Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych: pielęgnacyjnych i gospodarczych dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Otwocku w ich miejscu zamieszkania w terminie od 01 kwietnia 2013 r. do 31 grudnia 2013 roku.

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 05-400 Otwock, ul. Sosnowa 4
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 779 36 32, 779 36 92 , fax. 0-22 779 36 32, 779 36 92
  • Data zamieszczenia: 2013-03-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Sosnowa 4 4
    05-400 Otwock, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 779 36 32, 779 36 92, fax. 0-22 779 36 32, 779 36 92
    REGON: 00215617200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsotwock.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych: pielęgnacyjnych i gospodarczych dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Otwocku w ich miejscu zamieszkania w terminie od 01 kwietnia 2013 r. do 31 grudnia 2013 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych: pielęgnacyjnych i gospodarczych - ok. 150 podopiecznym Ośrodka Pomocy Społecznej w Otwocku, zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U z 2013 r. poz.182) w okresie od 01.04.2013 r. do 31.12.2013 r. 2. Usługi świadczone będą w miejscu zamieszkania podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej na obszarze Miasta Otwock. a)Usługi opiekuńcze obejmują następujące czynności: Usługi pielęgnacyjne: -Mycie chorego w łóżku, kąpiel, golenie, obcinanie paznokci, czesanie. -Przesłanie łóżka, zmiana bielizny pościelowej, osobistej. -Zapobieganie, pielęgnacja odleżyn i odparzeń. -Układanie chorego w łóżku, zmiana pozycji chorego w łóżku. -Pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych. -Zakładanie i wymiana pampersów. -Inne, zgodne z potrzebami podopiecznych OPS w Otwocku. Usługi gospodarcze: -Zakup niezbędnych artykułów spożywczych, higienicznych i gospodarstwa domowego w sklepie zlokalizowanym najbliżej miejsca zamieszkania świadczeniobiorcy. -Zgłaszanie wizyt lekarskich i badań laboratoryjnych pójście z podopiecznym do lekarza, laboratorium. -Realizacja recept, podawanie leków. -Przygotowanie posiłków lub pomoc w przygotowaniu posiłków, pomoc w spożywaniu posiłków. -Przynoszenie posiłków z wyznaczonego zakładu. -Utrzymanie w czystości bieżącej urządzeń sanitarnych, sprzętów AGD, pomieszczeń, z których korzysta świadczeniobiorca. -Zanoszenie do pralni bielizny pościelowej i odzieży, przepierki bielizny osobistej, prasowanie odzieży podopiecznego. -Przynoszenie węgla, wody, palenie w piecu-kuchni, wylewanie nieczystości. -Załatwianie środka transportu do przewozu podopiecznego. -Opłaty świadczeń; czynsz, telefon, energia, radio, TV, operacje bankowe, inne. -Załatwianie spraw urzędowych, zgłaszanie napraw urządzeń domowych. -Podtrzymanie psychofizycznej sprawności podopiecznego, ubranie, spacery, dostarczanie książek, prasy, podtrzymywanie kontaktów ze środowiskiem. -Inne, zgodne z potrzebami podopiecznych OPS w Otwocku. 3. Usługi świadczone będą dla około 150 podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Otwocku i w wymiarze: a) ok. 20 700 godzin usług pielęgnacyjnych od poniedziałku do soboty i ok. 1 800 godzin usług pielęgnacyjnych w niedziele i święta, b) ok. 46 800 godzin usług gospodarczych od poniedziałku do soboty i ok. 2 250 godzin usług gospodarczych w niedziele oraz święta. 4. Zlecenie realizacji usług na rzecz konkretnej osoby wraz z opisem zakresu usług będzie przekazywane Wykonawcy przez Zamawiającego w formie pisemnej. O każdorazowych zmianach Zamawiający będzie informował Wykonawcę na piśmie. 5. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o zgłoszenie przekazane telefonicznie, faxem lub e-mailem. 6. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba podopiecznych objętych usługami oraz liczba godzin może ulec zmianie. 7. Usługi winne być świadczone przez osoby posiadające odpowiednie przygotowanie: a) kwalifikacje pielęgniarskie (świadectwo lub dyplom ukończenia medycznej szkoły średniej lub policealnej o kierunku pielęgniarskim lub pokrewnym, wyższych studiów pielęgniarskich albo szkoły policealnej w zawodzie opiekunka środowiskowa, asystent osoby niepełnosprawnej lub opiekun w domu pomocy społecznej) - w przypadku usług pielęgnacyjnych, b) w przypadku usług gospodarczych Wykonawca zobowiązany będzie do przeszkolenia warsztatowego oraz teoretycznego osób, które będą wykonywały usługi, w zakresie umiejętności pracy z osobami starszymi i niepełnosprawnymi, 8. Wykonawca winien mieć ponadto do dyspozycji: a) osobę pełniącą funkcję kierownika biura mającą, co najmniej roczne doświadczenie w zarządzaniu usługami o podobnym charakterze i zakresie oraz posiadającą co najmniej wykształcenie średnie, b) pracownika ds. terenowych zajmującego się kontrolą jakości świadczonych usług oraz podejmowaniem interwencji, mającego co najmniej roczne doświadczenie w kontroli pracowników świadczących usługi oraz posiadającego co najmniej średnie wykształcenie. 9. Wszyscy pracownicy zatrudnieni przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia muszą podpisać pisemne zobowiązanie do zachowania w tajemnicy i poufności wszelkich informacji uzyskanych w trakcie realizacji usługi, będącej przedmiotem zamówienia. 10. Wykonawca zobowiązany będzie każdorazowo informować Zamawiającego o zmianach dotyczących zatrudnienia personelu, w stosunku do wykazu personelu przedstawionego w ofercie. 11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w SIWZ. 12. Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie na żądanie Zamawiającego przedstawić terminy, godziny realizacji usług u poszczególnych świadczeniobiorców. 13. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, o każdej zmianie w sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej z usług, która mogłaby mieć wpływ na prawidłową realizację usługi będącej przedmiotem zamówienia. 14. Pracownicy Wykonawcy będą prowadzić Karty pracy (zał. Nr 1 do projektu umowy). Karta pracy będzie znajdować się w mieszkaniu podopiecznego, w celu zapewnienia bieżącej kontroli. Po każdej wizycie osoby sprawującej opiekę karta pracy będzie poświadczona przez podopiecznego. 15. Wykonawca będzie przechowywał w swojej siedzibie karty pracy przez co najmniej 12 miesięcy od daty zakończenia realizacji usługi, będącej przedmiotem zamówienia. 16.Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia przedmiotowych usług w dniach i godzinach wyznaczonych przez zamawiającego w dziennym przedziale czasowym pomiędzy godziną 8:00 a godziną 19:00 . 17. Wykonawca musi zapewnić świadczenie usług oraz kontakt z pracownikiem, który będzie podejmował interwencję również w dni ustawowo wolne od pracy, stosownie do potrzeb określonych przez podopiecznych Zamawiającego. 18. Cena oferty brutto oraz ceny jednostkowe roboczogodziny brutto w odniesieniu do poszczególnych usług muszą uwzględniać całkowity koszt realizacji zamówienia określony w wyżej wymienionym zakresie oraz w projekcie umowy, w tym również koszt dojazdu do miejsca zamieszkania klienta. 19. Ceny jednostkowe zaproponowane przez oferenta będą stałe w okresie obowiązywania umowy. 20. Rozliczenie usług następować będzie co miesiąc w terminie do 15 dnia następnego miesiąca. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: a) fakturę b) kserokopie kart pracy (załącznik nr 1 do projektu umowy) c) imienne rozliczenie wykonanych usług opiekuńczych (zał. nr 2 do projektu umowy) 21. Do dnia zawarcia umowy na świadczenie usług opiekuńczych Wykonawca przedstawi Zamawiającemu adres biura oraz wykaz środków łączności. 22. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 22 Ustawy o podatku od towarów i usług usługi pomocy społecznej w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej oraz usługi określone w przepisach o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, a także dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, na rzecz beneficjenta tej pomocy, wykonywane przez: a) regionalne ośrodki polityki społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej, rodzinne domy pomocy, ośrodki wsparcia i ośrodki interwencji kryzysowej, b) wpisane do rejestru prowadzonego przez wojewodę: -domy pomocy społecznej prowadzone przez podmioty posiadające zezwolenie wojewody, -placówki opiekuńczo-wychowawcze i ośrodki adopcyjno-opiekuńcze, c) placówki specjalistycznego poradnictwa, d) inne niż wymienione w lit. a-c placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku na podstawie zezwolenia wojewody, wpisane do rejestru prowadzonego przez wojewodę, e) specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie; a ponadto zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 23 Ustawy o podatku od towarów i usług usługi opieki nad osobami niepełnosprawnymi, przewlekle chorymi lub osobami w podeszłym wieku, świadczone w miejscu ich zamieszkania przez podmioty inne niż wymienione w pkt 22, oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną zwalnia się od podatku. 23. Uzupełnieniem opisu przedmiotu zamówienia są zapisy zawarte w Załączniku nr 9 do SIWZ - wzorze umowy. 24. W przypadku podpisania umowy tj. po dniu 01.04.2013 r. wysokość wynagrodzenia zostanie obliczona proporcjonalnie do ilości przepracowanych godzin w danym miesiącu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853111003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia przez Wykonawcę wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.opsotwock.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach