Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH I SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA TERENIE GMINY KALISKA

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kaliskach ogłasza przetarg

  • Adres: 83260 Kaliska, ul. Nowowiejska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 58 89 201 , fax. 58 58 89 206
  • Data zamieszczenia: 2017-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kaliskach
    ul. Nowowiejska 2
    83260 Kaliska, woj. pomorskie
    tel. 58 58 89 201, fax. 58 58 89 206
    REGON: 22026287600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gopskaliska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH I SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA TERENIE GMINY KALISKA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiot zamówienia dotyczy: 1) świadczenia usług obejmujących w zależności od potrzeb: pomoc w podstawowych czynnościach dnia codziennego w tym opieka i pielęgnacja. Wykonywanie zamówienia odbywać się będzie w miejscu zamieszkania osób wymagających opieki, na terenie gminy Kaliska w dni powszednie z zastrzeżeniem, że w szczególnie trudnych i uzasadnionych sytuacjach zdrowotnych, wynikających z wywiadu środowiskowego i zaświadczeń lekarskich, Zamawiający zleci Wykonawcy świadczenie usług opiekuńczych w niedziele i święta oraz w godzinach nocnych. Szacunkowa ilość godzin wykonywanych usług w okresie trwania umowy – ok. 18.200 2) świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu wskazanym przez Zamawiającego dostosowanych do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności w zakresie uczenia i rozwijania umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia w tym do kształtowania zachowań akceptowalnych przez otoczenie, kształtowania nawyków celowej aktywności, pielęgnacja, rehabilitacja i pomoc mieszkaniowa. Szacunkowa ilość godzin wykonywanych usług w okresie trwania umowy – ok. 13.100 3.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia w/w liczby godzin świadczonych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w zależności od zapotrzebowania i możliwości finansowych, czyli rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. 3.3. Szczegółowy zakres usług opiekuńczych obejmuje: a) dokonywanie zakupów: • artykułów spożywczych i innych niezbędnych w gospodarstwie domowym, • leków na recepty i innych artykułów i sprzętów związanych z usprawnieniem i rehabilitacją; b) dokonywanie opłat (np. za utrzymanie mieszkania, ubezpieczenie i inne niezbędne); c) rozliczanie się z podopiecznymi z wydanych pieniędzy – prowadzenie zeszytu wydatków (w miarę możliwości dokumentowanie zakupów paragonami); d) przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety (w tym jednego posiłku gorącego); e) dostarczenie posiłku; f) pomoc przy spożywaniu posiłku; g) utrzymanie w czystości pomieszczeń i sprzętów służących podopiecznemu; h) utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych; i) pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży podopiecznego; j) dbanie o czystość bielizny pościelowej i ciężkiej odzieży podopiecznego (w tym oddawanie do pralni); k) palenie w piecu, przynoszenie węgla i wody, itp.; l) organizowanie czasu wolnego i podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań osoby objętej opieką, a także utrzymywanie kontaktów z rodziną i otoczeniem. 3.4. Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych obejmuje: a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: • dbałości o higienę osobistą i wygląd, • przygotowanie posiłków, • utrzymywanie w czystości naczyń i innego sprzętu, • utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych, • pranie bielizny osobistej itp.; b) pomocy w sytuacjach kryzysowych, poradnictwo specjalistyczne, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne; c) ułatwienie dostępu do edukacji i kultury; d) kształtowanie właściwych relacji z rodziną, osobami bliskimi i otoczeniem; e) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno – wychowawczych; f) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i gospodarowania pieniędzmi; g) pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia; h) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno – pedagogicznego i edukacyjno – terapeutycznego, zmierzającego do wielostronnej aktywacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług. 3.5. Wykonywanie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych będzie się odbywało na podstawie zlecenia wystawionego przez Zamawiającego zgodnie z ilością godzin i zakresem ustalonym w decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie. 3.6. Wykonawca będzie świadczyć usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze na podstawie pisemnego zlecenia w oparciu o indywidualne decyzje administracyjne wydane przez GOPS. 3.7. Wykonywanie usług na rzecz konkretnej osoby Wykonawca rozpoczynał będzie po otrzymaniu pisemnego zlecenia na wykonanie usługi. 3.8. Ze względu na dobro i potrzeby osób na rzecz których świadczone mają być usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, w sytuacjach tego wymagających Zamawiający dopuszcza możliwość ustnego (np. telefonicznie) i pisemnego (np. faxem) poinformowania Wykonawcy o terminie rozpoczęcia lub przerwania realizacji usługi. 3.9. W związku z zapewnieniem bezpieczeństwa wykonania niniejszego zamówienia przez Wykonawcę, Zamawiający będzie przekazywać dane osób korzystających z usług w niezbędnym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest do gromadzenia, przechowywania i przetwarzania danych osobowych pozyskanych w związku z realizacją niniejszego zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ; 2) Zaakceptowany wzór umowy – załącznik nr 7 do SIWZ; 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione, przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach