Przetargi.pl
Świadczenie usług odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Chełm Śląski oraz usług edukacji ekologicznej i promocji ekologii

Gmina Chełm Śląski ogłasza przetarg

  • Adres: 41-403 Chełm Śląski, ul. Konarskiego 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2257503 , fax. 032 2257504
  • Data zamieszczenia: 2013-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chełm Śląski
    ul. Konarskiego 2 2
    41-403 Chełm Śląski, woj. śląskie
    tel. 032 2257503, fax. 032 2257504
    REGON: 27259334800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chelmsl.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Chełm Śląski oraz usług edukacji ekologicznej i promocji ekologii
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, zgodnie z przepisami wynikającymi z: ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwały Nr IV 25 1 2012 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego 2014, uchwały Nr IV 25 2 2012 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego 2014, uchwały nr XXIV 149 2013 Rady Gminy Chełm Śląski z dnia 29.01.2013 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chełm Śląski . uchwały nr XXIII 142 2012 Rady Gminy Chełm Śląski z dnia 19.12.2012 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi . Zamówienie obejmuje odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Chełm Śląski ze wszystkich nieruchomości określonych w załączniku nr 6 do SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomów: ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ilości nie mniej niż: rok od 1 lipca 2013 50% rok 2014 50 % rok 2015 65% Poziomy ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania obliczane są w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. na terenie Gminy Chełm Śląski . osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, tworzyw sztucznych i szkła, w ilości nie mniej niż: rok rok od 1 lipca 2013 30% rok 2014 40 % rok 2015 50% osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w ilości nie mniej niż: rok od 1 lipca 2013 40% rok 2014 50 % rok 2015 70% Obliczenie: poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania przeprowadzone zostanie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012 (Dz.U.2012 .676) osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła przeprowadzone zostanie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012 (Dz.U.2012 .645) Wykonawca jest zobowiązany do wykazania stopnia osiągnięcia każdego z powyższych poziomów w danym roku w terminie nie później, niż do 31 stycznia roku następnego, 6 Odbiór i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych : Opady komunalne należy odbierać bezpośrednio z miejsc gromadzenia odpadów zlokalizowanych na terenie nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych w godzinach od 6.00 do 17.00. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania wszystkich odpadów znajdujących się w miejscach gromadzenia Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych zmieszanych wynosi : w zabudowie jednorodzinnej dwa razy na miesiąc,w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w miesiącu lub jeden raz na tydzień z pozostałych nieruchomości dwa razy na miesiąc . Częstotliwość odbierania odpadów segregowanych w workach wynosi 1 raz na miesiąc a w zabudowie wielorodzinnej w miarę napełnienia pojemników po telefonicznym zgłoszeniu przez przedstawiciela urzędu lecz nie rzadziej niż raz w miesiącu Częstotliwość odbierania odpadów wielkogabarytowych (w tym meble itp.) - dwa razy w roku.((wiosna , lato) Odbieranie odpadów budowlanych i rozbiórkowych nastąpi w przypadku odrębnego zlecenia właściciela nieruchomości na jego koszt , jako dodatkowa usługa . Orientacyjna ilość nieruchomości zamieszkałych i nie zamieszkałych zapisana jest w załączniku nr 6 do SIWZ Odpady komunalne selektywnie zbierane w workach : papier , tworzywa sztuczne , szkło odbierane będą z częstotliwością jeden raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem .Zbiórka odpadów selektywnie zbieranych w budynkach wielorodzinnych będzie opróżniana nie rzadziej niż raz w miesiącu a w razie zaistnienia takiej potrzeby po każdorazowym telefonicznym zgłoszeniu przez przedstawiciela Urzędu Gminy Chełm Śląski . W okresie od 01.kwietnia. do 30 listopada każdego roku wykonawca winien poddawać zagospodarowaniu odpady zielone dostarczone przez właścicieli nieruchomości do punktu selektywnego zbierania odpadów zwanego dalej PSZOK W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych , wykonawca jest zobowiązany jest do ich odebrania jako zmieszane odpady komunalne i jednocześnie poinformowanie Zamawiającego o zaistniałej sytuacji wskazując właściciela nieruchomości , który nie dopełnił obowiązku. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania wszystkich odpadów segregowanych w PSZOK u poza odbiorem tych odpadów w workach które są odbierane 1 raz w miesiącu sprzed nieruchomości (zgodnie z harmonogramem) II Dodatkowe obowiązki Wykonawcy W terminie do 1 lipca 2013 roku, Wykonawca zobowiązany jest do: Wyposażenia każdej nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym,posesji niezabudowanej w pojemnik do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych , które będą odpowiadać wymogom określonym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w Gminie Chełm Śląski oraz utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym .Orientacyjną ilość pojemników określa załącznik nr 6 do SIWZ W zabudowie wielorodzinnej należy ustawić pojemniki o pojemności 1100 l które będą odpowiadać wymogom określonym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w Gminie Chełm Śląski oraz utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym w miejscach do tego wyznaczonych . Ustawienia specjalistycznych pojemników na baterie: w placówkach oświatowych (5 wskazanych przez zamawiającego ) w lokalach handlowych ( 5 wskazanych przez zamawiającego ) Odpady baterii odbierane będą po telefonicznym zgłoszeniu, w terminie do trzech dni roboczych nie rzadziej niż raz w miesiącu . Ustawienia specjalistycznych pojemników na przeterminowane lekarstwa (z tworzywa sztucznego, zamykane, w czerwonym kolorze, o pojemności min. 120 l) zbieranych w aptece zlokalizowanej w Chełmie Śląskim przy ul. Śląskiej . Pojemnik z lekarstwami należy odebrać po telefonicznym zgłoszeniu, w terminie do trzech dni roboczych. Ustawienia na terenie Gminy Chełm Ślaski pojemników do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 1100 l (typu dzwon PO 1,1 itp.), oklejonych etykietami promującymi selektywne zbieranie odpadów komunalnych Pojemniki ustawione zostaną w gniazdach, po 3 pojemniki w gnieździe z przeznaczeniem na papier, tworzywa, szkło. Pojemniki należy ustawić przy budynkach wielorodzinnych przy ul. Techników w dwóch miejscach i Bogusławskiego w jednym. Wywóz pojemników z odpadami zbieranymi selektywnie realizowany będzie nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc lub ma telefoniczne zgłoszenie pracownika urzędu w terminie do 3 dni roboczych. Dostarczenia mieszkańcom zabudowy jednorodzinnej i nieruchomości niezamieszkałej a wytwarzającej odpady worków foliowych do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 l opisanych rodzajem zbieranych odpadów (worek niebieski na papier , żółty na tworzywa , zielony na szkło .) oraz następnych przy odbiorze zapełnionych worków (na wymianę) przez cały czas trwania zamówienia, spełniających następujące wymagania: Ilość worków musi być zgodna z zapisami uchwały Rady Gminy Chełm Ślaski nr XXIII 142 2012 z dnia 19.12.2012 . wykonane z folii polietylowej LDPE o grubości 0,075 mm w przypadku worków na szkło i o grubości 0,05 mm dla worków na tworzywa sztuczne, makulaturę i metale, bez dodatku kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska; odporność na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych; przezroczystość lub półprzezroczystość, umożliwiająca wizualną kontrolę zawartości. Dostarczenia mieszkańcom zabudowy jednorodzinnej 4 szt. worków foliowych o pojemności 120 l na odpady biodegradowalne (worki brązowe lub czarne na trawę, liście), wykonanych z LDPE i o grubości 0,075 mm, opisanych rodzajem zbieranych odpadów oraz następnych przy odbiorze zapełnionych worków (na wymianę) w okresie od 01 kwietnia do 30 listopada, spełniające wymogi jak w pkt. 1.4.Worki te będą dostarczane do PSZOK przez właścicieli posesji . Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia jednego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych na terenie Gminy Chełm Śląski przy czym powinny one zostać uruchomione najpóźniej w ciągu 6 miesięcy od podpisania Umowy. Punkt selektywnego zbierania odpadów powinien być zlokalizowany na terenie z dogodnym dostępem i dojazdem dla wszystkich mieszkańców gminy. Punkt odbioru odpadów (PSZOK) winien stanowić teren zamknięty (ogrodzony, oświetlony, monitorowany) o powierzchni minimalnej 900 m. kw , posiadać nieprzepuszczalną utwardzoną powierzchnię z odprowadzeniem wód opadowych do kanalizacji sanitarnej lub deszczowej po podczyszczeniu w separatorze. Obiekt musi posiadać pomieszczenie socjalne dla obsługi oraz pomieszczenie do magazynowania odpadów problemowych (zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, świetlówki, akumulatory, przeterminowane lekarstwa, baterie, zużyte oleje samochodowe i jadalne, itp.,). Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu pozwolenia na użytkowanie lub przekazanego do właściwego organu zawiadomienia o zakończeniu budowy, w stosunku do którego organ ten nie zgłosił sprzeciwu w drodze decyzji w terminie 21 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, dotyczących punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK). Punkt odbioru odpadów powinien być wyposażony w kontenery na poszczególne rodzaje odpadów PSZOK czynny będzie w godzinach 9.00- 17.00 od poniedziałku do piątku oraz w soboty od 9.00- 13.00 . Wykonawca uruchomi Biuro Obsługi Klienta (BOK), w którym będą udzielane wszelkie informacje dotyczące systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (m.in. harmonogram wywozu odpadów, sposób świadczenia usługi przez PSZOK i inne) przyjmowane będą opłaty od właścicieli nieruchomości za gospodarowanie odpadami oraz będą przyjmowane wszelkie zgłoszenia i uwagi dotyczące zbiórki . BOK winno być czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 w poniedziałek,środę , czwartek, oraz wtorek od7.30 - 17.00 a w piątek od 7.30do 14.00 . Wszelkie uwagi przyjmowane będą telefonicznie lub pocztą elektroniczną (pod wskazany przez Wykonawcę numer telefonu lub adres e-mail). Wykonawca zapewni mieszkańcom możliwość zaopatrzenia się w dodatkowe worki foliowe do selektywnej zbiórki odpadów selektywnie zbieranych o pojemności 120 litrów (papier, tworzywa, szkło, odpady biodegradowalne), które będą dostępne w Biurze Obsługi Klienta, Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz w siedzibie Wykonawcy nieodpłatnie . Wykonawca w terminie miesiąca od podpisania Umowy uruchomi na terenie Gminy Chełm Śląski Centrum Edukacji Ekologicznej: wyposażonego w salę konferencyjną na min. 40 osób oraz system audiowizualny (ekran, projektor multimedialny), przy pomocy którego będzie przeprowadził min. 4 razy w roku szkolenie z zakresu edukacji ekologicznej oraz z zakresu funkcjonowania Systemu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi na terenie Gminy Chełm Śląski zapewniającego możliwość zapoznania się procesami przetwarzania odpadów komunalnych (odzysku i unieszkodliwiania) poprzez wizytacje w odpowiednich instalacjach realizujących te procesy, Wykonawca opracuje i przedłoży Zamawiającemu Harmonogram Usług w terminie 1 tygodnia od zawarcia umowy, , spełniający następujące wymagania: Elementem Harmonogramu będą Zestawienia Trasowe (tzw. trasówki), w tym dni i przybliżone godziny przejazdu przez poszczególne nieruchomości, miejsca rozpoczęcia i zakończenia dniówki.Harmonogram Usług zgodnie z umową winien być opracowany w cyklu czterotygodniowym. Trasówki muszą być opracowane w taki sposób, aby każdy pojazd do zbiórki odpadów był optymalnie wykorzystany, ale nie przeciążony (z uwzględnieniem przepisów o dopuszczalnej masie całkowitej). Ponadto Harmonogram Usług powinien zawierać informacje o utrudnieniach występujących na danym obszarze, takich jak (lecz nie ograniczając się do nich) wąskie drogi, ślepe ulice, inne problemy z dojazdem do punktów odbioru odpadów itp. Zamawiający ma prawo do bieżącego zgłaszania uwag i zastrzeżeń do Harmonogramu Usług. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia stosownych zmian w Harmonogram Usług najpóźniej w ciągu 2 dni od otrzymania uwag i zastrzeżeń. Harmonogram Usług staje się załącznikiem do umowy i stanowi jej integralną część. W przypadku, gdy wyniknie potrzeba jakichkolwiek zmian w Harmonogramie Usług (w tym w Zestawieniach Trasowych), wykonawcy zobowiązany jest poinformować wcześniej Zamawiającego i uzyskać jego zgodę. Wykonawca ma obowiązek przekazania właścicielowi nieruchomości informacji o terminie odbierania odpadów w formie wydruku podczas pierwszego odbioru odpadów (informacja musi być zgodna z Harmonogramem Usług). Informacja powinna zostać umieszczona na stronie internetowej Wykonawcy oraz upubliczniona w sposób zwyczajowo przyjęty . W przypadku zmiany Harmonogramu Usług, Wykonawca ma obowiązek aktualizować informację o terminie odbierania odpadów i przekazywać ją właścicielom nieruchomości. Wykonawca ma obowiązek czytelnego oznaczenia swoją nazwą oraz numerem telefonu wszystkich pojazdów wykorzystywanych w ramach świadczenia usługi. III Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska Zamawiający wymaga: Utrzymania porządku w miejscach załadunku odpadów oraz trasy przetaczania pojemników lub kontenerów. Poddawania systematycznemu myciu i dezynfekcji pojemników oraz pojazdów do odbierania odpadów komunalnych, z częstotliwością co najmniej dwa razy w roku z zastosowaniem produktów biobójczych nie powodujących zanieczyszczenia środowiska, spełniających warunki określone w ustawie z dnia 13 września 2002 r. o produktach biobójczych. Właściwego ustawienia pojemników w miejscu gromadzenia odpadów, po ich opróżnieniu. IV Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych i zastępczych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz zasady gospodarowania odpadami. 1. Wykonawca jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, do instalacji regionalnej lub zastępczej wyznaczonej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Regionu IV zapewniającej zagospodarowanie odpadów w procesie mechaniczno - biologicznego przetwarzania. W przypadku gdy Wykonawca nie posiada własnej instalacji do zagospodarowania odpadów wykazuje instalację z którą ma podpisaną na zagospodarowanie odpadów aktualną deklarację /oświadczenie o gotowości przyjmowania odpadów , nie starszą niż 3 miesiące przed terminem składania ofert .Jeśli instalacja ta nie jest instalacją regionalną zaświadczenie z instalacji regionalnej o odmowie odbierania odpadów z terenu Gminy Chełm Śląski . 2. Proces przekształcania odpadów komunalnych zmieszanych na instalacjach regionalnych lub zastępczych powinien zapewnić maksymalny odzysk materiałowy i energetyczny z tych odpadów oraz ulegających biodegradacji przy zachowaniu możliwie maksymalnego stopnia redukcji ilości odpadów kierowanych do składowania. 3.Wykonawca zapewni zagospodarowanie odpadów zbieranych selektywnie w następujący sposób: odpady pochodzące z selektywnej zbiórki (szkło, papier, tworzywa sztuczne) po podczyszczeniu na linii sortowniczej, kierowane będą do recyklingu w celu ponownego przetworzenia, odpady zielone w tym inne odpady biodegradowalne (kuchenne, itp.) zostaną poddane procesowi kompostowania tlenowego, a otrzymany produkt wykorzystywany będzie do wykonania okrywy rekultywacyjnej składowiska lub (po spełnieniu wymagań parametrów nawozowych) do celów rolnych lub ogrodniczych, odpady budowlane i remontowe po odpowiednim przygotowaniu, wykorzystane zostaną do celów rekultywacyjnych lub do utwardzania oraz budowy dróg technologicznych . odpady przeterminowanych leków zebrane w aptece na terenie gminy, po zgromadzeniu odpowiedniej ilości uzasadniającej transport, zostaną przekazane do termicznej utylizacji, odpady zużytych baterii zebrane w pojemnikach ustawionych w placówkach oświatowych oraz obiektach użyteczności publicznej, po zgromadzeniu odpowiedniej ilości uzasadniającej transport, zostaną przekazane do odzysku lub unieszkodliwiania, odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zebrane w wyniku zbiórki mobilnej, po zebraniu odpowiedniej ilości uzasadniającej transport, skierowane zostaną do odzysku lub unieszkodliwiania. 4. Odpady zebrane w PSZOK Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji spełniającej wymagania określone w niniejszej specyfikacji celem odzysku lub unieszkodliwienia przez podmioty posiadające zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności . 5. Przetwarzanie mechaniczno-biologiczne zmieszanych odpadów komunalnych obejmowało będzie procesy mechanicznego przetwarzania odpadów i biologicznego przetwarzania odpadów, połączone w jeden zintegrowany proces technologiczny zapewniający ich odzysk i recykling. 6. Wydzielone w procesie mechanicznego przetwarzania odpadów zmieszanych frakcje nadające się do dalszego wykorzystania materiałowego takie jak: szkło, papier, tworzywa sztuczne, złom, itp. kierowane będą do dalszego zagospodarowania jako surowce wtórne, drewno, tekstylia, zanieczyszczone tworzywa sztuczne i makulatura itp. posiadające właściwości energetyczne, kierowane będą na linię do produkcji paliwa modyfikowanego RDF, frakcja mineralna wydzielona w procesie MBP (piasek, kamienie) zostanie wykorzystana do celów rekultywacyjnych lub do wykonywania warstw izolacyjnych na składowisku, frakcja balastowa po spełnieniu ww wymagań, kierowana będzie do składowania na składowisko odpadów . 7.Proces biologicznego przekształcania odpadów ulegających biodegradacji powinien zapewnić maksymalny odzysk materiałowy i energetyczny z tych odpadów przy zachowaniu stopnia redukcji ilości odpadów komunalnych zmieszanych kierowanych do składowania na poziomie co najmniej 50% w stosunku do ilości odebranych odpadów komunalnych zmieszanych. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów zebranych w PSZOK do instalacji spełniającej wymagania określone w niniejszej specyfikacji celem odzysku lub unieszkodliwiania przez podmioty posiadające zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności . V Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem 1 Wykonawca jest obowiązany do: 1 sporządzania kwartalnych sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych i sposobach gospodarowania odpadami, zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw środowiska, wydanym na podstawie art. 9t ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2012r. Dz. U. poz. 391). Sprawozdanie obejmuje również odpady odbierane od mieszkańców gminy w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. 2 przekazywania Zamawiającemu sprawozdań j.w. terminie w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy 3 prowadzenia ewidencji odpadów w zakresie wynikającym z przepisów ustawowych i aktów wykonawczych; ponadto zamawiający wymaga, by wykonawca prowadził analogiczną ewidencję również w sytuacji, gdy transportującym i przyjmującym odpady do odzysku lub unieszkodliwiania w instalacji jest ten sam posiadacz. 2.Uzupełnienia lub poprawy sprawozdania w terminie 14 dni w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie. 3. Okazania na każde wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów: 1recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odpadów budowlanych i rozbiórkowych, VI Uwagi końcowe Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa miejscowego w szczególności winien dysponować specjalistycznymi jednostkami transportowymi z zainstalowanymi nadajnikami GPS (do systemu monitoringu ) umożliwiającymi śledzenie trasy pojazdu wraz z programem do odczytu danych w tym : specjalistycznymi jednostkami transportowymi z zainstalowanymi nadajnikami GPS (do systemu monitoringu, o którym mowa w punkcie poprzedzającym) umożliwiającymi śledzenie trasy pojazdu wraz z programem do odczytu danych, w tym: a) co najmniej 2 samochodami - śmieciarkami bezpylnymi, przy czym co najmniej 1 musi posiadać minimalną kubaturę 13 m3, do odbioru odpadów gromadzonych w pojemnikach o pojemności od 80 l do 1100 l w tym co najmniej 1 samochodem specjalistycznym wyposażonym w urządzenie do mycia pojemników , a) co najmniej 1 samochodem o zabudowie hakowej lub bramowej o ładowności min. 3,5 Mg , b) co najmniej 1 samochodami o zabudowie hakowej o ładowności min. 12 Mg c) co najmniej 2 samochodami dostawczymi do odbioru odpadów komunalnych zebranych selektywnie, d) co najmniej 1 samochodem śmieciarką bezpylna małogabarytową do odbioru odpadów z miejsc o utrudnionym dostępie,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905113005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca, pod rygorem wykluczenia z postępowania, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium powinno być wniesione na podstawie art. 45 ustawy PZP przed upływem terminu składania ofert, tj.: do dnia 05.06.2013r. do godz. 10:00. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form: a.w pieniądzu, b.w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, a.w gwarancjach bankowych, a.w gwarancjach ubezpieczeniowych, a.w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek zamawiającego na konto nr 29 1240 4227 1111 0000 4847 4168 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: 2.4.2013 Zamawiający uzna, że termin wpłaty wadium został dotrzymany, jeżeli przed jego upływem zostało uznane konto bankowe Zamawiającego. Wadium wniesione w formie poręczeń lub (i) gwarancji należy złożyć w formie oryginału przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 05.06.2013r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego, adres: Urząd Gminy Chełm Śląski 41-403 Chełm Śląski, ul. Konarskiego 2, Kasa Urzędu (pokój 102). Prosimy nie załączać oryginału gwarancji ani poręczenia do oferty, a jedynie ich kopie. Wadium wniesione w formie poręczeń lub (i) gwarancji będzie akceptowane przez Zamawiającego, jeżeli będzie zawierać wszystkie określone ustawą PZP przypadki utraty wadium przez wykonawcę, którego oferta została wybrana, klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnienie bezwarunkowej wypłaty przez Gwaranta na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium we wszystkich przypadkach wymienionych w art. 46 ustawy PZP. 1.Zwrot lub zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z zasadami art. 46 ustawy p.z.p. 7.1 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7.6. 7.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 7.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 7.5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 7.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. a. Zamawiający w dowolnym czasie, jednak nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadiów, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chelmsl.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach