Przetargi.pl
Świadczenie usług pralniczych dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Nr 1 w Bełżycach

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Nr 1 w Bełżycach ogłasza przetarg

  • Adres: 24-200 Bełżyce, Przemysłowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 516 11 37, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2019-09-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Nr 1 w Bełżycach
    Przemysłowa 44
    24-200 Bełżyce, woj. lubelskie
    tel. 81 516 11 37, , fax. -
    REGON: 43271072100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz1belzyce.bip.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zdrowie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pralniczych dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Nr 1 w Bełżycach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Nr 1 w Bełżycach w zakresie : 1). Usługi prania i czyszczenia na sucho; 2). Usługi prasowania; 3). Usługi odbierania i dostarczania. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej nr 1 w Bełżycach w zakresie : dezynfekcji, prania, prasowania, naprawy, segregacji, transportu bielizny szpitalnej w asortymencie i ilościach wyspecyfikowanych w załączniku nr 1 do Zaproszenia. 2.Usługi kompleksowe w zakresie prania obejmują : a) przyjmowanie i transport bielizny ; b) dezynfekcję i pranie bielizny zgodnie z technologią zalecaną przez producenta tj. poprzez używanie odpowiednich środków piorących z uwzględnieniem jakości wody oraz specyfiki bielizny szpitalnej ; c) suszenie, prasowanie, maglowanie, naprawy poprzez cerowanie, uzupełnianie guzików, troków wszywanie zamków itp. oraz magazynowanie, sortowanie i transport bielizny do siedziby Zamawiającego; d) pranie i czyszczenie zasłon, firan, verticali, wykładzin, dywanów, rożków , nosidełek; e) dezynfekcję, pranie materacy, w tym zmiennociśnieniowych, poduszek i kocy. 3. Bielizna noworodkowa i dla dzieci młodszych powinna być prana oddzielnie zakończona procesem sterylizacji przeprowadzonym przez Wykonawcę. 4. Odzież ochronna pracownicza powinna być prana oddzielnie. 5. Bielizna brudna z worków koloru czerwonego po kontakcie z alertpatogenami i ich przetrwalnikami ( zgorzelą gazową, Clostridium Dificile, gronkowce MRSA , inne ) oraz chorobami pasożytniczymi ( świerzb) powinna być prana oddzielnie zgodnie z najnowszymi technologiami gwarantującymi niszczenie bakterii , pasożytów oraz ich przetrwalników. 6. Częstotliwość prania przedstawia się następująco : Lp. Asortyment Częstotliwość prania 1 Bielizna i pościel szpitalna /prześcieradła, poszwy, poszewki, serwety operacyjne, podkłady, fartuchy chirurgiczne itp./ koszule nocne, piżamy Na bieżąco 2 Odzież wierzchnia : kurtki/spodnie /fartuchy lekarskie, mundurki, garsonki itp./ Na bieżąco 3 Koce W razie potrzeb 4 Zasłony i firany 6 x w roku 5 Materace gąbkowe i p/odleżynowe, poduszki W razie potrzeb 6 Verticale, wykładziny, dywany 2 x w roku 7 Mopy, sciereczki Na bieżąco 8 Nosidełko noworodka W razie potrzeb 9 Pończoch p/żylakowe W razie potrzeb 10 Fartuchy operacyjne barierowe Na bieżąco Ogólna ilość pranej bielizny w skali roku będzie wynosić około 42000 kg. W/w szacunkowa ilość będzie kształtowała się w zależności od potrzeb zamawiającego tj. ilości hospitalizowanych pacjentów, ilości wykonanych zabiegów operacyjnych, porodów i sytuacji, których Zamawiający nie mógł przewidzieć. 7. Obieg bielizny : - odbiór brudnej bielizny i dostawa czystej odbywa się 1 x w ciągu dnia z wyjątkiem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych własnym transportem i na koszt Wykonawcy, w sytuacjach wyjątkowych również w soboty, niedziele i święta i inne dni ustawowo wolne po informacji telefonicznej od Zamawiającego w ciągu 8 godzin od przyjęcia zgłoszenia - dostawa czystej bielizny odbywa się codziennie w godz. 700 - 800 ; - odbiór brudnej bielizny odbywa się codziennie w godz. 800 – 900 ; 8. Przyjmowanie bielizny brudnej przez Wykonawcę będzie odbywało się według następujących zasad : po uprzednim przeważeniu – przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego – czynności te wykonane będą w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, dowodem przekazania i przyjęcia będą wykazy zdawczo-odbiorcze bielizny ( spis bielizny do prania nr …. ), bielizna brudna winna być zapakowana w punktach odbioru bielizny brudnej Zamawiającego w mocny worek foliowy , odpowiednio oznakowany koloru czerwonego lub niebieskiego ( w zależności od stopnia zagrożenia). 9. Sposób odbioru bielizny czystej : * odbiór bielizny czystej na terenie magazynu bielizny czystej będzie odbywał się przy udziale upoważnionego pracownika Zamawiającego i wykonawcy; * niezgodności w ilości oraz rodzaju bielizny brudnej i dostarczanej po upraniu bielizny czystej będą niezwłocznie wyjaśniane pomiędzy stronami; * dokumentami potwierdzającymi każdą dostawę czystej bielizny do użytkowania będą wykazy zdawczo- odbiorcze bielizny ( spis bielizny do prania nr … ). 10. Czas wykonywania usługi pralniczej maksymalnie 48 godzin od momentu odbioru od Zamawiającego z magazynu bielizny brudnej do momentu przekazania do magazynu bielizny czystej za wyjątkiem poduszek , materacy, kocy – do 5 dni . 11. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby fartuchy lekarskie, mundurki, garsonki były zwracane w workach foliowych i na wieszakach nie później niż po upływie 7 dni od dnia oddania ich do pralni. Za dzień oddania ich do pralni rozumie się dzień oddania ich do transportu. 12.Wykonawca zapewni worki foliowe jednorazowego użytku z nierozciągliwej folii, przezroczyste, wytrzymałe w ilości niezbędnej do zapakowania bielizny czystej, bielizna czysta transportowana jest w podwójnych workach. 13.Usługa wykonywana będzie w pralni będącej w dyspozycji Wykonawcy, spełniająca następujące wymagania zgodne z warunkami określonymi Rozp.MZ z dnia 26.06.2012 w sprawie wymagań jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia podmiotu wykonującemu działalność leczniczą. : 1) posiadała barierę higieniczną, tj. wydzielone strefy, podzielone w sposób trwały, uniemożliwiające kontakt asortymentu czystego z asortymentem brudnym. 2) tunel pralniczy i przelotowe pralnico wirówki, do których załadunek asortymentu brudnego odbywa się na stronie brudnej pralni, zaś wyładunek na stronie czystej, 3) komorę dezynfekcyjną do dezynfekcji materaców, koców, poduszek i innego asortymentu, ze zintegrowaną drukarką parametrów procesu dezynfekcji w miejscu gdzie będzie wykonywana usługa, 4) sterylizator do sterylizacji pakietów noworodkowych i operacyjnych ze zintegrowaną drukarką parametrów sterylizacji w miejscu, gdzie wykonywana będzie usługa, 5) urządzenie do obróbki odzieży operacyjnej w pozycji wiszącej, zapewniające odpylenie oraz bezdotykowe składanie (tunel finiszer), 6) przelotową komorę do dezynfekcji wózków do przewozu bielizny, gdzie załadunek odbywa się po stronie brudnej zaś wyładunek po stronie czystej, 7) system automatycznego dozowania środków piorących i dezynfekujących, posiadający system rejestracji i archiwizacji danych, będący pod stałym nadzorem technologicznym producenta środków piorących i dezynfekujących. 14.Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej pralni przed podpisaniem umowy oraz kontroli warunków realizacji usługi w miejscu jej świadczenia w trakcie realizacji umowy. 15.Środki piorąco-dezynfekujące muszą posiadać pozytywną opinię Państwowego Zakładu Higieny, a w przypadku bielizny noworodkowej i dziecięcej – Instytutu Matki i Dziecka lub Centrum Zdrowia Dziecka oraz w odniesieniu do środków dezynfekujących – pozwolenie Ministra Zdrowia na obrót produktem biobójczym, wpis w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych oraz certyfikat CE wraz z deklaracją zgodności. Wykonawca przedstawi wykaz środków dezynfekująco- piorących używanych do realizacji umowy. 16. Wykonawca będzie prowadził monitoring z czystości mikrobiologicznej przez comiesięczne wykonywanie badań mikrobiologicznych upranego asortymentu w ilości nie mniejszej niż na 5 sztukach pościeli / bielizny. Badania winny być przeprowadzone przez laboratorium, posiadające certyfikat systemu jakości na zgodność z normą PN-EN ISO17025. 17..Bielizna Operacyjna barierowa wielorazowego użytku ma być prana zgodnie z przekazaną instrukcją. 18. Świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia obliguje Wykonawcę do zachowania i przestrzegania reżimu sanitarno-higienicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 19. Wykonywanie usługi pralniczej powinno odbywać się wg procedur dostosowanych do stanu zabrudzenia i gwarantujących wysoką jakość wykonanych usług zarówno pod względem estetycznym, bakteriologicznym i higienicznym. 20. Bielizna zwracana po praniu powinna być bezwzględnie sucha. 21. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zapewnia, że rzeczy Zamawiającego na żadnym etapie realizacji umowy nie będą mieszane z rzeczami osób trzecich. 22. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do siwz. Wraz ze złożeniem ww. oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie 2. Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz Ofertowy. 3. Oryginał lub poświadczona notarialnie kopia pełnomocnictwa do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba wskazana w dokumencie wymienionym w Rozdz. IX ust. II pkt. 1 SIWZ. 4. W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika, ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu, oraz zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego, w myśl art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach