Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH, WCHODZĄCYCH W ZAKRES ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ DLA KLIENTÓW GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W LESZNOWOLI.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 05-506 Lesznowola, ul. Gminnej Rady Narodowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 757 9340 do 42 , fax. 22 757 9340 do 42 w. 235
  • Data zamieszczenia: 2021-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Gminnej Rady Narodowej 66
    05-506 Lesznowola, woj. mazowieckie
    tel. 22 757 9340 do 42, fax. 22 757 9340 do 42 w. 235
    REGON: 21571830000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gops-lesznowola.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH, WCHODZĄCYCH W ZAKRES ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ DLA KLIENTÓW GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W LESZNOWOLI.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi opiekuńcze (zwane dalej usługami) , wchodzące w zakres świadczeń pomocy społecznej zgodnie z ustawą z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2019r.poz.1507, ze zm.) oraz Uchwałą Nr 490/XXXIX/2014 Rady Gminy Lesznowola z dnia 27 marca 2014r. w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i ustalania odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat jak również trybu ich pobierania, realizowane dla Klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lesznowoli. Zamawiający przewiduje 20 Klientów. Zamawiający dopuszcza zwiększenie jak również zmniejszenie liczby Klientów. 2 Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć pomoc świadczoną przede wszystkim osobom leżącym lub mającym trudności w poruszaniu się, samoobsługą, kontaktami z otoczeniem społecznym oraz funkcjonowaniem w środowisku głównie ze względu na wiek lub chorobę. 3. Usługi świadczone będą dla Klientów Zamawiającego na podstawie zlecenia, na terenie Gminy Lesznowola, przede wszystkim w mieszkaniach Klientów, przez 5 dni w tygodniu w godzinach 6:00 -20:00. Wykonawca zagwarantuje w uzasadnionych przypadkach, możliwość niezwłocznego wykonania usług również poza w/w godzinami. 4. W zleceniu podany będzie, zakres i wymiar usług dostosowany każdorazowo do indywidualnych potrzeb klientów. 5. Podstawowy zakres usług: 1. Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych 2. Dokonywanie zakupów w najbliższym sklepie lub aptece 3. Dostarczanie obiadu z placówki gastronomicznej 4. Przygotowanie prostego posiłku(także z uwzględnieniem diety): a. śniadania b. obiadu c. kolacji 5. podanie, pomoc w podgrzaniu i zmycie naczyń po posiłku 6. Pomoc przy spożyciu posiłku 7. Współpraca z : a. Przychodnią lekarską – zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept (dla osób nie wychodzących z domu) b. Pielęgniarką środowiskową (dla osób nie wychodzących z domu) 8. Przygotowanie i podawanie leków wg zaleceń lekarza 9. Sprzątanie w zakresie podstawowym(bez generalnych porządków) a. Pokoju (wycieranie kurzu, odkurzanie, wycieranie podłogi) b. Kuchni c. Łazienki i urządzeń sanitarnych d. Wynoszenie śmieci 10. Drobne pranie ręczne/pralka (bielizny osobistej, lekkiej odzieży) 11. Prasowanie 12. Przynoszenie węgla i palenie w piecu 13. Pomoc w gospodarowaniu budżetem domowym - prowadzenie zeszytu rozliczeń 14. Załatwianie spraw urzędowych, opłaty świadczeń (np. poczta, administracja, urząd) 15. Czynności higieniczne: a. Pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych b. Zmiana pampersa + mycie c. Opróżnianie i wymiana worka z wydalinami, „kaczki” i basenu d. Pomoc w utrzymaniu higieny osobistej e. Pomoc w kąpieli f. Mycie chorego w łóżku lub pod prysznicem g. Wykonywanie czynności pielęgnacyjno– higienicznych tj. higiena jamy ustnej, czesanie, golenie, dbanie o higienę paznokci rąk i nóg h. Zmiana odzieży, bielizny osobistej, pościelowej i prześcielenie łóżka 16. Pomoc w innych czynnościach higieniczno-pielęgnacyjnych: a. Nacieranie, oklepywanie, zapobieganie odleżynom i odparzeniom b. Układanie, zmiana pozycji, asysta przy przenoszeniu chorego np. na wózek inwalidzki/fotel c. Mierzenie ciśnienia tętniczego 17. Zlecona przez lekarza pielęgnacja ( na pisemne zlecenie) –pielęgnacja miejsc zmienionych chorobowo/zmiana opatrunków. 6. Szczegółowe wymagania zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy). 6.1 Przy wykonywaniu niniejszego zamówienia (wszystkie części niniejszego zamówienia) zamawiający będzie wymagał zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.). 6.2 Sposób dokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia. 6.2.1 Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 3 dni od dnia wezwania przez zamawiającego przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o pracę lub umowę zlecenie osób wskazanych w załączonym do postępowania wykazie. 6.2.2 Nie może stanowić spełnienia wymagań określonych w pkt. 3.1 wyłącznie samo zatrudnienie osób, którzy nie będą uczestniczyli w wykonywaniu zamówienia. 6.2.3 W sytuacji gdy osoba w okresie realizacji zamówienia rozwiąże stosunek pracy lub gdy uczyni to wykonawca , wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę lub umowę zlecenie w miejsce tej osoby, innej osoby. Zamiana osoby zatrudnionej na umowę o pracę nie będzie wymagać aneksu do umowy. 6.3 Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań. 6.3.1 Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę jako zatrudnieni na umowę o pracę lub umowę zlecenie. Osoby oddelegowane przez wykonawcę są zobowiązane podać przedstawicielowi zamawiającego w trakcie czynności kontrolnych swoje imię i nazwisko. 6.3.2 Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli dokumentacji zatrudnienia osób wskazanych jako zatrudnione na umowę o pracę lub umowę zlecenie poprzez zobowiązanie Wykonawcy do dostarczenia do wglądu nie później niż w ciągu 3 dni od dnia wezwania przez zamawiającego, deklaracji ZUS RCA. 6.4. Zamawiający nie wymaga w umowach o pracę zawartych przez wykonawcę z osobami wykonującymi czynności w trakcie realizacji zamówienia szczegółowego opisu czynności wykonywanych poszczególnych osób. 6.5. Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie usług opiekuńczych zatrudni osoby niekarane, sprawne fizycznie i intelektualnie, mające wyksztalcenie minimum podstawowe, udokumentowany ukończony kurs opieki nad chorym w domu lub kurs opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi w wymiarze co najmniej 40 godzin, kurs pierwszej pomocy przedmedycznej oraz znające procedury wzywania pomocy i udzielania pierwszej pomocy. Wykonawca nie będzie kierował do usługobiorców osób spokrewnionych, powinowatych lub wspólnie z nimi zamieszkałych. Osoby kierowane do świadczenia usług w miejscu zamieszkania świadczeniobiorcy nie powinny wprowadzać osób nieupoważnionych, zwierząt, palić tytoniu, spożywać alkoholu itp. Wykonawca oświadcza, że wszyscy pracownicy, których przewidział do realizacji umowy są zdolni do wykonywania powierzonego zadania. 6.6. Do obowiązków przynajmniej jednej opiekunki będzie należało pełnienie zastępstw oraz obejmowanie nagłych dyżurów. 6.7.Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić osobom wykonującym usługi wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy (tj. rękawiczki, maseczki, fartuchy itp.). 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania spełniania powyższych warunków zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego przedstawić dokumentację potwierdzającą zgodność kwalifikacji personelu, wymaganych przepisami zawartymi w aktach wykonawczych do ustawy o pomocy społecznej Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazania kwalifikacji i umiejętności osoby mającej realizować usługi u danego klienta. 8. Zamawiający wymaga aby Wykonawca w okresie realizowania umowy nie dokonywał wymiany pracowników skierowanych do wykonywania usług opiekuńczych u danego klienta (poza przypadkami losowymi). W przypadku zaistnienia konieczności wymiany Wykonawca będzie zobowiązany każdorazowo przekazywać na piśmie informacje na temat zmian, a nowo zatrudniony pracownik przed podjęciem usług musi być przedstawiony Kierownikowi GOPS. 9. Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu harmonogram pracy opiekunek zgodny z decyzjami administracyjnymi przyznającymi usługi opiekuńcze na okres obowiązywania tych decyzji. Wykonawca jest zobowiązany w przypadku wydania nowej bądź zmiany decyzji administracyjnej przyznającej usługi opiekuńcze przedstawić każdorazowo nowy harmonogram. 10. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie poinformować Zamawiającego o dacie rozpoczęcia nowo zleconej usługi. 11. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego podejmowania działań w przypadku spraw interwencyjnych zgłaszanych przez Zamawiającego lub klienta oraz informowania Zamawiającego w formie pisemnej o każdej istotnej zmianie sytuacji osoby korzystającej z usług, mającej wpływ na ich realizację, w tym m.in. o niezrealizowaniu usługi wraz z podaniem przyczyny, zmianie sytuacji zdrowotnej klienta, braku możliwości wyegzekwowania odpłatności za wykonane usługi itp. 12. Wykonawca będzie kontrolował jakość świadczonych usług w miejscu ich wykonywania. 13. Wykonawca zobowiązany będzie przekazywać Zamawiającemu do 10-go dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu , w którym świadczone były usługi: • Oryginały lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie kart pracy za każdy miesiąc świadczonych usług; • Rozliczenie realizacji zleconych usług zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy. 14. Wykonawca będzie obciążać Zamawiającego jedynie kosztami stanowiącymi iloczyn stawki godzinowej i ilości godzin faktycznie zrealizowanych sług, z zastrzeżeniem, że do czasu świadczenia usług nie jest wliczany czas dojazdu lub dojścia do miejsca świadczenia usług. 15. Wykonawca zobowiązany będzie, po upływie każdego miesiąca, do pomocy klientom tego wymagającym w dokonywaniu opłaty za świadczone usługi, która wynika z decyzji administracyjnej i wnoszona jest przelewem na konto wskazane przez Zamawiającego w terminie uwzględnionym w decyzji administracyjnej oraz informowania Klientów o zaległych odpłatnościach. 16. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić stały kontakt telefoniczny z koordynatorem usług oraz umożliwi regularny kontakt osób świadczących usługi z Zamawiającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach