Przetargi.pl
Świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie łącza symetrycznego oraz telefonii stacjonarnej dla IERiGŻ-PIB.

Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy ogłasza przetarg

  • Adres: 00-002 Warszawa, ul. Świętokrzyska 20
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 50 54 444 , fax. 022 8271960
  • Data zamieszczenia: 2011-06-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy
    ul. Świętokrzyska 20 20
    00-002 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 50 54 444, fax. 022 8271960
    REGON: 00008049900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ierigz.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowy Instytut Badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie łącza symetrycznego oraz telefonii stacjonarnej dla IERiGŻ-PIB.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: 3.1. ZADANIE I - Łącze symetryczne Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi stałego dostępu do Internetu, za pomocą symetrycznego łącza o przepustowości 20 Mbit/s, zwanego dalej łączem. 3.1.1 Parametry usług 1. Łącze realizowane w technologii kablowej miedzianej lub światłowodowej, bądź za pomocą radiolinii: a. przepustowość nie mniejsza niż 20 Mbit/s, gwarantowana do routera brzegowego znajdującego się na styku sieci Wykonawcy i sieci Internet, b. łącze symetryczne, c. zakończenie łącza typu Ethernet (RJ45) w siedzibie Zamawiającego, podłączone do routera Zamawiającego. 2. Łącze powinno spełniać wszelkie wymagania techniczne pozwalające na uruchomienie usługi BGP. 3.1.2. Parametry dostępności, awarie 1. Dostępność usługi dla łącza na poziomie nie mniejszym niż 99,9% , sumarycznie w okresie 12 miesięcy, przy czym do czasu niedostępności usługi nie wlicza się okresów braku zasilania urządzeń, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności oraz planowanych przerw konserwacyjnych, o których Zamawiający zostanie poinformowany z wyprzedzeniem 7 dni roboczych. 2. Jednorazowa awaria skutkująca całkowitym brakiem możliwości komunikacji (Zamawiający nie ma możliwości korzystania z usługi) nie może trwać dłużej niż 4 godziny. 3. Jako dostępność usługi, rozumie się niezakłóconą możliwość obustronnej komunikacji pomiędzy hostami w sieci Zamawiającego, a hostami w sieci Internet, zgodnie z parametrami technicznymi opisanymi w umowie. 4. Zgłoszenia awarii będą przyjmowane przez Wykonawcę przez wszystkie dni roku, 24 godziny na dobę, przy czym zgłoszenie awarii przez Zamawiającego polega na poinformowaniu Wykonawcy o jej wystąpieniu w postaci: a. zgłoszenia telefonicznego b. zgłoszenia pocztą elektroniczną. 5. Potwierdzenie przyjęcia awarii polega na poinformowaniu Zamawiającego przez Wykonawcę pocztą elektroniczną i telefonicznie o zarejestrowaniu zgłoszenia w bazie danych wraz z podaniem numeru zgłoszenia. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o usunięciu awarii pocztą elektroniczną i telefonicznie, podając datę i godzinę usunięcia awarii. 3.1.3 Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający dysponuje własnym numerem AS (Autonomous System), W czasie obowiązywania umowy, Wykonawca ma obowiązek informowania Zamawiającego o awariach w obrębie swojej sieci związanych ze świadczoną usługą i o przewidywanym czasie ich usunięcia. 2. Wszelkie urządzenia wykorzystywane przez Wykonawcę do realizacji usługi pozostają własnością Wykonawcy, a Zamawiający ponosi wyłącznie koszty ich użytkowania ujęte w ramach opłaty abonamentowej. 3. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do statystyk ruchu na styku z siecią Zamawiającego. 4. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu raport ze świadczonych usług w miesięcznych odstępach czasowych zawierający między innymi okresy i przyczyny przerw w działaniu usługi oraz statystyki wysycenia każdego z łączy w okresie obejmującym dany miesiąc. 3.2. ZADANIE II - Realizacja łączy telekomunikacyjnych kablowych Przedmiotem zamówienia jest zestawienie i uruchomienie łączy cyfrowych i analogowych oraz świadczenie usługi stałego dostępu do publicznej sieci telefonicznej. Usługi będą świadczone zgodnie z przepisami określonymi w ustawie z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r. Nr 171 poz. 1800, z późn. zm.) oraz obowiązującymi przepisami wykonawczymi z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury telekomunikacyjnej zainstalowanej u Zamawiającego (w zakresie telefonii stacjonarnej). 3.2.1. Cyfrowe łącza ISDN 30B+D oraz łącze ISDN 2B+D 1. W zakresie zamówienia jest: a) zestawienie 2 łączy ISDN PRA 30 B + D w wiązce PBX (400 DDI) w lokalizacjach: I. Warszawa, ul. Świętokrzyska 20 - jedno łącze; Uruchomienie łącza z nową pulą numeracyjną, miejscem przyłączenia będzie serwerownia, II. Warszawa, ul. Szkolna 2/4 - jedno łącze; Uruchomienie łącza z nową pulą numeracyjną, miejscem przyłączenia będzie serwerownia, b) zestawienie łącza ISDN PRA 30 B + D w wiązce PBX (400 DDI) w lokalizacji: I. Warszawa, ul. Świętokrzyska 20 - jedno łącze; Uruchomienie łącza z zachowaniem istniejącej puli numeracyjnej; Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości jej funkcjonowania. Przeniesienie istniejącego zasobu 400 numerów DDI Zamawiającego nastąpi nieodpłatnie (w ramach zaoferowanej ceny za usługi telefonii stacjonarnej). Miejscem przyłączenia będzie pomieszczenie centrali telefonicznej, c) zestawienie łącza ISDN 2B+D i zapewnienie w pełni cyfrowej usługi umożliwiającej dostęp do sieci. Usługa ma umożliwiać podłączenie do co najmniej ośmiu urządzeń końcowych, z czego dwa urządzenia będą mogły pracować jednocześnie, pod warunkiem, że każde z nich będzie korzystało tylko z jednego kanału B. Miejscem przyłączenia będzie pomieszczenie centrali telefonicznej. 2. Wymogi szczegółowe realizacji świadczonych usług dla łączy cyfrowych: a) wszystkie połączenia, w tym także na telefony komórkowe, generowane na łączach będących przedmiotem zamówienia wymagają prezentacji numeru wywołującego tzw. usługa COL (prezentacja numeru linii przyłączonej). b) Wymagana jest prezentacja każdego z numerów DDI (nie może być zastosowana prezentacja numeru głównego łącza ISDN). c) Wymagana jest realizacja wszystkich usług dodanych dostępnych w standardzie ISDN, w szczególności usługi umożliwiające prezentację numeru, identyfikację numeru, blokadę prezentacji, blokadę identyfikacji, ominięcie blokady identyfikacji. d) Wykonawca powinien dostarczyć zamawiającemu narzędzie do monitorowania dostępności łączy o funkcjonalności nie mniejszej, niż: - dostęp przez WWW lub rozwiązanie o podobnej funkcjonalności, - możliwość generowania statystyk na temat: czasów usuwania awarii oraz miesięcznej dostępności łączy. e) Wykonawca musi zapewnić utrzymanie istniejącej puli numeracyjnej Zamawiającego (22 5054400 - 22 5054799). Zakres usługi obejmuje przeniesienie istniejącej numeracji do sieci Wykonawcy. Wykonawca gwarantuje przeniesienie puli numeracyjnej z dniem rozpoczęcia świadczenia usługi. f) Wykonawca musi dodatkowo uruchomić pulę numerów dla Zamawiającego, tak by nowa pula zawierała ostatnie trzy cyfry z przedziału 400-799. 3.2.2.Łącza analogowe 1. W zakresie zamówienia jest: a) Przejęcie od dotychczasowego operatora posiadanych przez Zamawiającego 26 szt. linii analogowych, nastąpi z zachowaniem dotychczasowej numeracji. b) Wykonawca zapewni usługę stałego dostępu do internetu opartą na technologii ADSL i ADSL2+ oraz na standardzie wymagającym użycia kompatybilnego modemu. W odpowiednich pakietach zapewnione zostaną maksymalne szybkości transmisji: 1/ 1024 kb/s - 1 szt. 2/ 2048 kb/s - 2 szt. 2. Wymogi szczegółowe realizacji świadczonych usług dla łączy analogowych: a) dla wymienionej w zakresie zamówienia w pkt. 3.2.2. ust. 1 ppkt. b-1) usługi Wykonawca zapewni urządzenie końcowe (router ADSL) umożliwiające bezprzewodowy dostęp (wi-Fi) do komputerów Zamawiającego oraz możliwość rozmów telefonicznych przez sieć Internet. b) Wykonawca w ramach świadczonych usług umożliwi dostęp do programów antywirusowych zabezpieczającymi komputer przed zagrożeniami z internetu (ochrona komputerów przed hakerami, wirusami, programami szpiegującymi oraz innymi zagrożeniami występującymi w internecie). c) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia niezbędnego sprzętu do realizacji usług umożliwiających dostęp do Internetu pkt. 3.2.2. ust. 1 ppkt. b-1, b-2). d) Zamawiający wymaga utrzymania posiadanych numerów telefonicznych i usług z prawem ich zwiększenia lub zmniejszenia w tym możliwości podwyższania maksymalnej szybkości transmisji dostępu do internetu. 3.2.3. Ogólne wymogi dotyczące łączy cyfrowych i analogowych 1. Zamawiający dopuszcza świadczenie usług telekomunikacyjnych przez łącza kablowe miedziane lub światłowodowe. Wykonawca powinien dostarczyć wszystkie urządzenia i materiały instalacyjne, potrzebne do uruchomienia łączy. W przypadku zainstalowania u Zamawiającego urządzeń niezbędnych do realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się do ich pełnego serwisowania. 2. Rozpoczęcie świadczenia usługi objętej zamówieniem nastąpi po wcześniejszym skutecznym wypowiedzeniu umów obecnie obowiązujących oraz przejęciu funkcjonującej numeracji od dotychczasowego operatora. Udzielenie pełnomocnictw do dokonania ww. czynności nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy. 3. Nie dopuszcza się świadczenia usług telefonii stacjonarnej z użyciem technologii alternatywnych, tj. np.: VOIP, numery dostępowe, bramki GSM, drogą radiową oraz innych. 4. Przełączenie do innego operatora nastąpi bez powodowania przerw w pracy Zamawiającego, nie może odbywać się w dniach roboczych w godzinach 7.00-20.00. O terminie prac należy poinformować zamawiającego w terminie trzech dni roboczych przed rozpoczęciem prac. 5. Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej dla wszystkich łączy, realizację połączeń: - lokalnych i strefowych, - do sieci komórkowych, - międzystrefowych, międzynarodowych, - z numerami specjalnymi takimi jak: serwisy, biura numerów, infolinie, służb powołanych ustawowo do niesienia pomocy itd. 6. Zapewnione zostanie sekundowe naliczanie czasu realizowanych rozmów telefonicznych w każdym rodzaju ruchu bez naliczania opłaty początkowej (nie dopuszcza się taryf zawierających jakiekolwiek opłaty za inicjację połączenia). 7. Zamawiający wyklucza składanie ofert wariantowych, w których np. będą zawarte darmowe minuty wliczone w cenę abonamentu. 8. Płatność za usługi dokonywana będzie w rozliczeniu miesięcznym. 9. Na wszystkich łączach telefonicznych Wykonawca zapewni możliwość bezpłatnej blokady połączeń o podwyższonych opłatach oraz połączeń międzynarodowych - włączenie tych usług nastąpi zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego. 10. Dostarczanie comiesięcznych bilingów, dostarczanych do 10-go dnia każdego miesiąca, z danymi za poprzedni miesiąc w wersji elektronicznej, w formacie zgodnym z oprogramowaniem MS Office 2003 lub MS Office 2007. 11. Wykonawca musi zapewnić następujące parametry jakościowe usług telekomunikacyjnych (SLA): 1. gwarantowany czas reakcji: 2 godziny, 2. gwarancja usunięcia awarii w ciągu 8 godzin (od poniedziałku do piątku w godz. 8-16), 3. gwarancja dostępności na poziomie 99,7% w ciągu miesiąca kalendarzowego. 12. Świadczenie usług urządzeniami typu faks. 13. Wszelkie koszty wynikające z wymagań przedstawionych w powyższym opisie przedmiotu zamówienia muszą zostać ujęte wyłącznie w kosztach połączeń (rozmowy) lub w ramach abonamentu. 14. W przypadku wprowadzenia przez Wykonawcę w trakcie trwania umowy nowych rozwiązań abonamentowych lub technologicznych, Wykonawca zaoferuje dostęp do nich Zamawiającemu. Powyższe rozwiązania abonamentowe lub technologiczne muszą być tożsame z przedmiotem zamówienia, nie mogą być gorsze niż wynikające z zawartej umowy oraz nie mogą powodować zmian umowy niekorzystnych dla Zamawiającego, w szczególności nie mogą powodować wzrostu wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. W przypadku obniżenia przez Wykonawcę cen świadczenia usług telekomunikacyjnych, wysokości stawek za poszczególne usługi objęte przedmiotem umowy zostaną dostosowane do określonych w cenniku usług telekomunikacyjnych Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza udzielenie rabatu za każdą minutę połączenia. 15. W przypadku zamawiania przez Zamawiającego dodatkowych usług (z asortymentu zawartego w ofercie), Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania cen podanych w ofercie. W przypadku usług nowych, nie zawartych w ofercie do stosowania cen nie wyższych niż w oficjalnym cenniku Wykonawcy. 16. Średni miesięczny wolumen ruchu generowany przez Zamawiającego: Kierunek połączenia Średni miesięczny wolumen ruchu (min) Lokalne 15 089 Komórkowe 10172 Międzymiastowe 10 925 Międzynarodowe 272 ulgowe infolinie 1118 Podany czas trwania połączeń ma charakter szacunkowy i nie stanowi zobowiązania zamawiającego do wygenerowania połączeń na przyjętym poziomie. Rzeczywisty czas trwania połączeń może być inny i w takim przypadku rozliczenie rozmów nastąpi wg rzeczywistego czasu trwania połączeń i wg stawek określonych w formularzu ofertowym i umowie. - Przez połączenia międzynarodowe należy rozumieć połączenia do krajów należących do I strefy międzynarodowej w ramach sieci telefonii stacjonarnej. - Około 7 % połączeń do sieci komórkowych stanowią połączenia do sieci Play. 16. Zasady przeprowadzania wizji lokalnych: a. we wszystkich sprawach związanych z przeprowadzeniem wizji lokalnych należy się kontaktować z Zamawiającym. b. wizje lokalne zostaną przeprowadzone w terminie uzgodnionym z przedstawicielem Zamawiającego. c. wizje lokalne zostaną przeprowadzone pod nadzorem pracownika Zamawiającego, oddelegowanego do tego zadania na czas przeprowadzenia wizji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 642000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ierigz.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach