Przetargi.pl
Świadczenie usług transportowych w zakresie dowożenia dzieci do szkół na terenie Gminy Długołęka na podstawie zakupionych biletów miesięcznych z uwzględnieniem uprawnień do ulgowych przejazdów określonych w odrębnych przepisach

Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Jednostek Oświatowych ogłasza przetarg

  • Adres: 55-095 Długołęka, ul. Wiejska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 315 30 52, , fax. 71 315 21 67
  • Data zamieszczenia: 2020-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Jednostek Oświatowych
    ul. Wiejska 23
    55-095 Długołęka, woj. dolnośląskie
    tel. 71 315 30 52, , fax. 71 315 21 67
    REGON: 93209177400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://zoeajodlugoleka.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług transportowych w zakresie dowożenia dzieci do szkół na terenie Gminy Długołęka na podstawie zakupionych biletów miesięcznych z uwzględnieniem uprawnień do ulgowych przejazdów określonych w odrębnych przepisach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia. 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu usług transportowych w zakresie dowożenia uczniów do szkół na terenie Gminy Długołęka w okresie od 01.09.2020 r. do 22.12.2020 r. na podstawie zakupionych biletów miesięcznych z uwzględnieniem uprawnień do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznego transportu zbiorowego zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2018 r., poz. 295) w zakresie przewozu dzieci na trasie z domu do szkoły i z powrotem we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2020/2021, ustalonym rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej. 2. Gmina ma prawo nabywać ulgowe bilety miesięczne dla dzieci i młodzieży w oparciu o art. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznego transportu (Dz. U. z 2018 r., poz. 295), który stanowi, że Gmina ma prawo nabywać ulgowe bilety miesięczne z następującą ulgą: W przypadku nabywania przez gminę biletów miesięcznych dla dzieci w celu wykonania obowiązku określonego w art.32 ust. 5 oraz art.39 ust. 3 ustawy z dnia14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 910) uwzględnia się ulgi, o których mowa w art.4 ust.6 i art.5 ust.1. 3. Zamówienie będzie realizowane przez okres 3,75 miesięcy od dnia 01.09.2020 r. do dnia 22.12.2020 r. z wyłączeniem przerw świątecznych oraz innych dni wolnych od zajęć. 4. Bilety miesięczne będą odbierane przez osoby uprawnione do 28 dnia każdego miesiąca poprzedzającego miesiąc wykonania zamówienia z zastrzeżeniem miesiąca września 2020 r. Bilety za wrzesień 2020 r. będą odebrane i zafakturowane w pierwszych dniach września. Wykonawca umożliwi bezpłatny przejazd uczniom do chwili przekazania im biletów. 5. Ilość pojazdów na danym odcinku należy dostosować do liczby przewożonych uczniów i opiekunów pod względem liczby miejsc (siedzących i stojących). 6. Wykonawcy zobowiązani są do zapewnienia bezpieczeństwa uczniów w czasie dowozu i w drodze powrotnej, tj. zachowania szczególnego bezpieczeństwa w czasie przewozów przez kierowców autobusów. 7. Usługa obejmuje przejazdy na biletach miesięcznych. Bilet powinien być wystawiany dla każdego ucznia imiennie. 8. Na wszystkich trasach w każdym pojeździe, w którym będą dowożone i odwożone dzieci, na całej długości trasy (tam i z powrotem) musi znajdować się opiekun, którego zapewnia Wykonawca. Opiekunem tym nie może być kierowca. 9. Dowóz uczniów odbywał się będzie pojazdami dopuszczonymi do ruchu według obowiązujących przepisów o ruchu drogowym i transporcie osób i właściwie oznakowanymi, zapewniającymi niezbędne bezpieczeństwo i komfort jazdy. Pojazdy muszą być utrzymane w czystości z zachowaniem estetyki wewnętrznej i zewnętrznej. Zamawiający zastrzega sobie kontrolę czystości pojazdów. 10. W przypadku awarii wyznaczonego do przewozu uczniów pojazdu, Wykonawca podstawi pojazd zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. Jednocześnie powiadomi osoby upoważnione do kontaktu z Wykonawcą. 11. Wykonawca na podstawie wykazu tras i liczby uczniów, zobowiązany jest w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy przedstawić projekty rozkładów jazdy przewozów na czas trwania umowy do Zamawiającego celem akceptacji przez Zamawiającego, którego ten dokona w terminie do 14 dni od dnia ich otrzymania. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu gotowe rozkłady jazdy (Załącznik nr 1 do umowy) nie później niż w ciągu 3 dni od akceptacji przez Zamawiającego projektów rozkładów jazdy. 12. Wykonawca, zobowiązany jest w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy, do przedłożenia Zamawiającemu aktualnych zezwoleń do wykonywania regularnych przewozów na trasach objętych zamówieniem, będących rozkładami jazdy. 13. Wykonawca zobowiązuje się do zatrudniania kierowców z pełnymi kwalifikacjami oraz zapewnienia i utrzymania taboru w wielkości umożliwiającej prawidłowe wykonanie umowy. 14. Liczba osób dojeżdżających z poszczególnych miejscowości w trakcie realizacji zamówienia może ulec zmianie. 15. Wykonawca wyda na własny koszt osobie korzystającej imienny bilet miesięczny uprawniający do przejazdu na danej trasie. 16. Usługi przewozowe świadczone w ramach niniejszego postępowania, muszą być wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 8) oraz ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 2140) i ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2020 r., poz. 110). 17. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia: pojazdów w pełni sprawnych technicznie. Stan techniczny autobusów świadczących usługę musi zostać potwierdzony odpowiednimi dokumentami przeglądów technicznych. Każdy z pojazdów musi posiadać ważne ubezpieczenie OC i NNW. Dokumenty te powinny być okazane na każde żądanie Zamawiającego, a) Autobusów/busów nie starszych niż z rocznika 2000, b) Odpowiednich warunków bezpieczeństwa, higieny pojazdów, c) Przestrzegania ustalonych rozkładów jazdy i tras przejazdów. 18. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni miejsca siedzące i stojące oraz odpowiednie warunki przewożonym dzieciom. 19. Wykonawca zapewni uczniom przewożonym warunki bezpieczeństwa oraz wygodę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował autobusami z ilością miejsc w pojazdach i odpowiednią liczbą autobusów, zapewniających dowóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach. 20. Prognozowana liczba dowożonych uczniów do poszczególnych szkół na terenie Gminy Długołęka w roku 2020 wraz z trasami i przystankami przedstawia się następująco (załącznik nr 5 do siwz): 1) Pogrubioną czcionką zaznaczono przystanki przy szkołach, podana przy nich liczba uczniów oznacza liczbę wysiadających/wsiadających (łączna liczba uczniów, którzy wsiedli na wcześniejszych przystankach lub wysiądą na następnych przystankach – w przypadku biletów powrotnych). 2) Łączna liczba tras w przedmiocie zamówienia wynosi 9. Istnieje możliwość łączenia tras z zachowaniem warunków o których mowa w ust. 5 oraz ust. 20 pkt 3,4. Zamawiający dopuszcza łączenie tras przy zachowaniu wytycznych z tabeli dla każdej trasy dotyczących: godziny przyjazdu, godziny odjazdu, ilość dzieci, ilość dzieci w autobusie. 3) Łączna prognozowana liczba uczniów w roku 2020 wyniesie 891 (w tym 22 uczniów na trasie „tylko TAM” lub „tylko POWRÓT”, dla których cena biletu powinna stanowić połowę ceny biletu miesięcznego). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zakupywanych biletów na poszczególnych trasach w trakcie realizacji umowy stosownie do ilości uczniów w danym miesiącu. 4) Opiekunów na całej długości tras wskazanych w siwz zapewnia Wykonawca zgodnie z zapisami siwz. 5) Wykonawca, który dysponuje na podanych trasach większą liczbą regularnych kursów aniżeli podane w przedmiocie zamówienia, umożliwi przejazd - w ramach realizowanych kursów na tych samych trasach – wszystkim uczniom posiadającym bilety miesięczne w godz. od 7:20 do 18.00. 6) Trasy i liczba uczniów określone zostały w załączniku nr 5 do siwz (trasy przejazdu). 21. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6 usługi w zakresie publicznego transportu drogowego. 60.10.00.00-9 usługi w zakresie transportu drogowego. 22.31.21.10-3 usługi opieki dziennej nad dziećmi 22. W związku z zimową przerwą świąteczną w miesiącu grudniu 2020 r. Zamawiający wymaga, aby cena biletów w tym miesiącu obniżona została o 25 % dla wszystkich osób objętych zamówieniem. 23. Prognozowana liczba dni szkolnych w okresie od 1 września do 31 grudnia przedstawia się następująco: Lp. Nazwa miesiąca Ilość dni nauki szkolnej 1 Wrzesień 2020 22 2 Październik 2020 23 3 Listopad 2020 20 4 Grudzień 2020 16 OGÓŁEM 81 24) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a upzp wymaga zatrudnienia przy realizacji zamówienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób na podstawie umowy o pracę - jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.), osób, które będą wykonywać czynności polegające na prowadzeniu pojazdu (kierowcy autobusów/busów). Na potwierdzenie powyższego wymaga się, aby wykonawca lub podwykonawca w terminie pięciu dni od dnia podpisania umowy przedłożył Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, wraz ze wskazaniem czynności, jakie będą one wykonywać. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zgodności przedstawionego powyżej wykazu osób z osobami wykonującymi czynności przy zamówieniu. W przypadku nie przedstawienia wykazu osób Zamawiający wyznaczy dodatkowy termin 5 dni, a w przypadku niewywiązania się z tego wymagania Zamawiający nałoży na Wykonawcę karę umowną w wysokości 1 000 zł (jeden tysiąc brutto) za każdego pracownika zatrudnionego bez umowy. Na każde żądanie Zamawiającego i w terminie wskazanym przez Zamawiającego – nie dłuższym niż 5 dni roboczych od dnia przekazania Wykonawcy żądania wyrażonego na piśmie lub drogą elektroniczną – Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopię umów o pracę zawartych z osobami, które będą wykonywać czynności wskazane w niniejszym punkcie siwz. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę ze wskazanymi osobami, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu kopię umowy o pracę zawartej z nowym pracownikiem w ciągu 5 dni od dnia zatrudnienia nowego pracownika. W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości co do sposobu zatrudnienia wskazanych osób, może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, o którym mowa w pkt. 5.2.1 lit.a) SIWZ, jeżeli wykaże, że spełnia poniższe wymagania :a) Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy, którzy będą ubiegać się o zamówienie posiadali:1. aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Druk ofert. 3. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy). 6.7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.5. SIWZ: 1) ppkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp; 2) ppkt 2-4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6.8. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.7. ppkt 1 i ppkt 2 lit. b SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt 6.7. ppkt 2 lit. a SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 6.9. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.7. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 6.8. SIWZ stosuje się. 6.10. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6.11. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 6.5. ppkt 1 SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt 6.7. ppkt 1 SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 6 Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 6.8. SIWZ zdanie pierwsze stosuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach