Przetargi.pl
Świadczenie usług transportowych w 2021 roku z zakresu dowożenia dzieci do szkół podstawowych na terenie gminy Stare Babice

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-082 Stare Babice, Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2020-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32
    05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 13271855000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.stare-babice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług transportowych w 2021 roku z zakresu dowożenia dzieci do szkół podstawowych na terenie gminy Stare Babice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych w 2021 roku z zakresu dowożenia dzieci do szkół podstawowych na terenie gminy Stare Babice, tj.: 1) Wykonywanie usług przewozowych polegających na dowozie do szkół podstawowych na terenie gminy Stare Babice, uczniów, którym zgodnie z przepisami prawa przysługuje bezpłatny transport i opieka w czasie przewozu, zgodnie z załączonym harmonogramem. Rozkład i trasa może ulec zmianie w trakcie roku szkolnego i przekazaniu przewoźnikowi zaktualizowanych danych na temat przewożonych dzieci. Są to usługi w tzw. komunikacji zamkniętej, polegające na przewozie uczniów: a) Zadanie A – dowóz i odwóz do Szkoły Podstawowej w Koczargach Starych i Borzęcinie Dużym; b) Zadanie B – dowóz i odwóz do Szkoły Podstawowej w Starych Babicach i Zielonkach Parceli (codziennie jeden odwóz ze szkoły do ronda Radia Wolna Europa - skrzyżowanie ul. Górczewskiej i ul. Lazurowej w Warszawie), c) Zadanie C – fakultatywny dowóz i odwóz ze Szkoły Podstawowej w Borzęcinie Dużym na pływalnię w Ożarowie Mazowieckim lub pływalnie w innej lokalizacji (Zamawiający w ramach trasy przewiduje postój autokaru na czas odbywania się zajęć na basenie, a Wykonawca nie będzie za ten czas pobierał dodatkowych opłat), zadanie realizowane zgodnie z zapotrzebowaniem szkół; d) Zadanie D – fakultatywny dowóz i odwóz ze Szkoły Podstawowej w Koczargach Starych na pływalnię w Ożarowie Mazowieckim lub w Warszawie na ul. Garbińskiego 1 lub na pływalnię w innej lokalizacji (Zamawiający w ramach trasy przewiduje postój autokaru na czas odbywania się zajęć na basenie, a Wykonawca nie będzie za ten czas pobierał dodatkowych opłat), zadanie realizowane zgodnie z zapotrzebowaniem szkół; Szacunkowa ilość kilometrów dla zadań A, B, C i D – ok. 1900 km/tydzień 2) Dodatkowy dowóz uczniów na konkursy, zawody sportowe, wycieczki, wyjazdy do Centrum Onkologii, do domów opieki społecznej, dowóz uczniów ze szkół podstawowych z terenu Gminy Stare Babice na posiedzenia Młodzieżowej Rady Gminy Stare Babice do Urzędu Gminy Stare Babice przy ul. Rynek 21 itp. zgodnie z potrzebami i na polecenie Zamawiającego ok. 1000 km. Podane ilości są szacunkowe i służą jedynie do określenia zakresu zamówienia. Rozliczenie odbywać się będzie na podstawie rzeczywiście przejechanych kilometrów. Wykonawca zobowiązuje się do rzetelnego wykazywania liczby przejechanych kilometrów drogami publicznymi we wszystkich zadaniach, a Zamawiający ma prawo do zweryfikowania ilości wykazanych kilometrów w załączniku do faktury na podstawie odległości na mapach Google Maps. 3) Usługa realizowana będzie w następujący sposób: a) Zadanie A - realizowane 2 autokarami b) Zadanie B - realizowane 1 autokarem c) Zadanie C - realizowane dodatkowym (czwartym) autokarem d) Zadanie D - realizowane dodatkowym (piątym) autokarem e) Dowóz uczniów na konkursy, zawody sportowe, wycieczki, wyjazdy do Centrum Onkologii, do domów opieki społecznej dowóz uczniów ze szkół podstawowych z terenu Gminy Stare Babice na posiedzenia Młodzieżowej Rady Gminy Stare Babice do Urzędu Gminy Stare Babice przy ul. Rynek 21 itp. zgodnie z potrzebami i na polecenie Zamawiającego będzie realizowany dodatkowym (czwartym) autokarem. 2. Za wszelkie uzgodnienia związane z realizacją przedmiotowej usługi odpowiedzialny jest Zamawiający oraz Dyrektorzy jednostek systemu oświaty na terenie gminy Stare Babice. Osobą sprawującą bezpośredni nadzór nad organizacją dowozu uczniów w zadaniu A i D jest Dyrektor Szkoły Podstawowej w Koczargach Starych, w zadaniu B jest Dyrektor Szkoły Podstawowej w Zielonkach Parceli, w zadaniu C jest Dyrektor Szkoły Podstawowej w Borzęcinie Dużym. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian wynikających z przyczyn organizacyjnych szkół dotyczących zmiany przebiegu trasy, zmniejszenia lub zwiększenia ilości dni świadczenia usługi, zmniejszenia lub zwiększenia ilości kursów na poszczególnych trasach i w poszczególnych dniach, zmiany trasy na co Wykonawca wyraża zgodę. W przypadku zmniejszenia ilości dni, kursów i kilometrów oraz zmiany trasy Wykonawca nie będzie dochodził roszczeń z tytułu tych zmniejszeń. W przypadku zwiększenia ilości dni, kursów i kilometrów oraz zmiany trasy Wykonawca wykona usługę na warunkach określonych w niniejszym postępowaniu. W przypadku zmniejszenie lub zwiększenia ilości dni, kursów i kilometrów Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie wynikające z ilości faktycznie przejechanych kilometrów i cen jednostkowych brutto jednego wozokilometra. Ponadto Zamawiający nie przywiduje rekompensat z tytułu przestoju i braku realizacji zadania przez Wykonawcę w przypadku braku bezpośredniego nauczania w jednostakach system oświaty w związku ze stanem epidemii na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej a także w innych przypadkach na podstawie odrębnych przepisów. Wszystkie zmiany wymagają zgłoszenia Wykonawcy, na co najmniej 3 dni naprzód. 4. Warunki wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca musi świadczyć usługę zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, w szczególności: a) ustawą z dnia 20.06.1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.), b) ustawą z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.) c) ustawą z dnia 15.11.1984 r. Prawo przewozowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 8 z późn.zm.), d) ustawą z dnia 16.04.2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz.U. z 2019 r. poz. 1412 z późn. zm.), e) rozporządzeniem z dnia 31.12.2002 r. Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego ich wyposażenia (Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.). 2) Wykonawca ma obowiązek posiadania przez cały czas obowiązywania niniejszej umowy aktualnej, co do zakresu terytorialnego licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, aktualnego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej OC oraz następstw nieszczęśliwych wypadków NNW kierowców i pasażerów z sumą ubezpieczenia min. 10 000 zł na każdego kierowcę i pasażera dla każdego pojazdu, 3) Wykonawca musi posiadać, co najmniej 1 autobus min. 55-59 miejsc siedzących, 2 autobusy posiadające min. 35-40 miejsc siedzących każdy, i 2 autobusy min. 25-30 miejsc siedzących każdy. W przypadku zmiany liczby dzieci dowożonych w trakcie roku szkolnego, zwiększenia lub zmniejszenia liczby osób przewożonych, Zamawiający dopuszcza stosowanie przez Wykonawcę taboru z mniejszą lub większą liczbą miejsc siedzących. W przypadku zwiększenia liczby dzieci przewożonych w trakcie roku szkolnego, Wykonawca zapewni tabor o odpowiedniej pojemności. W przypadku, gdy w jednostkowych przypadkach autokar nie będzie posiadał wystarczającej liczby miejsc dopuszcza się, aby Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym zastosował do przewozu dwa autobusy o mniejszej pojemności na jeden kurs. 4) w przypadku zwiększenia ilości kilometrów do przejechania i braku możliwości obsłużenia tras za pomocą wymaganych w niniejszym postępowaniu pojazdów Wykonawca będzie zobowiązany do podstawienia dodatkowego autokaru i/lub zamiany autokaru na większy/mniejszy w celu właściwej realizacji przedmiotu zamówienia, 5) osoby przewożone (dzieci oraz opiekun) muszą mieć zapewnione miejsca siedzące wyposażone w pasy bezpieczeństwa, 6) autobusy muszą odpowiadać wymaganiom dla autobusu szkolnego określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego ich wyposażenia (Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.) oraz warunkom technicznym określonym w art. 57 ust. 1 i art. 66 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.), 7) autobusy, przeznaczone do realizacji zamówienia nie mogą być starsze niż 20 lat (rok produkcji nie starszy niż 2001 r.) 8) Wykonawca zapewi do prowadzenia pojazdów kierowców posiadających wymagane prawem uprawnienia, 9) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przewożonym uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków przejazdu. W czasie obowiązywania stanu epidemii na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Wykonawca zobowiązany jest stosować się do wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego a także wytycznych ministra właściwego ds. oświaty i wychowania. W przypadku zgłoszenia przez opiekuna niedotrzymania warunków, o których mowa w niniejszym punkcie Wykonawca będzie zobowiązany do ich poprawy, a jeżeli nie zastosuje się do powyższego zostaną naliczone kary przewidziane w umowie, 10) pojazdy, którymi będą przewożeni uczniowie muszą być sprawne pod względem technicznym i odpowiednio oznakowane, 11) Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z przebiegiem tras przejazdu, 12) w każdym z autobusów w ramach opieki nad dziećmi przebywał będzie opiekun; osoby te zostaną oddelegowane przez Dyrektorów jednostek systemu oświaty, 13) Wykonawca ma obowiązek być w stałym kontakcie z Zamawiającym/Dyrektorami placówek oświatowych oraz osobami opiekującymi się dziećmi na trasie przejazdu, 14) Wszelkie zmiany kursów wymagają ustalenia z Zamawiającym/Dyrektorami jednostek systemu oświaty, 15) Wykonawca zobowiązany jest do punktualnego i terminowego podstawiania autobusów w wyznaczonym miejscu i czasie, 16) Wykonawca podczas wykonywania przewozu na poszczególnych trasach nie może przewozić osób trzecich, 17) W przypadku nie podjęcia obowiązków ciążących na Wykonawcy, a wynikających z ustalonych w niniejszej SIWZ warunków. Zamawiający w trybie awaryjnym zleci wykonanie usługi innej firmie na koszt i ryzyko Wykonawcy, 18) Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kosztów zapewnienia transportu zastępczego z wynagrodzenia Wykonawcy, 19) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 20) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną, w tym płatność ewentualnych należności za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków spowodowane wypełnianiem obowiązków wynikających z niniejszej umowy, 21) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za usługi wykonywane przez podwykonawcę zapewniającego zastępcze wykonanie umowy, 22) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania podwykonawcy, 23) Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: a) Organizacji i wykonywania usługi, b) Zabezpieczenia interesów osób trzecich, c) Ochrony środowiska, d) Warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, e) Bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego, 24) W związku z udostępnieniem danych osobowych dowożonych uczniów, Wykonawca w ramach wykonywania przedmiotu umowy zobowiązany będzie do przestrzegania zapisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 poz. 730) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO” Dz. Urz. UE. L Nr 119 z 04.05.2016 r.). W przypadku konieczności z Wykonawcą zostanie zawarta umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych; 25) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i zgodnie z warunkami opisanymi w SIWZ i wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa mającymi zastosowanie w danym przedmiocie zamówienia – w szczególności posiadając wymagane zezwolenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4 000 PLN (słownie: cztery tysiące zł) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku WBS o/Stare Babice nr rachunku 65 8015 0004 3000 1124 3030 0009, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu RZP.271.41.2020 pn. Świadczenie usług transportowych w 2021 roku z zakresu dowożenia dzieci do szkół podstawowych na terenie gminy Stare Babice. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 11.3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej, jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie wraz opisem „Wadium w postępowaniu RZP.271.41.2020 pn. Świadczenie usług transportowych w 2021 roku z zakresu dowożenia dzieci do szkół podstawowych na terenie gminy Stare Babice a jego kopia w ofercie. Kopertę należy złożyć wraz z ofertą w Sekretariacie w pok. Nr 18. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a. Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego wymagana przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z poźn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, zawierający w szczególności: porównawczą cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, wypełnione przez Wykonawcę dane odnośnie kryteriów oceny ofert, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń; 2) Oświadczenia wymienione w pkt. 8.1-4 według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ; 3) Zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy zasobu w trybie art. 22a ustawy pzp wymienione w pkt. 8.4 SIWZ według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3/3a/3b do SIWZ – dokumenty należy złożyć wraz z ofertą w przypadku, gdy Wykonawca będzie korzystał z zasobów podmiotów trzecich w przeciwnym przypadku nie załączać do oferty; 4) Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ; W przypadku, gdy wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO treści oświadczenia wykonawca nie składa (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego wykreślenie). 5) Formularz – Dane ogólne według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ; 6) Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach