Przetargi.pl
Świadczenie usług pocztowych

Powiatowy Urząd Pracy ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, ul. Leszczyńskiego 8
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 8457501 , fax. 59 8457500
  • Data zamieszczenia: 2015-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy
    ul. Leszczyńskiego 8 8
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. 59 8457501, fax. 59 8457500
    REGON: 77128612000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: slupsk.pup.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pocztowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Słupsku przy ul. Leszczyńskiego 8, przy użyciu maszyny do frankowania - Optimail T1000 1 oraz dla Filii Powiatowego Urzędu Pracy w Ustce przy ul. Kosynierów 9 przy użyciu maszyny do frankowania - Optimail T1000 1 (Zamawiający jest właścicielem ww maszyn). Jeżeli z przyczyn organizacyjnych, w trakcie obowiązywania umowy, przestanie funkcjonować Filia w Ustce, Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z używania jednej maszyny do frankowania. W takim przypadku wszystkie przesyłki będą obsługiwane przez maszynę frankującą i nadawane w Słupsku. Zamawiający dopuszcza również w takiej sytuacji, iż wszystkie przesyłki pocztowe i paczki, zwroty i zwrotne potwierdzenia odbioru będą dostarczane przez Wykonawcę tylko do siedziby w Słupsku. Do zakresu przedmiotu zamówienia należy zaliczyć: -usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i paczek -zwroty przesyłek pocztowych i paczek, po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy. Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki: -zwykłe - przesyłki nierejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, -zwykłe priorytetowe - przesyłki nierejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, -polecone - przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, -polecone priorytetowe - przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, -polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym, -polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym. Przez paczki pocztowe rozumie się paczki zwykłe - rejestrowane nie będące paczkami najszybszej kategorii i priorytetowe - rejestrowane najszybszej kategorii. Wymiary przesyłek: gabaryt A to przesyłki o wymiarach: Minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, Maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć wysokości 20 mm, długości 325 mm, szerokości 230 mm. gabaryt B to przesyłki o wymiarach: Minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm, Maksimum - suma długości, szerokości i wysokości nie może być większa niż 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm. Przyjmuje się tolerancję wszystkich wymiarów plus minus 2 mm. Usługi pocztowe muszą być świadczone zgodnie m. in. z: -przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. 2012 poz.1529, z późn. zm.), -obowiązującymi przepisami wykonawczymi do ww ustawy, -międzynarodowymi przepisami pocztowymi. Zamawiający będzie dokonywał wpłaty kaucji przelewem na wskazane konto Wykonawcy, na zabezpieczenie należności na poczet przyszłych usług pocztowych a Wykonawca ustawi licznik maszyny do frankowania w placówce na terenie miasta Słupska i Ustki, a w przypadku braku placówki w ww miejscowościach - w siedzibach Zamawiającego w Słupsku i w Ustce. Po otrzymaniu kaucji przez Wykonawcę, Wykonawca wystawi Zamawiającemu notę uznaniową. Za okres rozliczeniowy zamawiający przyjmuje 1 miesiąc kalendarzowy. Po zakończeniu każdego miesiąca rozliczeniowego w terminie 7 dni Wykonawca zobowiązany będzie do wystawienia faktury dokumentującej faktycznie zrealizowane usługi pocztowe na rzez Zamawiającego w tym okresie rozliczeniowym. Rozliczenie należności za zwrócone w danym miesiącu przesyłki odbywać się będzie miesięcznie na podstawie dokumentów oddawczych sporządzonych przez Wykonawcę. Rozliczenie należności za zwrócone przesyłki odbywać się będzie miesięcznie, ostatniego dnia miesiąca, na podstawie dokumentów oddawczych prowadzonych przez placówki oddawcze Wykonawcy, przekazanych Zamawiającemu. Zapłata z tytułu zwrotu przesyłek nastąpi poprzez dofrankowanie przy użyciu frankownicy paska papieru na kwotę tej należności. W przypadku gdy wpłaty kaucji Zamawiającego w danym miesiącu będą wyższe niż należna opłata za usługi pocztowe, nadpłata taka będzie zabezpieczeniem płatności należnych w następnym okresie rozliczeniowym. W przypadku awarii maszyny do frankowania, Zamawiający zastrzega sobie możliwość uiszczania należności za świadczenie usług w formie opłaty z dołu. W takim przypadku termin płatności będzie wynosił 14 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. W przypadku wysyłki przez Zamawiającego korespondencji nieokreślonej w formularzu cenowym, rozliczenie nastąpi zgodnie z obowiązującym cennikiem Wykonawcy. Nadanie przesyłek następować będzie w dniu ich otrzymania przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby data nadania przesyłek pocztowych potwierdzona była przez umieszczenie odcisku datownika placówki nadawczej na przesyłkach oraz na dowodzie ich nadania. Zamawiający wymaga, aby usługa dostarczania przesyłek listowych, paczek świadczona była do każdego wskazanego przez Zamawiającego adresata w Polsce i za granicą. Zamawiający osobiście, przez upoważnionego przedstawiciela, będzie dostarczał przesyłki do nadania do wskazanej przez Wykonawcę placówki nadawczej, w godzinach od 13:00 do 15:00. Miejscem nadania przesyłek będą placówki Wykonawcy na terenie Słupska oraz Ustki. Placówka Wykonawcy może być oddalona od siedziby Zamawiającego przy ul. Leszczyńskiego 8 76-200 Słupsk oraz przy ul. Kosynierów 9, 76-270 Ustka w promieniu nie większym niż 2 km. W przypadku, gdy Wykonawca nie ma placówki na terenie Słupska i Ustki lub placówka jego jest oddalona w promieniu większym niż 2 km od ww siedzib Zamawiającego to Wykonawca zobowiązany jest nieodpłatnie do odbioru z ww siedzib Zamawiającego przesyłek przygotowanych do wysłania, raz dziennie, w dni robocze, w godzinach od 13.00 do 14.30. Wykonawca zobowiązany jest, bez dodatkowych opłat, doręczać Zamawiającemu, adresowane do niego przesyłki pocztowe, paczki oraz zwrotne potwierdzenia odbioru i ewentualnie zwroty przesyłek i paczek, codziennie (oprócz sobót i dni ustawowo wolnych od pracy): -w godz. 7:30 do 10:00, do siedziby Zamawiającego w Słupsku przy ul. Leszczyńskiego 8, pok. 17 (sekretariat) -w godz. 7:30 do 15:00 do siedziby Zamawiającego w Ustce ul. Kosynierów 9 (sekretariat). Zamawiający wymaga aby punkty odbioru niedoręczonych pod adres przesyłek (awizowanych) znajdowały się w Słupsku (co najmniej 5 punktów) i w Ustce (co najmniej 2 punkty) oraz po co najmniej 1 punkcie na terenie każdej gminy obsługiwanej przez Zamawiającego (Damnica, Dębnica Kaszubska, Główczyce, Kępice, Smołdzino, Kobylnica, Potęgowo, gmina wiejska Słupsk, gmina wiejska Ustka) i były czynne przez co najmniej 7 godzin dziennie we wszystkie dni robocze (bez dni ustawowo wolnych od prac i sobót). Umiejscowienie tych placówek musi zapewniać łatwość dotarcia adresatom przesyłek zamieszkałych na obszarze awizacyjnym. Wszystkie ww placówki Wykonawcy muszą być oznakowane na zewnątrz jego logo lub nazwą, posiadać wyodrębnione miejsca do obsługi przesyłek pocztowych. Muszą one spełniać wymogi gwarantujące zabezpieczenie i ochronę danych osobowych oraz zawartych w przesyłkach informacji. Miejsca dedykowane do obsługi przesyłek pocztowych muszą być w pomieszczeniu zamkniętym, ogrzewanym, chroniącym przed deszczem i chłodem odbierających przesyłki. Zamawiający zastrzega sobie możliwość, na dwa dni przed podpisaniem umowy, dokonania przy udziale przedstawiciela Wykonawcy komisyjnego przeglądu wskazanych przez Wykonawcę placówek pod kątem spełniania powyższych wymagań. W przypadku, gdy placówki Wykonawcy nie będą spełniać określonych przez Zamawiającego wymagań zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (polecona, polecona z potwierdzeniem odbioru, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach pocztowych oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty w postaci nadruku na kopercie. Do przesyłek używane będą koperty Zamawiającego oraz potwierdzenia odbioru Wykonawcy (dostarczane bezpłatnie przez Wykonawcę w ilościach wg zapotrzebowania Zamawiającego). Zamawiający nie dopuszcza stosowania przez Wykonawcę własnych opakowań na listy i przesyłki. Wykonawca będzie doręczał Zamawiającemu pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru niezwłocznie po doręczeniu przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia jej doręczenia. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym. Przesyłki rejestrowane nadawane będą na podstawie zestawienia, w dwóch egzemplarzach, po jednym dla Wykonawcy i Zamawiającego. Przesyłki nierejestrowane nadawane będą na podstawie zestawienia ilościowo-wartościowego nadanych przesyłek. Przesyłki muszą być nadane przez Wykonawcę w dniu ich odbioru od Zamawiającego. Część przesyłek nadawanych przez Zamawiającego (około 1% wszystkich przesyłek - Zamawiający nie jest w stanie określić dokładnie jak znaczna jest to część korespondencji - jest ona zależna od zdarzeń nieprzewidywalnych) wymaga stosowania przepisów, o których mowa w art. 57 § 5 pkt 2 kodeksu postępowania administracyjnego, art. 165 § 2 kodeksu postępowania cywilnego, art. 83 § 3 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.) i art. 124 kodeksu postępowania karnego. W przypadku takich przesyłek określonych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, że nadanie przesyłki skutkować będzie: zachowaniem terminów, o których mowa w art. 57 § 5 pkt 2 kodeksu postępowania administracyjnego oraz wniesieniem pisma do sądu, o którym mowa w art. 165 § 2 kodeksu postępowania cywilnego, art. 83 § 3 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.) i art. 124 kodeksu postępowania karnego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości wyłączenia przesyłek, o których mowa w ust. 24 z zakresu przedmiotu zamówienia i niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz sporządzenia odrębnego wykazu przesyłek wymagających nadania u operatora wyznaczonego lub ich oznakowania w określony sposób. Przesyłki rejestrowane nadawane będą na podstawie zestawienia, w dwóch egzemplarzach, po jednym dla Wykonawcy i Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza natomiast możliwość zaznaczenia w zestawieniu przesyłek wymagających nadania u operatora wyznaczonego.Jednocześnie Zamawiający zaznacza, że nie przewiduje innej formy oznaczenia potwierdzającego wniesienie opłaty niż w postaci nadruku na kopercie za pomocą frankownicy. Zamawiający dopuszcza sytuację, w której Wykonawca nie będący operatorem wyznaczonym odbiera przesyłki pocztowe od zamawiającego (dot. przesyłek określonych w ust. 24 i przekazuje je do nadania w placówce operatora wyznaczonego. Celem zachowania terminów przesyłki odebrane od Zamawiającego w danym dniu muszą być w tym samym dniu nadane. Wykonawca nie będący operatorem wyznaczonym będzie nadawał przesyłki pocztowe w placówce operatora wyznaczonego w imieniu Zamawiającego, ale na koszt własny. Jednocześnie Zamawiający zaznacza, że nie przewiduje innej formy oznaczenia potwierdzającego wniesienie opłaty niż w postaci nadruku na kopercie za pomocą frankownicy, w wysokości wskazanej w cenniku Wykonawcy. Wykonawca pokrywa wszelkie ewentualne dodatkowe koszty, związane z nadaniem przesyłki w placówce operatora wyznaczonego. Zamawiający dopuszcza możliwość by na kopercie oprócz danych wskazanych przez Zamawiającego znajdowały się informacje o opłacie za usługę pocztową związane ze świadczeniem części zamówienia przez inny podmiot (operatora wyznaczonego), ewentualnie inne informacje związane z obiegiem przesyłek pocztowych, z zastrzeżeniem, że informacje te nie będą zakrywać nadruku adresu firmowego Zamawiającego oraz, że na przesyłce i potwierdzeniu nadania jako nadawca nie może figurować inny podmiot niż Zamawiający. Dowód nadania będzie przekazywany Zamawiającemu na drugi dzień roboczy od dnia nadania. W sytuacji zwrotu niedoręczonej przesyłki nadanej u operatora wyznaczonego zamawiający uiści na rzecz operatora wyznaczonego należną opłatę. Wykonawca natomiast w następnym okresie rozliczeniowym ustawi licznik maszyny do frankowania powiększony o kwotę, którą Zamawiający uiścił za zwroty u operatora wyznaczonego. Rozliczenie z Wykonawcą należności za przesyłki zwrócone przez operatora wyznaczonego będzie dokonywane w oparciu o miesięczne zestawienie sporządzone przez zamawiającego na podstawie dowodów zapłaty (dowodów księgowych) za przesyłki zwrócone. Czas doręczania przesyłek pocztowych, za wyjątkiem przesyłek zagranicznych, nie powinien przekraczać podanych niżej maksymalnych wskaźników terminowości doręczeń. Termin doręczenia określony jest jako D + n, gdzie D oznacza dzień nadania, a n oznacza liczbę dni roboczych, które upłynęły od dnia nadania do dnia doręczenia przesyłki: dla przesyłek pocztowych będących przesyłkami najszybszej kategorii: D + 2; dla przesyłek pocztowych niebędących przesyłkami najszybszej kategorii: D + 4. Przedmiot zamówienia obejmuje także zwrot Zamawiającemu niedoręczonych przesyłek niezwłocznie po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia. W przypadku nieobecności adresata przesyłki rejestrowanej, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie (tzw. pierwsze awizo) o próbie doręczenia przesyłki ze wskazaniem gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Termin odbioru przesyłki przez adresata wynosi 14 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu pozostawienia pierwszego awizo. W tym terminie przesyłka jest awizowana dwukrotnie (tzw. drugie awizo pozostawia się po 7 dniach od pierwszego awizo). Po bezskutecznym upływie terminu odbioru, Wykonawca dokona niezwłocznie zwrotu przesyłki do Zamawiającego wraz z podaniem przyczyny zwrotu. W przypadku przesyłek w obrocie zagranicznym obowiązywać będą zasady określone w przepisach międzynarodowych. 29. Wykonawca będzie również doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowanie przez adresata potwierdzenie odbioru niezwłocznie po doręczeniu przesyłki. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia adresatowi zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę (także drugie awizo) stosownie do przepisów: Kodeksu podstępowania administracyjnego (Rozdział VII) - Dz. U. z 2013 r., poz. 267, Kodeksu postępowania karnego - Dz. U. z 1997 r., Nr 89, poz. 555 z późn. zm., Kodeksu postępowania cywilnego - tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz. 101 z późn. zm., Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot niniejszego zamówienia z należytą starannością, poprzez zapewnienie właściwych warunków technicznych i organizacyjnych koniecznych do prawidłowego świadczenia usług pocztowych z zachowaniem bezpieczeństwa obrotu, przestrzegając tajemnicy pocztowej oraz przepisów o ochronie danych osobowych. Przewidywana ilość przesyłek, w tym poszczególnych rodzajów przesyłek, w okresie obowiązywania umowy została wskazana w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej specyfikacji. Dane podane w załączniku nr 1 do SIWZ dotyczące ilości przesyłek/usług mają charakter szacunkowy i nie stanowią ze strony Zamawiającego zobowiązania do nadawania przesyłek w podanych ilościach. Określone rodzaje i ilości poszczególnych przesyłek w ramach świadczonych usług mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości przesyłek nie stanowi zmiany umowy. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie względem Zamawiającego w przypadku, gdy szacunkowe ilości przesyłek,usług, określone w załączniku nr 1, o którym mowa powyżej, nie zostaną w pełni wykorzystane lub zostaną przekroczone w terminie związania umową. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wyłącznie za usługi faktycznie wykonane. Ceny jednostkowe brutto podane przez Wykonawcę w formularzu ofertowym będą niezmienne w całym okresie trwania umowy. Mając na względzie przepisy ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529) Zamawiający dopuszcza możliwość zmian tych cen pod warunkiem zatwierdzenia ich przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez przywołaną wyżej ustawę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 641100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Nieodpłatna możliwość śledzenia przez internet rejestrowanych przesyłek pocztowych w obrocie krajowym
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slupsk.pup.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach