Przetargi.pl
świadczenie usług pralniczych wraz z transportem

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 98-200 Sieradz, ul. Armii Krajowej 7
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 8271942 , fax. 043 8275452
  • Data zamieszczenia: 2009-05-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    ul. Armii Krajowej 7 7
    98-200 Sieradz, woj. łódzkie
    tel. 043 8271942, fax. 043 8275452
    REGON: 00112964100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    świadczenie usług pralniczych wraz z transportem
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    świadczenie usług pralniczych wrz z transportem pow. 14.000 EURO
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983110006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: brak
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. a) Wykonawca winien dysponować pralnią spełniającą wymogi Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 r. ( Dz. U. Nr 213, poz. 1568), oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000r. ( Dz. U. nr 40 z dnia 19.05.2000. poz. 469) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach, która musi posiadać pełną barierę higieniczną, oraz automatyczny system dozowania środków piorących i dezynfekujących. Pralnia musi być wyposażona w pralnicę tunelową, celem zmniejszenia ryzyka zniszczenia bielizny w trakcie całego procesu prania. Wykonawca musi udokumentować, że dysponuje pralnią w całym czasie realizacji umowy, tj, będzie w stanie zrealizować zamówienie zgodnie z SIWZ oraz ww. przepisami. W przypadku pralni dzierżawionej, wynajmowanej, będącej w użyczeniu itp., Wykonawca obowiązany jest podać w ofercie miejsce realizacji usługi oraz podstawę prawną do dysponowania pralnią wraz z czasookresem zawarcia umowy oraz podaniem strony, z którą Wykonawca zawarł umowę. Wykonawca przedstawi opis maszyn i urządzeń znajdujących się w pralni , które będą potwierdzać wymogi SIWZ. Wykonawca winien udowodnić skuteczność i zgodność technologii prania i dezynfekcji stosowanej w pralni, w której Wykonawca będzie realizować zamówienie z ww. przepisami oraz niniejszą SIWZ. W tym celu należy przedstawić opis technologii prania i dezynfekcji bielizny pochodzącej z oddziałów: operacyjnego, dziecięcego, noworodkowego, ogólnoszpitalnego, oraz bielizny skażonej, w tym moduł prania i dezynfekcji bielizny. Celem potwierdzenia skuteczności dezynfekcji w procesie prania do oferty winno się dołączyć badania mikrobiologiczne wykonane w pralni Wykonawcy potwierdzone przez Stację Sanitarno Epidemiologiczną lub laboratorium akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji. Wykonawcy mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawnionego podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. Zamawiający ponadto zastrzega sobie prawo wykonania własnych wymazów czystościowych (na etapie realizacji umowy), w chwili dostarczenia bielizny do magazynu Zamawiającego, w obecności pracownika Wykonawcy. b) Wykonawca musi dysponować , co najmniej 2 środkami transportu niezbędnymi do realizacji zamówienia, które posiadają aktualną opinię sanitarną wydana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. c) Wykonawca winien posiadać urządzenie do obróbki bielizny operacyjnej umożliwiające jej odpylenie. d) wyładunek bielizny z samochodu do pralni oraz załadunek z pralni do samochodu winien odbywać się na wózkach jezdnych. Na pralni winno znajdować się automatyczne urządzenie do dezynfekcji pojemników i wózków. Celem potwierdzenia skuteczności procesu dezynfekcji wózków Wykonawca winien dołączyć badania mikrobiologiczne, potwierdzone przez Stację Sanitarno - Epidemiologiczną lub laboratorium akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji. Wykonawcy mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawnionego podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. Badania winny potwierdzać skuteczność funkcjonowania automatycznego urządzenia do dezynfekcji pojemników i wózków do transportu bielizny, e) wymagane jest stosowanie oddzielnych cykli prania bielizny pochodzących z oddziałów szpitalnych, sal operacyjnych, oddziału noworodkowego i dziecięcego oraz bielizny skażonej. f) stosowane środki dezynfekcyjne winny posiadać Certyfikat Zgodności CE lub wpis do Rejestru Produktów Leczniczych , Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych zgodnie z Ustawą z dnia 13 września 2002 r o produktach biobójczych Dz.U. z 2007 r Nr 39 poz. 252 z późn.zm. g) Wykonawca musi wykazać się realizacją w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przedmiotem są -były usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości brutto co najmniej 500.000 zł. Dokument winien zostać podpisany przez osobę upoważnioną do podpisywania dokumentów. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. a) Posiadanie ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości min. 800.000 zł, 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 5. Wyrażą zgodę na minimalny 30 dniowy termin płatności przelewem. 6. Wyrażą zgodę na sukcesywną realizację przedmiotu zamówienia od dnia podpisania umowy. 7. Wyrażą zgodę na stałości cen przez cały czas trwania umowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, określające pełną nazwę, status prawny i dokładny adres Firmy, potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym i że profil działania odpowiada profilowi dostaw objętych postępowaniem. Zaświadczenie winno jednoznacznie wskazywać osobę-osoby upoważnioną-upoważnione do dokonywania czynności prawnych w imieniu Wykonawcy - kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 i art. 24 ust.1 i 2 Ustawy zgodne z załącznikiem Nr 1 do niniejszej specyfikacji. W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokumenty składa każdy z Wykonawców. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 9.1 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienia. Ważność dokumentów zgodnie z zapisami w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 października 2008 r. Dz.U. nr 188 poz. 1155. 3. Oświadczenie, że oferowane środki dezynfekcyjne posiadają Deklarację Zgodności CE lub wpis do Rejestru Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. 4. Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 5. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie -zał. nr 6 do SIWZ. 6. Opis technologii prania i dezynfekcji bielizny pochodzącej z Oddziałów: operacyjnego, dziecięcego i noworodkowego, ogólnoszpitalnego oraz bielizny skażonej, w tym moduły prania i dezynfekcji bielizny. 7. Wykaz stosowanych środków piorących i dezynfekcyjnych w zakładzie pralniczym Wykonawcy - zał. Nr 7 do SIWZ 8. Pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej. 9. Oświadczenie o posiadaniu kart charakterystyki substancji niebezpiecznych dla produktów, dla których istnieje obowiązek ustawowy ich posiadania /w rozumieniu Ustawy o substancjach i preparatach chemicznych z dnia 11 stycznia 2001 r /Dz.U. Nr 11, poz. 84 z późn.zm./ wraz z oświadczeniem o zobowiązaniu się Wykonawcy do ich przekazania w wersji papierowej na każde wezwanie Zamawiającego. 10. Wykaz środków transportu - zał. Nr 8 oraz opinia sanitarna wydana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dotycząca posiadanych środków transportu. 11. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje Wykonawca, zgodnie z zapisami w SIWZ - zał. Nr 9 do SIWZ 12. Protokół z ostatniej kontroli Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie stanu sanitarno-epidemiologicznego wykonany w pralni Wykonawcy, w której będzie realizowane zamówienie. 13. Opinia sanitarna wydana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego spełniająca wymogi Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 r.w sprawie wymagań , jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 213, poz. 1568) stwierdzająca, że pralnia posiada barierę higieniczną oraz potwierdzająca możliwość świadczenia usług pralniczych dla jednostek służby zdrowia. 14. Badania mikrobiologiczne potwierdzające skuteczność procesu dezynfekcji wózków do transportu bielizny - minimum 2 badania potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno -Epidemiologiczną lub laboratorium akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji. Wykonawca mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawnionego podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. 15. Badania mikrobiologiczne wykonane w 2009 r w pralni Wykonawcy potwierdzające skuteczność dezynfekcji w procesie prania - minimum 2 badania potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno -Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisanego na jego listę laboratoriów badawczych. Wykonawcy mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawnionego podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. 16. Badania czystości mikrobiologicznej automatycznego urzadzenia do odpylania bielizny operacyjnej - minimum 2 badania potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno -Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji. Wykonawcy mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawnionego podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spzozsieradz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach