Przetargi.pl
Świadczenie usług pocztowych o charakterze powszechnym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania i odbioru przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz ich ewentualnych zwrotów, na potrzeby Powiatu Gdańskiego z siedzibą w Pruszczu Gdańskim.

Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 83-000 Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 16
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6834999 , fax. 058 6834899
  • Data zamieszczenia: 2013-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego
    ul. Wojska Polskiego 16 16
    83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie
    tel. 058 6834999, fax. 058 6834899
    REGON: 19168640800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gdanski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pocztowych o charakterze powszechnym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania i odbioru przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz ich ewentualnych zwrotów, na potrzeby Powiatu Gdańskiego z siedzibą w Pruszczu Gdańskim.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia Świadczenie usług pocztowych o charakterze powszechnym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania i odbioru przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz ich ewentualnych zwrotów, na potrzeby Powiatu Gdańskiego z siedzibą w Pruszczu Gdańskim. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: obejmuje przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą przesyłek w kategorii wagowej do 2000 g w szczególności: 1) Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie w obrocie krajowym i zagranicznym: a) przesyłek listowych nierejestrowanych ekonomicznych, b) przesyłek listowych nierejestrowanych priorytetowych, c) przesyłek listowych rejestrowanych ekonomicznych, d) przesyłek listowych rejestrowanych priorytetowych, e) przesyłek listowych rejestrowanych ekonomicznych z potwierdzeniem odbioru (ZPO), f) przesyłek listowych rejestrowanych priorytetowych z potwierdzeniem odbioru (ZPO), g) paczek pocztowych ekonomicznych, h) paczek pocztowych priorytetowych, i) paczek pocztowych ekonomicznych z potwierdzeniem odbioru (ZPO), j) paczek pocztowych priorytetowych z potwierdzeniem odbioru (ZPO), 2) Zwracanie przesyłek oraz paczek niedoręczonych do Zleceniodawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia bądź wydania odbiorcy. 3. Zakres wagowy przesyłek objętych przedmiotem zamówienia kształtuje się następująco: 1) listowych krajowych i zagranicznych: a) do 50 gram b) ponad 50 do100 gram, c) ponad 100 do 350 gram, d) ponad 350 do 500 gram, e) ponad 500 do 1000 gram, f) ponad 1000 do 2000 gram, 2) paczek pocztowych: a) do 1 kg, b) ponad 1 kg do 2 kg, c) ponad 2 kg do 5 kg, d) ponad 5 kg do 10 kg, 4. W załączniku nr 7 do SIWZ, przedstawiono szacunkową liczbę spodziewanych przesyłek w okresie 1 roku, opierając się na analizie przesyłek zrealizowanych w 2012 roku. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania ilości wskazanych przesyłek. Określone rodzaje i ilości poszczególnych przesyłek w ramach świadczonych usług mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości przesyłek nie stanowi zmiany warunków umowy, a liczba i rodzaj nadawanych przesyłek nie może mieć wpływu na zaproponowane przez Wykonawcę ceny jednostkowe ( formularz cenowy zał. nr 4 do SIWZ). Wykonawca zobowiązany jest wypełniając formularz cenowy wycenić wszystkie dodatkowe koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia tj: koszt odbioru i dostarczenia przesyłek do siedziby Zamawiającego, koszt pełnomocnictwa pocztowego oraz inne koszty, którymi Wykonawca zamierza obciążyć Zamawiającego. 5. W przypadku wystąpienia konieczności świadczenia usługi dla przesyłek nie wyszczególnionych w załączniku nr 7 do SIWZ zastosowane zostaną ceny z aktualnego cennika Wykonawcy, stanowiącego załącznik do umowy. 6. Usługi pocztowe będące przedmiotem zamówienia realizowane będą na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa tj. w szczególności: 1) Ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529), 2) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.), 3) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. z 2003 r. Nr 183, poz. 1795 z późn. zm.), 4) Międzynarodowych przepisach pocztowych: Światowa Konwencja Pocztowa ogłoszona w dniu 8 listopada 2007 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 206 poz. 1494), Regulamin Poczty Listowej ogłoszony w dniu 21 czerwca 2007 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 108, poz. 744), Regulamin dotyczący paczek pocztowych ogłoszony w dniu 21 czerwca 2007 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 108, poz. 745), 5) art. 148-151, 152, 153 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) 6) art. 42-47 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), 7) innych aktach prawnych związanych z realizacją usługi będącej przedmiotem zamówienia. 7. Przez przesyłki pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym, będących przedmiotem zamówienia, rozumie się przesyłki: 1) nierejestrowane ekonomiczne - przesyłki niebędące przesyłkami najszybszej kategorii, 2) nierejestrowane priorytetowe - przesyłki najszybszej kategorii, 3) rejestrowane ekonomiczne - przesyłki niebędące przesyłkami najszybszej kategorii, 4) rejestrowane priorytetowe - przesyłki najszybszej kategorii, 5) rejestrowane ekonomiczne za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru, 6) rejestrowane priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za potwierdzeniem odbioru, 8. Przez paczki pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym rozumie się: 1) ekonomiczne - nie będące paczkami najszybszej kategorii 2) priorytetowe - paczki najszybszej kategorii 3) ekonomiczne za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - nie będące paczkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za potwierdzeniem odbioru 4) priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - paczki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za potwierdzeniem odbioru. 9. Przesyłki listowe będą nadawane w dwóch rozmiarach: 1) Gabaryt A - to przesyłka o wymiarach: a) Minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm b) Maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć wysokości 20mm, długości 325 mm oraz szerokości 230 mm. 2) Gabaryt B - to przesyłka o wymiarach: a) Minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza grubość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm. b) Maksimum - suma długości, szerokości i wysokości 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm. Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm. 10. Przesyłki oraz paczki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego wskazanego miejsca w kraju i za granicą zgodnie z treścią porozumień zawartych w międzynarodowych przepisach pocztowych. 11.Wykonawca zobowiązany jest - dla przesyłek rejestrowanych - do ich nadania w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w dniu przyjęcia przesyłki od Zamawiającego. Fakt nadania tych przesyłek w określonym dniu wymaga potwierdzenia wydanego przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego, które zgodnie z przepisem art.17 Prawa pocztowego ma moc dokumentu urzędowego. 12. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania wszystkich przesyłek do siedziby Zamawiającego we wszystkie dni robocze w godzinach rannych do godz. 10.00 i odbierania przesyłek we wszystkie dni robocze w godzinach 14.00 - 15.00 z wyjątkiem piątku, kiedy to odbiór przesyłek musi nastąpić pomiędzy godz. 13.30 a 14.30. Wykonawca zobowiązuje się przygotować zbiorcze zestawienie przesyłek dostarczanych do siedziby Zamawiającego, sporządzone w dwóch egzemplarzach - po jednym dla każdej ze stron. Odbioru przesyłek dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia. 13. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia doręczał będzie przesyłki krajowe przyjęte do przemieszczania i doręczania z zachowaniem wskaźników terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym wskazanym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 09 stycznia 2004 r. w sprawie wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.). t.j: -listy ekonomiczne zwykłe - termin doręczenia 3 dni robocze, - listy ekonomiczne polecone bez ZPO - termin doręczenia 3 dni robocze, -listy ekonomiczne polecone z ZPO - termin doręczenia 3 dni robocze, -listy priorytetowe zwykłe - termin doręczenia 1 dzień roboczy, -listy priorytetowe polecone bez ZPO - termin doręczenia 1 dzień roboczy, -listy priorytetowe polecone z ZPO - termin doręczenia 1 dzień roboczy, - paczka pocztowa ekonomiczna - termin doręczenia 3 dni robocze, -paczka priorytetowa - termin doręczenia 1 dzień roboczy, 14. Zamawiający zobowiązuje się do: 1) prawidłowego adresowania przesyłek i paczek poprzez umieszczenie na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacji identyfikujących adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, polecona z potwierdzeniem odbioru) na stronie adresowej przesyłki, 2) przygotowania wykazu przesyłek rejestrowanych listowych i paczek przeznaczonych do nadania przez Wykonawcę. Przedmiotowy wykaz zawierać będzie dla każdej przesyłki dane adresata, opłatę oraz informację o jej rodzaju. Wykaz zostanie sporządzony w dwóch egzemplarzach - po jednym dla każdej ze stron, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek. 3) przygotowania odrębnego wykazu dla przesyłek nie rejestrowanych, w którym przesyłki wykazywane będą sumarycznie bez szczegółowych danych adresata z zachowaniem podziału na wagę, rodzaj oraz kategorię. Wykaz zostanie sporządzony w dwóch egzemplarzach - po jednym dla każdej ze stron. 15. Wszelkie oznaczenia przesyłek rejestrowanych i priorytetowych muszą być zapewnione przez Wykonawcę. 16. Zamawiający zobowiązuje się do umieszczania na stronie adresowej przesyłki w miejscu przeznaczonym na znak opłaty pocztowej napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści uzgodnionej z Wykonawcą. 17. Wykonawca dostarczy bezpłatnie Zamawiającemu druki zwrotnego potwierdzenia odbioru dla przesyłek i paczek krajowych i zagranicznych oraz inne druki niezbędne do nadania przesyłki. 18. W przypadku nieobecności adresata przesyłki rejestrowanej, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Po upływie 7 dni dokona zawiadomienia powtórnego. Termin do odbioru przesyłki przez adresata wynosi 14 dni liczonych od dnia następnego po dniu pozostawienia pierwszego awizo. Po upływie terminu odbioru, przesyłka zwracana jest wraz z podaniem przyczyny nie odebrania przesyłki przez adresata. 19. W razie uszkodzenia przesyłki, Wykonawca ma obowiązek ją zabezpieczyć oraz nanieść adnotację z informacją o osobie i zakresie dokonanego zabezpieczenia. 20. Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania i realizowania reklamacji z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług będących przedmiotem zamówienia. Termin zgłoszenia reklamacji przez Zamawiającego - po upływie 14 dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej. Termin udzielenia odpowiedzi przez Wykonawcę na reklamację nie może przekroczyć 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. 21. Wybrany Wykonawca zawrze z Zamawiającym umowę zgodną z warunkami przedstawionymi w istotnych postanowieniach umowy - załącznik nr 5 do siwz. 22 . Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawcy/podwykonawców. W przypadku zatrudnienia podwykonawcy/podwykonawców, w oparciu o art. 36 ust. 4 Ustawy Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Do oferty należy załączyć informację na ten temat (wzór zał. nr 8 do SIWZ). 23. Do odpowiedzialności Wykonawcy za nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej, w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. z 2003 r. Nr 183, poz.1795 ze zm.), a w sprawach nieuregulowanych tymi przepisami, stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz.93 z późn. zm.). 25. Rozliczenia finansowe wykonanych usług pocztowych będą dokonywane w okresach miesięcznych po upływie każdego miesiąca z uwzględnieniem faktycznie nadanych i zwróconych przesyłek (z powodu braku możliwości ich doręczenia) na podstawie dokumentów nadawczych i oddawczych zwróconych przesyłek oraz cen jednostkowych podanych w wypełnionym przez Wykonawcę formularzu cenowym ( zał. nr 4. do SIWZ). Ceny określone w formularzu cenowym powinny zawierać wszystkie opłaty należne Wykonawcy. 26. Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia faktury zbiorczej za wykonane usługi na rzecz Zamawiającego za każdy miesiąc kalendarzowy. 27. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 640000006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium do postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-gdanski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach