Przetargi.pl
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Białołęka ogłasza przetarg

  • Adres: 03122 Warszawa, ul. Modlińska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 225 103 125 , fax. 225 103 189
  • Data zamieszczenia: 2016-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Białołęka
    ul. Modlińska 197
    03122 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 225 103 125, fax. 225 103 189
    REGON: 1525966300036
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego, w okresie od 01.01.2017 r. do dnia 30.06.2017 r. lub do wcześniejszego wyczerpania środków w zakres, których wchodzą: a) usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym, opłacane z dołu, zgodnie z warunkami podanymi w załączniku nr 1 do wzoru umowy, b) usługi codziennego odbioru przesyłek, zgodnie z warunkami podanymi załączniku nr 2 do wzoru umowy. Wykonawca będzie wykonywał powierzone usługi, zgodnie ze sposobem realizacji zawartym w Opisie przedmiotu zamówienia - stanowiącym zał. nr 4 do umowy. 1) Zamawiający powierza wykonanie usług pocztowych, polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym, ekonomicznych i priorytetowych przesyłek listowych nierejestrowanych, przesyłek poleconych, przesyłek listowych z zadeklarowaną wartością, paczek pocztowych, paczek pocztowych z zadeklarowaną wartością oraz ich ewentualnych zwrotów (przesyłki listowe i paczki pocztowe), które będą realizowane zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2016 r., poz. 1113 ze zm.) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, a w przypadku usługi pocztowej w obrocie zagranicznym – zgodnie z międzynarodowymi przepisami pocztowymi oraz obowiązującymi regulaminami dotyczącymi realizacji przedmiotowej usługi. W ramach wszystkich kategorii przesyłek (polecone priorytetowe, polecone ekonomiczne, polecone krajowe i zagraniczne, paczki ekonomiczne i priorytetowe, paczki krajowe i zagraniczne) Zamawiający będzie nadawał przesyłki terminowe. Przesyłki terminowe to przesyłki co do których, w przypadku ich doręczania przez operatora pocztowego, obowiązujące przepisy dla zachowania wyznaczonego terminu wymagają nadania ich w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo Pocztowe. Zmawiający nie będzie dodatkowo oznaczał przesyłek terminowych, natomiast na życzenie Wykonawcy przewiduje możliwość wydzielenia ich z pośród pozostałych przesyłek. Zamawiający szacuje, że przesyłki terminowe stanowią około 5% wolumenu nadawanych przesyłek. Za te usługi oraz za zwrot przesyłek rejestrowanych Zamawiający uiszczać będzie opłaty z dołu. 2) Usługa codziennego odbioru przesyłek polega na płatnym odbiorze przez przedstawiciela Wykonawcy z miejsca wskazanego przez Zamawiającego, uporządkowanych przesyłek oraz stosownej dokumentacji potwierdzającej ich ilość i rodzaj, a następnie nadaniu tych przesyłek na ogólnych zasadach. Usługa obejmuje wszystkie rodzaje przesyłek, zarówno w obrocie krajowym jak i zagranicznym. Odbiór przesyłek dokonywany będzie z miejsca wskazanego przez zamawiającego, to jest z jego siedziby w Warszawie przy ul. Modlińskiej 197, parter, sala B, pokój 02, w następujące dni tygodnia: poniedziałki, wtorki, środy, czwartki, piątki z wyjątkiem dni wolnych od pracy, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U. z 2015r.,poz.90) w godzinach: od 8.00-9.00. Nadawanie przesyłek objętych przedmiotem umowy następować będzie w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość by na kopercie oprócz danych wskazanych przez Zamawiającego znajdowały się informacje o opłacie za usługę pocztową związane ze świadczeniem części zamówienia przez podwykonawców, ewentualnie inne informacje związane z obiegiem przesyłek pocztowych, z zastrzeżeniem, że na dowodzie nadania nie może być wskazany inny podmiot niż Zamawiający, jako nadawca. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ oraz załącznikach nr 1, 2 i 4 do wzoru umowy. Rodzaje przesyłek jakie będą zlecane Wykonawcy oraz ich orientacyjna ilość w skali 6 miesięcy określona została w Formularzu Cenowym - załącznik nr 2 do SIWZ/zał. nr 3 do wzoru umowy. Uwaga: Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany poszczególnej liczby przesyłek pocztowych określonej w formularzu cenowym. Zmiana ta może polegać na zmniejszeniu liczby jednego rodzaju przesyłek i zwiększeniu liczby innego rodzaju przesyłek tak, aby całkowita wartość przedmiotu umowy, nie została przekroczona. 4) Zamawiający wymaga aby Wykonawca, na czas realizacji przedmiotu zamówienia, dysponował w granicach administracyjnych Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, minimum 11 wydzielonymi placówkami/stanowiskami pocztowymi do wykonywania czynności pocztowych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Zamawiający zaleca aby w każdym rejonie Dzielnicy Białołęka zgodnie z załącznikiem nr 13 do SIWZ - Podział Dzielnicy Białołęka na rejony, Wykonawca dysponował co najmniej 1 placówką/stanowiskiem pocztowym. a) Zamawiający zaleca aby głównym rodzajem działalności placówki/stanowiska pocztowego były usługi pocztowe. b) Każda placówka/stanowisko pocztowe musi posiadać odrębny adres zgodnie z obowiązkiem ustalania numerów porządkowych dla budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków przeznaczonych dla działalności gospodarczej. c) Wykonawca zapewnia, że jego placówki oznakowane będą widocznym szyldem z nazwą bądź logo Wykonawcy, umieszczonym w obrębie witryny i widocznym z zewnątrz lokalu, jednoznacznie wskazującym na jednostkę Wykonawcy. d) Zamawiający wymaga aby placówki/stanowiska pocztowe zlokalizowane były wewnątrz lokali (zapewniając wejście klienta do środka z zewnątrz). e) Warunki świadczenia usług pocztowych w placówkach/stanowiskach pocztowych muszą zapewniać przestrzeganie tajemnicy pocztowej. f) Placówki pocztowe/stanowiska pocztowe, muszą być czynne od poniedziałku do piątku przez co najmniej 8 godzin dziennie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, z tym, że minimum dwa razy w tygodniu każda z nich musi świadczyć usługi pocztowe co najmniej do godz. 18.00. g) Zamawiający wymaga, aby placówki/stanowiska pocztowe usytuowane w lokalach, w których głównym rodzajem działalności prowadzonej działalności nie są usługi pocztowe (prowadzona jest inna niż pocztowa działalność gospodarcza), poza wymogami wskazanymi powyżej, znajdowało się wyodrębnione, oznaczone logo Wykonawcy stanowisko, którego głównym zadaniem jest obsługa klientów w zakresie usług pocztowych. Stanowisko pocztowe musi być obsługiwane przez osobę wyznaczoną do wykonywania czynności pocztowych. h) Wykonawca przystępując do zawarcia umowy będzie zobowiązany do złożenia wykazu placówek/stanowisk pocztowych (załącznik nr 5 do wzoru umowy), spełniających wymienione wyżej wymagania. i) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania wszystkich placówek, wymienionych w Wykazie placówek/stanowisk pocztowych Wykonawcy na terenie Dzielnicy Białołęka (zał. nr 5 do umowy) w okresie obowiązywania umowy. W przypadku zmniejszenia liczby placówek Wykonawcy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia kary umownej. 2.2. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość brutto złożonej oferty. 2.3. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r, poz. 2164 ze zm.) zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę przez cały okres wykonywania przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę (na minimum 1/2 etatu), 20 pracowników operacyjnych zatrudnionych przy realizacji przedmiotu zamówienia, w całym okresie obowiązywania umowy. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników. Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego złożyć w terminie do 14 dni od dnia otrzymania pisemnego wezwania, oświadczenie podpisane przez Wykonawcę, że warunek dot. stanu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników operacyjnych jest przestrzegany. Przez pracowników operacyjnych należy rozumieć pracowników zatrudnionych w działalności operacyjnej Wykonawcy, zajmujących się przyjmowaniem, przemieszczaniem i doręczaniem przesyłek pocztowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w tym zakresie poprzez żądanie dostarczenia przez Wykonawcę stosownych dokumentów z zakładu ubezpieczeń społecznych potwierdzających wymaganą niniejszym zamówieniem liczbę osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i zgłoszonych do ubezpieczenia społecznego. 2.4. Przewidywany podział zamówienia na części Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części. Podział rzeczonego zamówienia na części nie byłby właściwy, ponieważ w ramach wszystkich kategorii przesyłek (polecone priorytetowe, polecone ekonomiczne, polecone krajowe i zagraniczne, paczki ekonomiczne i priorytetowe, paczki krajowe i zagraniczne) Zamawiający będzie nadawał przesyłki terminowe doręczane przez operatora pocztowego (obowiązujące przepisy dla zachowania wyznaczonego terminu wymagają nadania ich w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo Pocztowe), w ilości szacunkowej jedynie około 5% wolumenu nadawanych przesyłek. Mając na uwadze niewielki koszt wysyłki przesyłek terminowych Zamawiający uznał, że wydzielenie części zamówienia, może skutkować pojawieniem się trudności technicznych i organizacyjnych przy ich wysyłce i spowodować niewłaściwą, nieterminową realizację zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64110000-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 10 tys. zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium lub wadium zostanie wniesione przez Wykonawcę w sposób nieprawidłowy Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89. 7b) Ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach