Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych podopiecznym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Rudzie w ich miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 57400 Nowa Ruda, ul. Kolejowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 721 056 , fax. 748 721 166
  • Data zamieszczenia: 2016-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kolejowa 18
    57400 Nowa Ruda, woj. dolnośląskie
    tel. 748 721 056, fax. 748 721 166
    REGON: 581171400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych podopiecznym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Rudzie w ich miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. 3.1Przedmiotem zamówienia jest świadczenie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r. na terenie miasta Nowa Ruda usług opiekuńczych dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, w ich miejscu zamieszkania. Przy świadczeniu usług opiekuńczych mają zastosowanie w szczególności przepisy ustawy z dnia 12 marca 2004.r o pomocy społecznej ( Dz.U z 2016r., poz. 930 z zm.) 3.2Zakres usług opiekuńczych uzależniony jest od potrzeb usługobiorcy, jego stanu zdrowia oraz jego sytuacji rodzinnej i obejmuje pomoc w zaspokojeniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację chorego jako wspieranie procesu leczenia oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem, a w szczególności: 1.ZAKRES USŁUG OPIEKUŃCZYCH PIELĘGNACYJNYCH 1)Zgłaszanie wizyt lekarskich, badań laboratoryjnych, 2)Pomoc w dotarciu i powrocie do placówki medycznej; 3)Karmienie usługobiorcy, 4)Opieka higieniczno - sanitarna, w tym: a)mycie, kąpanie, czesanie, golenie chorego, mycie głowy, obcinanie paznokci, b)zmiana bielizny osobistej i pościelowej, c)przesłanie łóżka, d)pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, e)zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, f)układanie chorego w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji chorego, g)pomoc przy ubieraniu. 5)Pielęgnacja zlecona przez lekarza, w tym m.in.: a)mierzenie temperatury, rozkładanie leków, podawanie leków drogą doustną, doodbytniczą, wziewną ( inhalacje) lub przez skórę ( wcieranie), oklepywanie , b)stosowanie okładów i kompresów, c)zmiana opatrunków, d)realizacja innych, indywidualnych zaleceń lekarskich, e)realizacja recept oraz zakup środków higienicznych niezbędnych podopiecznemu. 2.ZAKRES USŁUG OPIEKUŃCZYCH GOSPODARCZYCH 1)Dokonywanie zakupu artykułów niezbędnych usługobiorcy do codziennej egzystencji – razem z nim lub samodzielnie, 2)Przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety zleconej przez lekarza, 3)Dostarczanie posiłków do mieszkań usługobiorców ze wskazanego punktu gastronomicznego, 4)Podgrzanie, podanie i pomoc przy spożywaniu posiłków, 5)Utrzymywanie w czystości naczyń stołowych i kuchennych oraz sprzętu gospodarstwa domowego, 6)Współpraca z lekarzem i pielęgniarką środowiskową oraz pracownikiem socjalnym, 7)Wychodzenie z usługobiorcą na spacer, 8)Bieżące sprzątanie pokoju oraz pomieszczeń użytkowych usługobiorcy (wytarcie kurzu, odkurzenie, mycie podłogi, mycie sprzętu AGD- lodówki i kuchni), codzienne wietrzenie pomieszczeń, 9)Generalne okresowe sprzątanie używanej części mieszkania usługobiorcy w tym: mycie okien, drzwi, podłóg, glazury, oświetleń, szafek kuchennych i czyszczenie mebli (od zewnątrz i wewnątrz), pastowanie i froterowanie podłóg, pranie, sprzątanie łazienki, prasowanie i zawieszanie firanek i zasłon, trzepanie i pranie chodników, trzepanie i pranie dywanów itp., 10)Wynoszenie śmieci, 11)Palenie w piecu,przynoszenie węgla i wody, 12)Pranie bielizny osobistej usługobiorcy, 13)Prasowanie, 14)Załatwianie spraw urzędowych (poczta, administracja, bank itp.), 15)Zgłaszanie napraw urządzeń domowych, 16)Utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych ( miednicy, kaczki, basenu, wanny, umywalki, nocnika, sedesu ), 17)Prowadzenie na bieżąco zeszytu wydatków i rozliczeń wydanych pieniędzy podopiecznego codziennie lub w terminach ustalonych, 18)Realizacja innych indywidualnych potrzeb usługobiorcy – zleconych przez Ośrodek, np. : a)umożliwienie dotarcia podopiecznemu do szpitala, ośrodka zdrowia lub domu pomocy społecznej przy użyciu własnego lub ogólnie dostępnego środka transportu, b)asystowanie i pomoc w dotarciu na cmentarz - grób najbliższych w związku ze Świętem Zmarłych itp., c)dowiezienie/powrót do placówki rehabilitacyjnej przy użyciu własnego lub ogólnie dostępnego środka transportu. Wykonawca zobowiązany jest do comiesięcznego pobierania od usługobiorcy obowiązkowej odpłatności za usługi opiekuńcze zgodnie z decyzją i odprowadzanie jej na konto Zamawiającego. W razie zgonu usługobiorcy, Wykonawca zobowiązany jest do: wezwania lekarza celem stwierdzenia zgonu; wezwania dozorcy domu lub najbliższego sąsiada; zawiadomienia rodziny, MOPS. 3.Wykonawca świadczyć będzie usługi osobom uprawnionym, na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez Zamawiającego zgodnie z okresem świadczenia usług (tj. terminem rozpoczęcia i zakończenia świadczenia przyznanych usług), ilością godzin i zakresem ustalonym w decyzji przyznającej świadczenie. Szacunkowa miesięczna ilość godzin wynosi: 1900. Szacunkowa miesięczna ilość osób korzystających z usług opiekuńczych wynosi: 85. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi i faktyczna liczba świadczonych godzin uzależniona będzie od liczby usługobiorców i ich zakresu potrzeb i zmieniać się będzie w okresie trwania umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby osób objętych usługami oraz/lub liczby godzin usług. Ewentualne zmniejszenie wielkości zamówienia nie będzie skutkowało odpowiedzialnością Zamawiającego, a Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie finansowe. W tej sytuacji Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktyczną liczbę godzin wykonanych usług. 4.Wymiar godzinowy obejmuje 60 minut świadczenia usługi w miejscu zamieszkania usługobiorcy, a także wykonanie na ich rzecz zleconych czynności poza miejscem zamieszkania usługobiorcy, takich jak np. załatwienie spraw urzędowych usługobiorcy, dokonanie niezbędnych zakupów, czas wizyt u lekarza, realizacji recept itp. Godzina usługi nie obejmuje czasu na dojście/dojazd opiekuna do usługobiorcy. 5.Usługi będą świadczone od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 21.00.; zgodnie z ustalonym harmonogramem świadczenia usług w danym środowisko, bez względu na wypadające w tygodniu święto, z zastrzeżeniem, iż w szczególnie trudnych sytuacjach socjalno-bytowych jak i zdrowotnych usługobiorcy, świadczenie usług odbywać się będzie także w weekendy i w święta w godzinach od 7.00 do 18.00. 6.Podstawą udzielenia usług będzie każdorazowe zlecenie-decyzja administracyjna Zamawiającego, która będzie zawierać: 1)imię i nazwisko oraz adres zamieszkania usługobiorcy, któremu przyznano świadczenie, 2)okres świadczonych usług oraz ich wymiar godzinowy, 3)zakres świadczonych usług, 4)wysokość odpłatności usługobiorcy za świadczone usługi, Dopuszcza się możliwość ustnego (telefonicznego) przekazania zlecenia- potwierdzenie tego faktu nastąpi niezwłocznie decyzją administracyjną. 7.Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do realizacji usług w ciągu 24 godzin od chwili zawiadomienia o potrzebie ich zapewnienia, a w przypadku nagłym w ciągu 3 godzin od powzięcia informacji o potrzebie zapewnienia pomocy. 8.Wykonawca realizujący przedmiot zamówienia jest zobowiązany przekazywać pracownikowi świadczącemu usługi, każdego pierwszego dnia miesiąca, kartę pracy. Karta pracy powinna zawierać następujące dane: 1)imię, nazwisko oraz adres usługobiorcy, 2)imię i nazwisko osoby świadczącej usługi, 3)daty i godziny świadczonych usług, 4)potwierdzenie wykonania usługi poświadczone własnoręcznym podpisem usługobiorcy. W przypadku, gdy stan zdrowia usługobiorcy nie pozwala na złożenie podpisu, dopuszcza się jego brak w karcie / ze stosowną adnotacją osoby świadczącej usługę/. Karta pracy, w celu zapewnienia bieżącej kontroli przez Zamawiającego, powinna być wypełniana na bieżąco i udostępniana na żądanie Zamawiającego. 9.Zamówienie winno być wykonywane przez Wykonawcę, który: a)zatrudni na podstawie umowy o pracę koordynatora, posiadającego dyplom pielęgniarki lub wykształcenie średnie/wyższe medyczne, kontrolującego i nadzorującego proces realizacji usług opiekuńczych, b)zapewni co najmniej 15 osób świadczących usługi, z wykształceniem minimum podstawowym, sprawnych fizycznie i intelektualnie, c)dysponuje lub będzie dysponować lokalem na biuro, położonym na terenie miasta Nowa Ruda, wyposażonym w telefon oraz komputer, d)zaopatrzy osoby świadczące usługi, w miarę występujących potrzeb, w odpowiednie ubranie ochronne /fartuchy, maseczki rękawiczki/ dostosowane do zakresu niesionej pomocy, e)będzie odpowiedzialny za jakość i terminowość realizowanych usług oraz będzie ponosił odpowiedzialność za szkody majątkowe i osobowe wyrządzone przez osoby świadczące usługi w związku z wykonaniem usługi 10.Dodatkowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia stosownie do art. 29 art. 3a ustawy Pzp, dotyczące stosowania „klauzuli społecznej” w zamówienia publicznych: a)wykonawca przyjmując do realizacji zamówienie zobowiązuje się do zatrudnienia przy wykonaniu zamówienia, co najmniej 1 osobę na umowę o pracę w wymiarze 1 etatu b)wykonawca zobowiązany będzie zatrudnić przez cały okres realizacji zamówienia osobę, o której mowa w pkt 10.a. c)Wykonawca w terminie do 10 dni od daty podpisania umowy na realizację zamówienia zobowiązany będzie przedłożyć zamawiającemu dowód zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt 10.a. tj, kserokopię umowy o pracę wraz z zakresem czynności poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę d)Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia może zwrócić się do wykonawcy o przedstawienie dokumentacji świadczącej o zatrudnieniu osoby, o której mowa w pkt 10.a., dokumenty potwierdzające odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne, ewidencję czasu pracy. Wykonawca ma obowiązek przedstawić je niezwłocznie zamawiającemu, nie później niż 3 dni od dnia wezwania wykonawcy e)w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez pracodawcę w trakcie realizacji umowy, wykonawca zobowiązany będzie zatrudnić na to miejsce inna osobę spełniającą kryteria określone w siwz oraz dostarczenia dokumentów, o których mowa w 10.c. i 10.d. f)W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osoby, o której mowa w pkt 10.a., wykonawca zobowiązany będzie do zapłacenia miesięcznej kary umownej w wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 10.10.2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, obowiązującego na dzień dokonania naruszenia. Kara umowna będzie naliczana za każdy miesiąc, w którym osoba nie była zatrudniona, chyba, że okoliczności, o której mowa wystąpiły z przyczyn nieleżących po stronie wykonawcy g)obowiązek wskazania okoliczności, o których mowa w pkt 10.f. usprawiedliwiających przyczyny niezatrudnienia tej osoby spoczywają na wykonawcy h)zamawiający ma prawo w każdym momencie realizacji zamówienia do kontroli sposobu wykonania zamówienia. Kontrola odbywać się będzie w miejscach realizacji zamówienia i ma na celu weryfikację warunków jego wykonania, w szczególności weryfikacji udziału wskazanych osób, o których mowa w pkt 10.a. przy wykonaniu zamówienia. 3.3Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3.4Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.5Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85311100-3

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 5.000,00 zł. 10.2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3.Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4.Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 10.5. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP 10.6.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Gospodarczym Banku Spółdzielczym Radków Nr: 27 9536 0001 2001 0010 7897 0001 . Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 10.6Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 10.7 Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp wykonawca składa wraz z ofertą. 10.8Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10.9Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10.10W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. Świadczenie usług opiekuńczych podopiecznym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Rudzie w ich miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r. oznaczenie sprawy: MOPS.K.360.3.2016 10.11Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa­niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 10.12W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach