Przetargi.pl
Świadczenie usług pogrzebowych na zlecenie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola w Warszawie.

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 01233 Warszawa, ul. Gen. J. Bema
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 571 50 30 , fax. 22 571 50 50
  • Data zamieszczenia: 2017-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy
    ul. Gen. J. Bema 91
    01233 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 571 50 30, fax. 22 571 50 50
    REGON: 201088200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka organizacyjna administracji samorządowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pogrzebowych na zlecenie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola w Warszawie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pogrzebowych na rzecz osób zmarłych, którym Ośrodek Pomocy Społecznej jest zobowiązany zapewnić sprawienie pogrzebu, stosownie do postanowień art. 17, ust 1, pkt 15 i art. 44 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz.U. 2016, poz. 930 ze zmianami) oraz Uchwały Nr LX/1840/2009 Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. w sprawie zasad sprawiania pogrzebów oraz zwrotu kosztów pogrzebów, realizowanych przez m. st. Warszawę (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 143, poz. 4339). 2. Sprawienie pogrzebu winno odbywać się z poszanowaniem godności osób zmarłych i ich rodzin, zgodnie z przyjętymi w tym zakresie normami i zwyczajami oraz zgodnie z przepisami określonymi w Ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2126 tekst jednolity ze zmianami) oraz z przepisami wykonawczymi do tej ustawy. Osoby bezpośrednio realizujące usługę powinny być ubrane schludnie i odpowiednio do okoliczności. 3. Szczegółowy zakres czynności składających się na wykonanie usługi pogrzebowej tj. przygotowanie do pogrzebu oraz pochowanie zwłok osoby zmarłej w grobie ziemnym, zwany dalej „pogrzebem standardowym” obejmować będzie: 3.1 przewóz zwłok osoby zmarłej samochodem Wykonawcy w warunkach zapewniających odpowiednie sanitarne i techniczne bezpieczeństwo przewozu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, z miejsca zgonu do miejsca przechowywania i na cmentarz, lub z miejsca zgonu i przechowywania (szpital) na cmentarz, lub z miejsca przechowywania (Zakład Medycyny Sądowej na Oczki) na cmentarz. Zabranie zwłok powinno nastąpić w ciągu 4 godzin od czasu zgłoszenia, jeżeli zwłoki osoby zmarłej nie są przechowywane w bezpłatnej chłodni, 3.2 przechowanie zwłok w miejscu do tego przeznaczonym do czasu pogrzebu, 3.3 dokonanie pochówku w ciągu 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia, nie licząc dnia zgłoszenia, z zastrzeżeniem pkt 3.4, 3.4 Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu określonego w pkt 3.3 jeśli nastąpią nieprzewidziane okoliczności niezależne od Wykonawcy, w wyniku których nie będzie możliwe jego dotrzymanie. Zgodę na przedłużenie terminu dokonania pochówku Wykonawca będzie musiał każdorazowo uzyskać od Zamawiającego na piśmie, po wcześniejszym przedstawieniu okoliczności uzasadniających zmianę terminu. 3.5 załatwienie wszystkich formalności w urzędach i na cmentarzu związanych z pogrzebem, 3.6 przygotowanie zwłok osoby zmarłej do pochówku: 3.6.1 umycie i ubranie w dostarczoną odzież, a w przypadku braku odzieży – zawinięcie w całun z grubego płótna, a w szczególnych przypadkach, takich jak chowanie osób zmarłych na choroby zakaźne, szczątków ludzkich itp. - zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi, 3.6.2 złożenie zwłok osoby zmarłej w trumnie drewnianej o odpowiedniej wielkości, z podstawowym wyposażeniem tj. poduszką i obiciem trumny od wewnątrz materiałem. 3.7 czynności na cmentarzu: 3.7.1 wykopanie grobu tradycyjnego ziemnego pojedynczego, 3.7.2 transport trumny ze zwłokami od bramy cmentarza do grobu, 3.7.3 złożenie trumny do grobu, 3.7.4 usypanie mogiły, 3.7.5 wykonanie pochówku: a. świeckiego – zapewnienie i ustawienie na mogile tabliczki nagrobnej, b. zgodnie z wyznaniem zmarłego - zapewnienie i ustawienie na mogile krzyża wraz z tabliczką nagrobną lub innego akcentu nagrobnego, zgodnie z wyznaniem zmarłego, c. zapewnienie posługi religijnej katolickiej polegającej na odprowadzeniu przez księdza trumny z ciałem osoby zmarłej od bramy cmentarza do miejsca pochówku, jeśli osoba zmarła była wyznania katolickiego. 4. Wykonanie czynności wskazanych w ust. 3 będzie realizowane z zastrzeżeniem postanowień ust. 5. 5. Zamawiający każdorazowo przekaże Wykonawcy informacje niezbędne do dokonania pochówku z zastosowaniem następujących procedur: 5.1 informacja o zleceniu wykonania pogrzebu będzie przekazywana faksem, e-mailem lub telefonicznie, a następnie potwierdzona na piśmie w godzinach pracy OPS, od 8:00 - 16:00, od poniedziałku do piątku, 5.2 w zleceniu Zamawiający poda dane dotyczące osoby zmarłej oraz wskaże, które czynności składające się na wykonanie pogrzebu, wymienione w ust 3, wchodzą w zakres wykonania konkretnego pogrzebu, wskaże również miejsce odbioru zwłok osoby zmarłej i miejsce przechowywania zwłok do czasu pogrzebu tj. w chłodni będącej w dyspozycji Wykonawcy lub w innej chłodni, 5.3 osoba wyznaczona przez Wykonawcę do kontaktu z Zamawiającym zgłosi się do siedziby Zmawiającego po odbiór pisemnego zlecenia dokonania pochówku oraz pozostałych dokumentów niezbędnych do dokonania pochówku, najpóźniej w następnym dniu po zgłoszeniu wykonania pogrzebu, 5.4 Wykonawca zobowiąże się do załatwienia wszystkich formalności w urzędach i na cmentarzu związanych z pogrzebem, na podstawie pisemnego upoważnienia udzielonego Wykonawcy przez Zamawiającego. 5.5 Wykonawca zobowiązany będzie do powiadamiana Zamawiającego o terminie, godzinie i dokładnym miejscu pogrzebu, niezwłocznie po dokonaniu powyższych ustaleń. 6. Ze względu na specyficzny charakter przedmiotu zamówienia, jakim jest świadczenie usług pogrzebowych i wiążący się z tym brak możliwości dokładnego oszacowania ilości usług, na podstawie liczby pochówków wykonanych w latach ubiegłych, Zamawiający określa ich liczbę na 64 i taka liczba zostanie przyjęta do wyliczenia ceny oferty, z zastrzeżeniem postanowień ust 7. 7. Zamawiający w stosunku do ilości pogrzebów zastrzega, że: 7.1 w przypadku, gdy liczba pochówków będzie mniejsza niż określona w ust 6, Zamawiający zapłaci Wykonawcy za rzeczywistą liczbę wykonanych pogrzebów, Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tego tytułu, 7.2 w przypadku, gdy liczba pochówków będzie większa, Zamawiający udzieli zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o którym mowa w Rozdziale 15 SIWZ. 8. Miejscem pochówku osób zmarłych będzie Cmentarz Komunalny Południowy w Antoninowie, gmina Piaseczno. W przypadkach uzasadnionych interesem rodziny osoby zmarłej, miejscem pochówku będzie Cmentarz Komunalny Północny w Warszawie. Zamawiający każdorazowo będzie wskazywał cmentarz, na którym ma być dokonany pochówek. 9. Zamawiający będzie bezpośrednio ponosił opłaty za niżej wymienione czynności wykonywane na cmentarzu zgodnie z aktualnym cennikiem Zarządu Cmentarzy Komunalnych: 9.1 udostępnienie miejsca grzebalnego na cmentarzu na pochowanie zwłok, 9.2 czynności kancelaryjno-terenowe oraz korzystanie z mienia komunalnego związane z przygotowaniem i sprawdzeniem prawidłowości wykonania przez wykonawcę grobu, 9.3 czynności kancelaryjno-terenowe oraz korzystanie z mienia komunalnego związane z organizacją i wykonaniem pogrzebu. Termin realizacji zamówienia wyznacza się od dnia podpisania umowy do 31.12.2017, z zastrzeżeniem, że Umowa może być realizowana przez okres krótszy niż wskazany wyżej termin, jeżeli liczba pogrzebów wskazana w Rozdziale 1 ust. 6 SIWZ zostanie wykonana w terminie wcześniejszym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98370000-7

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach