Przetargi.pl
Świadczenie usług przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych w sezonie zimowym 2018/2019 na sieci dróg powiatowych na terenie Powiatu Bieszczadzkiego – 11 zadań

Powiatowy Zarząd Dróg w Ustrzykach Dolnych zs. Ustjanowej Górnej ogłasza przetarg

  • Adres: 38700 Ustrzyki Dolne, Ustjanowa Górna
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134 612 474 , fax. 134 611 909
  • Data zamieszczenia: 2018-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Ustrzykach Dolnych zs. Ustjanowej Górnej
    Ustjanowa Górna 95
    38700 Ustrzyki Dolne, woj. podkarpackie
    tel. 134 612 474, fax. 134 611 909
    REGON: 37045185900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.bieszczadzki.pl/strona-622-aktualne.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych w sezonie zimowym 2018/2019 na sieci dróg powiatowych na terenie Powiatu Bieszczadzkiego – 11 zadań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych w sezonie zimowym 2018/2019 na sieci dróg powiatowych na terenie Powiatu Bieszczadzkiego – 11 zadań: 2. Opis przedmiotu zamówienia poszczególnych części: Zadanie nr 1 – Podstawienie 1 szt. ładowarki lub koparko – ładowarki o poj. łyżki min. 1,0m3 – własność Wykonawcy – do przygotowania mieszanki i załadunku materiałów na placu składowym w Ustjanowej Górnej. Usługa będzie świadczona na doraźne wezwanie zamawiającego. Szacowany zakres usług: Wykonanie i załadunek mieszanek uszorstniających przy użyciu ładowarki lub koparko – ładowarki – 300 godzin pracy. Zadanie nr 2 – Podstawienie 1 szt. ciągnika o mocy min. 100 KM, dwunapędowego wyposażonego w pług czołowy jednostronny z hydraulicznym dociskiem, o szerokości odśnieżania min. 2,5m przy jednokrotnym przejeździe, do zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie Gminy Ustrzyki Dolne. Paliwo i osprzęt własny Wykonawcy. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługa z dociskiem hydraulicznym – 50 godzin pracy. Zadanie nr 3 – Podstawienie 1 szt. ciągnika o mocy min. 100 KM, dwunapędowego wyposażonego w pług czołowy jednostronny z hydraulicznym dociskiem, o szerokości odśnieżania min. 2,5m przy jednokrotnym przejeździe, do zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie Gminy Lutowiska i Gminy Czarna. Adres i miejsce postoju Wykonawcy (miejsce rozpoczęcia i zakończenia pracy) musi znajdować się max. 5 km od jednej z dróg objętych zadaniem nr 3. Paliwo i osprzęt własny Wykonawcy. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługa z dociskiem hydraulicznym – 40 godzin pracy. Zadanie nr 4 – Podstawienie 1 szt. nośnika o mocy min. 150 KM, min. dwunapędowego, z napędzaną min. jedną osią przednią, wyposażonego w odpowiednie paliwo i osprzęt własny Wykonawcy tj: (piaskarkę o ładowności min. 4 ton z niezależnym od nośnika układem napędowym, oraz pług jednostronny i dwustronny) do zimowego utrzymania dróg powiatowych nr 2224R Rozpucie-Ropienka, 2226R Rakowa-Stańkowa-Ropienka, 2268R Wańkowa-Dźwiniacz-Brzegi Dolne, 2293R Olszanica-Ropienka, 2295R Krościenko-Stebnik. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługów lekkich i średnich, uszorstnianie nawierzchni przy użyciu piaskarek – 350 godzin pracy. Zadanie nr 5 – Podstawienie 1 szt. nośnika o mocy min. 150 KM, min. dwunapędowego, z napędzaną min. jedną osią przednią, wyposażonego w odpowiednie paliwo i osprzęt własny Wykonawcy tj: (piaskarkę o ładowności min. 4 ton z niezależnym od nośnika układem napędowym, oraz pług jednostronny i dwustronny) do zimowego utrzymania dróg powiatowych nr 2290R Wojtkowa-Grąziowa-Trójca, 2292R Wojtkowa-Nowosielce Kozickie-Wojtkówka, 2293R Olszanica-Ropienka-Wojtkówka, 2268R Wańkowa-Leszczowate-Łodyna, 2269R Wańkowa-Dźwiniacz-Brzegi Dolne. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługów lekkich i średnich, uszorstnianie nawierzchni przy użyciu piaskarek – 300 godzin pracy. Zadanie nr 6 – Podstawienie 1 szt. nośnika o mocy min. 150 KM, min. dwunapędowego, z napędzaną min. jedną osią przednią, wyposażonego w odpowiednie paliwo i osprzęt własny Wykonawcy tj. (piaskarkę lub urządzenie rozsypujące o ładowności min. 2 tony oraz pług jednostronny i dwustronny) do zimowego utrzymania dróg powiatowych nr 2305R Smolnik-Zatwarnica, 2306R Brzegi Górne-Dwernik. Załadunek mieszanki własnym środkiem załadunku będzie wchodził w zakres czynności Wykonawcy utrzymującego drogi z zadania nr 6. Wykonawca musi posiadać – w odległości max. 5 km od wymienionych w zadaniu nr 6 dróg – własny lub wynajęty we własnym zakresie plac składowy, umożliwiający jednoczesne składowanie co najmniej 80 ton materiałów do zimowego utrzymania dróg. Plac składowy stanowi adres i miejsce postoju Wykonawcy ( miejsce rozpoczęcia i zakończenia pracy ). Cena jednostkowa oferty powinna zawierać wszystkie koszty związane z pracą i załadunkiem oraz składowaniem mieszanki materiałów uszorstniających. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługów lekkich i średnich, uszorstnianie nawierzchni przy użyciu piaskarek lub urządzeń rozsypujących – 180 godzin pracy. Zadanie nr 7 – Podstawienie 1 szt. nośnika o mocy min. 150 KM, min. dwunapędowego, z napędzaną min. jedną osią przednią, wyposażonego w odpowiednie paliwo i osprzęt własny Wykonawcy tj: (piaskarkę o ładowności min. 4 ton z niezależnym od nośnika układem napędowym, oraz pług jednostronny i dwustronny) do zimowego utrzymania dróg powiatowych nr 2273R Bóbrka-Łobozew, 2296R Ustjanowa-Daszówka-Czarna na odc. Ustjanowa-Daszówka, 2297R droga przez wieś Daszówka, 2300R Jasień-Jałowe-Bandrów, 2301R Jałowe-Moczary. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługów lekkich i średnich, uszorstnianie nawierzchni przy użyciu piaskarek – 350 godzin pracy. Zadanie nr 8 – Podstawienie 1 szt. nośnika o mocy min. 150 KM, min. dwunapędowego, z napędzaną min. jedną osią przednią, wyposażonego w odpowiednie paliwo i osprzęt własny Wykonawcy tj: (piaskarkę o ładowności min. 4 ton z niezależnym od nośnika układem napędowym, oraz pług jednostronny i dwustronny) do zimowego utrzymania dróg powiatowych nr 2296R Ustjanowa-Daszówka-Czarna na odcinku Czarna-Czarna Dolna; 2298R ul. Przemysłowa-Ustrzyki Dolne-Równia-Hoszów, 2299R droga przez wieś Hoszowczyk, 2302R Czarna-Michniowiec, 2303R droga przez wieś Lipie, 2304R Polana-Lutowiska. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługów lekkich i średnich, uszorstnianie nawierzchni przy użyciu piaskarek – 385 godzin pracy. Zadanie nr 9 – Podstawienie 1 szt. nośnika o mocy min. 150 KM, min. dwunapędowego, z napędzaną min. jedną osią przednią, wyposażonego w odpowiednie paliwo i osprzęt własny Wykonawcy tj: (piaskarkę o ładowności min. 4 ton z niezależnym od nośnika układem napędowym, oraz pług jednostronny i dwustronny) do zimowego utrzymania dróg powiatowych nr 2089R Jureczkowa-Kwaszenina-Arłamów, nr 2291R Trójca – Arłamów. Załadunek piaskarek własnym środkiem załadunku będzie wchodził w zakres czynności Wykonawcy utrzymującego drogę z zadania nr 9. Wykonawca musi posiadać – w odległości max. 5 km od wymienionej w zadaniu nr 9 drogi – własny lub wynajęty we własnym zakresie plac składowy, umożliwiający jednoczesne składowanie materiałów do zimowego utrzymania dróg w ilościach zapewniających ciągłość ich utrzymania. Materiały do zimowego utrzymania dróg ( mieszanki środków niechemicznych i chemicznych) określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach Dz. U. Nr 230 poz. 1960, wykonawca gromadzi we własnym zakresie na placu składowym. Cena jednostkowa oferty powinna zawierać wszystkie koszty związane z pracą, załadunkiem, składowaniem oraz zakupem mieszanki środków niechemicznych i chemicznych. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługów lekkich i średnich, uszorstnianie nawierzchni z materiałem własnym Wykonawcy przy użyciu piaskarek ryczałtowo za miesiąc pracy. Zadanie nr 10 – Podstawienie 1 szt. ciągnika o mocy min. 20 KM, dwunapędowego, wyposażonego w odpowiednie paliwo i osprzęt własny Wykonawcy tj: (piaskarkę o ładowności min. 150 kg , oraz pług jednostronny i dwustronny do zimowego utrzymania chodnika w ciągu drogi 2298 R ul. Przemysłowa-Ustrzyki Dolne-Równia-Hoszów . Załadunek piaskarek własnym środkiem załadunku będzie wchodził w zakres czynności Wykonawcy utrzymującego drogę z zadania nr 10. Wykonawca musi posiadać własny lub wynajęty we własnym zakresie plac składowy, umożliwiający jednoczesne składowanie materiałów do zimowego utrzymania dróg w ilościach zapewniających ciągłość ich utrzymania. Materiały do zimowego utrzymania dróg ( mieszanki środków niechemicznych i chemicznych) określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach Dz. U. Nr 230 poz. 1960, wykonawca gromadzi we własnym zakresie na placu składowym. Cena jednostkowa oferty powinna zawierać wszystkie koszty związane z pracą, załadunkiem, składowaniem oraz zakupem mieszanki środków niechemicznych i chemicznych. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługów lekkich, uszorstnianie nawierzchni przy użyciu piaskarek – 60 kursów. Zadanie nr 11 - Podstawienie 1 szt. równiarki o mocy min. 150 KM, z napędem 6x6, o szerokości odśnieżania min. 2,5m przy jednokrotnym przejeździe, do zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie powiatu bieszczadzkiego. Paliwo i osprzęt własny Wykonawcy. Szacowany zakres usług: Odśnieżanie przy użyciu pługa z dociskiem hydraulicznym – 50 godzin pracy. Realizacja usług objętych zamówieniem musi być zgodna ze szczegółową specyfikacją techniczną ( załącznik nr 6 do SIWZ) i „Planem zimowego utrzymania dróg w powiecie bieszczadzkim”( załącznik nr 7 do SIWZ). Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - operator sprzętu odśnieżnego 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2.SIWZ: 1) ppkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp, 2) ppkt 2-4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7.2. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.1. pkt 1 i pkt 2 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt 7.1. pkt 2 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 7.3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 7.2., stosuje się. 7.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7.5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 6.2. ppkt 1 SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt 7.1. ppkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 7.2. zdanie pierwsze stosuje się. 7.6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8.1. Zgodnie z art. 25a ust. 1 Pzp do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. 8.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.1. SIWZ. 8.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8.4. Na podstawie art. 24aa ust. 1 Pzp zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 8.5. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 6 i 7 SIWZ, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8.6. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 6 i 7 SIWZ, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 8.7. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 8.8. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 8.7. SIWZ, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 8.9. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 8.10. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 8.11. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 8.12. W przypadku, o którym mowa w pkt 8.5. SIWZ, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 8.13. Na podstawie art. 26 ust. 2 Pzp zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających: a) spełnianie warunków udziału w postępowaniu, b) brak podstaw wykluczenia  wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 8.14. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w pkt 8.1. SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt 8.13. SIWZ, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 8.15. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 8.16. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 8.13. SIWZ. 8.17. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt 8.13. SIWZ, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach