w pomieszczeniach spełniających wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 kwietnia 1972 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładach anatomii patologicznej, prosektoriach oraz w pracowniach histopatologicznych i histochemicznych (Dz.U. Nr 17, poz. 123). 2.3. Przeprowadzenie sekcji odbywać się będzie na podstawie zlecenia instytucji do tego uprawnionych. 2.4. Zamawiający udostępni Wykonawcy niezbędną dokumentację medyczną, którą Wykonawca odbierze z Działu Usług Cmentarnych po powiadomieniu go drogą elektroniczną o konieczności przeprowadzenia badania pośmiertnego. 2.5. Badanie sekcyjne zostanie przeprowadzone przez osoby posiadające właściwe kwalifikacje i przy pomocy stosownych urządzeń/narzędzi – zgodnie z obowiązującymi przepisami szczególnymi. 2.6. Podczas sekcji zwłok pobierane będą próbki materiału biologicznego do celów badań histopatologicznych zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 r, poz. 2190). 2.7. Po przeprowadzeniu sekcji zwłok dokumentacja medyczna zostanie zwrócona przez Wykonawcę do Działu Usług Cmentarnych. 2.8. Czynności, o których mowa w pkt 3 – 5 zostaną udokumentowane w postaci odpowiednich zapisów w „Książce ewidencji osób”. 2.9. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i P.poż. INFORMACJA DOTYCZACA PODZIAŁU POSTĘPOWANIA NA CZĘŚCI: Zamawiający nie ogranicza liczby części postępowania, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie dwie części postępowania. W postępowaniu, zostanie wyłoniony Wykonawca dla każdej część postępowania, dlatego dopuszcza się możliwość złożenia oferty dotyczącej tylko jednej części. 5. INFORMACJE OGÓLNE Informacje w sprawie wyjaśnienia SIWZ Przez wyjaśnienie treści SIWZ należy rozumieć wyjaśnienie zapisów w Specyfikacji, które są dla Wykonawcy niezrozumiałe. Prośba o wprowadzenie /zmianę/ wykreślenie określonych treści ze specyfikacji lub załączników oraz prośba o dopuszczenie przedmiotu zamówienia o parametrach innych niż określone przez Zamawiającego w SIWZ nie jest wnioskiem o wyjaśnienie treści Specyfikacji i Zamawiający zastrzega sobie prawo do nieodpowiadania na tak postawione pytania. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż w terminach określonych w art. 38 ust. 1 uPzp. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku określonego w art. 38 ust. 1 uPzp lub dotyczy udzielonych już wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SIWZ. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania i zamieszcza na swojej stronie internetowej. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia i zamieszcza ją na swojej stronie internetowej. Jeżeli w wyniku zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie prowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym Wykonawców, którym przekazano Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz zamieszcza informację na stronie swojej internetowej. Nie udziela się ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania formy pisemnej postępowania. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85121100-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Oświadczenie o posiadaniu prawa wykonywania zawodu lekarza na terenie kraju.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach