Przetargi.pl
Świadczenie usług pralniczych dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi

Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-531 Łódź, ul. Wólczańska 191/195
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6371322 , fax. 042 6371322
  • Data zamieszczenia: 2014-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi
    ul. Wólczańska 191/195 191/195
    90-531 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 6371322, fax. 042 6371322
    REGON: 47165836000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pirogow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pralniczych dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Kompleksowa usługa pralnicza obejmująca: Pranie, płukanie przy użyciu płynu antystatycznego w zależności od potrzeb, dezynfekcję, suszenie i odpylenie, maglowanie, prasowanie i bieżącą reparację - naprawę - bielizny pościelowej, fartuchów i odzieży ochronnej, bielizny operacyjnej prostej i fasonowej, pieluch, piżam, koszul, ścierek, zasłon, koców, poduszek z pierza i silikonu, pokrowców na materace. Pranie pieluch i bielizny noworodkowej. Dezynfekcję i pranie bielizny zakaźnej. Segregację i pakowanie bielizny. Rodzaje asortymentu podlegającego praniu i serwisowi bieliźniarskiemu określone są w załączniku nr 2 do SIWZ. Przykładowy asortyment: - bielizna pościelowa (poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady itp.) - bielizna szpitalna (piżamy, koszule, szlafroki itp.) - bielizna noworodkowa (ubranka, pieluchy, pościel itp.) - odzież robocza (kombinezony, koszule flanelowe, kurtki watowane, peleryny pielęgniarskie itp.) - odzież ochronna (garsonki, ubrania lekarskie, fartuchy lekarskie, fartuchy i ubrania operacyjne itp.) - pozostałe wyroby tj.: obrusy, zasłony, koce, materace, poduszki z pierza i silikonu, mopy, ścierki, pokrowce na materace itp. Miejsce świadczenia usług Usługa wykonywana będzie dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi obejmująca obiekty położone przy: ul. Wólczańskiej 191/195 w Łodzi, ul. Wileńskiej 37 w Łodzi. Wymagania ogólne: Pranie winno odbywać się zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi w pralni z zachowaniem bariery sanitarno - higienicznej oraz wyposażonej w: prapralnicę tunelową z automatycznym dozowaniem środków piorąco - dezynfekujących z zachowaniem procesów prania i dezynfekcji w zależności od asortymentu, skażenia bielizny oraz zgodnie z technologią i warunkami obowiązującymi w zakresie prania bielizny dla placówek ochrony zdrowia (lecznictwa otwartego i zamkniętego) z zastosowaniem preparatów posiadających odpowiednie dokumenty dopuszczające do stosowania zgodnie z obowiązującymi przepisami: - w przypadku preparatów sklasyfikowanych jako wyroby medyczne wykonawca winien posiadać pozwolenie na obrót zgodnie z Ustawą o wyrobach medycznych dnia 20 maja 2010r. (Dz. U. 2010r. Nr 107, poz. 679 z późn. zm.); w przypadku preparatów sklasyfikowanych jako produkty biobójcze wykonawca winien posiadać pozwolenie na obrót produktem biobójczym na terenie Polski zgodnie Ustawą o produktach biobójczych z dnia 13 września 2002r. (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 252 z późn. zm.), środki piorące i dezynfekujące, które gwarantują pełne spektrum działania: B, F, V (HIV, HBV) Tbc (czyli bakterie, grzyby, wirusy, prątki gruźlicy) oraz gwarantują właściwą jakość prania nie powodującą przyspieszonego zużycia bielizny zgodnie z komunikatem Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 27.09.1996r. w sprawie wykazu preparatów dezynfekcyjnych przeznaczonych do stosowania w ZOZ c) w przypadku bielizny zakaźnej, środki posiadające pełne spektrum działania: B, F, V (HIV, HBV), Tbc, S (spory) w tym Clostridium difficile oraz gwarantujące właściwą jakość prania nie powodującą przyspieszonego zużycia bielizny zgodnie z komunikatem Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 27.09.1996r. w sprawie wykazu preparatów dezynfekcyjnych przeznaczonych do stosowania w ZOZ. Wykonawca winien posiadać certyfikat potwierdzający wdrożenie w pralni, w której będą świadczone usługi pralnicze systemu Analizy Ryzyka i Kontroli Skażenia Biologicznego RABC, spełniający normę PN-EN 14065/RABC. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania wdrożonego systemu RABC przez cały okres obowiązywania umowy. Wykonawca winien posiadać aktualną opinię sanitarną wydaną przez właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego, dotyczącą dopuszczenia pojazdu/pojazdów do przewozu bielizny szpitalnej. Pralnia musi posiadać pozytywną opinię lub decyzję Sanepidu odnośnie wykonywania usług pralniczych dla placówek ochrony zdrowia. Wymagania szczegółowe: Bielizna zakaźna winna być oddzielnie prana z zachowaniem obowiązujących barier higienicznych - wydzielone pralnice i inne urządzenia dla bielizny zakaźnej. Bielizna noworodkowa oddzielnie prana z zachowaniem zaleceń Instytutu Matki i Dziecka oraz producenta bielizny z zachowaniem obowiązujących barier higienicznych - wydzielone pralnice i inne urządzenia dla bielizny noworodkowej. Sortowanie wypranej bielizny oddzielne. Bielizna operacyjna prana oddzielnie - nie należy łączyć z pozostałą bielizną z innych oddziałów. Bielizna fasonowa prana oddzielnie - nie należy łączyć z pozostałą bielizną z innych oddziałów. Wyładunek bielizny z samochodu do pralni oraz załadunek z pralni do samochodu winien odbywać się na wózkach jezdnych. Pralnia powinna być wyposażona w urządzenie do dezynfekcji wózków. Środki transportu brudnej i czystej bielizny winny być oddzielne lub posiadać szczelną i podzieloną komorę załadunkową tak, aby bielizna czysta nie miała możliwości jakiegokolwiek kontaktu z bielizną brudną. Wymagania dotyczące technologii prania: Pranie winno odbywać się zgodnie z wymogami obowiązującymi w placówkach ochrony zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń dotyczących szpitali. Pranie w zakresie temperatury 40?C - 90?C w zależności od rodzaju pranego asortymentu i ewentualnych potrzeb zamawiającego. Środki piorąco - dezynfekujące: winny posiadać dokumenty dopuszczające do stosowania z uwzględnieniem środków piorących i dezynfekujących w temperaturze od 40?C do 90?C. Dozowanie środków piorąco - dezynfekujących winno być automatyczne. Bielizna zakaźna winna być prana w wydzielonych urządzeniach. Bielizna noworodkowa winna być prana w wydzielonych urządzeniach. Bielizna operacyjna winna być prana w osobnych urządzeniach, suszona, odpylona, maglowana. Bielizna fasonowa winna być prana w osobnych urządzeniach, nie należy łączyć z pozostałą bielizną z innych oddziałów, suszona, prasowana. Ważenie czystej suchej bielizny winno odbywać się po stronie czystej pralni. Sposób pakowania upranej bielizny Uprana bielizna winna być pakowana asortymentowo, posegregowana na poszczególne oddziały, zawartość każdej paczki trwale opisana na opakowaniu co do jej zawartości oraz wagi, z określeniem ilości sztuk poszczególnego rodzaju bielizny bielizna noworodkowa pakowana oddzielnie, bielizna płaska pakowana asortymentowo w folie zgrzane obustronnie, ubrania operacyjne i fartuchy pakowane asortymentowo w folie zgrzane obustronnie, bielizna fasonowa opakowana w worki foliowe dostarczana na wieszakach. W przypadku konieczności zmiany środka piorącego (piorąco - dezynfekującego), wykonawca winien poinformować zamawiającego pisemnie na 7 dni przed wdrożeniem do użycia. Maksymalne dopuszczenie pakowania asortymentu w paczce: Poszwy 5 szt., Prześcieradła 10 szt., Poszewki 20 szt., Podkłady 20 szt., Koszule 5 szt., Fartuch zielone operacyjne 10 szt., Ubrania zielone operacyjne 10 szt., Bluzy piżamowe 5 szt., Spodnie piżamowe 5 szt., Bielizna noworodkowa oddzielnie sortowana, Ścierki 10 szt., Ręczniki 5 szt., Szlafroki 5 szt., Koce 1 szt., Poduszki z pierza 1 szt., Odzież fasonowa biała: fartuchy, garsonki, ubrania 1szt. - na wieszaku foliowana. Wymagania dotyczące odbioru bielizny brudnej i przywozu bielizny czystej: Przywóz czystej bielizny i odbiór brudnej odbywać się będzie na koszt i środkami transportu wykonawcy. Koszty transportu winny być zawarte w cenie jednostkowej za pranie. Obiekt przy ul. Wólczańskiej 191 195: Odbiór bielizny brudnej: odbiór bielizny brudnej do prania odbywać się będzie dwa razy dziennie w dni robocze o godz. od 800 do 900 rano i po południu o godz. 1300 do 1340 w soboty oraz inne dni wolne raz dziennie rano od 800 do 900, w przypadku dni świątecznych przerwa nie może być dłuższa niż 1 dzień. Bielizna przeznaczona do prania pakowana będzie przez Zamawiającego w worki foliowe dostarczone przez Wykonawcę na jego koszt. Przywóz upranej bielizny: przywóz upranej bielizny odbywać się będzie raz dziennie w dni robocze o godz. od 800 do 900 rano w soboty oraz inne dni wolne raz dziennie rano o godz. od 800 do 900, w przypadku dni świątecznych przerwa nie może być dłuższa niż 1 dzień. Uprana bielizna winna być segregowana, wysuszona i pakowana asortymentowo. Czas realizacji usługi: - prania bielizny pościelowej białej, operacyjnej, fasonowej, noworodkowej, koszul, piżam, ścierek, pokrowców na materace itp. - do 24h, - prania pozostałego asortymentu takiego jak poduszki, koce, szlafroki - do 48h. Obiekt przy ul. Wileńskiej 37: Odbiór bielizny brudnej: odbiór bielizny brudnej do prania odbywać się będzie raz dziennie od poniedziałku do soboty włącznie w godzinach od 1330 do 1500. W przypadku dni świątecznych przerwa nie może być dłuższa niż 1 dzień. Bielizna przeznaczona do prania pakowana będzie przez zamawiającego w worki foliowe dostarczone przez wykonawcę na jego koszt. Przywóz upranej bielizny: przywóz upranej bielizny odbywać się będzie raz dziennie od poniedziałku do soboty włącznie w godzinach od 800 do 1000. W przypadku dni świątecznych przerwa nie może być dłuższa niż 1 dzień. Uprana bielizna winna być segregowana, wysuszona i pakowana asortymentowo. Czas realizacji usługi: prania bielizny pościelowej białej, operacyjnej, fasonowej, noworodkowej, koszul, piżam, ścierek, pokrowców na materace itp. - do 24h, pozostałego asortymentu takiego jak poduszki, koce, szlafroki - do 48h. Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie do: Dostarczenia zamawiającemu w odpowiedniej ilości - wózków transportowych do przewożenia bielizny brudnej oraz bielizny czystej na oddziały szpitalne i do punktów zdawczo - odbiorczych; wózki winny być zaopatrzone w pokrowce chroniące bieliznę przed zabrudzeniem, przemoczeniem w czasie przewożenia bielizny na oddział: obiekt przy ul. Wileńskiej 37 - 5 szt., obiekt przy ul. Wólczańskiej 191/195 - 5 szt., opakowań (worki foliowe) do przekazywania brudnej bielizny zgodnie z obowiązującymi kolorami w szpitalu - obiekt przy ul. Wileńskiej 37 - 50 szt. dziennie (120L), obiekt przy ul. Wólczańskiej 191195 - 60 szt. dziennie (120L). Zapotrzebowanie zamawiającego uwarunkowane jest ilością hospitalizowanych chorych i ilością oddawanej bielizny do prania, podane ilości worków są orientacyjne. Prowadzenia serwisu bieliźniarskiego: naprawy, zszywania, cerowania, przyszywania guzików i troków, łatanie dziur, cerowanie, wymiana na nowe zamki i guziki zniszczone podczas prania lub maglowania wykonania tych czynności podczas jednego cyklu zdawczo - odbiorczego. Prowadzenia dokumentacji zdawczo - odbiorczej brudnej i czystej bielizny wg kwitów opracowanych przez wykonawcę w uzgodnieniu z zamawiającym. Kwity dostarczy wykonawca. Sortowania czystej bielizny z zachowaniem podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia wg potrzeb zamawiającego. Niezwłoczne i nieodpłatne usuwania stwierdzonych wad jakościowych wykonywanej usługi zgłoszonych przez zamawiającego. Czas realizacji 24h. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonanie usługi pralniczej w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli (dotyczy m.in.: Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej oraz przepisów BHP). Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia kontroli wypranej bielizny, dezynfekcji wózków transportowych i pokrowców na wózki pod względem sanitarno - epidemiologicznym w trakcie trwania umowy, w tym kontroli czystości mikrobiologicznej. Wykonawca raz w miesiącu będzie zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu wyników badań mikrobiologicznych na: czystość pranej bielizny, czystości środków transportu bielizny (wózki transportowe, samochody). W razie awarii urządzeń pralniczych, wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania usługi w pralni zastępczej spełniającej wymagania zamawiającego opisane w niniejszej SIWZ. W przypadku protokolarnego stwierdzenia złego stanu czystości, a w szczególności gdy bielizna będzie niedoprana (np. niedopranie plam z krwi) lub wilgotna, złego stanu bakteryjnego bielizny wykonawca zobowiązuje się na własny koszt do ponownego uprania zanieczyszczonej/wilgotnej bielizny. W przypadku mechanicznego uszkodzenia bielizny lub zagubienia asortymentu przekazanego do prania i przyjętego przez wykonawcę, wykonawca winien wymienić uszkodzone lub zagubione egzemplarze na nowe lub zapewnić zwrot ich równowartości ustalonej wg aktualnych na dzień zwrotu cen zakupu - czas realizacji do 14 dni. W przypadku ujawnienia braków ilościowych lub złej jakości prania, zamawiający w terminie 24 godzin powiadomi wykonawcę, który zobowiązany jest usunąć braki ilościowe lub wady jakościowe najpóźniej w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia. Wykonawca na każdy obiekt osobno wystawi fakturę VAT z określeniem asortymentu pranej bielizny, ilości i ceny jednostkowej na koniec każdego miesiąca. Faktura ta będzie wystawiona na podstawie miesięcznego zestawienia wypranej bielizny potwierdzonego przez uprawnionego pracownika zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie żąda wniesienia przez wykonawców wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pirogow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach