Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG ODBIERANIA I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NA TERENIE GMINY BIERUŃ

Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń ogłasza przetarg

  • Adres: 43-150 Bieruń, Rynek 14
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3242400 , fax. 32 2164777
  • Data zamieszczenia: 2015-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń
    Rynek 14 14
    43-150 Bieruń, woj. śląskie
    tel. 32 3242400, fax. 32 2164777
    REGON: 27150489700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG ODBIERANIA I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NA TERENIE GMINY BIERUŃ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Część ogólna 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, odpadów komunalnych zebranych w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) oraz pozostałe usługi wymienione w opisie przedmiotu zamówienia, zgodnie z przepisami wynikającymi z: a) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.), b) ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), c) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), d) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), e) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), f) uchwały Nr IV/25/1/2012 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego 2014, g) uchwały Nr IV/25/2/2012 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego 2014 wraz ze zmianami; h) uchwały Nr II/1/2015 Rady Miejskiej w Bieruniu z dnia 26 lutego 2015 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bieruń; i) uchwały Nr II/3/2015 Rady Miejskiej w Bieruniu z dnia z dnia 26 lutego 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Bieruń i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania wszystkich odpadów komunalnych, z nieruchomości zamieszkałych, zarówno zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny. 3. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów zielonych z nieruchomości zamieszkałych w ilościach wynikających z przepisów prawa miejscowego. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych zgodnie z regulacją prawa miejscowego (obecnie uchwała wskazana w pkt. 1 h) oraz pkt. 1 i), a przypadku nieruchomości wielorodzinnych również niezwłocznie po napełnieniu pojemnika oraz po każdym zgłoszeniu Zamawiającego, w ciągu 2 dni od dnia zgłoszenia. 5. Odpady gromadzone w pojemnikach, znajdujących się na terenie PSZOK, Wykonawca zobowiązany jest usunąć niezwłocznie po ich napełnieniu, jednak nie później niż w ciągu 2 dni od dnia napełnienia. 6. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów przeterminowanych leków zebranych w wytypowanych aptekach na terenie gminy Bieruń określonych w załączniku do SIWZ niezwłocznie po napełnieniu pojemnika oraz po każdym zgłoszeniu Zamawiającego, w ciągu 2 dni od dnia zgłoszenia. 7. Odpady komunalne pochodzące z nieruchomości niezamieszkałych, Wykonawca odbiera zgodnie z indywidualnymi ustaleniami określonymi w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla danej nieruchomości niezamieszkałej. 8. Wykonawca zobowiązany jest, na terenie nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, do odstawienia pojemników zaraz po ich opróżnieniu, na miejsce w którym zostały pozostawione przez właściciela nieruchomości, tj. przy granicy posesji z drogą. 9. Wykonawca zobowiązany jest, po odebraniu odpadów z wiaty śmietnikowej lub innego miejsca tymczasowego gromadzenia odpadów komunalnych, w zabudowie wielorodzinnej, do rozmieszczenia pojemników według stanu zastanego i uprzątnięcia leżących na ziemi odpadów, poprzez ich pozamiatanie. 10. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w godzinach od 6:00 do 20:00 zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu odpadów. 11. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w gminie Bieruń, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Bieruń, na terenie, do którego posiada tytuł prawny (odległość od granicy gminy Bieruń drogami lokalnymi ustalona przy pomocy strony internetowej www.google.pl/maps). Baza magazynowo - transportowa, musi spełniać następujące warunki: a) teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, b) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, c) miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, d) teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013 r., poz. 21, 165, z 2014 r., poz. 659, 822, 850, 1146), e) baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, f) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej. 12. Wykonawca zobowiązany jest: a) posiadać co najmniej 6 specjalistycznych jednostek transportowych z zainstalowanymi nadajnikami GPS do systemu monitoringu, tj.: - co najmniej 3 samochodami śmieciarkami bezpylnymi o normie min. EURO 3, do odbioru odpadów gromadzonych w pojemnikach o pojemności od 120 l do 1100 l, w tym jeden pojazd odbierający popiół i żużel, - co najmniej 2 samochodami dostawczymi do odbioru odpadów komunalnych zebranych selektywnie, - co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; b) zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym; c) Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedłożyć dokumenty w zakresie prowadzenie bazy magazynowo-transportowej zgodnie z obowiązującymi przepisami. 13. Dane pochodzące z systemu monitoringu i sytemu czujników, o których mowa w pkt 11 ppkt a), powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca zobowiązany jest umożliwić Zamawiającemu dostęp on-line na prawach administratora systemu do danych z monitoringu pojazdów odbierających odpady. 14. Wykonawca zobowiązany jest, w okresach miesięcznych, przedkładać Zamawiającemu informacje o masie poszczególnych frakcji, odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania. Karty przekazania odpadów do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia stanowić będą załącznik do faktury za wykonane usługi, które należy dostarczyć do dziesiątego dnia następnego miesiąca, za miesiąc poprzedni. 15. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne, z podziałem na odpady zmieszane (liczba pojemników) i odpady zbierane w sposób selektywny (liczba worków lub pojemników) z podziałem wskazanym we wzorze ewidencji nieruchomości wraz informacją (dot. nieruchomości zamieszkałych) czy na poszczególnych nieruchomościach odpady zbierane są w sposób zgodny z regulaminem. Powyższą ewidencję Wykonawca zobowiązany jest przesyłać Zamawiającemu na bieżąco (za każdy dzień obierania odpadów) do godziny 15:00 dnia następnego, elektronicznie do Zamawiającego w formie pliku xls. Wzór ewidencji Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy przed zawarciem umowy. 16. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości, Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odebrane odpady komunalne jako zmieszane i wykazać stwierdzone odstępstwa w prowadzonej ewidencji nieruchomości. B. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy 1. W terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy, Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wyposażenia nieruchomości z wyłączeniem właścicieli nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej) w worki w ilości startowej (pierwszy wywóz) nie mniejszej niż 2800 kompletów (po jednym worku na każdą frakcję), przeznaczone do gromadzenia takich odpadów jak: tworzywa sztuczne, szkło, metale, papier i tektura, oraz następnych przy odbiorze zapełnionych worków (na wymianę) przez cały czas trwania zamówienia, spełniających następujące wymagania: a) wykonane z folii polietylowej LDPE o grubości min. 0,075 mm w przypadku worków na szkło i o grubości min. 0,05 mm dla worków pozostałych frakcji bez dodatku kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska; b) odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych, c) przezroczyste lub półprzezroczyste umożliwiające wizualną kontrolę zawartości; d) worki muszą być fabrycznie nowe. 2) wyposażenia nieruchomości (z wyłączeniem właścicieli nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej) w worki (fabrycznie nowe) na odpady zielone o pojemności 120 l, wykonane z folii polietylowej LDPE o zwiększonej wytrzymałości, ulegającej biodegradacji w procesie kompostowania, o grubości min. 0,075 mm w ilości startowej (pierwszy wywóz) nie mniejszej niż 16800 tj. 6 worków na nieruchomość oraz następnych przy odbiorze zapełnionych worków (na wymianę); 3) oznaczenia worków informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy; 4) wyposażenia nieruchomości na czas realizacji zamówienia w pojemniki o pojemności 120 l, 240 l i 1100 l w ilościach szacunkowych (nie mniejszej niż): a) 3900 pojemników o poj. 120 l na odpady zmieszane, b) 2700 pojemników o poj. 120 l na odpady zbierane selektywnie, w tym min. 2450 na popiół i żużel, c) 70 pojemników o poj. 240 l na odpady zmieszane, d) 120 pojemników o poj. 240 l na odpady zbierane selektywnie, w tym 5 na popiół i żużel, e) 300 pojemników o poj. 1100 l na odpady zmieszane, f) 250 pojemników o poj. 1100 l na odpady zbierane selektywnie, w tym 2 na popiół i żużel. Zamawiający dopuszcza zamianę wskazanych w pkt f dwóch pojemników na popiół i żużel na pojemniki o innej pojemności, z uwagi na techniczną możliwość realizacji usługi. Szczegółowy wykaz nieruchomości wraz z ilością pojemników dla danej nieruchomości Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy przed zawarciem umowy. 5) oznaczenia pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy oraz oklejenia ich etykietami promującymi selektywne zbieranie odpadów komunalnych. 6) Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemników w przypadku uszkodzeń wynikających z winy Wykonawcy. 2. Pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów komunalnych powinny być wyposażone w kółka ułatwiające ich łatwe przemieszczanie. 3. Wykonawca w ciągu trwania całego okresu realizacji zamówienia zapewni mieszkańcom możliwość zaopatrzenia się w dodatkowe worki foliowe do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, które będą dostępne w Biurze Obsługi Klienta (BOK), PSZOK, w siedzibie Wykonawcy oraz w Urzędzie Miejskim w Bieruniu. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję wydanych worków poza harmonogramem odbioru odpadów według wzoru wskazanego przez Zamawiającego. Wzór ewidencji zostanie przekazany przez Zamawiającego przed zawarciem umowy. 4. Wykonawca z dniem rozpoczęcia realizacji umowy, uruchomi na terenie gminy Bieruń Biuro Obsługi Klienta (BOK), w którym udzielane będą informacje dotyczące systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, m.in. harmonogramu wywozu odpadów, sposobu świadczenia usług przez PSZOK, właściwego postępowania z odpadami oraz przyjmowane będą zgłoszenia, uwagi i reklamacje właścicieli nieruchomości. BOK powinno być czynne w dni robocze od poniedziałku do piątku, min. 6 godzin. Wykonawca wyodrębni numer telefonu oraz adres e-mail, który będzie przeznaczony tylko i wyłącznie do odbierania zgłoszeń dotyczących funkcjonowania systemu. 5. Zamawiający przekaże Wykonawcy, na dzień zawarcia umowy, wykaz nieruchomości ze wskazaniem dla każdej z nich liczby pojemników oraz worków z podziałem na poszczególne frakcje odpadów. W przypadku zaistnienia zmian we wskazanym powyżej wykazie, powstałych w trakcie realizacji zamówienia, w wyniku zwiększenia lub zmniejszenia liczby nieruchomości lub ilości osób je zamieszkujących, będzie aktualizowany nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu przez Zamawiającego i przekazywany Wykonawcy. 6. Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego dostarczyć pojemniki na wskazane przez Zamawiającego adresy nieruchomości. 7. Wybrany Wykonawca będzie realizował zamówienie na podstawie harmonogramu odbioru odpadów stanowiącego załącznik do SIWZ. W przypadku jakichkolwiek zmian w harmonogramie odbioru odpadów, zatwierdzonej uprzednio przez Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek przekazać zaktualizowany harmonogram odbioru odpadów właścicielom nieruchomości, w terminie do 7 dniu od zatwierdzenia zmian. Harmonogram zostanie przygotowany przez Wykonawcę i po uprzednim zatwierdzeniu przez Zamawiającego, rozdysponowany przez Wykonawcę na poszczególne nieruchomości w terminie nie później niż: 7 dni od dnia zawarcia umowy. C. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska Zamawiający wymaga: 1. Utrzymania w czystości i porządku miejsc załadunku odpadów oraz trasy przetaczania pojemników lub kontenerów. 2. Poddawania myciu i dezynfekcji pojazdów oraz urządzeń/pojemników do odbierania odpadów komunalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami. D. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnych lub zastępczych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych oraz zasady gospodarowania odpadami. 1. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Bieruń oraz w przypadku odpadów zielonych, również z PSZOK, zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, zwanej dalej RIPOK lub w przypadku awarii lub innych przyczyn uniemożliwiających przyjmowanie odpadów przez RIPOK, do instalacji zastępczej, wyznaczonych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Regionu IV i zapewniających zagospodarowanie odpadów w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania. 2. Proces przekształcania odpadów komunalnych zmieszanych na instalacji regionalnej lub zastępczej powinien zapewnić maksymalny odzysk materiałowy i energetyczny z tych odpadów oraz ulegających biodegradacji przy zachowaniu możliwie maksymalnego stopnia redukcji ilości odpadów kierowanych do składowania. 3. Wydzielone w procesie przetwarzania odpadów zmieszanych frakcje nadające się do dalszego wykorzystania materiałowego takie jak: szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe kierowane będą do dalszego zagospodarowania jako surowce wtórne. 4. Wykonawca zapewni zagospodarowanie odpadów zbieranych selektywnie w następujący sposób: a) odpady pochodzące z selektywnej zbiórki, kierowane będą do recyklingu w celu ponownego przetworzenia lub do odzysku, b) odpady zielone zostaną poddane procesowi kompostowania tlenowego, a otrzymany produkt wykorzystywany będzie do wykonania okrywy rekultywacyjnej składowiska lub (po spełnieniu wymagań parametrów nawozowych) do celów rolnych lub ogrodniczych lub przekazane do odzysku, c) popiół i żużel zbierany selektywnie zostanie po przetworzeniu wykorzystany jako materiał budowlany lub przekazany do odzysku, d) odpady budowlane i rozbiórkowe po odpowiednim przygotowaniu, wykorzystane zostaną do celów rekultywacyjnych lub do utwardzania oraz budowy dróg technologicznych, tj. dojazdowych do pól składowania odpadów na terenie składowiska lub przekazane do odzysku, e) odpady przeterminowanych leków zebrane w wytypowanych aptekach na terenie gminy, po zgromadzeniu odpowiedniej ilości uzasadniającej transport, zostaną przekazane do termicznej utylizacji, f) odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego skierowane zostaną do odzysku lub unieszkodliwienia, g) meble i inne odpady wielkogabarytowe zostaną poddane procesom odzysku. 5. Odpady zbierane w PSZOK, Wykonawca zobowiązany jest przekazać do RIPOK lub (za wyjątkiem odpadów zielonych) do innej instalacji celem odzysku lub unieszkodliwiania przez podmioty posiadające zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności. E. Uwagi końcowe. 1. Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów, aukcji elektronicznej, zamówień uzupełniających, zawarcia umowy ramowej w rozumieniu ustawy pzp oraz udzielania zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy pzp. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych. 3. W postępowaniu ma zastosowanie przesłanka wykluczenia Wykonawcy zawarta w art. 24 ust. 2a ustawy pzp. Treść art. 24 ustawy pzp stanowi załącznik do SIWZ. 4. Uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia oraz wymagania w zakresie realizacji zamówienia zawierają również: a) przepisy prawa miejscowego wskazane w SIWZ pkt. II.A.1 h-i, b) charakterystyka gminy Bieruń oraz dane szacunkowe dotyczące ilości usług w okresie miesięcznym, c) wzór harmonogramu wywozu odpadów, d) rodzaje odpadów, e) wzór umowy. W/w dokumenty stanowią załączniki do SIWZ. 5. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90500000-2 Usługi związane z odpadami 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513000-6 Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów 34928480-6 Pojemniki i kosze na odpady i śmieci
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 1 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zasady wnoszenia wadium Wadium w wysokości 8 000 zł (słownie: osiem tysięcy złotych) musi być wniesione w terminie, który został podany w SIWZ w punkcie Terminy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. 89 1050 1399 1000 0090 3058 4701 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: ZP.271.12.2015 Przetarg nieograniczony na wybór Wykonawcy zamówienia Świadczenie usług odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Bieruń. Termin - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, na rachunku Zamawiającego nie później niż do godz. 11:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu (I piętro, pokój nr 8, segment B) nie później niż do godz. 11:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert. W przypadku przesyłania wadium pocztą, należy na opakowaniu umieścić zapis: Wadium do przetargu (nazwa postępowania). Należy przekazać do kasy Urzędu Miejskiego w Bieruniu, 43-150 Bieruń, Rynek 14 do godz.11:00 (wpisać dzień składania ofert). Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu przelewem, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości . Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie nin. zamówienia, zaleca się wskazać informacyjnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib. Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Emisja spalin
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bierun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach