Przetargi.pl
Świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej dla jednostek garnizonu mazowieckiego

Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu ogłasza przetarg

  • Adres: 26-600 Radom, 11 Listopada
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 483453103 , fax. 483452002
  • Data zamieszczenia: 2019-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu
    11 Listopada 37/59
    26-600 Radom, woj. mazowieckie
    tel. 483453103, fax. 483452002
    REGON: 67089737900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mazowiecka.policja.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej dla jednostek garnizonu mazowieckiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług telekomunikacyjnych ISDN polegających na zapewnieniu stałego dostępu do publicznej sieci telefonicznej wraz z zainstalowaniem zakończeń sieci w jednostkach policji zgodnie z podaną lokalizacją. 3.1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych musi zapewniać obsługę połączeń telefonicznych: a) dla ruchu przychodzącego – wszystkich rodzajów połączeń telefonicznych w zakresie numeracji; b) dla ruchu wychodzącego: - połączeń w ruchu lokalnym i strefowym, - połączeń w ruchu międzystrefowym, - połączeń w ruchu międzynarodowym, - połączeń do sieci telefonii komórkowej, - połączeń na numery specjalne i usługowe innych operatorów. 3.2. Świadczenie usług telekomunikacyjnych musi być zrealizowane w postaci cyfrowych łączy ISDN PRA, ISDN BRA przy wykorzystaniu stacjonarnych zakończeń sieci dostarczanych przez Wykonawcę w ilości i rodzaju dostępów wyszczególnionych w pkt 3.35. Połączenie sieci Wykonawcy z zakończeniem sieci Zamawiającego dokonywane jest na przełącznicy telekomunikacyjnej Zamawiającego. 3.3. Połączenie sieci Zamawiającego ze stacjonarnym zakończeniem sieci Wykonawcy dokonane będzie na przełącznicy typu „KRONE” w obiekcie Zamawiającego. 3.4. Dla zadań 1- 4 połączenie sieci Zamawiającego ze stacjonarnym zakończeniem sieci Wykonawcy (Operatora) dokonywane jest na przełącznicy telekomunikacyjnej w obiekcie/lokalizacji Zamawiającego. Usługa telekomunikacyjne realizowana jest za pomocą stacjonarnego zakończenia sieci Wykonawcy (Operatora), obejmującego ISDN PRA lub jego wielokrotności zgodnie z zaleceniami: ITU-T I.431/430 (warstwa fizyczna), ETS 300 102-1 (protokół). Wykonanie punktu styku FPS dla realizacji usługi połączeń telefonicznych zgodnie z wymaganiami: a) parametry elektryczne będą zgodne z ITU-T G.703, impedancja falowa = 120 Ohm, przepływność 2 Mbit/s, b) parametry jakościowe będą zgodne z ITU-T M.2100, M.2101 oraz G.821, G.826, c) dopuszczalne fluktuacje fazy i przepływności będą zgodne z ITU-T G.823 i G.921, d) struktura ramki będzie zgodna z G.704 (bity E wykorzystane do kontroli parzystości CRC4), e) stopa błędów będzie wynosiła poniżej 1 x 10-6, f) typ dostępu: zad 1-4 ISDN PRA 30B+D EURO-ISDN; zad. 5-9 ISDN BRA 2B + D EURO-ISDN sygnalizacją w TS16 w każdym ISDN BRA, g) protokół sygnalizacyjny w TS16: DSS-1. 3.5. Zamawiający dopuszcza następujące rozwiązania techniczne dla świadczenia usług telefonii stacjonarnej dla wskazanych lokalizacji w przedmiocie zamówienia: a) doprowadzenie kablem optotelekomunikacyjnym, b) doprowadzenie kablem telekomunikacyjnym o żyłach miedzianych, c) bezprzewodowe medium transmisyjne, pod warunkiem zakończenia łącza zgodnego ze standardem ISDN BRA z sygnalizacją DSS1. 3.6. Zamawiający dopuszcza świadczenie usług za pomocą łączy w technologii radiowej przy spełnieniu następujących warunków: a) Wykonawca musi zapewnić poziom dostępności do łącza telefonicznego o wartości nie mniejszej niż 99,5 % / rok. b) Zamawiający dopuszcza możliwości posadowienia niepenetrujących elementów konstrukcyjnych urządzeń łącza radiowego na budynkach będących w trwałym zarządzie Policji. W przypadku zastosowania przez Wykonawcę konstrukcji związanych z murem Wykonawca przekaże je na własność Zamawiającego lub po zakończeniu okresu obowiązywania umowy, zdemontuje konstrukcje na własny koszt i przywróci stan techniczny muru sprzed instalacji. c) Zamawiający wymaga prowadzenia instalacji sygnałowych i zasilających wewnątrz budynków Zamawiającego. d) Zamawiający nie wyraża zgody na wykorzystanie masztów Zamawiającego. e) Urządzenia łącza radiowego nie mogą zakłócać pracy urządzeń Zamawiającego oraz pogarszać zasięgów łączności radiowej Zamawiającego. f) Wykonawca dla poszczególnych obiektów Zamawiającego musi opracować projekty instalacyjne urządzeń łącza radiowego przewidzianych do instalacji na tych obiektach zawierające rysunki i opis konstrukcji antenowych, linii sygnałowych, zasilających i odgromowych oraz urządzeń aktywnych. g) Dla konstrukcji antenowych przewidywanych do umieszczenia na obiektach Zamawiającego, Wykonawca musi wykonać ekspertyzy wytrzymałościowe potwierdzające możliwość umieszczenia ich na konstrukcji budynku, podpisane przez uprawnionego projektanta. Ekspertyzy Wykonawca musi przedstawić wraz z projektem instalacyjnym. h) Wraz z projektem instalacyjnym Wykonawca musi przedstawić obliczenia wykonane zgodnie ze zaleceniem ITU-R P.530 potwierdzające spełnienie wymaganego poziomu dostępności łącza. i) Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykonał dla urządzeń łącza radiowego strefową ochronę przeciwprzepięciową. Zamawiający dopuszcza następujące wartości szczytowe w strefie dla udarów prądowych o kształcie 8μs/20μs: a) przepięcia w instalacji elektrycznej – 2,5 kV, b) przepięcia w liniach przesyłu sygnału (przewód-ziemia) – 1 kV, Projekt strefowej ochrony przeciwprzepięciowej Wykonawca musi przedstawić wraz z projektem instalacyjnym. j) Wykonawca musi zapewnić pracę urządzeń radiowych w paśmie licencjonowanym. Przyznane przez UKE częstotliwości radiowe lub kserokopię wniosku o przydzielenie częstotliwości z nadaną przez UKE numeracją Wykonawca musi przedstawić Zamawiającego wraz z projektem instalacyjnym. k) Projekty instalacyjne dla poszczególnych obiektów wymagają akceptacji przez Zamawiającego. l) Wykonawca musi zapewnić szyfrowanie transmisji na drodze radiowej łącza metodą minimum AES256CCM i zarządzaniem kluczami zgodnie z zaleceniem ITUT-X.509. m) Zamawiający wymaga aby usługa łącza telefonicznego była dostępna niezależnie od przerw w dostawie energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego przez okres minimum sześciu godzin od wystąpienia przerwy w dostawie energii. n) Wykonawca musi zapewnić służbom technicznym Zamawiającego możliwość dostępu do danych statystycznych i utrzymaniowych łącza radiowego min. takich jak parametry transmisyjne. 3.7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w razie konieczności zapewnienia zasilania urządzeń teletransmisyjnych niezbędnych do realizacji usługi, wykonał, na własny koszt, konieczną instalację zasilającą. Wykonanie instalacji musi być poprzedzone wykonaniem projektu instalacji w uzgodnieniu z Zamawiającym. 3.8. Zamawiający wymaga aby w razie zmiany operatora Wykonawca wypełnił wniosek/wnioski dotyczące przeniesienia zakresów numeracyjnych ISDN/ DDI do własnej sieci operatorskiej. Wniosek ten należy przedstawić zamawiającemu do akceptacji. 3.9. Dla zadania 5-9 usługa połączeń telefonicznych musi być zrealizowana przy wykorzystaniu stacjonarnego zakończenia sieci dostarczanego przez Wykonawcę w postaci cyfrowych łączy ISDN-BRA 2B+D zgodnie z danymi podanymi w tabelach dla poszczególnych zadań - współpracującymi z urządzeniami Zamawiającego. 3.10. Zamawiający posiada wyposażenia dla dostępów ISDN PRA (zadanie 1-4) oraz ISDN BRA (zadanie 5-9). 3.11. Zamawiający informuje że aktualnym dostawcą usług telekomunikacyjnych jest dla wszystkich zadań - ORANGE POLSKA S.A 3.12. Wykonawca poniesie koszty wyposażenia i konfiguracji central telefonicznych Zamawiającego w przypadku braku możliwości technicznych współpracy urządzeń Zamawiającego z urządzeniami Wykonawcy. Dostarczony sprzęt będzie własnością Wykonawcy (Operatora) i po zakończeniu świadczenia Usługi będzie zdemontowany. 3.13. W razie konieczności Wykonawca zapewni przeniesienie dotychczasowego zakresu numeracji do własnej sieci, na własny koszt, przy zapewnieniu ciągłości ich funkcjonowania (zgodnie z art. 71 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne - Dz. U. z 2018 poz.1954 z późniejszymi zmianami). 3.14. Zamawiający wymaga zapewnienia pełnej prezentacji numeru dla wszystkich połączeń wychodzących. Przesyłanie numeru strony wywoływanej (called party) będzie zgodne z zaleceniem ITU T Q.931, pkt 5.1.1 „en-blocsending”, pkt 4.5.8 w zakresie parametrów Type Of Number (TON) i Numbering Plan Identification (NPI)=ISDN/ITU-T E.164 oraz z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych z dnia 28.02.2008 r (Dz.U. nr 52 poz. 307) 3.15. Zamawiający zastrzega sobie, iż usługa nie może być świadczona z użyciem technologii alternatywnych, tj. bramki GSM, numery dostępowe, VoIP. 3.16. Usługa może być świadczona na zasadzie WLR. W związku z powyższym Zamawiający wymaga od Wykonawcy zarówno obsługi ruchu wychodzącego i przychodzącego, jak również utrzymania linii abonenckich zgodnie z zapisami SIWZ. Wykonawca jest jedynym podmiotem ponoszącym pełną odpowiedzialność za kompleksową realizację przedmiotu zamówienia 3.17. Zamawiający nie dopuszcza żadnych opłat za inicjacje połączeń. 3.18. Wykonawca zapewni sekundowe naliczanie opłat za rzeczywisty czas połączenia telefonicznego (licząc od momentu zgłoszenia strony B do momentu rozłączenia strony A) i będzie naliczał koszty połączeń wg stawek z formularza ofertowego. 3.19. Za połączenia nie ujęte w formularzu ofertowym opłaty wg aktualnego cennika usług telekomunikacyjnych. W przypadku zmiany cennika usług telekomunikacyjnych Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo dostarczyć aktualnie obowiązujący cennik w/w usług telekomunikacyjnych. 3.20. Z uwagi na obszar działania garnizonu mazowieckiego na terenie województwa mazowieckiego Zamawiający określa: Zadanie nr 1 - ruch lokalny dla powiatu siedleckiego. - ruch strefowy dla powiatów: białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, gostyniński, grójecki, kozienicki, lipski, łosicki, makowski, mławski, ostrołęcki, ostrowski, płocki, płoński, przasnyski, przysuski, pułtuski, radomski, sierpecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, węgrowski, wyszkowski, zwoleński, żuromiński, żyrardowski. Zadanie nr 2 - ruch lokalny dla powiatu płockiego. - ruch strefowy dla powiatów : białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, gostyniński, grójecki, kozienicki, lipski, łosicki, makowski, mławski, ostrołęcki, ostrowski, płoński, przasnyski, przysuski, pułtuski, radomski, siedlecki, sierpecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, węgrowski, wyszkowski, zwoleński, żuromiński, żyrardowski. Zadanie nr 3 - ruch lokalny dla powiatu ostrołęckiego. - ruch strefowy dla powiatów : białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, gostyniński, grójecki, kozienicki, lipski, łosicki, makowski, mławski, ostrowski, płocki, płoński, przasnyski, przysuski, pułtuski, radomski, siedlecki, sierpecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, węgrowski, wyszkowski, zwoleński, żuromiński, żyrardowski. Zadanie nr 4 - ruch lokalny dla powiatu ciechanowskiego. - ruch strefowy dla powiatów : białobrzeski, garwoliński, gostyniński, grójecki, kozienicki, lipski, łosicki, makowski, mławski, ostrołęcki, ostrowski, płocki, płoński, przasnyski, przysuski, pułtuski, radomski, siedlecki, sierpecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, węgrowski, wyszkowski, zwoleński, żuromiński, żyrardowski. Zadanie nr 5 - ruch lokalny dla powiatu gostynińskiego, sierpeckiego, żyrardowskiego, sochaczewskiego. - ruch strefowy dla powiatów : białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, grójecki, kozienicki, lipski, łosicki, makowski, mławski, ostrołęcki, ostrowski, płocki, płoński, przasnyski, przysuski, pułtuski, radomski, siedlecki, sokołowski, szydłowiecki, węgrowski, wyszkowski, zwoleński, żuromiński. Zadanie nr 6 - ruch lokalny dla powiatu makowskiego, przasnyskiego, wyszkowskiego, ostrowskiego - ruch strefowy dla powiatów : białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, gostyniński, grójecki, kozienicki, lipski, łosicki, mławski, ostrołęcki, płocki, płoński, przysuski, pułtuski, radomski, sierpecki, siedlecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, węgrowski, zwoleński, żuromiński, żyrardowski. Zadanie nr 7 - ruch lokalny dla powiatu białobrzeskiego, grójeckiego, lipskiego, szydłowieckiego, zwoleńskiego, kozienickiego, przysuskiego. - ruch lokalny dla gmin Pionki, Iłża, Warka. - ruch strefowy dla powiatów : ciechanowski, garwoliński, gostyniński, łosicki, makowski, mławski, ostrołęcki, ostrowski, płocki, płoński, przasnyski, pułtuski, radomski, sierpecki, siedlecki, sochaczewski, sokołowski, węgrowski, wyszkowski, żuromiński, żyrardowski. Zadanie nr 8 - ruch lokalny dla powiatu garwolińskiego, łosickiego, węgrowskiego. - ruch lokalny dla gminy Łochów. - ruch strefowy dla powiatów: białobrzeski, ciechanowski, gostyniński, grójecki, kozienicki, lipski, makowski, mławski, ostrołęcki, ostrowski, płocki, płoński, przasnyski, przysuski, pułtuski, radomski, siedlecki, sierpecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, wyszkowski, zwoleński, żuromiński, żyrardowski. Zadanie nr 9 - ruch lokalny dla powiatu mławskiego, płońskiego, pułtuskiego, żuromińskiego. - ruch strefowy dla powiatów : białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, gostyniński, grójecki, kozienicki, lipski, łosicki, makowski, ostrołęcki, ostrowski, płocki, przasnyski, przysuski, radomski, siedlecki, sierpecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, węgrowski, wyszkowski, zwoleński, żyrardowski. 3.21. Zamawiający otrzyma możliwość uzyskania dostępu do innych usług dodatkowych określonych w zaproponowanej taryfie telekomunikacyjnej Wykonawcy, w tym bezpłatnych usług CLIP, CLIR dla każdego z numerów DDI. 3.22. Wymaga się od Wykonawcy dostarczania w cyklach miesięcznych pełnych zestawień taryfikacyjnych, tzn. wykazów zrealizowanych połączeń zawierających następujące informacje: datę, godzinę, rzeczywisty czas trwania połączenia, rzeczywisty koszt połączenia oraz numer abonenta dzwoniącego i numer wybierany. Wykazy muszą być dostarczane w postaci plików formatu xls. W pliku muszą być zawarte wszystkie połączenia wychodzące zrealizowane poprzez dostęp. Dane mogą być udostępniane za pomocą strony internetowej Wykonawcy, dostarczane pocztą elektroniczną w terminie do 14 dni kalendarzowych od zakończenia cyklu rozliczeniowego. Koszty generowania i dostarczania bilingów należy wliczyć w koszt opłaty abonamentowej. 3.23. Wysokości stawek połączeń, abonamentów oraz wszelkich opłat określonych w formularzu ofertowym, nie mogą ulec podwyższeniu w czasie trwania umowy z wyjątkiem podwyższenia stawek VAT. 3.24. Wszelkie koszty związane z instalacją, uruchomieniem, grupą numerów DDI i utrzymaniem dostępów ISDN muszą być wliczone w opłatę abonamentową. 3.25. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 3.26. Wykonawca zapewni całodobowy dostęp telefoniczny do służb technicznych w celu zgłaszania uszkodzeń i konfiguracji usług. 3.27. Wymagana gotowość i dyspozycyjność w trybie 24/7/365. 3.28. Usuwanie uszkodzeń i przywracanie łączności musi nastąpić w ciągu max. 6 godz. od chwili zgłoszenia Wykonawcy w formie telefonicznej, mailowej, faksowej. 3.29. Wykonawca musi posiadać całodobowe centrum przyjmowania reklamacji, czynne w trybie 24/7/365 przez cały czas trwania umowy. 3.30. Wszelkie sprawy formalne, techniczne i organizacyjne związane z uruchomieniem usługi spoczywają na Wykonawcy. 3.31. Wykonawca zobowiązuje się, że w ogólnej liczbie osób, którym zostanie powierzona realizacja przedmiotu zamówienia zatrudniona zostanie osoba prowadząca rozliczenia finansowe i obsługę reklamacji dla usług będących przedmiotem zamówienia, na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów prawa pracy w wymiarze pełnego etatu przez cały okres realizacji zamówienia 3.32. Termin świadczenia usługi: od 01 września 2019 r. - na okres 24 miesięcy. 3.33. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wypowiedzenia umowy z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku zmiany systemu połączeń telefonicznych realizowanych w jednostkach Policji całego kraju przez Komendę Główną Policji. 3.34. Wykonawca zapewni zachowanie typu obecnie świadczonej usługi telekomunikacyjnej (zadania 1-9,) w lokalizacjach wskazanych w tabelach poniżej, a także zapewni utrzymanie obecnie użytkowanej numeracji. 3.35.Szczegółowy opis zawiera Specyfikacja techniczna usług 3.36 WYMAGANIA DOT. ZATRUDNIENIA PRZEZ WYKONAWCĘ NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ OSÓB WYKONUJĄCYCH WSKAZANE PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO CZYNNOŚCI stosownie do zapisu art. 29 ust. 3a ustawy PZP. 1) Wykonawca zobowiązuje się, że w ramach wykonywania umowy, czynności polegające na rozliczeniu finansowym oraz obsługi reklamacji, będą wykonywane przez pracowników zatrudnionych w wymiarze pełnego etatu, w ramach umowy o pracę w rozumieniu przepisów art. 22 §1 Kodeksu Pracy (tj. Dz.U. z 2018 poz. 917, 1000, 1076, 1608, 1629) przez cały okres realizacji zamówienia. 2) Wykonawca nie później niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi zobowiązany będzie złożyć Zamawiającemu informację dotyczącą osoby/osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę skierowanych do realizacji przedmiotowego zamówienia, zawierającą imię i nazwisko. 3) Dane zawarte w informacji, o której mowa w ust. 2 nie mogą naruszać ustawy z dnia 10.05.2018r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 4) Wykonawca jest zobowiązany do raportowania stanu zatrudnienia osób, przez cały okres realizacji umowy na każde wezwanie w terminie 3 dni roboczych od otrzymania wezwania od Zamawiającego. 5) W przypadku, gdy w sposób niezawiniony przez Wykonawcę ustanie stosunek pracy z osobą bądź osobami, o których mowa w ust. 1, Wykonawca zobowiązany będzie do podjęcia działań zmierzających do zatrudnienia osoby bądź osób. Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania swoich działań oraz przedłożenia tych dokumentów Zamawiającemu 6) W przypadku powierzenia wykonania czynności określonych w ust. 1 osobom niezatrudnionym na podstawie umowy o pracę, Zamawiający naliczy Wykonawcy karę w wysokości 300,00 zł .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64210000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych, wydanego na podstawie art. 11 w zw. z art. 10 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (tj .Dz. U. z 2018r. poz. 1954 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy – załączniki o nr 2A-2I do SIWZ - należy złożyć w formie oryginału. 2. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa - oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona przez notariusza. Ponadto: 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności dotej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (Propozycję treści oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ) - oświadczenie należy złożyć w formie oryginału lub kopii. I. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu, w sprawie rodzajów dokumentów składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; II. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości . Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu, w sprawie rodzajów dokumentów sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ, występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego wykonawca polega, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego wykonawca polega na podstawie pełnomocnictwa. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca śledził stronę internetową Zamawiającego, gdzie będą publikowane ewentualne zmiany i wyjaśnienia treści SIWZ. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach