Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 02-457 Warszawa, Ul. Czereśniowa 35
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 8639837 , fax. 022 8639837 w. 110
  • Data zamieszczenia: 2010-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy
    Ul. Czereśniowa 35 35
    02-457 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 8639837, fax. 022 8639837 w. 110
    REGON: 01082724600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy przyznanych na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (j.t. Dz. U. z 2009 r., Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.), zamieszkałych na terenie Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy i wskazanych przez Zamawiającego. 2.Usługi, o których mowa w pkt 1 obejmują usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione oraz osób, które wymagają pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie zamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. 3.Świadczenie usług objętych zamówieniem odbywać się będzie codziennie przez siedem dni w tygodniu, w tym w niedziele i święta w okresie od dnia 01.01.2011 r. do dnia 31.12.2011 r. 4.Szczegółowy zakres usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych objętych niniejszym, zamówieniem opisany jest w pkt 3.11-12 SIWZ. 5.Szacunkowa liczba godzin usług w okresie objętym zamówieniem (umową) tj. w okresie od dnia 01.01.2011 r. do dnia 31.12.2011 r. wynosi: 1)8226 godzin - usług opiekuńczych; 2)4590 godzin - specjalistycznych usług opiekuńczych. 6.Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli realizacji umowy przez Wykonawcę, w tym: kontroli merytorycznej, obejmującej kontrolę zgodności świadczonych usług z warunkami umowy - w miejscu świadczenia usług (w miejscu zamieszkania osób, na rzecz których świadczone są usługi objęte niniejszym zamówieniem) oraz kontroli dokumentów Wykonawcy w powyższym zakresie. Zamawiającemu przysługuje prawo do: 1)bezpośrednich kontaktów z osobami, przy pomocy których Wykonawca świadczy usługi objęte zamówieniem oraz prawo przekazywania tym pracownikom uwag i spostrzeżeń dotyczących prawidłowości świadczonych usług, 2)występowania do Wykonawcy o zmianę osoby świadczącej usługi. 7.Zamawiający wskaże Wykonawcy osoby uprawnione do korzystania z usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych objętych niniejszym zamówieniem, określając jednocześnie następujące dane tych osób oraz informacje o zakresie przyznanych usług: 1)imię, nazwisko oraz adres; 2)rodzaj przyznanych usług (jakie mają być świadczone na rzecz danej osoby); 3)ilość godzin przyznanych usług; 4)czas na jaki przyznane zostały usługi; 5)stawkę odpłatności za jedną godzinę usług, jaką zobowiązana jest ponosić osoba korzystająca według decyzji Zamawiającego z przyznanych usług; 6)zalecenia lekarza dotyczące zakresu świadczonych usług, w przypadku wydania takich zaleceń. 8.Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz poszczególnych osób wskazanych przez Zamawiającego, na podstawie odrębnego pisemnego zlecenia Zamawiającego, od dnia wskazanego w tym zleceniu. 9.W wyjątkowych i nagłych wypadkach dopuszcza się możliwość ustnego (telefonicznego) zlecenia usług przez Zamawiającego jak też możliwość ustnego poinformowania Wykonawcy o przerwaniu świadczenia usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych w odniesieniu do poszczególnych osób - wskazanych przez Zamawiającego, co wymaga bezzwłocznego potwierdzenia pisemnym zleceniem lub informacją Zamawiającego z doręczeniem Wykonawcy. 10.Szczegółowy zakres usług opiekuńczych: 1)podstawowa pomoc w czynnościach życia codziennego oraz załatwianiu spraw: a)podstawowe zakupy artykułów spożywczych, przemysłowych, higienicznych, realizacja recept, inne zlecone przez osobę korzystającą z usług; dokonywane w najbliższej okolicy miejsca zamieszkania osoby, na rzecz której świadczone są usługi; b)przygotowywanie posiłków (także dietetycznych), z zabezpieczeniem co najmniej raz dziennie gorącego posiłku, c)pomoc przy spożywaniu posiłków, d)mycie naczyń, e)sprzątanie (bez mycia okien i prania dywanów) pokoju osoby, na rzecz której świadczone są usługi, w tym sprzątanie kuchni, łazienki i urządzeń sanitarnych, f)zmiana odzieży, bielizny osobistej i pościelowej, g)zanoszenie bielizny do pralni i jej odbiór, h)pranie bielizny osobistej i lekkiej odzieży, prasowanie, i)wynoszenie śmieci, j)przynoszenie wody, węgla i palenie w piecu (w przypadku takiej konieczności), k)załatwianie bieżących spraw urzędowych, w tym wnoszenie opłat, wysyłanie korespondencji, zgłaszanie napraw urządzeń domowych i sprzętu, wymiana książek w bibliotece, l)pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego, m)zamawianie wizyt w placówkach zdrowia oraz pomoc w dostaniu się do placówek służby zdrowia oraz do placówek rehabilitacyjnych; 2)podstawowa opieka: a)podawanie leków wg zaleceń lekarza, b)dbałość o kondycję psychoruchową oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem poprzez: b.a)organizowanie spacerów, b.b)prowadzenie rozmów, b.c)czytanie prasy, książek, b.d)pomoc w prowadzeniu korespondencji, b.e)stały kontakt z rodziną osoby, na rzecz której świadczone są usługi, b.f)wizyty z osobą, na rzecz której świadczone są usługi w urzędach i placówkach kulturalnych, b.g)dbałość o bezpieczeństwo podczas wykonywania czynności życia codziennego, b.h)odwiedzanie osoby samotnej w przypadku jej pobytu w szpitalu; 3)współpraca: a)utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym Zamawiającego, z lekarzem i pielęgniarką środowiskową, b)informowanie o wszelkich zmianach stanu zdrowia osoby, na rzecz której świadczone są usługi oraz o jej potrzebach w zakresie dodatkowej pomocy społecznej, a także o nieobecności w domu, skierowaniu do szpitala i innych zdarzeniach mających wpływ na sytuację i przebieg wykonywania usług. 11.Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych. 1)uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a)kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: a.a) samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych iporządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, a.b)dbałość o higienę i wygląd, a.c) utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, a.d) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, a.e) korzystanie z usług różnych instytucji, b)interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: b.a) pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, b.b) ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, b.c) doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, b.d) kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, b.e) współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c)pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: c.a) w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, c.b) w wypełnieniu dokumentów urzędowych, d)pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: d.a)nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, d.b)pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, d.c)zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; 2)pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a)pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b)uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c)pomoc w zakupie lub zamawianiu leków w aptece, d)nadzór nad przyjmowaniem leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e)w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f)pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii; 3) pomoc mieszkaniowa, w tym w: a)uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b)organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c)kształtowaniu właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; 4)współpraca: a)utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym, Zamawiającego, z lekarzem i pielęgniarką środowiskową, b)informowanie o wszelkich zmianach stanu zdrowia osoby, na rzecz której świadczone są usługi oraz o jej potrzebach w zakresie dodatkowej pomocy społecznej, a także o nieobecności w domu, skierowaniu do szpitala i innych zdarzeniach mających wpływ na sytuację i przebieg wykonywania usług, c)współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług. 12.Wykonawca jest odpowiedzialny za wykonanie wszystkich obowiązków wchodzących w zakres zleconych usług, zgodnie z niniejszym zamówieniem oraz z umową zawartą z Zamawiającym. 13.Do świadczenia usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. 14.Wykonawca zapewni świadczenie usług opiekuńczych przez osoby odpowiednio przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie wykonywania usług objętych umową. 15.Wykonawca zapewni świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi. 16.Wykonawca zatrudni co najmniej jedną osobę do spraw koordynacji usług świadczonych przez osoby realizujące usługi bezpośrednio u osób uprawnionych, która będzie jednocześnie osobą upoważnioną do stałych kontaktów z Zamawiającym w zakresie realizacji usług objętych umową. 17.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w powyższym zakresie. 18.Wykonawca wskaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych i numer faksu Wykonawcy, inne informacje oraz ustalenia niezbędne dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 19.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, w tym przez osoby, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie - osobom korzystającym z usług w związku ze świadczeniem usług objętych umową. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w trakcie wykonywania zamówienia. 20.Wykonawca zobowiązany jest wskazać, które części zamówienia zamierza zlecić podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853111003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie żąda wniesienia wadium przez Wykonawców

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.opswlochy.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach