Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie przewozu (dowozu i odwozu) uczniów do szkół na terenie Gminy Kutno

Gmina Kutno ogłasza przetarg

  • Adres: 99-300 Kutno, ul. Witosa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 24 355 70 20 , fax. 243 557 021
  • Data zamieszczenia: 2019-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kutno
    ul. Witosa 1
    99-300 Kutno, woj. łódzkie
    tel. 24 355 70 20, fax. 243 557 021
    REGON: 61101574400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminakutno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie przewozu (dowozu i odwozu) uczniów do szkół na terenie Gminy Kutno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Świadczenie usług w zakresie przewozu (dowozu i odwozu) uczniów do szkół na terenie Gminy Kutno”. 2. Rodzaj zamówienia: usługi Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 60.13.00.00-8 Usługa w zakresie specjalistycznego transportu drogowego 60.10.00.00-9 Usługa w zakresie transportu drogowego 3. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przewozie (dowozie i odwozie) uczniów do szkół na terenie Gminy Kutno w dni wynikające z organizacji roku szkolnego, z uwzględnieniem okazjonalnych zmian wynikających w szczególności z faktu uwzględnienia dni dodatkowo wolnych, których konieczność wynika z organizacji roku szkolnego – wg rozkładu uzgodnionego z dyrektorami szkół. Dowóz realizowany będzie z wyznaczonych przez Zamawiającego miejsc do: 1) Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Byszewie Byszew 31, 99-300 Kutno; 2) Szkoły Podstawowej im. Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Gołębiewku Gołębiewek Nowy 54, 99-300 Kutno; 3) Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Strzegocinie Strzegocin 4, 99-300 Kutno; 4) Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Walk nad Bzurą we Wroczynach Wroczyny 59a, 99-3020 Kutno. 4. Przebieg tras przewozu (dowozu i odwozu) uczniów dojeżdżających do szkół określono w załącznikach nr 10-13 do SIWZ. Miejsca, z których Wykonawca zobowiązany będzie odbierać i odwozić dzieci Zamawiający określi najpóźniej w dniu podpisania Umowy. Szczegółowe ustalenie godzin przyjazdu autobusów i ich odjazdu, dokonane zostanie po podpisaniu umowy w uzgodnieniu pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą. 5. Dowóz uczniów odbywa się w dni nauki szkolnej wynoszące łącznie 188 dni nauki w okresie od 02 września 2019 r. - do dnia 26 czerwca 2020 r. (tj. do końca roku szkolnego 2019/2020), z wyłączeniem ferii zimowych i wiosennych oraz innych przerw w nauce wynikających z kalendarza roku szkolnego 2019/2020.. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, dowóz będzie zapewniony przez Wykonawcę, na wcześniejsze zgłoszenie dyrektora szkoły. Wykonawca zapewnia przewoź zgodnie z trasą i rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego i opracowanym wspólnie z dyrektorem danej szkoły oraz dostosowanym do planu lekcji uczniów korzystających z dowozu. 6. W całym okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązuje się do nieograniczania ilości przewozu (dowozów i odwozów) uczniów, zachowania wykazu tras przewozu (dowozu i odwozu) uczniów, zgodnie z załącznikami 10-13 do niniejszej SIWZ. 7. Ilość uczniów dowożonych i odwożonych do szkół na dzień ogłoszenia przetargu nieograniczonego wynosi 785. Ilość uczniów jest prognozowana i może ulec zmianie w trakcie wykonywania przez Wykonawcę Przedmiotu zamówienia. 8. Autobusy muszą posiadać wystarczającą liczbę miejsc siedzących na określonej trasie. 9. Zamawiający nie pokrywa kosztów dojazdu autobusów z bazy i na bazę Wykonawcy. 10. Jeżeli zaistnieje uzasadniona potrzeba zmiany trasy przewozu (dowozu i odwozu) uczniów z terenu Gminy Kutno do szkół, zgłaszana zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ostatecznie pisemnie zatwierdzona przez Zamawiającego, zmiana tras i przystanków może zostać dokonana niezwłocznie w czasie umożliwiającym dokonanie zmiany zezwoleń, do których to zmian Wykonawca zobowiązany jest się dostosować w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 11. Wykonawcę obciążać będą wszelkie koszty związane ze spełnieniem wymogów wymaganych od przewoźnika wynikające z ustaw oraz innych przepisów szczególnych niezbędnych do prawidłowego i zgodnego z przepisami świadczenia usługi, w szczególności podatek od środków transportowych. 12. Autobusy świadczące usługę winny spełniać szczególne warunki techniczne, w tym wymagane prawem licencje i pozwolenia oraz badania techniczne pojazdów i posiadać wyposażenie dla zapewnienia jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa przewożonym uczniom określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze zm.). Dla prawidłowości realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia autobusów w odpowiednie tablice ostrzegawcze informujące innych użytkowników ruchu drogowego o wsiadaniu i wysiadaniu z nich dzieci. 13. Wykonawca gwarantuje realizację dowozu na wyznaczonych trasach zgodnie z godzinami przyjazdu i odjazdu autobusów uzgodnionymi z dyrektorami szkół po zawarciu umowy na dowóz i odwóz uczniów, najpóźniej w terminie do 15 sierpnia 2019 r. Odjazdy i przyjazdy będą realizowane przez Wykonawcę punktualnie na poszczególnych obowiązujących go trasach i z poszczególnych wyznaczonych przez Zamawiającego przystanków. Szczegółowe warunki przedmiot zamówienia zawarte są w załączniku nr 9 do SIWZ – Projekt Umowy. 14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonywania w każdym czasie kontroli prawidłowości wykonywania przez Wykonawcę usługi na poszczególnych trasach wraz z kontrolą każdego z pojazdów, ich wymagań technicznych oraz ciągłości badań technicznych. 15. Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Zamawiającego oraz (w razie potrzeby) jednostki Policji i Pogotowia Ratunkowego o każdej awarii/wypadku autobusu na trasie w czasie wykonywania przewozu uczniów. 16. W przypadku awarii lub wypadku autobusu na trasie, braku kierowcy zdolnego i uprawnionego do wykonania danego przewozu lub innych nieprzewidzianych okoliczności związanych z przewozami, Wykonawca na własny koszt i ryzyko zorganizuje dowóz zastępczy w sposób zapewniający wywiązanie się z przebiegu tras i terminów określonych przez Zamawiającego, a także w sposób zapewniający bezpieczeństwo i wygodę dzieci, a o zakłóceniach powiadamia Zamawiającego, a w razie potrzeby (awarii, wypadku) także jednostki Policji i Pogotowia Ratunkowego. 17. W przypadku spadku temperatury na dworze poniżej 5 °C, Wykonawca zobowiązuje się do ogrzewania autobusu w czasie przewożenia dzieci i uczniów. 18. Przed złożeniem oferty zaleca się Wykonawcy przeprowadzenie szczegółowej analizy warunków wykonania zamówienia (wizja lokalna) w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. 19. Zamawiający dopuszcza zmiany długość tras. Każdorazowa zmiana przez Zamawiającego długości tras polegająca na jej wydłużeniu lub skróceniu w stosunku do tras wskazanych w treści Załączników 10-13, jest podstawą do odpowiedniego i proporcjonalnego zwiększenia lub zmniejszenia przez Zamawiającego wynagrodzenia Wykonawcy. 20. Wymagania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem” (Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.). 2) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed przystąpieniem do realizacji zamówienia, przedłoży Zamawiającemu informację na temat osób zatrudnionych na umowę o pracę, ze wskazaniem czynności, które dana osoba będzie wykonywała. 3) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia (do wglądu) kopii umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi bezpośrednie czynności w zakresie realizacji zamówienia. (* w przedłożonych kopiach umów informacje – dane wrażliwe podlegające ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) powinny być anonimowe, nie podlega temu imię i nazwisko pracownika). 4) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na bezpośrednim wykonywaniu zamówienia - w terminie wskazanym przez Zamawiającego, zgodnie z pkt 3.4.3, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na bezpośrednim wykonywaniu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 8 000,00 PLN. słownie: osiem tysięcy złotych 00/100 2. Forma wadium 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2019, poz. 310). 2) W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 1) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: BS Kutno 27 9021 0008 0010 6021 2000 0005. Do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę Pzp formach, należy złożyć w: oryginał wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą). 4. Termin wniesienia wadium . 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 5 sierpnia 2019 r. godz. 1000 2) Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 3) Za skuteczne wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, którego dokument w oryginale (gwarancja, poręczenie) został złożony wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą) przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6 pkt. 2). 2) Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy o Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje odrzucenie oferty z przedmiotowego postępowania. 8. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ww. pkt. 5, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada: a) aktualnie obowiązującą licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach