Przetargi.pl
Świadczenie usług odbioru i transportu komunalnych odpadów niesegregowanych oraz zagospodarowania odpadów segregowanych z terenu gminy Skołyszyn w okresie VII 2013 r. - XII 2014 r.

Gmina Skołyszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 38-242 Skołyszyn, Skołyszyn 12
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 4491062 do 64, 13 4491751
  • Data zamieszczenia: 2013-06-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skołyszyn
    Skołyszyn 12 12
    38-242 Skołyszyn, woj. podkarpackie
    tel. 13 4491062 do 64, 13 4491751
    REGON: 37044038200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.skolyszyn.pl; www.skolyszyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług odbioru i transportu komunalnych odpadów niesegregowanych oraz zagospodarowania odpadów segregowanych z terenu gminy Skołyszyn w okresie VII 2013 r. - XII 2014 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich mieszkańców wytwarzających odpady na terenie gminy Skołyszyn (osoby prywatne i podmioty gospodarcze) w okresie od 1 lipiec 2013 r. do 31 grudzień 2014 r. Szacowana ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru i zagospodarowania w okresie trwania umowy (18 miesięcy) wyniesie około 3 150 Mg odpadów komunalnych, z czego: - 1 700 Mg - to odpady komunalne zmieszane, - 600 Mg - to odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, - 150 Mg - to odpady wielkogabarytowe, opony, - 100 Mg - to zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - 300 Mg - to odpady biodegradowalne, w tym odpady zielone, - 150 Mg - to popiół, - 140 Mg - to odpady budowlane i rozbiórkowe, - 10 Mg - to odpady niebezpieczne. 2. Podane ilości odpadów komunalnych przewidzianych do odebrania z terenu Gminy Skołyszyn w okresie trwania zamówienia są ilością szacunkową, przy czym Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w tej ilości. W ramach niniejszego postępowania Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia ilości odbieranych odpadów komunalnych, jednak nie więcej niż 10% każdego rodzaju odpadów. Zakres zamówienia obejmuje odbiór wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Skołyszyn, w tym: 1) Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów segregowanych, tj. odzysk lub unieszkodliwienie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.). 2) Odbiór i transport odpadów niesegregowanych (w tym wielkogabarytowych) oraz odpadów biodegradowalnych (w tym zielonych) do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie, przy ulicy Białobrzeskiej 108 (zwanej dalej RIPOK), przewidzianej do obsługi Regionu Południowo-Zachodniego zgodnie Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego lub w przypadkach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz w/w planie do instalacji zastępczych. 3) Zagospodarowanie odpadów segregowanych tj. odzysk lub unieszkodliwienie powinno być zgodne z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2013 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 3. Wykaz odbieranych odpadów i częstotliwość wywozu: Wykonawca będzie zobowiązany odbierać m.in. następujące odpady: 1) Zmieszane niesegregowane odpady komunalne o kodzie 20 03 01 z zabudowy jednorodzinnej, wielorodzinnej i zagrodowej oraz pojemnikach i kontenerach przez okres trwania umowy, w szacunkowej ilości ogółem 1700 Mg - nie rzadziej niż co 2 tygodnie. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z przed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do RIPOK w dniu ich zbiorki. 2) Odpady biodegradowalne, w tym odpady zielone o kodzie 20 02 01 z zabudowy jednorodzinnej, wielorodzinnej i zagrodowej oraz z pojemników i kontenerów przez okres trwania umowy, w szacunkowej ilości ogółem 300 Mg, w okresie od 1 kwietnia do 31 października - jeden raz w tygodniu, w pozostałym okresie - 1 raz w miesiącu (w przypadku braku potrzeby wywozu odpadów biodegradowalnych i zielonych w danym okresie Zamawiający powiadomi Wykonawcę o tym fakcie i kolejnym terminie odbioru). Wykonawca jest zobowiązany również nie rzadziej niż 2 razy w roku do podstawienia w każdej miejscowości (przez okres ok. 1 tygodnia w różnych terminach) własnego kontenera o pojemności (6 000 - 7 000 l) przeznaczonego na odpady biodegradowalne i zielone. Terminy ustawienia kontenerów Wykonawca ustali w porozumieniu z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z przed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do RIPOK. 3) Popiół o kodzie 20 01 99 z zabudowy jednorodzinnej, wielorodzinnej i zagrodowej oraz z pojemników i kontenerów przez okres trwania umowy, w szacunkowej ilości ogółem 150 Mg - (nie rzadziej niż 2 razy w roku w terminach ustalonych w porozumieniu z Zamawiającym). Wykonawca jest zobowiązany nie rzadziej niż 2 razy w roku do podstawienia w każdej miejscowości (przez okres ok. 1 tygodnia w różnych terminach) własnego kontenera o pojemności (6 000 - 7 000 l) przeznaczonego na popiół. Terminy ustawienia kontenerów Wykonawca ustali w porozumieniu z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z przed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do RIPOK. 4) Segregowane odpady komunalne, gromadzone w odpowiednio oznakowanych workach i wystawione przed nieruchomościami w zabudowie jednorodzinnej, wielorodzinnej i zagrodowej oraz zgromadzone w pojemnikach i kontenerach: - papier i tektura (kod 15 01 01, 20 01 01), - szkło (kod 15 01 07, 20 01 02), - tworzywa sztuczne (kody 15 01 02, 20 01 39), - metal (kod 15 01 04, 20 01 40), - opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 05), - tekstylia (kod 15 01 09, 20 01 10, 20 01 11) - w szacunkowej ilości ogółem 600 Mg - nie rzadziej niż co 2 tygodnie. 5) Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), zużyte opony (kod 16 01 03) - co najmniej 2 razy w okresie trwania umowy sprzed posesji zamieszkałych w terminach ustalonych z Zamawiającym, w szacunkowej ilości ogółem 150 Mg. W dniu odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z przed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do RIPOK w dniu ich zbiorki. 6) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 36, 20 01 35) - 1 raz na kwartał, w szacunkowej ilości ogółem 100 Mg (w przypadku braku potrzeby wywozu sprzętu elektrycznego i elektronicznego w danym okresie Zamawiający powiadomi Wykonawcę o tym fakcie i kolejnym terminie odbioru). Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z przed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do RIPOK w dniu ich zbiórki. 7) Odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 17 01 01) - 1 raz na rok (2 razy w okresie trwania umowy), w szacunkowej ilości ogółem 140 Mg sprzed posesji zamieszkałych oraz z pojemników i kontenerów, w terminach ustalonych z Zamawiającym oraz na indywidualne zgłoszenie przez właścicieli nieruchomości, jednak za dodatkową opłatą na koszt właściciela nieruchomości. Wykonawca jest zobowiązany do podstawienia w każdej miejscowości (przez okres ok. 1 tygodnia w różnych terminach) własnego kontenera o pojemności (6 000 - 7 000 l) przeznaczonego na odpady budowlane i rozbiórkowe. Terminy ustawienia kontenerów Wykonawca ustali w porozumieniu z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z przed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do RIPOK. 8) Odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych tj. przeterminowane leki, zużyte baterie, chemikalia, farby, środki ochrony roślin, detergenty o kodach: 20 01 31, 20 01 32, 20 01 21, 20 01 33, 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 19, 20 01 27, 20 01 29, 15 01 10, 16 02 13, w szacunkowej ilości ogółem 10 Mg - nie rzadziej niż raz na 2 m-ce. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z przed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do RIPOK w dniu ich zbiórki. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać odpady zgromadzone w workach foliowych lub pojemnikach. Odbiór odpadów segregowanych od mieszkańców gminy, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów następować będzie według następujących zasad: 1) Odpady segregowane odbierane będą w tym samym dniu, co odpady niesegregowane, lecz innym środkiem transportu. 2) Wykonawca odbierając odpady sprawdza: a) prawidłowość oznaczenia worków z odpadami segregowanymi (kartka z adresem nieruchomości i adresem) - stale; b) rzetelność segregacji odpadów przez gospodarstwa domowe - wyrywkowo. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Wykonawca niezwłocznie powiadamia Zamawiającego. 4. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć na własny koszt worki z materiału polipropylenowego o pojemności 120 litrów do gromadzenia odpadów komunalnych o następujących kolorach i nadrukach: 1) Kolor żółty - przeznaczony na odpady z tworzyw sztucznych z nadrukiem: GMINA SKOŁYSZYN - TWORZYWA SZTUCZNE. 2) Kolor czerwony - przeznaczony na odpady z metali (puszki oraz drobny złom) z nadrukiem: GMINA SKOŁYSZYN - METAL 3) Kolor zielony - przeznaczony na odpady ze szkła kolorowego i białego z nadrukiem: GMINA SKOŁYSZYN - SZKŁO MIESZANE. 4) Kolor niebieski - przeznaczony na papier, tekturę i opakowania wielomateriałowe z nadrukiem: GMINA SKOŁYSZYN - PAPIER, OPAKOW. WIELOMAT. 5) Kolor brązowy - przeznaczony na odpady biodegradowalne i zielone z nadrukiem: GMINA SKOŁYSZYN - ODPADY ZIELONE. 6) Kolor szary - przeznaczony na gruz budowlany i zimny popiół z nadrukiem: GMINA SKOŁYSZYN - GRUZ, POPIÓŁ 7) Kolor czarny - przeznaczony na zmieszane odpady komunalne z nadrukiem: GMINA SKOŁYSZYN - ODPADY ZMIESZANE. 8) Kolor bezbarwny, przezroczysty - przeznaczony na pozostałe niebezpieczne odpady selektywnie odbierane (przeterminowane leki, zużyte baterie, środki ochrony roślin, chemikalia, farby) z nadrukiem: GMINA SKOŁYSZYN - ODPADY NIEBEZPIECZNE. Worki na w/w frakcje odpadów komunalnych Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu, do jego siedziby w następujących ilościach, sukcesywnie w okresie realizacji umowy: 1) Komplety worków wymienionych w pkt 3.4.1 (zwinięte i związane gumką) zawierające łącznie następujące worki w kolorach: a) 2 szt. worków w kolorze żółtym - co kwartał - w ilości około 7 000 szt. co kwartał, 42 000 szt. łącznie w okresie realizacji umowy (18 m-cy); b) 1 szt. worka w kolorze czerwonym - co kwartał - ilości około 3 500 szt. co kwartał, 21 000 szt. łącznie w okresie realizacji umowy (18 m-cy); c) 1 szt. worka w kolorze zielonym - co kwartał - w ilości około 3 500 szt. co kwartał, 21 000 szt. łącznie w okresie realizacji umowy (18 m-cy); d) 1 szt. worka w kolorze niebieskim - co kwartał w ilości około 3 500 szt. co kwartał, 21 000 szt. łącznie w okresie realizacji umowy (18 m-cy); e) 2 szt. worka w kolorze brązowym - co kwartał w okresie od 01.04 do 30.09, w pozostałym okresie - 1 szt. co kwartał - w ilości około 7 000 szt. co kwartał w okresie od 01.04 do 30.09; oraz 3 500 szt. co kwartał w pozostałym okresie; 31 500 szt. łącznie w okresie realizacji umowy (18 m-cy); f) 2 szt. worka w kolorze czarnym - co kwartał - w ilości około 7 000 szt. co kwartał, 42 000 szt. łącznie w okresie realizacji umowy (18 m-cy); Łączna ilość dostarczanych worków w kompletach w okresie realizacji umowy (18 m-cy) - ok.: 178 500 szt. (19 833 kpl). 2) Wykonawca dostarczy również Zamawiającemu dodatkowo worki na następujące frakcję odpadów, w okresie trwania umowy w liczbie: a) 1000 szt. worków w kolorze żółtym; b) 1000 szt. worka w kolorze czerwonym; c) 1000 szt. worka w kolorze zielonym; d) 1000 szt. worka w kolorze niebieskim; e) 3000 szt. worka w kolorze brązowym; f) 5000 szt. worka w kolorze szarym; g) 2000 szt. worka w kolorze czarnym; h) 1000 szt. worka w kolorze bezbarwnym, przezroczystym. Ogółem: 15 000 szt. worków. 3) Komplety worków oraz dodatkowe wymienione w ppkt 2 Zamawiający rozda właścicielom nieruchomości objętych zbiórką odpadów. 4) Pierwszą partię worków (na 1 kwartał) Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu w terminie do 30 dni od podpisania umowy. 5) Worki, o których mowa w pkt 2 Wykonawca może dostarczać etapami (maksymalnie w 4 etapach), jednak pierwsza worków dostawa musi nastąpić nie później niż pierwsza dostawa kompletów worków wymienionych w pkt 1 w ilości co najmniej 10% każdego worka. 5) W przypadku, gdy liczba worków będzie niewystarczająca, Wykonawca obowiązany jest do ich uzupełnienia i przekazania Zamawiającemu. 6) Parametry dostarczanych worków a) Worki powinny być wykonane z materiału polipropylenowego grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów służące do ich gromadzenia, uniemożliwiające rozerwanie się worka. b) Worki muszą mieć pojemność 120 litrów być wykonane z folii o grubości minimum: - dla szkła, metalu, odpadów niebezpiecznych, odpadów biodegradowalnych, zielonych, popiołu i gruzu budowlanego oraz zmieszanych - 0,06 mm, - dla pozostałych odpadów - 0,04 mm. 5. Naklejki samoprzylepne. 1) Wykonawca będzie zobowiązany wykonać i dostarczyć Zamawiającemu naklejki samoprzylepne przeznaczone do oznaczania worków. 2) Wymiary naklejki: 5cm x 5cm. Wzór naklejki: GMINA SKOŁYSZYN Miejscowość: ............................ Nr domu: .................................. Nr lokalu: ................................ 3) Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu naklejki, o których mowa w pkt 2 w łącznej ilości ok. 180 000 sztuk w okresie trwania umowy, sukcesywnie wraz z workami. 4) Pierwszą partię naklejek w ilości ok. 30 0000 szt. Wykonawca dostarczy wraz z pierwszą dostawą worków do selektywnej zbiórki odpadów, w terminie do 30 dni od podpisania umowy. 5) W przypadku, gdy podana liczba naklejek będzie niewystarczająca Wykonawca zobowiązany jest do ich uzupełnienia na zgłoszenie przez Zamawiającego. 6. Pojemniki na odpady 1) W wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach Wykonawca jest zobowiązany w każdej miejscowości ustawić dodatkowo własne pojemniki na odpady komunalne: a) dla tworzyw sztucznych, w łącznej ilości: 15 szt.; b) dla szkła mieszanego, w łącznej ilości: 15 szt.; c) pojemniki o pojemności 1100 l przeznaczone na odpady niesegregowane we wskazanych przez Zamawiającego miejscach, w łącznej ilości: 15 szt.; d)kontenery o pojemności 6 000 - 7000 l przeznaczone na odpady niesegregowane, we wskazanych przez Zamawiającego miejscach w łącznej ilości: 7 szt.; e) kontenery o pojemności 6 000 - 7000 l przeznaczone na popiół, odpady budowlane oraz na odpady biodegradowalne i odpady zielone w terminach i miejscach wskazanych przez Zamawiającego (Wykonawca powinien dysponować co najmniej 4 szt. kontenerów); 7. Harmonogram wywozu 1) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wywozu przedstawionym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego. Wykonawca powinien dołączyć do oferty wstępny harmonogram wywozu odpadów komunalnych, zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ. Po wyborze oferty Wykonawcy, podpisaniu umowy i akceptacji przez Zamawiającego przedstawionego w ofercie harmonogramu wywozu, Wykonawca w terminie do 3 dni od daty podpisania umowy zobowiązany będzie ponownie złożyć zatwierdzony przez Zamawiającego (uwzględniając ewentualne uwagi) harmonogram odbierania odpadów. 2) Dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach zmianę zatwierdzonego harmonogramu po wcześniejszym uzgodnieniu i akceptacji zmian przez obie strony umowy. Wykonawca zobowiązany jest zamieścić harmonogram przez cały okres trwania umowy na swojej stronie internetowej. 8. Organizacja zbierania i wywozu odpadów 1) Wykonawca winien przeprowadzać odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 2000. 2) Przekazanie odpadów do odpowiedniej instalacji będzie następować, po uprzednim zważeniu ich na legalizowanej wadze do tego przeznaczonej posiadającej aktualny dokument legalizacji. Ważenie winno się odbywać na podstawie dowodu ważenia, które Wykonawca jest zobowiązany przedkładać Zamawiającemu w terminach miesięcznych wraz z fakturą. 3) Wszelkie odpady niesegerowane, w tym odpady wielkogabarytowe, opony, sprzęt elektryczny, popiół, odpady biodegradowalne (w tym zielone), odpady budowlane i rozbiórkowe, odpady niebezpieczne Wykonawca będzie zobowiązany zebrać i dostarczyć do RIPOK w Krośnie w sposób uniemożliwiający mieszanie się odpadów. Ważenie odpadów będzie odbywać się na miejscu w RIPOK w Krośnie. 4) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób, który zapewni odpowiedni stan sanitarny poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków w czasie odbioru i transportu, a w przypadku wysypania - obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (plamy, zabrudzenia itp.). 5) Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady zbierane selektywnie w sposób zapobiegający ich mieszaniu. 6) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego opróżniania wszystkich ustawionych pojemników na terenie gminy Skołyszyn, na telefoniczne zgłoszenie przez Zamawiającego oraz utrzymywania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (sprzątanie miejsc po zabraniu worków z odpadami oraz pojemników i kontenerów). 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. 8) Zamawiający i właściciele nieruchomości zabudowanych winni mieć zapewnioną przez wykonawcę możliwość kontaktu telefonicznego oraz drogą emaliową z jego przedstawicielem - co najmniej w godzinach: 7:00 - 15:00 w dni robocze. 9) Za ewentualne szkody spowodowane w ramach wykonywania przedmiotu umowy na nieruchomościach odpowiada Wykonawca. W szczególności w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia Zamawiającego lub osób trzecich w toku realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić go do stanu pierwotnego i naprawić szkodę na własny koszt. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady. Wykonawca zobowiązuje się dostosować wielkość i rodzaj pojazdów odbierających odpady do tonażu, szerokości, rodzaju nawierzchni i innych parametrów dróg. 10) Wykonawca zobowiązuje się do stałego kontaktu z Zamawiającym w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia, w tym celu Wykonawca wyznaczy Koordynatora, z którym Zamawiający będzie mógł się kontaktować bezpośrednio w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00. Koordynator odpowiadał będzie za nadzorowanie ze strony Wykonawcy wykonywania przedmiotu umowy. Również Zamawiający ze swojej strony wyznaczy Koordynatora, w celu kontaktu z Wykonawcą w sprawach dotyczących realizacji umowy. 11) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialności za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W szczególności w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów oraz osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami wymienionych ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz. 391 z poźn. zm.). 12) Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122). 13) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odebranych odpadów w sposób, który zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku niektórych frakcji odpadów komunalnych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 14) Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania oznaczania worków nalepkami z adresem nieruchomości, na której powstały odpady oraz wyrywkowej kontroli rzetelności segregacji odpadów. O każdym przypadku stwierdzenia nieprawidłowości należy powiadomić pisemnie Zamawiającego z podaniem danych adresowych nieruchomości i udokumentowaniem zaistniałego naruszenia, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi w przypadku ich zajścia. 15) Wykonawca ma obowiązek składać Zamawiającemu kwartalne sprawozdania zgodnie z art. 9n ust. 1-3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie odbieranych odpadów (nie dotyczy odpadów przekazywanych do RIPOK). Wykonawca zobowiązany jest także zamieścić w sprawozdaniu informację o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami. 16) Wykonawca po zakończeniu każdego miesiąca w terminie do 10 dnia miesiąca następnego obowiązany jest złożyć pisemną informację o wykonaniu przedmiotu zamówienia w danym miesiącu. 17) Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca zobowiązany jest również do wystawienia karty przekazania odpadów. Ponadto Wykonawca, na każde pisemnie żądanie Zamawiającego udostępni niezwłocznie (w ciągu 3 dni roboczych) wszelkie dane lub inne informacje związane z realizacją zamówienia. 9. Wymagania dotyczące posiadanych pojazdów, urządzeń oraz bazy magazynowo transportowej. 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Skołyszyn, lub w odległości nie większej niż 50 km od granicy Gminy Skołyszyn. 2) Wyposażenie bazy magazynowo - transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów. 3) Wszystkie pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów muszą posiadać system pozycjonowania satelitarnego umożliwiający sprawdzenie aktualnej lokalizacji pojazdów. 4) Zamawiający wymaga, aby pojazdy wykorzystywane podczas realizacji zamówienia przez wykonawcę posiadały aktualne wymagane przepisami przeglądy, dopuszczenia, ubezpieczenia, były sprawne technicznie oraz spełniały wymogi stawiane w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 5) Wykonawca do 7 dni po podpisaniu umowy winien: a) przekazać szczegółowy wykaz sprzętu, który będzie używany do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z numerami rejestracyjnymi; b) zainstalować na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym oprogramowania pozwalającego na bieżący odczyt monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia; c) umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli bazy magazynowo - transportowej, w szczególności stanu ilościowego posiadanych pojazdów, ich wyposażenia, poprawności działania systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego. 10. Przepisy wykonawcze 1) Wykonawca obowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, w szczególności z: a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., Nr 21); b) ustawą z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. , poz. 391 z późn.zm), wraz z przepisami wykonawczymi; c) Uchwałą Nr XXI13012 Rady Gminy w Skołyszynie z dnia 6 grudnia 2012 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skołyszyn; d) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012 r. poz. 630); e) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U z 2012 r. poz. 645); f) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); g) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. nr 104 poz. 868); h) Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwały Nr XXIV41012 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego z późn. zm.; i) przepisami BHP, postanowieniami umowy, specyfikacją istotnych warunków zamówienia; j) zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy technicznej, należytą starannością, etyką zawodową, przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje i uprawnienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905100005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 8 000,00 (osiem tysięcy) PLN. 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 4. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP. W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, tj: 1) Jeżeli Wykonawca odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie. 2) Jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Jeżeli zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że w udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, w BS Biecz Oddział w Skołyszynie Nr 92 8627 1037 2003 5000 0459 0004. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 10. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że w udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.skolyszyn.pl/modules.php?mop=modload&name=bip&file=wysw&grupa=35
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach