Nadleśnictwo Człopa ogłasza przetarg
- Adres: 78-630 Człopa, ul. Mickiewicza 9
- Województwo: zachodniopomorskie
- Telefon/fax: tel. 067 2591063 , fax. 067 2591046
- Data zamieszczenia: 2012-04-20
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Człopa
ul. Mickiewicza 9 9
78-630 Człopa, woj. zachodniopomorskie
tel. 067 2591063, fax. 067 2591046
REGON: 57006458200000 - Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_czlopa/zamowienia_publiczne
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: Przebudowa leśnych dróg pożarowych nr 4 oraz 12 w Nadleśnictwie Człopa - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji, której celem jest: Wzmocnienie zabezpieczenia przeciwpożarowego obszaru leśnego leśnictw: Borowik, Brzeźniak oraz Zamkowy Las w Nadleśnictwie Człopa - przebudowa istniejących dojazdów pożarowych o nawierzchni gruntowej, połączona z ich modernizacją. Nadrzędnym celem operacji jest doprowadzenie stanu technicznego dróg planowanych do modernizacji do wymagań Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 roku w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów. Parametry techniczne wg projektu budowlanego: - Leśna droga pożarowa nr 4 ze zjazdami do punktów czerpania wody w leśnictwie Zamkowy Las o długości 5,182 km oraz ze zjazdem z drogi wojewódzkiej nr 177 o długości 0,03 km- Leśna droga pożarowa nr 12 w leśnictwach Borowik i Brzeźniak o długości 6,636 km- Kategoria dróg - wewnętrzna, niepubliczna; zjazd z drogi wojewódzkiej nr 177 z kategorią: elementy drogi publicznej (zjazdy) - Prędkość projektowa: 30km/h - Szerokość jezdni- 3,5 m - Szerokość jezdni na łukach- 4,0m - Szerokość poboczy- 0,75m - Szerokość mijanek- 3,0m - Długość mijanek- 23,0m - Spadek poprzeczny jezdni- 3-4% - Spadek poprzeczny poboczy- 8% - Pochylenie skarp- 1:1,5 - Konstrukcja nawierzchni dróg: a. Warstwa wierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - gr. 10cm b. Warstwa dolna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - gr. 15cm c. Warstwa odcinająca z pospółki - gr. 15cm - Konstrukcja zjazdu z drogi wojewódzkiej nr 177: a. warstwa ścieralna - beton asfaltowy AC11S gr. 4 cm b. warstwa wiążąca - beton asfaltowy AC16W gr. 4 cm c. warstwa mieszanki kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm d. warstwa odcinająca z pospółki gr. min. 20 cm e. pobocza gruntowe z mieszanki optymalnej gr. 15 cm - Roboty ziemne - wykonanie wykopów i nasypów, profilowanie i zagęszczenie podłoża pod konstrukcję nawierzchni drogi, uzupełnienie poboczy do wysokości podniesionej powierzchni, z jego zagęszczeniem i nadaniem wymaganego spadku, wykonanie koryta pod zjazdami i skrzyżowaniami. Należy zwrócić szczególną uwagę na właściwe zagęszczenie dna koryta przed wykonaniem konstrukcji.- Odwodnienie - odprowadzenie wód opadowych poprzez spadki podłużne i poprzeczne na tereny niżej położone i do projektowanych rowów. Charakterystyka inwestycji objętej przedmiotem sprawowania nadzoru inwestorskiego zawarta jest w dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia na roboty budowlane, stanowiącej załącznik do niniejszej Specyfikacji, którą stanowią: projekt budowlany w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, projekty wykonawcze, przedmiar robót, informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadkach gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz harmonogram robót. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca pełnić będzie obowiązki i funkcje Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 j.t. z późn. zm.) - art. 25 i 26, w specjalności drogowej bez ograniczeń. W ramach pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: A) na etapie przygotowywanie Dokumentacji Postępowania oraz wyboru oferty wykonawcy Inwestycji: - analiza Dokumentacji Postępowania, wprowadzanie stosownych uwag, zastrzeżeń oraz zmian, w tym w szczególności aktualizacja kosztorysów inwestorskich - zatwierdzenie Dokumentacji Postępowania - udział w obradach Komisji Przetargowej postępowania o udzielenie zamówienia na roboty budowlane. B) na realizacji Inwestycji: - przekazanie wykonawcy robót protokolarnie terenu budowy, - reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniami na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi normami i przepisami, w tym przepisami techniczno - budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej oraz umową na roboty budowlane; w tym zakresie Wykonawca ma prawo wydawać wiążące polecenia co do usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; - uczestniczenie we wszystkich czynnościach, do dokonania których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących prac budowlanych Inwestycji realizowanych przez wykonawcę Inwestycji w okresie obowiązywania umowy, w tym uczestniczenie w naradach technicznych, problemowych i innych organizowanych przez którąkolwiek ze stron procesu inwestycyjnego, - opiniowanie zgody lub sprzeciwu albo zgłaszanie zastrzeżeń do zawarcia przez wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą, zgodnie z art. 6471 § 2 Kodeksu cywilnego, - kontrola płatności na rzecz podwykonawców zgodnie z postanowieniami umowy na roboty budowlane Inwestycji, - współpraca z Zamawiającym, jednostką projektową i wykonawcą robót budowlanych w zakresie realizowanych robót budowlanych, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów, - pisemne informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w ich realizacji - według potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu, - weryfikacja dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych związanych z odbiorami robót budowlanych (odbiorem robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorem częściowym, odbiorem końcowym, odbiorem po okresie rękojmi oraz gwarancji i odbiorem ostatecznym), w tym m. in. atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań itp., sprawdzania obmiarów wykonanych robót (książki obmiarów) i protokołów oraz kontrola materiałów i urządzeń przed ich wbudowaniem, - sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym oraz rachunkowym protokołów odbioru w zakresie wykonywanych robót oraz zgodności przedkładanych przez wykonawcę faktur z umową, kontrola jakości i wartości wykonanych robót budowlanych przed odbiorami robót zanikających i ulegających zakryciu, częściowym, końcowym, po okresie rękojmi oraz gwarancji i ostatecznym oraz kontrola prawidłowości wykonania zafakturowanych robót, - sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, - nadzór nad terminowością realizacji robót budowlanych, w szczególności w zakresie dotrzymania terminu ich zakończenia, - dokonywanie odbiorów robót budowlanych (odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, odbioru częściowego, odbioru końcowego, odbioru po okresie rękojmi oraz gwarancji i odbioru ostatecznego) potwierdzanych stosownymi zapisami w dzienniku budowy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, normami budowlanymi oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych inwestycji oraz udział w przekazaniu obiektu budowlanego do użytkowania, - uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych, - dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu - w terminie 3 dni dni od dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót budowlanych wpisem w dzienniku budowy, - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy, - kontrola zgodności realizacji robót budowlanych z przedłożonym przez wykonawcę i uzgodnionym przez Zamawiającego harmonogramem robót, - udział w komisji powołanej przez Zamawiającego do określenia ewentualnych robót zamiennych, sprawdzanie pod względem merytorycznym konieczności wykonania robót zamiennych zaproponowanych przez komisję, - uzgadnianie z Zamawiającym i wykonawcą robót budowlanych cen jednostkowych zastosowania zamiennych rozwiązań, materiałów i urządzeń, - kontrola prawidłowości prowadzenia Dziennika Budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszelkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót, - potwierdzanie w Dzienniku Budowy zapisu kierownika budowy o gotowości obiektu budowlanego lub robót budowlanych do odbioru (po zakończeniu robót budowlanych i wykonaniu niezbędnych prób i sprawdzeń przewidzianych w przepisach odrębnych) oraz nadzór nad należytym urządzeniem i uporządkowaniem terenu inwestycji przez wykonawcę robót budowlanych, - sporządzanie protokołów konieczności - jeżeli wystąpi taka potrzeba, - kompletowanie i kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od wykonawcy, niezbędnych do odbioru, - zawiadamianie organ nadzoru budowlanego oraz projektanta o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót, - w uzasadnionych przypadkach zasięganie opinii projektanta i dokonanie koniecznych uzgodnień, - przygotowanie, przy udziale Zamawiającego, wniosku dotyczącego uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu, - uczestniczenie, na wezwanie Zamawiającego, w przeglądach gwarancyjnych obiektu budowlanego zrealizowanego w ramach inwestycji, w tym sporządzanie ewentualnych protokołów ujawnionych wad i usterek, - nadzorowanie przestrzegania przez wykonawców zasad bhp i p.poż., - zawiadomienie odpowiednich organów o wypadkach naruszenia prawa budowlanego stwierdzonych w toku realizacji budowy, dotyczących bezpieczeństwa budowy, - żądanie usunięcia z placu budowy osób niekompetentnych lub innych osób zatrudnionych przez wykonawcę, które utrudniają realizację inwestycji lub powodują jakiekolwiek zagrożenie w trakcie realizacji inwestycji, - dopilnowanie zapewnienia ubezpieczenia budowy przez wykonawcę, - zajmowanie stanowiska co do sposobu zabezpieczenia wszelkich wykopalisk odkrytych przez wykonawcę na placu budowy, - zapewnienie we własnym zakresie transportu w celu dotarcia na budowę, - przekazywanie Zamawiającemu przez wykonawcę faktur podlegających jego weryfikacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od ich otrzymania, - pełna dyspozycyjność wobec wykonawcy robót i Zamawiającego - niezwłoczne stawianie się na uzasadnione wezwanie telefoniczne lub inne wykonawcy robót, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, - uczestniczenie w naradach koordynacyjnych w trakcie realizacji robót, pisemne zgłaszanie Zamawiającemu informacji dotyczących ewentualnych zakłóceń związanych z realizacją prac, w tym również informacji o wszelkich opóźnieniach w realizacji harmonogramu z określeniem przyczyn, - składanie Zamawiającemu comiesięcznych sprawozdań z wykonywania umowy, począwszy od następnego miesiąca po zawarciu umowy, - sprawdzanie dokumentacji powykonawczej oraz wszystkich dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót pod względem ich kompletności, treści merytorycznej i finansowej oraz jej skompletowanie od wykonawcy robót i przekazanie Zamawiającemu po zakończeniu realizacji robót, obejmującej w szczególności (operat kolaudacyjny): a. oryginał dziennika budowy; b. dokumentację powykonawczą robót objętych przedmiotem umowy; c. dokumenty potwierdzające jakość zastosowanych przez Wykonawcę robót budowlanych materiałów i urządzeń (atesty na materiały, urządzenia); d. wymagane przepisami, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych przez Wykonawcę badań i sprawdzeń; e. inwentaryzację geodezyjną powykonawczą; f. oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy; g. w przypadku zmian nie odstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu i warunków pozwolenia na budowę, po dołączeniu przez Wykonawcę kopii rysunków wchodzących w skład zatwierdzonego projektu budowlanego, z naniesionymi zmianami i uzupełniającym opisem, oświadczenie kierownika budowy powinno być zatwierdzone przez projektanta i inspektora nadzoru h. dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji; i. inne dokumenty zgromadzone w trakcie realizacji procesu budowlanego odnoszące - przygotowanie dokumentów związanych z zawiadomieniem właściwego organu o zakończeniu robót, - zapewnienie sprawowania nadzoru inwestorskiego w sposób nieprzerwany i niezakłócony, a w przypadku niemożliwości podjęcia czynności określonych w umowie, zapewnienie uprawnionego zastępstwa, C) w czasie trwania okresu gwarancyjnego: - dokonywanie systematycznych przeglądów zrealizowanych robót co 12 miesięcy, - zbieranie zgłoszeń dotyczących wad zaistniałych w okresie gwarancyjnym, - zgłaszanie wykonawcy zaistniałych wad i ustalenie terminów ich usuwania, - nadzorowanie realizacji robót związanych z usuwaniem wad zaistniałych w okresie gwarancyjnym i poświadczenie ich wykonania, - ocena wykonanych robót w okresie gwarancyjnym, - sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedstawionych przez wykonawcę dokumentów do odbioru ostatecznego i przedstawienie wniosku Zamawiającemu w celu ustalenia terminu odbioru pogwarancyjnego, - inne zadania wynikające z przepisów prawa. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Wykonawca nie jest zobowiązany do wniesienia wadium.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_czlopa/zamowienia_publiczne
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania Przebudowa nabrzeża Starówka w formule zaprojektuj i wybuduj
Dodano: 2016-06-15 - Nadzór inwestorski na zadaniach inwestycyjnych drogowych realizowanych w roku 2016
Dodano: 2016-06-15 - Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn.:Przebudowa ul. Słowackiego w Świnoujściu - Etap II
Dodano: 2016-05-12 - Nadzór inwestorski na zadaniach inwestycyjnych Gminy Miasto Świnoujście obejmujących: poprawę funkcjonalności Stadionu Miejskiego w Świnoujściu przy ul. Jana Matejki 22, poprzez budowę infrastruktury lekkoatletycznej, budowę Centrum Kultury i Sportu przy ul. Matejki, budowę publicznego ciągu pieszego - przejścia na plażę na przedłużeniu ul. Uzdrowiskowej.
Dodano: 2016-03-01 - sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi - B/NADZÓR INWESTORSKI/2016
Dodano: 2016-02-24 - usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlano - montażowych dla inwestycji pod nazwą: KANALIZOWANIE RUCHU TURYSTYCZNEGO W ZLEWNI DRAWY - POLE BIWAKOWE W ZŁOCIEŃCU w ramach projektu LIFE13 NAT/PL/000009 LIFEDrawaPL Active protection of water - crowfoots habitats and restoration of wildlife corridor in the River Drawa basin in Poland/Czynna ochrona siedlisk włosieniczników i udrożnienie korytarza ekologicznego zlewni rzeki Drawy w Polsce, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu finansowego LIFE+ oraz NFOŚiGW
Dodano: 2015-09-23 - Wykonanie usług nadzoru inwestorskiego II nad robotami budowlanymi poprzez pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją działań realizowanych w ramach projektu pn. Działania infrastrukturalne na rzecz poprawy stanu środowiska w obiektach użyteczności publicznej na terenie Dorzecza Parsęty, KIK/48
Dodano: 2015-07-20 - Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego podczas realizacji zadania p.n. Poprawa dostępności do portu morskiego w Darłowie z sieci dróg krajowych i wojewódzkich poprzez budowę dróg dojazdowych (odcinek drogi - wylot z ronda przy ul. Lotników Morskich w kierunku nabrzeży portowych wraz z placem manerwowo - składowym)
Dodano: 2015-07-01 - Wykonanie usług nadzoru nad robotami budowlanymi poprzez pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją działań realizowanych w ramach projektu Działania infrastrukturalne na rzecz poprawy stanu środowiska w obiektach użyteczności publicznej na terenie Dorzecza Parsęty, KIK/48
Dodano: 2015-04-16 - NADZÓR INWESTORSKI NA ZADANIU INWESTYCYJNYM PN.: ETAP I ROZBUDOWY CMENTARZA KOMUNALNEGO W ŚWINOUJŚCIU
Dodano: 2015-03-31