Przetargi.pl
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów, dla Oddziału IMGW-PIB we Wrocławiu

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy ogłasza przetarg

  • Adres: 51-616 Wrocław, ul. Parkowa 30
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3200100 , fax. 71 3487991
  • Data zamieszczenia: 2013-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy
    ul. Parkowa 30 30
    51-616 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3200100, fax. 71 3487991
    REGON: 00008050700040
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.imgw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowy Instytut Badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów, dla Oddziału IMGW-PIB we Wrocławiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów, dla Oddziału IMGW-PIB we Wrocławiu, o których mowa w ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, obejmujących: I. ZADANIE Nr 1: Listy i paczki w obrocie krajowym i zagranicznym. II. ZADANIE Nr 2: Świadczenie usług kurierskich krajowych i zagranicznych. III. ZADANIE Nr 3: Usługi pocztowe świadczone w formie opłaty przerzuconej na adresata. IV. ZADANIE Nr 4: Przekazy pocztowe. W okresie świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia Strony obowiązują następujące zasady: 1. Ceny podane przez Wykonawcę nie będą podlegały zmianom przez okres realizacji zamówienia, za wyjątkiem: 1) zmiany stawki podatku VAT na usługi pocztowe, w następstwie czego może nastąpić zmiana cen jednostkowych odpowiednio do stawki podatku, 2) konieczności wprowadzenia zmian umowy wynikających z uregulowań prawnych w zakresie ustalania lub zatwierdzania cen za usługi pocztowe w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe, a także w przypadku, kiedy ich wprowadzenie wynika z okoliczności powodujących, iż zmiana ww. cen leży w interesie publicznym, 3) jeśli ceny określone przez Wykonawcę w ofercie ulegną obniżeniu w toku realizacji zamówienia, to w przypadku, gdy opłaty pocztowe wynikające ze standardowego cennika lub regulaminu Wykonawcy będą niższe od cen w przedłożonej ofercie Wykonawca ma obowiązek stosować względem Zamawiającego obniżone opłaty pocztowe dla usług, wynikające ze swojego aktualnego cennika lub regulaminu. 2. Zamawiającemu przysługuje możliwość korzystania z programów rabatowych oferowanych przez Wykonawcę w toku realizowanej umowy. 3. Wykonawca będzie świadczył usługi pocztowe będące przedmiotem zamówienia na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa (dotyczy ZADANIA Nr 1, 3 i 4). 4. Wykonawca odpowiada za całokształt, w tym za przebieg oraz terminową realizację przedmiotu zamówienia w okresie obowiązywania umowy. 5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 6. Zamawiający ma prawo zlecić usługę innemu operatorowi, a kosztami realizacji obciążyć Wykonawcę, jeżeli Wykonawca nie odbierze od Zamawiającego przesyłek w wyznaczonym dniu i czasie (dotyczy ZADANIA Nr 1 i 2). 7. W celu sprawnego porozumiewania się w sprawie realizacji zamówienia Wykonawca określi numery telefonu, faksu, adres poczty elektronicznej do kontaktu z przedstawicielem Wykonawcy. 8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wszelkie uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia przez cały okres świadczenia usługi. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień należy dołączyć do oferty, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 9. Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu cennik usług pocztowych, nie później niż do dnia podpisania umowy. 10. Projekt umowy opracuje Wykonawca z uwzględnieniem powyższych zapisów, oraz Istotnych postanowień umowy będących Załącznikiem nr 8 do SIWZ. 11. Wykonawca jest zobowiązany do pozyskania wszelkich informacji, które są niezbędne do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Koszty z tym związane ponosi Wykonawca. I. ZADANIE Nr 1: Listy i paczki w obrocie krajowym i zagranicznym. 1. Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi: 1.1 Przez przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki listowe: 1) zwykłe w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, 2) zwykłe priorytetowe w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, 3) polecone w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, 4) polecone priorytetowe w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, 5) polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w obrocie krajowym, 6) polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w obrocie krajowym, 7) z zadeklarowaną wartością. 1.2 Przez paczki pocztowe, rozumie się paczki: 1) zwykłe, 2) priorytetowe, 3) z zadeklarowaną wartością, 4) za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. 1.3 Przez przesyłki za pobraniem rozumie się przesyłki rejestrowane z dodatkową usługą polegającą na pobraniu opłaty określonej przez Zamawiającego przy doręczeniu przesyłki adresatowi. 2. Potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej wydane przez Wykonawcę winno mieć moc dokumentu urzędowego, jednoznacznie określać datę oraz miejsce przyjęcia przesyłki przez Wykonawcę. Wykonawca zapewni, że nadanie przesyłki będzie miało skutek doręczenia odpowiednio zgodnie z: Kpa, Kpc, Pzp i Kpk. 3. Wyszczególnienie rodzajów przesyłek oraz ich szacunkowe ilości przewidywane przez Zamawiającego na okres realizacji umowy zostały zawarte w formularzu cenowym będącym Załącznikiem nr 3 (ZADANIE Nr 1) do niniejszej SIWZ. Wskazane w tym załączniku szacunkowe ilości zostały podane wyłącznie dla potrzeb skalkulowania cen ofert przez Wykonawców. 4. Usługi pocztowe wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia, nie ujęte w formularzu cenowym stanowiącym Załącznik nr 3 (ZADANIE Nr 1) do SIWZ, będą zlecane Wykonawcy i rozliczane według obowiązującego cennika usług pocztowych Wykonawcy. 5. Usługi pocztowe będą świadczone dla jednostek organizacyjnych Zamawiającego zlokalizowanych pod następującymi adresami: 1) ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, 2) ul. Lotnictwa 3, 58-500 Jelenia Góra, 3) ul. Dusznicka 9, 57-300 Kłodzko, 4) ul. Bartoszowska 2, 59-220 Legnica, 5) ul. Kosmonautów 8, 64-100 Leszno, 6) ul. Przeskok 4, 45-029 Opole, 7) ul. Śnieżki 20, 58-540 Karpacz, 8) ul. Struga 1a, 65-331 Zielona Góra, 9) ul. Dąbrowskiego 174/176, 60-594 Poznań, 10) ul. Miedziana 24, 64-920 Piła, 11) ul. Cegielniana 8, 62-600 Koło, 12) ul. Róży Wiatrów 16, 62-800 Kalisz, 13) ul. Słoneczna 43, Radzyń, 67-410 Sława, 14) ul. Sportowa 14, 69-100 Słubice, 15) ul. Graniczna 45, 98-300 Wieluń, 16) ul. Sybiraków 10, 66-400 Gorzów Wielkopolski, 17) 66-110 Babimost, Stacja na terenie Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost, 18) ul. Bukowska 285, 60-189 Poznań na terenie portu Lotniczego Poznań-Ławica. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany w zakresie ilości i adresów podległych jednostek organizacyjnych, dla których Wykonawca będzie świadczył usługi pocztowe. Zmiany te nie będą wymagały aneksu do umowy. 7. Miejsce przekazania przesyłek przeznaczonych do wysłania zostanie uzgodnione pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą z zastrzeżeniem, że w lokalizacjach - ul. Parkowa 30 we Wrocławiu i ul. Dąbrowskiego 174/176 w Poznaniu - miejscem przekazania przesyłek przeznaczonych do wysłania będzie siedziba Zamawiającego. Odbiór przesyłek będzie się odbywał pięć razy w tygodniu tj. od poniedziałku do piątku w godz. 13.30 - 15.00. 8. Strony ustalą wzór zestawienia ilościowego przesyłek przed podpisaniem umowy i będzie on stanowił załącznik do umowy. 9. Przesyłki przeznaczone do wysłania będą odbierane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia. Odbiór przesyłek będzie każdorazowo dokumentowany złożeniem podpisu stanowiącym potwierdzenie ich przyjęcia przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. 10. Nadanie przesyłek będzie następować w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego. 11. Dowodem przyjęcia/nadania przesyłek będzie pieczęć z datą nadania przesyłek zamieszczona przez Wykonawcę na zestawieniach przesyłek rejestrowanych i nie rejestrowanych. 12. Zamawiający dopuszcza inną niż pieczęć formę potwierdzania przyjęcia przesyłek do obrotu pod warunkiem, że potwierdzenie to będzie określało datę i miejsce nadania przesyłki. 13. Zamawiający każdorazowo przygotuje wykaz przesyłek pocztowych rejestrowanych przeznaczonych do nadania. Wykaz musi zawierać ca najmniej: dane adresata, wagę, informację o rodzaju przesyłki oraz ilościowe zestawienie przesyłek nie rejestrowanych w podziale na rodzaj i kategorie wagowe. 14. Zamawiający zobowiązuje się do: 15.1 Prawidłowego adresowania przesyłek w sposób czytelny i zgodny ze standardami określonymi w normach, wraz z zamieszczaniem na przesyłkach informacji o rodzaju przesyłki (polecona, priorytet, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru). 15.2 Przekazywania Wykonawcy przesyłek w stanie uporządkowanym, przez co należy rozumieć: 1) dla przesyłek rejestrowanych - wpisanie każdej przesyłki do pocztowej książki nadawczej lub zestawienia, którego wzór został uzgodniony z Wykonawcą, w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia będzie stanowić dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek, 2) dla przesyłek zwykłych - zestawienie ilościowe przesyłek według poszczególnych kategorii wagowych, którego wzór został uzgodniony z Wykonawcą, sporządzone dla celów rozliczeniowych w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia będzie stanowić dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek. 15. Wykonawca będzie doręczał nadawane przez Zamawiającego przesyłki krajowe zaliczone do usług pocztowych z zachowaniem wskaźników terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym określonych w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego. 16. Przesyłki będą dostarczane przez Wykonawcę do każdego wskazanego miejsca w kraju i za granicą objętego Porozumieniem ze Światowym Związkiem Pocztowym. 17. Wykonawca będzie doręczał do Zamawiającego potwierdzenie odbioru przesyłki przez adresata niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, nie później jednak niż w drugim dniu roboczym od jej otrzymania. 18. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Termin do odbioru przesyłki przez adresata wynosi 7 dni, licząc od dnia pozostawienia pierwszego zawiadomienia (awizo); w przypadku niepodjęcia przesyłki w tym terminie, Wykonawca powtórnie powiadomi adresata poprzez pozostawienie drugiego zawiadomienia o możliwości odbioru przesyłki w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty pierwszego zawiadomienia. Po upływie terminu odbioru, Wykonawca zwróci przesyłkę Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny jej nie dostarczenia. 19. Przyjmuje się, że koszt zwrotu przesyłki po wyczerpaniu możliwości doręczenia jest równy kosztowi wysłania przesyłki nie będącej przesyłką najszybszej kategorii. 20. Uiszczanie opłat za wykonane usługi pocztowe będzie następowało z dołu w formie opłaty skredytowanej. Zamawiający będzie umieszczał oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty za usługę w postaci napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści ustalonej z Wykonawcą. 21. Do przesyłek będą używane potwierdzenia odbioru Wykonawcy udostępnione Zamawiającemu nieodpłatnie. 22. Za okres rozliczeniowy uznaje się miesiąc kalendarzowy. 23. Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane jako iloczyn ilości usług zrealizowanych w zakończonym okresie rozliczeniowym oraz opłat określonych w formularzu cenowym. Liczba ta będzie potwierdzona co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 21 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. 24. Do faktury Wykonawca załączy specyfikację wykonanych usług pocztowych w podziale na lokalizacje Zamawiającego. Wykonawca wystawi comiesięcznie dwie faktury według następującego podziału: 1) Faktura VAT wystawiona na Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy, ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, Oddział we Wrocławiu, ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, za usługi pocztowe wykonane dla niżej wymienionych lokalizacji Zamawiającego: a) ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, b) ul. Lotnictwa 3, 58-500 Jelenia Góra, c) ul. Dusznicka 9, 57-300 Kłodzko, d) ul. Bartoszowska 2, 59-220 Legnica, e) ul. Kosmonautów 8, 64-100 Leszno, f) ul. Przeskok 4, 45-029 Opole, g) ul. Śnieżki 20, 58-540 Karpacz, h) ul. Struga 1a, 65-331 Zielona Góra, będzie przesyłana na adres Zamawiającego: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Oddział we Wrocławiu, ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław. 2) Faktura VAT wystawiona na Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy, ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, Oddział we Wrocławiu, ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, za usługi pocztowe wykonane dla niżej wymienionych lokalizacji Zamawiającego: a) ul. Dąbrowskiego 174/176, 60-594 Poznań, b) ul. Miedziana 24, 64-920 Piła, c) ul. Cegielniana 8, 62-600 Koło, d) ul. Róży Wiatrów 16, 62-800 Kalisz, e) Radzyń, ul. Słoneczna 43, 67-410 Sława, f) ul. Sportowa 14, 69-100 Słubice, g) ul. Graniczna 45, 98-300 Wieluń, h) ul. Sybiraków 10, 66-400 Gorzów Wielkopolski, i) 66-110 Babimost, Stacja na terenie Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost, j) ul. Bukowska 285, 60-189 Poznań na terenie portu Lotniczego Poznań-Ławica, będzie przesyłana na adres Zamawiającego: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Oddział we Wrocławiu, ul. Dąbrowskiego 174/176, 60-594 Poznań. 25. Przewidywana ilość przesyłek różnych rodzajów została wskazana w formularzu cenowym, stanowiącym Załącznik nr 3 (ZADANIE Nr 1) do SIWZ. Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości przesyłek będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w formularzu cenowym. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie ilości przesyłek określonej w formularzu cenowym. 26. Podane w formularzu cenowym złożonym wraz z ofertą ilości poszczególnych przesyłek są ilościami szacunkowymi. II. ZADANIE Nr 2: Świadczenie usług kurierskich krajowych i zagranicznych. 1. Usługi kurierskie realizowane będą sukcesywnie, w miarę potrzeb Zamawiającego w systemie od drzwi do drzwi, po otrzymaniu od Zamawiającego zlecenia telefonicznego, faksem lub drogą elektroniczną. 2. Przez przesyłkę kurierską rozumie się przesyłkę listową rejestrowaną lub paczkę przyjmowaną, sortowaną, przemieszczaną i doręczaną w sposób łącznie zapewniający: 1) Bezpośredni odbiór przesyłki od nadawcy, 2) Śledzenie przesyłki od momentu nadania do momentu doręczenia, 3) Doręczenie przesyłki w gwarantowanych terminach, o których mowa w dalszej części opisu przedmiotu zamówienia, 4) Doręczenie przesyłki do rąk adresata lub osoby uprawnionej do odbioru, 5) Uzyskanie pokwitowania odbioru przesyłki w formie pisemnej lub elektronicznej. 3. Krajowe usługi kurierskie świadczone będą przez Wykonawcę do każdego wskazanego miejsca w kraju. 4. Zamawiający wymaga, aby przesyłki kurierskie krajowe były świadczone w trzech kategoriach czasowych: 1) Zwykła - z doręczeniem nie później niż do godz. 20:00 następnego dnia roboczego. 2) Południowa - z doręczeniem nie później niż do godz. 12:00 następnego dnia roboczego. 3) Poranna - z doręczeniem nie później niż do godz. 9:00 następnego dnia roboczego. 5. Terminy dostarczania przesyłek zagranicznych: 1) na terenie krajów Unii Europejskiej oraz pozostałych krajów Europy - do 2 dni roboczych od daty nadania przesyłki, 2) na terenie państw: USA, Kanada, Rosja - do 4 dni roboczych od daty nadania przesyłki, 3) do pozostałych państw - do 5 dni roboczych. 6. Wyszczególnienie rodzajów przesyłek oraz ich szacunkowe ilości przewidywane przez Zamawiającego na okres realizacji umowy zostały zawarte w formularzu cenowym stanowiącym Załącznik nr 3 (ZADANIE Nr 2) do SIWZ. Wskazane w tym załączniku szacunkowe ilości zostały podane wyłącznie dla potrzeb skalkulowania cen ofert przez Wykonawców. 7. Warunki świadczenia usługi: 1) Odbiór przesyłek przez kuriera będzie następował wyłącznie w dni robocze, nie później niż do godziny 15:00 lub nie później niż 2 godziny od zgłoszenia przez Zamawiającego. 2) Odbiór przesyłek z siedziby i jednostek organizacyjnych Zamawiającego w następujących lokalizacjach: a) ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, b) ul. Dąbrowskiego 174/176, 60-594 Poznań. 3) Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia listy lokalizacji do świadczenia usług kurierskich w trakcie trwania umowy w uzgodnieniu z Wykonawcą. Powyższa zmiana nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy. 4) Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek wykonywane będzie zgodnie z przepisami ustawy Prawo pocztowe, w przypadku usługi kurierskiej w obrocie zagranicznym - zgodnie z międzynarodowymi regulacjami. 5) Do obowiązków Wykonawcy należy załadunek odebranych przesyłek. 6) Wykonawca jest zobowiązany do dwukrotnej próby dostarczenia przesyłki. W przypadku niedostarczenia przesyłki do odbiorcy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, jest on zobowiązany do zwrotu przesyłki do Zamawiającego. 7) Opakowania przesyłek zapewnia Zamawiający. Przesyłki będą przekazywane Wykonawcy przez Zamawiającego w stanie zamkniętym, zabezpieczonym przed dostaniem się do ich zawartości. Zamawiający dopuszcza możliwość korzystania z opakowań Wykonawcy. 8) Dla każdej przesyłki w ramach niniejszego zamówienia, Wykonawca nieodpłatnie dostarcza druki adresowe - listy przewozowe z odpowiednią dla kontroli i rozliczeń ilością kopii. Każdy list przewozowy powinien posiadać unikatowy numer umożliwiający śledzenie przesyłek i ich identyfikację. W przypadku uzyskania przez Zamawiającego informacji o występowaniu zakłóceń w realizacji zamówienia, Wykonawca - na żądanie Zamawiającego powinien niezwłocznie udzielić odpowiedzi na jakim etapie doręczania znajduje się przesyłka i podjąć stosowne do sytuacji działania. 9) Kurier Wykonawcy potwierdza odbiór przesyłki na wypełnionym druku adresowym, pozostawiając kopię druku adresowego Zamawiającemu. 10) Obowiązek wypełnienia druku adresowego spoczywa na Zmawiającym. 8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wszelkie uprawnienia do wykonywanie przedmiotu zamówienia przez cały okres realizacji umowy. 9. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia przesyłek kurierskich. 10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikłe w czasie transportu lub z tytułu niewykonania usługi, a w szczególności za uszkodzenie, ubytek lub utratę przesyłki zgodnie z obowiązującymi przepisami. 11. Wykonawca jest zobowiązany pokryć wszystkie szkody wynikające z niedostarczenia, zagubienia lub zniszczenia przesyłek. 12. Reklamacje z tytułu jakości świadczonych usług będą składane przez Zamawiającego telefonicznie, faksem lub drogą elektroniczną do Wykonawcy na wskazane przez Wykonawcę numery telefonu, faksu, adres poczty elektronicznej. 13. Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego potwierdzenia otrzymania reklamacji faksem lub e-mailem zwrotnym. 14. Odbioru przesyłek będzie dokonywać upoważniony przedstawiciel Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie prawo odmowy wydania przesyłki pracownikowi Wykonawcy, który nie spełni tego wymogu. 15. Uiszczanie opłat za wykonane usługi kurierskie będzie następowało z dołu w formie opłaty skredytowanej. 16. Za okres rozliczeniowy uznaje się miesiąc kalendarzowy. 17. Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane jako iloczyn ilości usług zrealizowanych w zakończonym okresie rozliczeniowym oraz opłat określonych w formularzu cenowym. Liczba ta będzie potwierdzona co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych/listów przewozowych. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 21 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. 18. Do faktury Wykonawca załączy specyfikację wykonanych usług kurierskich w podziale na lokalizacje Zamawiającego. Wykonawca wystawi comiesięcznie dwie faktury według następującego podziału: 1) Faktura VAT wystawiona na Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy, ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, Oddział we Wrocławiu, ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, za usługi kurierskie wykonane dla lokalizacji Zamawiającego: ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, będzie przesyłana na adres Zamawiającego: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Oddział we Wrocławiu, ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław; 2) Faktura VAT wystawiona na Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy, ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, Oddział we Wrocławiu, ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, za usługi pocztowe wykonane dla lokalizacji Zamawiającego: ul. Dąbrowskiego 174/176, 60-594 Poznań, będzie przesyłana na adres Zamawiającego: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Oddział we Wrocławiu, ul. Dąbrowskiego 174/176, 60-594 Poznań. 19. Przewidywana ilość przesyłek różnych kategorii została wskazana w formularzu cenowym, stanowiącym Załącznik nr 3 (ZADANIE Nr 2) do SIWZ. Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości przesyłek będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w formularzu cenowym. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie ilości przesyłek określonej w formularzu cenowym. 20. Usługi kurierskie nie ujęte w formularzu cenowym stanowiącym Załącznik nr 3 (ZADANIE Nr 2) do SIWZ, będą zlecane Wykonawcy i rozliczane według obowiązującego cennika usług kurierskich Wykonawcy. 21. Podane w formularzu cenowym złożonym wraz z ofertą ilości poszczególnych przesyłek są ilościami szacunkowymi. Wskazane w tym załączniku szacunkowe ilości zostały podane wyłącznie dla potrzeb skalkulowania cen ofert przez Wykonawców. III. ZADANIE Nr 3: Usługi pocztowe świadczone w formie opłaty przerzuconej na adresata. 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych rejestrowanych i nierejestrowanych, o których mowa w ustawie Prawo pocztowe, z zachowaniem terminów określonych w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego, według kategorii: 1) przesyłek ekonomicznych, 2) przesyłek priorytetowych, zaadresowanych do jednostek organizacyjnych Adresata w formie opłaty przerzuconej na adresata. 2. Przez przesyłkę ekonomiczną należy rozumieć przesyłkę nie będącą przesyłką najszybszej kategorii. 3. Przez przesyłkę priorytetową należy rozumieć przesyłkę najszybszej kategorii. 4. Zamawiający/Adresat zobowiązuje się do umieszczania przez nadawcę na stronie adresowej przesyłek w miejscu przeznaczonym na znak opłaty, stosownego napisu lub nadruku o treści uzgodnionej z Wykonawcą. 5. Wykonawca zapewni możliwość nadania przez Nadawcę przesyłek przeznaczonych do wysłania na adres Zamawiającego co najmniej z każdej miejscowości gminnej na terenie kraju. 6. Przesyłki nadchodzące pod wskazane w załączniku do umowy adresy jednostek organizacyjnych Adresata będą ewidencjonowane, a ewidencja ta posłuży do obliczenia miesięcznej kwoty należności za usługę dostarczania przesyłek zaadresowanych do jednostek organizacyjnych Adresata. 7. Przewidywana ilość przesyłek różnych rodzajów została wskazana w formularzu cenowym, stanowiącym Załącznik nr 3 (ZADANIE Nr 3) do SIWZ. Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości przesyłek będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w formularzu cenowym. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie ilości przesyłek określonej w formularzu cenowym. 8. Podane w formularzu cenowym złożonym wraz z ofertą, ilości poszczególnych przesyłek są ilościami szacunkowymi. Wskazane w tym załączniku szacunkowe ilości zostały podane wyłącznie dla potrzeb skalkulowania cen ofert przez Wykonawców. 9. Usługi pocztowe nie ujęte w formularzu cenowym stanowiącym Załącznik nr 3 (ZADANIE Nr 3) do SIWZ, będą zlecane Wykonawcy i rozliczane według obowiązującego cennika usług pocztowych Wykonawcy. 10. Uiszczanie opłat za wykonane usługi pocztowe świadczone w formie opłaty przerzuconej na adresata będzie następowało z dołu w formie opłaty skredytowanej. Nadawca będzie umieszczał oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty za usługę w postaci napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści ustalonej z Wykonawcą. 12. Za okres rozliczeniowy uznaje się miesiąc kalendarzowy. 13. Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane jako iloczyn ilości usług zrealizowanych w zakończonym okresie rozliczeniowym, tj. miesiącu kalendarzowym oraz opłat określonych w formularzu cenowym. Liczba ta będzie potwierdzona co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 21 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. 14. Do faktury Wykonawca załączy specyfikację wykonanych usług pocztowych w podziale na lokalizacje Zamawiającego. Wykonawca wystawi comiesięcznie dwie faktury według następującego podziału: 1) Faktura VAT wystawiona na Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy, ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, Oddział we Wrocławiu, ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, za usługi pocztowe świadczone w formie opłaty przerzuconej na adresata wykonane dla lokalizacji Zamawiającego: ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, ul. Lotnictwa 3, 58-500 Jelenia Góra, będzie przesyłana na adres Zamawiającego: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Oddział we Wrocławiu, ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław. 2) Faktura VAT wystawiona na Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy, ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, Oddział we Wrocławiu, ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, za usługi pocztowe świadczone w formie opłaty przerzuconej na adresata wykonane dla lokalizacji Zamawiającego: ul. Dąbrowskiego 174/176, 60-594 Poznań, będzie przesyłana na adres Zamawiającego: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Oddział we Wrocławiu, ul. Dąbrowskiego 174/176, 60-594 Poznań. IV. ZADANIE Nr 4: Przekazy pocztowe. 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na terenie kraju usług pocztowych, o których mowa w ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, polegających na: 1) przyjmowaniu nadawanych przez Zleceniodawcę przekazów pocztowych, 2) doręczaniu - wypłacie adresatowi kwot przekazów pocztowych, 3) zwrocie kwot przekazów pocztowych w przypadku braku możliwości ich doręczenia. 2. Przez przekazy pocztowe rozumie się polecenie doręczenia adresatowi określonej kwoty pieniężnej przez operatora pocztowego. 3. Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi: 1) Przekazy pocztowe są wysyłane do adresatów w różnych miejscowościach na obszarze działania Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowego Instytutu Badawczego Oddział we Wrocławiu. Obszar zasięgu działania IMGW-PIB OWr ilustruje mapa zasięgu działania oddziałów IMGW-PIB, która jest dostępna na stronie internetowej www.imgw.pl w zakładce [Oddziały / Mapa zasięgu]. Link: http://www.imgw.pl/ 2) Wykonawca zapewni możliwość dostarczania przekazów pocztowych do każdego wskazanego adresu na obszarze działania IMGW-PIB OWr. 3) Wykonawca zapewni realizację usługi pocztowej polegającej na doręczeniu nadawanych przez Zamawiają
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 641000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.imgw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach