Gmina Miasto Grudziądz ogłasza przetarg
- Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Ratuszowa 1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Telefon/fax: tel. 056 4510233 , fax. (056) 4510233
- Data zamieszczenia: 2009-12-21
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Grudziądz
ul. Ratuszowa 1 1
86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
tel. 056 4510233, fax. (056) 4510233
REGON: 00059692600000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grudziadz.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług w zakresie określania wartości nieruchomości - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie określania wartości nieruchomości. 1) Usługi realizowane w ramach zamówienia dotyczyć będą nieruchomości stanowiących własność, nabywanych, przechodzących z mocy prawa bądź wywłaszczanych na rzecz gminy - miasto Grudziądz, miasta Grudziądz na prawach powiatu, Skarbu Państwa oraz osób trzecich celem ustalenia opłat planistycznych i adiacenckich. 2) Wyceny nieruchomości winny być dokonane na zasadach określonych w rozdziale 1 działu IV ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.), w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz.U. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.) oraz w Krajowych Standardach Wyceny. 3) Wymogi Zamawiającego odnośnie sporządzania operatu szacunkowego: - operat szacunkowy oprócz informacji, o których mowa w Rozdziale 4 rozporządzenia wskazanego w § 1 ust. 4, winien zawierać: mapę z ewidencji gruntów, dokumentację fotograficzną w kolorze (z naniesionym zarysem granic nieruchomości w odniesieniu do gruntów przeznaczonych pod drogi), ewentualnie szkice inwentaryzacyjne itp., - do opracowania operatu w formie drukowanej należy stosować czcionkę o wysokości liter 12 dla tekstu opisowego oraz o wysokości liter 10 w tabelach, - przy porównywaniu cen transakcyjnych nieruchomości podobnych należy określić ich bliższe położenie (adres oraz oznaczenie ewidencyjne nieruchomości). 4) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający udostępni posiadane informacje niezbędne do wykonania wyceny nieruchomości tj. zapisy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub studium, informacje o terenie i zabudowie (parametry obiektów itp.). Wykonawca własnym kosztem i staraniem winien przeprowadzać wizje lokalne, pomiary oraz ponosić wszelkie inne koszty związane ze sporządzeniem operatu szacunkowego. 5) Wykonanie usług będzie się odbywać sukcesywnie na podstawie zleceń, w których będzie określony szczegółowy zakres prac danego zlecenia. Zamawiający będzie udzielał zleceń wg swoich potrzeb, w ilościach uwzględniających techniczne możliwości Wykonawcy i umowne terminy wykonania prac. Zlecenia dotyczące aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste oraz ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu budowy infrastruktury będą każdorazowo obejmować większy zakres wycen np. tereny ulic, dzielnic lub osiedli mieszkaniowych albo kompleksy garaży. 6) Zamówienie podzielono na 4 zadania według celów szacowania. Określony przez Zamawiającego podział i zakres każdego z zadań nie może ulec zmianie. Wykonawca może ubiegać się o udzielenie zamówienia na wszystkie lub wybrane zadania. Niedopuszczalne jest złożenie oferty na wybrany cel szacowania będący częścią określonego zadania. Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy na każde zadanie odrębnie. Zadanie 1 1.1 określanie wartości nieruchomości gruntowej w celu aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów; 1.2 określenie wartości nieruchomości w celu aktualizacji opłat z tytułu trwałego zarządu. Zadanie 2 2.1. określanie wartości nieruchomości w celu sprzedaży, darowizny, wniesienia jako wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki z wyłączeniem nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi, zamiany, oddania w użytkowanie, w użytkowanie wieczyste i trwały zarząd, 2.2. określanie wartości nieruchomości w celu zbycia nieruchomości celem polepszenia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, 2.3. określanie wartości nieruchomości w celu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności lub sprzedaży nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego, 2.4. określanie wartości nieruchomości w celu uregulowania stanu prawnego nieruchomości (z wyodrębnieniem wartości gruntu i budynku), 2.5 opracowanie opinii o wartości nieruchomości. Zadanie 3 3.1. określanie wartości nieruchomości w celu wykupu, zwrotu, oraz ustalenia odszkodowania z tytułu nabycia nieruchomości z mocy prawa, 3.2. określanie wartości nieruchomości w celu ustalenia odszkodowania z tytułu wywłaszczenia, 3.3. określanie wartości nieruchomości w celu naliczenia opłaty lub odszkodowania za zmianę wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, 3.4. określanie wzrostu wartości nieruchomości w celu naliczenia opłat adiacenckich. 3.5 określanie wartości obniżenia wartości nieruchomości w związku z przeprowadzeniem przewodów na nieruchomości ( art. 124 ugn), oraz innych szkód z tym powstałych, 3.6. opracowanie opinii o wartości służebności przesyłu w celu ustalenia wynagrodzenia w związku z ustanowieniem tej służebności. Zadanie 4 4.1. wykonanie inwentaryzacji szkicowej, określenie wartości lokalu wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej w związku z ustanowieniem i zbyciem odrębnej własności lokalu, 4.2. określanie wartości nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi w celu wniesienia jako wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki. Podwykonawcy: Wykonawca, który zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia, zobowiązany jest wskazać na druku oferty zakresy zamówienia powierzane podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty, będzie uznawane za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 700000001
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia 2) Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków o których mowa wyżej a) wykonawca winien udokumentować wykonanie co najmniej 20 operatów szacunkowych w okresie ostatnich trzech lat, b) wykonawca winien wskazać do wykonania niniejszego zamówienia minimum 1 osobę z uprawnieniami zawodowymi w zakresie szacowania nieruchomości i ubezpieczoną od odpowiedzialności cywilnej, 3) Ocena spełniania powyższych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymienionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że powyższe warunki Wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy nie złożą pełnomocnictw, albo którzy złożą dokumenty zawierające błędy lub którzy złożą wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 4) Niespełnienie chociażby jednego z powyższych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: a) oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy - wg Załącznika (w przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, oświadczenie winno być złożono przez ustanowionego pełnomocnika); b) oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp (w przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę); c) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, (w przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę); d) wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich przedmiotu, daty wykonania i odbiorcy, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie, e) świadectwo nadania uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, f) dokument potwierdzający obowiązkowe ubezpieczenie rzeczoznawcy majątkowego od odpowiedzialności cywilnej. 2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu o którym mowa w punkcie 1)c) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) 3) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2) - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grudziadz.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Wykonanie operatów szacunkowych stanowiących podstawę do ustalenia odszkodowania za ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości położonych w gminie Lubraniec
Dodano: 2016-05-24 - Wykonanie wycen nieruchomości gruntowych niezabudowanych i zabudowanych, podziałów wstępnych nieruchomości wraz z podziałami właściwymi geodezyjnymi działek i wznowienie granic z podziałem na 4 zadania
Dodano: 2016-02-15 - Wykonanie trzech operatów szacunkowych dla określenia wartości rynkowej nieruchomości Skarbu Państwa, stanowiących dwa spółdzielcze, własnościowe prawa do lokali mieszkalnych, położonych w obrębach geodezyjnych Bydgoszcz i Mogilno oraz zabudowaną nieruchomość gruntową, położoną w obrębie Kuźnice (gmina Choceń).
Dodano: 2015-10-15 - Świadczenie usług geodezyjnych dla potrzeb Gminy Osielsko w 2015 r.
Dodano: 2015-04-13 - Wykonanie wycen nieruchomości gruntowych niezabudowanych i zabudowanych, z podziałem na 3 zadania
Dodano: 2015-03-26 - Wykonanie wycen nieruchomości gruntowych niezabudowanych i zabudowanych, podziałów wstępnych nieruchomości wraz z podziałami właściwymi geodezyjnymi działek i wznowienie granic z podziałem na 4 zadania
Dodano: 2015-03-02 - Określenie dla celu sprzedaży wartości rynkowej nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
Dodano: 2015-02-10 - Wykonanie operatów szacunkowych stanowiących podstawę do ustalenia odszkodowania za ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości położonych w gminach Brześć Kujawski, Lubanie, miasto Włocławek, Fabianki i Dobrzyń nad Wisłą
Dodano: 2015-01-29 - Wykonywanie usług wyceny nieruchomości dla Gminy Osielsko w 2015 r.
Dodano: 2015-01-28 - PRZYGOTOWANIE DOKUMENTACJI TECHNICZNYCH, STUDIÓW WYKONALNOŚCI ORAZ OCEN ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO DLA INWESTYCJI WYNIKAJĄCYCH ZE STRATEGII ROZWOJU BRODNICKIEGO OBSZARU FUNKCJONALNEGO NA LATA 2014 - 2020
Dodano: 2015-01-08