Przetargi.pl
Świadczenie usług ochrony w obiekcie Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie w okresie 01.06.2024 r.-31.05.2025 r.

Morskie Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-655 Szczecin, Nad Duńczycą 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Morskie Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie
    Nad Duńczycą 1
    70-655 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    REGON: 368811319
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.centrumnauki.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług ochrony w obiekcie Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie w okresie 01.06.2024 r.-31.05.2025 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług ochrony w obiekcie Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 9 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze:89 1240 3927 1111 0010 8266 02922) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.5. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.6. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia:1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski,2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory dotyczące gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.7. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia z treści tych dokumentów musi w szczególności jednoznacznie wynikać:1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczności,2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.8. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. W związku z powyższym zaleca się aby w treści gwarancji/poręczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który należy przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium.9. W formularzu oferty należy wpisać nr rachunku, na które zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.10. Jeżeli Wykonawca nie wskaże nr rachunku, o którym mowa w pkt 9, wadium zostanie zwrócone na rachunek, z którego wpłynęło.11. Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który spełnia poniżej określone warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli wykonawca wykaże, że:a) posiada ważną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. z 2021, poz. 1995 - zwana dalej „ustawą o ochronie osób i mienia”), na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego, ważną w terminie i obszarze wykonywania przedmiotu zamówienia.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadał będzie wymagane powyżej uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.2) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:a) spełnia warunki dotyczące doświadczenia, tj.:wykonał (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), co najmniej dwie usługi obejmujące przedmiot zamówienia.Za jedną usługę obejmującą przedmiot zamówienia zamawiający uzna usługę spełniającą łącznie następujące warunki:- usługę polegającą na świadczeniu bezpośredniej ochrony fizycznej, która obejmowała co najmniej 1 obiekt o kubaturze nie mniejszej niż 10000 m³,- była wykonywana nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy,- jej wartość była nie mniejsza niż równowartość 800 000,00 zł brutto (słownie: osiemset tysięcy złotych).Uwaga:Jeżeli Wykonawca wskaże usługi, o których mowa w w/w warunku, które są w trakcie wykonywania na dzień składania ofert, Zamawiający wymaga, aby okres już wykonanej usługi wynosił co najmniej 12 kolejnych po sobie miesięcy, a jej zrealizowana wartość w tym okresie była nie mniejsza niż równowartość 800 000,00 zł brutto.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.b) dysponuje lub będzie dysponować, osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, wśród których będą osoby spełniające następujące wymagania:b1) co najmniej 1 osobą wyznaczoną do zapewnienia 9-godzinnego dyżuru strażaka dyżurnego na terenie powierzonego budynku, posiadającymi udokumentowane szkolenie Inspektorów pożarnictwa lub kurs na strażaka, co najmniej trzy lata doświadczenia w pracy w obiektach, na stanowisku strażaka oraz wykazującym się znajomością obsługi central p.poż.;b2) co najmniej 3 osobami wyznaczonymi do zapewnienia stałego, całodobowego monitoringu i obsługi urządzeń systemu CCTV, z których każda posiadać będzie:- co najmniej dwuletnie doświadczenie w pracy na stanowisku operatora obsługującego system CCTV, oraz- umiejętność obsługi komputera, w tym poczty elektronicznej oraz aplikacji Windows (word, excel);b3) co najmniej 1 osobą do sprawowania funkcji pracownika zarządzającego ochroną w powierzonym budynku, wykazującą się umiejętnością obsługi komputera, w tym poczty elektronicznej oraz aplikacji Windows (word, excel), posiadającą co najmniej trzy letnie doświadczenie w pracy jako pracownik zarządzający ochroną (dowódca zmiany), posiadającą doświadczenie w szkoleniu podległych pracowników w zakresie:- zapoznania z chronionym obiektem,- zapoznania i przeszkolenia pracowników z procedur i instrukcji obowiązujących w chronionym obiekcie,- zasad dokumentowania zdarzeń.Zamawiający dopuszcza możliwości wskazania przez Wykonawcę tej samej osoby dla spełnienia warunku funkcji strażaka dyżurnego, o którym mowa w lit. b1) i pracownika zarządzającego ochroną, o którym mowa w lit. b3).b4) co najmniej 10 pracownikami ochrony fizycznej, w tym 6 osobami wchodzącymi w skład grup interwencyjnych posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia.UWAGA:Wykonawca może wskazać więcej osób niż wymagane minimum. W takiej sytuacji każda dodatkowa osoba musi spełniać wszystkie wymagania określone odpowiednio dla danego stanowiska.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.c) dysponuje lub będzie dysponować potencjałem technicznym, tj. narzędziami i sprzętem niezbędnymi do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:c1) Alarmowym Centrum Odbiorczym (ACO), do którego Zamawiający podłączy system sygnalizacji napadu;c2) Alarmowym Centrum Odbiorczym monitorującym system sygnalizacji pożaru.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.d) dysponuje dwoma uzbrojonymi dwuosobowymi grupami interwencyjnymi (GI), w rozumieniu ustawy o ochronie osób i mienia, zgodnie z osobami wskazywanymi w wykazie osób wyposażonymi w broń palną krótką oraz środki łączności wykorzystujące dwa różne systemy transmisji informacji, np. Telefon GSM i własne łącze radiowe na wydzielonej częstotliwości.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach