Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lwówku na terenie miasta i gminy Lwówek, w miejscu ich zamieszkania lub pobytu. - nr sprawy MGOPS.271.01.2013.JK Usługi będące przedmiotem zamówienia winny być wykonywane w terminie od 1 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2015 r

Gmina Lwówek ogłasza przetarg

  • Adres: 64-310 Lwówek, ul. Ratuszowa 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 4414024 , fax. 061 4414212
  • Data zamieszczenia: 2013-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lwówek
    ul. Ratuszowa 2 2
    64-310 Lwówek, woj. wielkopolskie
    tel. 061 4414024, fax. 061 4414212
    REGON: 00053041300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lwowek.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lwówku na terenie miasta i gminy Lwówek, w miejscu ich zamieszkania lub pobytu. - nr sprawy MGOPS.271.01.2013.JK Usługi będące przedmiotem zamówienia winny być wykonywane w terminie od 1 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2015 r
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opieki społecznej nie obejmujących miejsc noclegowych pn.: Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lwówku na terenie miasta i gminy Lwówek, w miejscu ich zamieszkania lub pobytu, wynikających z art. 17 ust.1 pkt. 11, art. 50 ust. 1, 2, 3, 5, 6 Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. (tj. Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362). 2. Zakres usług opiekuńczych obejmuje w szczególności: 1) pomoc w utrzymaniu higieny osobistej podopiecznego, 2) zmianę bielizny osobistej, pościelowej, przesłanie łóżka, 3) utrzymanie w czystości bielizny osobistej i pościelowej podopiecznego, 4) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych - podanie basenu, pomoc w dojściu do toalety, 5) zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, 6) zmianę pozycji obłożnie chorego w łóżku, 7) opiekę zalecaną przez lekarza - podawanie leków, okłady, nacieranie, 8) zakupy artykułów spożywczych i przemysłowych, 9) przygotowanie posiłku lub pomoc w jego przygotowaniu, karmienie chorego, 10) palenie w piecu, dostarczenie węgla, wody i drewna do mieszkania podopiecznego, 11) utrzymywanie w czystości pomieszczeń użytkowanych przez podopiecznego, 12) utrzymywanie w czystości sprzętu i urządzeń sanitarnych, 13) zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept, 14) załatwianie spraw urzędowych, 15) współpracę z innymi instytucjami i organizacjami powołanymi do opieki nad chorym w domu, 16) pomoc w wykonywaniu funkcji rodzicielskich w rodzinach nieporadnych życiowo. 3. Usługi opiekuńcze świadczone są u osób (w miejscu ich zamieszkania lub przebywania), które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy osób drugich, a są jej pozbawione. 4. Świadczenie usług dla podopiecznego w miejscu jego zamieszkania lub pobytu ma na celu: 1) zaspokojenie codziennych potrzeb życiowych, 2) zapewnienie kompleksowej opieki w domu chorego, 3) w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. 5. Usługi opiekuńcze świadczone są w oparciu o decyzję administracyjną, która określa: 1) miejsce realizacji usługi, 2) czas jej trwania, 3) zasady odpłatności za zrealizowaną usługę, 4) szczegółowy zakres czynności do wykonania. 6. Usługi opiekuńcze świadczone są w dni robocze i dni wolne od pracy. 7. Objęcie podopiecznego opieką musi nastąpić nie później niż 2 dni od chwili zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego, lub zgodnie z terminem określonym w decyzji. 8. Usługi opiekuńcze winny być świadczone przez osoby z doświadczeniem w prowadzeniu gospodarstwa domowego oraz w opiece nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi. 9. Rozliczenie za świadczone usługi odbywać się będzie każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym usługi zostały wykonane na podstawie przedłożonego wykazu przepracowanych godzin u podopiecznych, potwierdzonego podpisem przez Przyjmującego Zamówienie. Zamawiający przedstawia wykaz przepracowanych godzin u podopiecznych, który będzie wykorzystywany przy realizacji zamówienia - zał. nr 9 do siwz. 10. Zamawiający szacuje objęcie usługami opiekuńczymi około 13 podopiecznych w skali miesiąca. Szacunkowa ilość godzin opiekuńczych - 770 godzin miesięcznie (w tym 90 godzin miesięcznie w dni wolne od pracy). 11. W przypadku wykorzystania środków przeznaczonych na realizację niniejszej usługi Zamawiający zastrzega sobie, iż wartość tych środków może zostać zwiększona, jeżeli dodatkowo pozyska źródło finansowania na ten cel. 12. Inne informacje związane z przedmiotem zamówienia: 1) przedmiot zamówienia należy wykonywać z należytą starannością i sumiennością oraz czuwać nad jego prawidłową realizacją przez zatrudnione osoby - bezpośrednio świadczące usługi opiekuńcze, które winny posiadać odpowiednie kwalifikacje poprzez doświadczenie w opiece nad wymagającymi takiej opieki podopiecznymi (osobami starszymi i chorymi) w miejscu ich zamieszkania lub pobytu. 2) Wykonawca zapewnia: - dojazd do miejsc zamieszkania lub pobytu osób korzystających z usług opiekuńczych we własnym zakresie, - świadczenia pracownicze wynikające z zawartych umów z osobami świadczącymi usługi opiekuńcze ponosi Wykonawca. 13. Zamawiający: 1) nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych; 2) nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych; 3) nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 14. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 15. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom: Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 16. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość świadczonych usług oraz ich zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu niniejszego zamówienia; 2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań wynikających z umowy; 3) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Zmiana osoby do kontaktu nie wymaga zmiany umowy, w takim przypadku wymagane jest jednak niezwłoczne wysłanie Zamawiającemu pisemnego oświadczenia z informacją dotyczącą tej zmiany i przedstawienia nowego przedstawiciela Wykonawcy drogą poczty elektronicznej na adres opslwowek@poczta.onet.pl lub faksem na nr 61 44 14 552 (faks - prosić o włączenie) 4) Wykonawca podaje Zamawiającemu w szczególności numery możliwych telefonów kontaktowych i nr faksu do kontaktu w sprawie realizacji zamówienia oraz innych ustaleń niezbędnych dla jego sprawnego i terminowego wykonania. 5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca bierze na siebie ryzyko wykonywania usług w miejscach zamieszkania i pobytu podopiecznych. 6) Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji wykonywania usług w możliwie najwyższym standardzie ich wykonania i fachowej obsługi podopiecznych. 7) Wskazane jest aby zatrudnione osoby - bezpośrednio świadczące usługi opiekuńcze posiadały ukończony kurs nad osobami zależnymi. 17. Zamawiający nie udziela zaliczki na poczet wykonania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853120009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamwiający w tym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.lwowek.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach