Przetargi.pl
Świadczenie usług pocztowych dla Gminy Oborniki Śląskie w roku 2024 w obrocie krajowym i zagranicznym

Gmina Oborniki Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 55-120 Oborniki Śląskie, Trzebnicka 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3103519 , fax. 71 3102295
  • Data zamieszczenia: 2024-04-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oborniki Śląskie
    Trzebnicka 1
    55-120 Oborniki Śląskie, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3103519, fax. 71 3102295
    REGON: 931935081
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki-slaskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pocztowych dla Gminy Oborniki Śląskie w roku 2024 w obrocie krajowym i zagranicznym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi pocztowe polegające na: a) przesyłaniu i dostarczaniu przesyłek pocztowych nierejestrowanych i rejestrowanych, w obrocie krajowym i zagranicznym, zarówno priorytetowych, jak i ekonomicznych format S, M, L; b) przesyłaniu i doręczaniu przesyłek pocztowych za potwierdzeniem odbioru zarówno priorytetowych, jak i ekonomicznych format S, M, L; c) przesyłaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich;d) zwrocie przesyłek pocztowych Zamawiającemu po wyczerpaniu możliwości ich dostarczenia adresatom. Przedmiot zamówienia dotyczy świadczenia usług pocztowych polegających na przyjmowaniu przesyłek listowych, paczek pocztowych, w tym również przesyłek rejestrowanych i przesyłek kurierskich (zwanych dalej "przesyłkami"), w obrocie krajowym i zagranicznym, przemieszczaniu i doręczaniu ich adresatom, dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek niedoręczonych, prowadzeniu postępowania reklamacyjnego, zgodnie z ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe. Podane przez Zamawiającego ilości wysyłanej korespondencji są ilościami szacunkowymi. Faktyczna liczba zrealizowanych usług będzie zależna od potrzeb Zamawiającego, a określenie w umowie maksymalnej nominalnej wartości nie może (w razie mniejszych potrzeb) być podstawą roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający informuje, iż umowa zostanie zrealizowana w 50% w odniesieniu do ilości określonych w Załączniku nr 1a do SWZ. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przez przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki:  list zwykły nierejestrowany – rozumie się jako przesyłkę nierejestrowaną nie będącą przesyłką najszybszej kategorii;  list zwykły nierejestrowany priorytetowy – rozumie się jako przesyłkę nierejestrowaną będącą przesyłka najszybszej kategorii;  list zagraniczny zwykły priorytetowy nierejestrowany – rozumie się jako przesyłkę nierejestrowaną będącą przesyłka najszybszej kategorii w strefie A;  list polecony – rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną nie będącą przesyłką najszybszej kategorii;  list polecony priorytetowy – rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną będącą przesyłką najszybszej kategorii;  list polecony za potwierdzeniem odbioru – rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną nie będącą przesyłką najszybszej kategorii przyjętą za potwierdzeniem nadania i doręczenia za pokwitowaniem odbioru;  list polecony za potwierdzeniem odbioru priorytetowy – rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną będącą przesyłką najszybszej kategorii przyjętą za potwierdzeniem nadania i doręczenia za pokwitowaniem odbioru;  list zagraniczny polecony priorytetowy za potwierdzeniem odbioru – rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną będącą przesyłką najszybszej kategorii przyjętą za potwierdzeniem nadania i doręczenia za pokwitowaniem odbioru w strefie A;  przesyłka kurierska – rozumie się jako przesyłkę listową będącą przesyłką rejestrowaną lub paczką pocztową, przyjmowaną, sortowaną, przemieszczaną i doręczaną w sposób zapewniający: bezpośredni odbiór przesyłki od nadawcy,- śledzenie przesyłki pocztowej od momentu nadania do doręczenia, doręczenia przesyłki w gwarantowanym terminie określonym w regulaminie świadczenia usług pocztowych lub w umowach o świadczenie usług pocztowych, doręczenie przesyłki pocztowej bezpośrednio do rąk adresata lub osoby uprawnionej do odbioru, uzyskanie pokwitowania odbioru przesyłki pocztowej w formie pisemnej lub elektronicznej. Wymiary przesyłek listowych: a) Format S to przesyłka listowa:  masie do 500 g,  minimalnych wymiarach strony adresowej, które nie mogą być mniejsze niż 90 x 140mm,  której maksymalne wymiary nie mogą przekroczyć: wysokość -20 mm, długość – 230 mm, szerokość -160 mm. b) Format M to przesyłka listowa:  masie do 1000 g,  minimalnych wymiarach strony adresowej, które nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm,  której maksymalne wymiary nie mogą przekroczyć: wysokość -20 mm, długość – 325 mm, szerokość – 230 mm.c) Format L to przesyłka listowa:  masie do 2000 g,  minimalnych wymiarach strony adresowej, które nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm,  gdzie suma długości, szerokości i wysokości przesyłki nie może przekraczać 900 mm, przy czym największy z wymiarów nie może przekroczyć 600 mm,  także w formacie rulonu, którego suma długości i podwójnej średnicy nie przekracza 1040 mm, przy czym długość nie może przekroczyć 900 mm. 3. Szczegóły i warunki realizacji przedmiotu zamówienia: - Adresowanie przesyłek będzie następowało według wzoru uzgodnionego z Wykonawcą, któremu zostanie udzielone zamówienie. - Nadanie przesyłek następować będzie w dniu ich dostarczenia przez Zamawiającego do Wykonawcy w godzinach urzędowania placówki pocztowej. - Dostarczenie przesyłek do nadania Wykonawcy przez Zamawiającego następować będzie przez pracownika Urzędu Miejskiego w Obornikach Śl. do miejsca wskazanego przez Wykonawcę na terenie miasta Oborniki Śląskie. Potwierdzeniem wykonania usługi będzie podbite zestawienie dzienne, którego jeden egzemplarz Wykonawca zwróci Zamawiającemu.- Nadanie przesyłek listowych rejestrowanych nastąpi na podstawie "Pocztowej książki nadawczej" wypełnionej zgodnie z nadrukiem w dwóch egzemplarzach, z przeznaczeniem: oryginał dla Wykonawcy, kopia dla Zamawiającego. - Nadanie przesyłek listowych nierejestrowanych nastąpi w stanie uporządkowanym według cen, na podstawie dziennego zestawienia ilościowego. - Data nadania powinna być zgodna z datą dostarczenia przesyłek do nadania, natomiast zwrot nieodebranych przesyłek listowych powinien być równoznaczny z zachowaniem terminów przewidzianych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa dotyczących terminów awizacji (w szczególności Kodeksu postępowania administracyjnego). W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem, gdzie i w jakim terminie adresat może odebrać list lub przesyłkę, z uwzględnieniem warunków i terminów do odbioru przesyłki określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w tym zakresie. Jeżeli adresat nie zgłosi się po odbiór przesyłki w w/w terminie Wykonawca sporządza powtórne zawiadomienie. Po upływie terminu odbioru lub wyczerpania możliwości doręczenia przesyłki przesyłka niezwłocznie zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nieodebrania przez adresata; - W przypadku zastrzeżeń dotyczących odebranych przesyłek pocztowych (nieprawidłowe opakowanie, brak pełnego adresu, niezgodność wpisów do dokumentów nadawczych, brak znaków opłaty, nieprawidłowy druk zwrotnego potwierdzenia odbioru), Wykonawca wyjaśnia je z wyznaczonym pracownikiem Zamawiającego. Przy braku możliwości ich wyjaśnienia z wyznaczonym pracownikiem Zamawiającego lub ich nie usunięcia w dniu odbioru przesyłek przez Wykonawcę, nadanie odebranych przesyłek nastąpi w następnym dniu roboczym po usunięciu przedmiotowych nieprawidłowości; - Znaczek opłaty pocztowej zastąpi pieczęć wykonaną według wzoru dostarczonego przez Wykonawcę. - Zamawiający będzie korzystał wyłącznie ze swoich opakowań przesyłek, nie dopuszcza się stosowania opakowań Wykonawcy. Waga przesyłki określona będzie w stanie zamkniętym. - Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowanie przez adresata potwierdzenia odbioru przesyłki, niezwłocznie po doręczeniu przesyłki. - Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać w dół lub w górę od ilości podanych w formularzu cenowym (Załączniku nr 1a do SWZ), jednak całkowita wartość zamówienia nie może przekroczyć łącznej wartości umowy brutto wynikającej z ceny oferowanej ogółem brutto Wykonawcy. - W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi Zamawiającemu będzie przysługiwało odszkodowanie zgodnie z przepisami prawa pocztowego. Szacunkową ilość przesyłek pocztowych zawiera Załącznik nr 1a do SWZ.4. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia: a) wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie co miesiąc wg zestawienia miesięcznego zrealizowanych przesyłek pocztowych, na podstawie cen jednostkowych zaoferowanych przez Wykonawcę w formularzu cenowym - załącznik nr 1a do SWZ; b) płatności będą dokonywane przelewem na rachunek bankowy wykonawcy wskazany w fakturze VAT, w ciągu 14 dni licząc od dnia złożenia u zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury; c) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek; d) Wykonawca nie może, bez pisemnej zgody zamawiającego, przenieść zobowiązań na osobę trzecią; e) Wykonawca nie może, bez pisemnej zgody zamawiającego, scedować na osobę trzecią swoich wierzytelności; f) Zamawiający nie przewiduje faktury pro-forma.5. Prawo opcji. Zamawiającemu przysługuje prawo skorzystania z opcji, zgodnie z art. 441 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji zwiększającego zakres zamówienia o 50%. Zamawiający zastrzega, że cena jednostkowa przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji nie może być wyższa niż cena jednostkowa w ramach zamówienia podstawowego. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy przysługiwać będzie wynagrodzenie z tytułu wykonania zamówienia objętego prawem opcji obliczone na podstawie ceny jednostkowej i ilości wskazanej w prawie opcji. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w okoliczności wyczerpania wartości umowy i ilości przesyłek objętych umową. W celu skorzystania z prawa opcji Zamawiający przekaże Wykonawcy oświadczenie w formie pisemnej w terminie nie krótszym niż 7 dni o zamiarze skorzystania z prawa opcji. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta. Realizacja zamówienia objętego opcją jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64100000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach