Przetargi.pl
Świadczenie usług sprzątania obiektów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 6165482, 6165469 , fax. 126 165 428
  • Data zamieszczenia: 2019-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 6165482, 6165469, fax. 126 165 428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług sprzątania obiektów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług sprzątania obiektów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie przez zamawiającego, opisanych w szczegółowym zakresie usług sprzątania dla poszczególnych części zamówienia. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia. 3. Warunki realizacji przedmiotu umowy określa umowa, której wzór stanowi załącznik numer 6 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, któremu zostanie powierzone wykonanie przedmiotu zamówienia był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej – suma ubezpieczenia nie niższa niż: a) 1 000 000,00zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) dla części pierwszej zamówienia, b) 200 000,00zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) dla części drugiej zamówienia. Polisa musi być ważna przynajmniej w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany będzie doręczyć zamawiającemu, najpóźniej w dniu podpisania umowy odpowiednio uwierzytelnioną kserokopię polisy. 5. Zamawiający wymaga, aby osoby które będą realizowały przedmiot zamówienia, czy to zaangażowane przez samego wykonawcę, czy też przez jego podwykonawcę/podwykonawców były zatrudnione na podstawie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony lub na czas określony nie krótszy niż czas realizacji przedmiotu zamówienia na zasadach określonych w §4 umowy, której wzór stanowi załącznik numer 6 do specyfikacji. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia w ramach umowy o pracę będzie odbywało się trzyetapowo i będzie polegało na: 1) Na etapie składania ofert - wykonawca złoży oświadczenie o treści zgodnej z treścią załącznika numer 3 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2) Na etapie zawarcia umowy, ale przed przystąpieniem do wykonywania przedmiotu zamówienia - wykonawca w terminie do 3 dni licząc od dnia zawarcia umowy będzie zobowiązany do doręczenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia osób wykonujących wskazane wyżej czynności tj. oświadczeń tych osób wykonujących ww. czynności potwierdzające, że osoby te są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Nie przedstawienie we wskazanym terminie ww. oświadczeń, bądź przedstawienie oświadczeń niekompletnych, nie obejmujących wszystkich wyspecyfikowanych czynności może być podstawą do odstąpienia od umowy przez zamawiającego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, zgodnie z treścią wzoru umowy stanowiącej załącznik numer 6 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) Na etapie realizacji umowy - wykonawca na każde pisemne żądanie zamawiającego - w terminie 5 dni roboczych przedkładał będzie zamawiającemu raport na temat stanu i sposobu zatrudnienia osób zaangażowanych w wykonywanie czynności wskazanych w specyfikacji, tj. oświadczenia zatrudnionych osób o zatrudnieniu na umowę o pracę, oraz będzie przedkładał zanonimizowane dowody odprowadzenia składek ZUS od umów o pracę zatrudnionych osób. Na każde żądanie zamawiającego, w terminie do 2 dni roboczych i w formie przez zamawiającego określonej, wykonawca jest zobowiązany udzielić wyjaśnień w powyższym zakresie. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia przez upoważnionych przedstawicieli zamawiającego kontroli w zakresie spełniania przez wykonawcę i podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania ww. osób na umowy o pracę, a także prawo do zlecenia przeprowadzenia kontroli u wykonawcy, podwykonawcy w zakresie zatrudniania osób na umowy o pracę uprawnionym organom. 6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawcy zamawiający ustala następujące warunki udziału podwykonawcy przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. Wykonawca nie może zmienić podwykonawcy bez pisemnej zgody zamawiającego. W tym celu, wykonawca jest zobowiązany przedłożyć zamawiającemu pisemny wniosek wraz z określeniem nazwy podwykonawcy, części zamówienia, którego wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcy. Do wniosku Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty, o których mowa w pkt. 3 poniżej. 1) Wykonawca oświadczy, że wszyscy podwykonawcy posiadają stosowne uprawnienia do wykonywania czynności objętych zamówieniem. Zamawiający może żądać przedstawienia stosownych dokumentów fakt ten poświadczających, przed przystąpieniem podwykonawców do wykonywania przedmiotu zamówienia. 2) W każdym wypadku korzystania z usług podwykonawcy, wykonawca nałoży na niego obowiązek przestrzegania zasad i reguł określonych w umowie, którą zawarł z zamawiającym, w zakresie w jakim odnosić się one będą do zakresu czynności podwykonawcy, pozostając jednocześnie podmiotem odpowiedzialnym za działania i zaniechania swojego podwykonawcy. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podwykonawcy jak za działania lub zaniechania własne. 3) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu w terminie do 7 dni roboczych od daty zawarcia umowy z zamawiającym projektu umowy o podwykonawstwo oraz pisemnej zgody podwykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy przedłożonym zamawiającemu. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo, a także do projektu jej zmiany w terminie do 7 dni roboczych od dnia doręczenia projektu umowy lub projektu jej zmiany zamawiającemu. Ponadto zamawiającemu przysługuje, w terminie zakreślonym w zdaniu poprzedzającym, prawo wniesienia sprzeciwu do treści umowy o podwykonawstwo i do jej zmian. Niezgłoszenie przez zamawiającego zastrzeżeń lub sprzeciwu do projektu umowy o podwykonawstwo lub do jej zmian w terminach wyżej wskazanych oznacza ich akceptację. 4) Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu odpowiednio uwierzytelnione kserokopie umów o podwykonawstwo, a także ewentualnych aneksów do umów w terminie do 7 dni od daty ich zawarcia. W przypadku zmian w treści zawartej i zaakceptowanej przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo postanowienia pkt. 3 powyżej stosuje się odpowiednio. 5. Warunki dodatkowe: 1) W zakresie części I zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, tj. zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia - wielkość tych zamówień do 20% zamówienia podstawowego. 2) Nie przewiduje się udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy, a także zamówień, o których mowa w art. 134 ust. 6 pkt. 3 ustawy. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zakresu rzeczowego i finansowego przedmiotu zamówienia jedynie w przypadkach i na zasadach określonych w art. 144 ustawy oraz umowie, której wzór stanowi załącznik numer 6 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 6. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 1) w zakresie części I zamówienia od dnia 1 września 2019 roku do dnia 31 sierpnia 2020 roku, 2) w zakresie części II zamówienia od dnia od dnia 1 września 2019 roku do dnia 31 sierpnia 2020 roku. 7. Warunki płatności: zapłata wynagrodzenia nastąpi na zasadach określonych w umowie, której wzór stanowi załącznik numer 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość rozliczenia przez wykonawcę przedmiotu zamówienia przy pomocy ustrukturyzowanej faktury elektronicznej, o której mowa w art. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 9 listopada 2018 roku o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym, przekazywanej zamawiającemu za pośrednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania, zwanej dalej „PEF”. Ponadto, zamawiający dopuszcza możliwość wysyłania i odbierania tą drogą innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych związanych z realizacją zamówienia publicznego, pod warunkiem, że zamawiający i wykonawca wyrażą zgodę na taki sposób przekazania dokumentów. Uwaga: 1) Obowiązek akceptacji przez zamawiającego ustrukturyzowanej faktury elektronicznej dotyczy wyłącznie faktury elektronicznej, która została przekazana mu za pośrednictwem PEF, 2) Prawo do wystawienia ustrukturyzowanej faktury elektronicznej przysługuje również podwykonawcy domagającemu się bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia od zamawiającego (art. 143c ustawy Pzp). 3) Wykonawca nie jest zobowiązany do wysyłania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych do zamawiającego za pośrednictwem platformy. Nadal może przesyłać faktury i inne dokumenty w formie papierowej. 8. Sposób kontaktu z zamawiającym w czasie realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca ma obowiązek podać w ofercie wykaz osób odpowiedzialnych za kontakt z zamawiającym, w tym osób ujawnionych w KRS wykonawcy jako uprawnionych do reprezentacji wraz z ich danymi teleadresowymi (numer tel. komórkowego, adres poczty elektronicznej).Tylko korespondencja podpisana przez te osoby ma charakter wiążący. 2) Wykonawca ma obowiązek wskazać w ofercie adres poczty elektronicznej, na który będzie przesyłana korespondencja od zamawiającego. Przesłanie korespondencji w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić sprawność łączy internetowych, adresów mail, na które będą przesyłane wiadomości, a także bieżący odbiór wiadomości. 3) W przypadku korespondencji przesyłanej przez wykonawcę ma być ona dostarczana na dziennik podawczy zamawiającego, w jego siedzibie przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie oraz każdorazowo natychmiastowo przesyłana pocztą elektroniczną na adres: dg@mops.krakow.pl lub do@mops.krakow.pl. 4) Ze strony zamawiającego osobami upoważnionymi do kontaktów z wykonawcą są: Pan Michał Kasperczyk tel. 12 616 54 63, adres e-mail: michal.kasperczyk@mops.krakow.pl i Pan Tomasz Beiersdorf 12 616 54 33. 90.91.92.00
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90919200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu wykonawca jest zobowiązany do wniesienia - w terminie do dnia 23 lipca 2019 roku, do godz. 10:00 - wadium w następujących kwotach: 1) I część zamówienia 13 600,00zł (słownie: trzynaście tysięcy sześćset złotych 00/100), 2) II część zamówienia 2 500,00zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100), 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek depozytowy zamawiającego, prowadzony w Banku PKO BP Oddział w Krakowie o numerze następującym: 12 1020 2892 0000 5302 0589 9341. Wykonawca zobowiązany jest podać w tytule przelewu swój numer NIP oraz numer postępowania. 4. Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie zaksięgowanie ich przez bank prowadzący rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 5. Wadium zostanie zwrócone w sytuacjach i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy. 6. Zamawiający zatrzyma wadium, gdy zajdą przesłanki, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 7. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca będzie zobowiązany wnieść wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich chyba, że co innego wynika z przepisów prawa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną