Przetargi.pl
świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym

Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza przetarg

  • Adres: 39-300 Mielec, ul. F. Chopina 16A
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 7880065 , fax. 017 7880069
  • Data zamieszczenia: 2013-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu
    ul. F. Chopina 16A 16A
    39-300 Mielec, woj. podkarpackie
    tel. 017 7880065, fax. 017 7880069
    REGON: 83046686500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.mielec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, paczek pocztowych, zwrotu przesyłek niedoręczonych w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz.1529 ) oraz transport przesyłek z siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu do placówek nadawczych Wykonawcy. 2. Usługi pocztowe świadczone będą przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r., poz. 1529). 3. Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki listowe o wadze do 2000 g (Gabaryt A i B): a.zwykłe ekonomiczne przesyłki nierejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii, b.zwykłe priorytetowe przesyłki nierejestrowane najszybszej kategorii, c. polecone ekonomiczne przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii, d. polecone priorytetowe przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii, e. polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) przesyłki nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru, f. polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru, g. z zadeklarowaną wartością przesyłka rejestrowana za której utratę, ubytek zawartości lub uszkodzenie operator ponosi odpowiedzialność do wysokości wartości przesyłki podanej przez nadawcę. Gabaryt A to przesyłka o wymiarach: Minimum wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x140 mm, Maksimum żaden z wymiarów nie może przekroczyć wysokości 20 mm, długość 325 mm, szerokości 230 mm. Gabaryt B to przesyłka o wymiarach: Minimum jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm, Maksimum suma długości, szerokości i wysokości nie może być większa niż 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm. 4. Przez paczki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się paczki pocztowe o wadze do 10 000 g (Gabaryt A i B) oraz paczki zagraniczne o wadze do 20 000 g: a. ekonomiczne paczki rejestrowane nie będące paczkami najszybszej kategorii, b. priorytetowe paczki rejestrowane najszybszej kategorii, c. z zadeklarowaną wartością przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii z zadeklarowaną wartością, d. ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) paczki rejestrowane ekonomiczne i priorytetowe przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru, e. za pobraniem paczki rejestrowane nie będące paczkami najszybszej kategorii (za pobraniem opłaty) w obrocie krajowym. Gabaryt A to paczka o wymiarach: Minimum wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, Maksimum żaden z wymiarów nie może przekroczyć długości 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm. Gabaryt B to paczka o wymiarach: Minimum jeśli choć jeden z wymiarów przekracza długość 600 mm lub szerokość 500, mm lub wysokość 300 mm, Maksimum suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość nie może być większa niż 3000 mm, przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 1500 mm. 5. Wykonawca zobowiązany jest doręczać przychodzące przesyłki pocztowe do sekretariatu Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu zlokalizowanego w Mielcu przy ul. Chopina 16A (I piętro, pokój 13) od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu. 6. Transport przesyłek oznacza odbiór z siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu przesyłek i ich dostarczenie do placówek nadawczych Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru przesyłek z sekretariatu Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (I piętro, pokój 13) pięć razy w tygodniu, raz dziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 10:30 do 11:30. Zamawiający ma prawo zlecić usługę innemu operatorowi, a kosztami realizacji obciążyć Wykonawcę, jeżeli Wykonawca nie odbierze od Zamawiającego przesyłek w wyznaczonym dniu i czasie. 7. Odbioru przesyłek będzie dokonywał upoważniony przedstawiciel Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia oraz dokumentu tożsamości. 8. Odbiór przesyłek przygotowanych do nadania będzie każdorazowo dokumentowany przez Wykonawcę na zestawieniach odebranych przesyłek poprzez umieszczenie daty, dokładnej godziny oraz czytelnego podpisu (oryginał zestawienia otrzymuje Zamawiający). Data i godzina pokwitowania odbioru przesyłek przez Wykonawcę na zestawieniu nie jest datą i godziną nadania, potwierdzaną przez Realizującego w trybie przepisów ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529). 9. Zamawiający jest zobowiązany do właściwego przygotowania przesyłek do nadania oraz sporządzania zestawień przesyłek. 10. Zamawiający jest zobowiązany do umieszczania na przesyłce listowej lub paczce w sposób trwały i czytelny nazwy odbiorcy wraz z adresem doręczenia, określenia rodzaju przesyłki (zwykła, priorytetowa, polecona czy ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru - ZPO) oraz umieszczenia na stronie adresowej przesyłki nadruku (pieczątki) określającej pełną nazwę i adres Zamawiającego. 11. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym, przez co należy rozumieć: a. dla przesyłek rejestrowanych wpisanie każdej przesyłki do pocztowej książki nadawczej w dwóch egzemplarzach, z których oryginał przeznaczony będzie dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek. Wzór pocztowej książki nadawczej będzie uzgadniany z Wykonawcą. b. dla przesyłek nierejestrowanych zestawienie ilościowo-wartościowe wg poszczególnych kategorii i podziałów wagowych sporządzone dla celów rozliczeniowych w dwóch egzemplarzach, z których oryginał przeznaczony będzie dla Wykonawcy, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek. Wzór zestawień będzie uzgadniany z Wykonawcą. 12.Opakowanie przesyłek listowych stanowić będzie odpowiednio zabezpieczona koperta Zamawiającego (zaklejona). Opakowanie paczki powinno stanowić zabezpieczenie przed dostępem do zawartości oraz uniemożliwiało uszkodzenie przesyłki w czasie przemieszczania. 13. Zamawiający będzie korzystał ze swojego opakowania przesyłek. 14. W przypadku stwierdzenia zastrzeżeń dotyczących przekazanych do nadania przesyłek, Wykonawca wyjaśnia telefonicznie z Zamawiającym. Zamawiający i Wykonawca dopuszczają możliwość przesunięcia nadania przesyłek na dzień następny, w przypadku uzasadnionych zastrzeżeń do przekazanych do nadania przesyłek pocztowych (nieprawidłowe opakowanie, brak pełnego adresu, niezgodność wpisów do dokumentów nadawczych z wpisami na przesyłkach, brak znaków opłaty) i braku możliwości ich wyjaśnienia lub usunięcia w dniu ich przekazania do nadania. 15. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania wszelkich oznaczeń przesyłek rejestrowanych i priorytetowych. 16. Wykonawca jest zobowiązany do nadawania przesyłek objętych przedmiotem zamówienia w dniu ich odbioru od Zamawiającego. Przyjęcie przesyłek do obrotu pocztowego będzie każdorazowo dokumentowane pieczęcią, podpisem i datą w książce nadawczej (dla przesyłek rejestrowanych) oraz na zestawieniu ilościowym przesyłek nierejestrowanych. Wzór książki nadawczej oraz zestawienia ilościowego zostanie przedstawiony Zamawiającemu przez Wykonawcę w dniu zawarcia umowy i stanowić będzie załącznik do umowy. 17. Wykonawca musi zapewnić możliwość nadawania wszystkich przesyłek objętych przedmiotem zamówienia, w placówce nadawczej Wykonawcy znajdującej się w Mielcu, czynnej od poniedziałku do piątku w godz., co najmniej od 11.00 do 16.00. Wykonawca musi dysponować punktami odbioru niedoręczonych pod adres przesyłek (awizowanych) znajdującymi się na terenie każdej gminy lub gminy sąsiedniej. 18. Wykonawca jest zobowiązany do potwierdzania swoim stemplem pocztowym na przesyłkach daty ich nadania. 19. Dla przesyłek ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru Wykonawca będzie doręczał do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu, pokwitowane przez adresata potwierdzenia odbioru niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki. 20. Ze względu na specyfikę przesyłek rejestrowanych Zamawiającego, Zamawiający wymaga przestrzegania przez Wykonawcę nw. wymogów ustawowych w odniesieniu do dokumentów urzędowych w zakresie: a. skutków nadania pisma (moc doręczenia) zob. art. 57 par. 5 pkt 2 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego), art. 165 par. 2 Kodeks postępowania cywilnego (oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu), art. 83 par. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (oddanie pisma w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe lub w polskim urzędzie konsularnym jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu), art. 198b ust. 2 zdanie drugie ustawy Prawo zamówień publicznych (złożenie skarg w placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z jego wniesieniem), b. skutków potwierdzenia przyjęcia przesyłki oraz przekazu pocztowego (moc dokumentu urzędowego) zob. art. 17 ustawy Prawo pocztowe (potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora wyznaczonego). 21.Przedstawiciel Wykonawcy doręcza pisma osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub miejscu pracy. Pisma mogą być doręczone również w lokalu organu administracji publicznej, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób określony w zdaniu 1 i 2, a także w razie koniecznej potrzeby, przedstawiciel Wykonawcy doręcza pisma w każdym miejscu, gdzie adresata zastanie. W przypadku nieobecności adresata pismo doręcza, za pokwitowaniem, dorosłemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, jeżeli osoby te podjęły się oddania pisma adresatowi. O doręczeniu pisma sąsiadowi lub dozorcy zawiadamia adresata, umieszczając zawiadomienie w oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy to nie jest możliwe, w drzwiach mieszkania. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem gdzie i kiedy adresat może odebrać list lub przesyłkę. Termin do odbioru przesyłki przez adresata wynosi 14 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu pozostawienia pierwszego awizo, w tym terminie przesyłka jest (awizowana) dwukrotnie. Po upływie terminu odbioru, przesyłka zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nie odebrania przez adresata. Zamawiający będzie korzystał z własnych druków zwrotnego potwierdzenia odbioru dla przesyłek krajowych dostarczanych zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego. 22. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi dostarczania przesyłek do każdego wskazanego przez Zamawiającego adresu w kraju i za granicą objętego Porozumieniem ze Światowym Związkiem Pocztowym. 23. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługę w taki sposób, by zapewnić nienaruszalność korespondencji oraz tajność danych przekazywanych w przesyłkach oraz danych adresatów. 24. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia najwyższej staranności, oraz wszelkich środków natury technicznej i organizacyjnej, by zapewnić nienaruszalność korespondencji oraz tajność danych przekazywanych w przesyłkach oraz danych adresatów. 25. Zamawiającemu przysługuje kara umowna za niezgłoszenie się po odbiór przesyłek w oznaczonym dniu, w wysokości 200 procent opłaty za jeden odbiór. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, o której mowa wyżej, jeżeli spowodowana jest przyczynami niezawinionymi przez Wykonawcę spowodowanymi wystąpieniem siły wyższej. 26. Zamawiający za okres rozliczeniowy do fakturowania uznaje miesiąc kalendarzowy. 27. Uiszczanie opłat od przesyłek listowych będzie następowało z dołu w formie opłaty skredytowanej. Podstawą obliczenia należności będzie suma opłat za przesyłki faktycznie nadane lub zwrócone z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym, potwierdzona, co do ich liczby i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych, przy czym obowiązywać będą ceny jednostkowe podane w formularzu ofertowym w tabeli asortymentowo cenowej, a w przypadku ich zmiany ceny zgodne z dokumentem zatwierdzającym te zmiany. Ceny określone w Formularzu ofertowym powinny zawierać wszystkie koszty związane z prawidłową i pełną realizacją przedmiotu zamówienia. 28. Zamawiający będzie umieszczał oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty za usługę w postaci napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści ustalonej z Wykonawcą. Wszelkie oznaczenia przesyłek rejestrowanych muszą być zapewnione przez Wykonawcę. 29. Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane, jako iloczyn ilości usług realizowanych w zakończonym okresie rozliczeniowym oraz cen jednostkowych określonych w formularzu ofertowym. Liczba ta będzie potwierdzona, co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych i oddawczych. Wynagrodzenie z tytułu wykonywania przedmiotu zamówienia będzie rozliczane w okresach rozliczeniowych odpowiadających miesiącom kalendarzowym. 30. Przewidywana ilość przesyłek różnych rodzajów została wskazana w Formularzu ofertowym w tabeli asortymentowo cenowej. Wskazane ilości poszczególnych przesyłek w tabeli asortymentowo cenowej są ilościami szacunkowymi w okresie trwania umowy. Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości przesyłek będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w Formularzu ofertowym. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości przesyłek nie stanowi zmiany umowy. Każdorazowo usługi rozliczane będą według cen jednostkowych wynikających z tabeli asortymentowo cenowej zamieszczonej w formularzu ofertowym oraz faktycznej liczby wykonanych usług. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie ilości przesyłek określonych w tabeli asortymentowo cenowej. 31. Cena podana przez Wykonawcę oraz wskazana wysokość opłat za nadane i zwrócone przesyłki oraz zlecone usługi komplementarne w formularzu ofertowym nie będzie podlegała zmianom przez cały okres realizacji zamówienia, za czterema wyjątkami: 1) w przypadku zmiany stawki podatku VAT może nastąpić zmiana cen jednostkowych odpowiednio do stawki podatku, 2) ceny określone przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym w tabeli asortymentowo cenowej ulegną obniżeniu w toku realizacji zamówienia w przypadku, gdy opłaty pocztowe wynikające ze standardowego cennika lub regulaminu Wykonawcy będą niższe od cen wynikających w przedłożonej ofercie. Wykonawca ma obowiązek wówczas stosować względem Zamawiającego obniżone opłaty pocztowe dla usług, wynikające ze swojego aktualnego cennika lub regulaminu, 3) Zamawiającemu przysługuje możliwość korzystania z programów rabatowych (upustowych) oferowanych przez Wykonawcę w toku realizowanej umowy, 4) gdy decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej nastąpi zmiana cennika powszechnych usług pocztowych wówczas Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu cennik, który zostanie załączony do umowy. 32. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę lub podwykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 33. W przypadku konieczności wykonania usługi, która nie została ujęta w tabeli asortymentowo cenowej formularza ofertowego, usługa ta będzie wykonywana zgodnie z aktualnym cennikiem Wykonawcy. 34. Przesyłki nie mogą być nadawane przez inny podmiot, niż Wykonawca na rzecz i w imieniu Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 641120004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 15 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.pup.mielec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach