Przetargi.pl
Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu dla realizacji inwestycji pod nazwą Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Pułtusk

Gmina Pułtusk ogłasza przetarg

  • Adres: 06-100 Pułtusk, ul. Rynek 41
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 023 6920391 , fax. 023 6924296
  • Data zamieszczenia: 2012-02-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pułtusk
    ul. Rynek 41 41
    06-100 Pułtusk, woj. mazowieckie
    tel. 023 6920391, fax. 023 6924296
    REGON: 13037790700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pultusk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu dla realizacji inwestycji pod nazwą Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Pułtusk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług inżyniera kontraktu dla realizacji inwestycji pod nazwą Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Pułtusk w zakresie objętym projektem budowlanym stanowiącym Załącznik nr 8. 2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie wykonanie wszystkich czynności związanych z zastępowaniem Inwestora - Zamawiającego w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji pod nazwą Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Pułtusk, a w szczególności: a) weryfikacja dokumentacji projektowej - wykonawczej, zwanej dalej Projektem, stanowiącej podstawę wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór Wykonawcy robót budowlanych, zakończona sporządzeniem raportu w zakresie kompletności i prawidłowości przyjętych rozwiązań oraz ich zgodności z przepisami obowiązującego prawa, wymaganymi decyzjami, opiniami, uzgodnieniami itp. b) czynny udział w pracach komisji przetargowej w postępowaniu, powadzonym w trybie przetargu ograniczonego/nieograniczonego, na wybór wykonawcy robót budowlanych, w charakterze biegłego, zobowiązanego w szczególności do współpracy z Autorem Projektu w sprawie odpowiedzi na pytania kierowane do Zamawiającego w toku prowadzonego postępowania lub w przypadku kwestii spornych - sporządzania pisemnych ocen, analiz lub inicjowanie i opiniowanie zmian do dokumentacji projektowej, a także oceny ofert złożonych w postępowaniu pod względem zgodności z dokumentacją projektową, przepisami prawa budowlanego, właściwymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, c) sprawowanie nadzoru i kontroli nad robotami budowlanymi , w tym uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień, opinii, zatwierdzeń, z wyłączeniem tych, do których uzyskania zobowiązany jest Autor Projektu lub Wykonawca robót budowlanych, d) dokonywanie odbiorów (częściowych i końcowego - z zastrzeżeniem udziału Zamawiającego) oraz ocena zasadności zapłaty należności określonych w dokumentach księgowych wystawionych przez wykonawcę robót budowlanych, e) uczestnictwo w procesie uzyskania pozwolenia na użytkowanie, f) udział w przekazaniu Zamawiającemu, przez Wykonawcę robót budowlanych, inwestycji do użytkowania wraz z kompletem wymaganych dokumentów, w tym dokumentacji powykonawczej. 3. W celu realizacji przedmiotu zamówienia, określonego w ust. 2 Wykonawca ustanowi inspektorów nadzoru inwestorskiego. 4. W ramach nadzoru, kontroli oraz odbiorów, o których mowa w ust. 2 do obowiązków Wykonawcy w szczególności należało będzie: a) przekazywanie terenu budowy, zgodnie z procedurami określonymi w ustawie Prawo budowlane, b) egzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych obowiązków wynikających z umowy zawartej z Zamawiającym, w tym ochrony, ubezpieczenia budowy, utrzymania czystości dróg dojazdowych oraz porządku w otoczeniu placu budowy i na terenie zaplecza budowy, c) przekazanie Wykonawcy robót budowlanych pełnej dokumentacji projektowej, d) koordynacja wykonywania robót oraz bieżąca kontrola zgodności wykonywania robót z zatwierdzoną dokumentacją projektową w zakresie wszystkich branż, zgodnie z decyzjami Zamawiającego, przepisami prawa budowlanego, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, e) wydawanie kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, a także odkrywek, f) wstrzymanie robót budowlanych w ramach Inwestycji w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, g) prowadzenie kontroli jakości wszystkich wykonywanych prac oraz wbudowanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie, h) dokumentowanie niezależnie od wpisów dokonywanych w dzienniku budowy oraz prowadzenie dodatkowej identyfikacji robót podlegających zakryciu metodą fotograficzną (cyfrową) - bieżące dokumentowanie czynności budowlanej przed jej zakryciem, w celu potwierdzenia prawidłowości wykonania robót, i) ustalanie zakresu ewentualnych robót zamiennych, opracowywanie protokołów konieczności wykonywania robót zamiennych lub dodatkowych z uzasadnieniem, w celu uzyskania akceptacji Zamawiającego, j) przeprowadzanie z zastrzeżeniem udziału Zamawiającego, odbiorów robót zanikających (ulegających zakryciu) i odbiorów częściowych (etapowych), uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów, w terminach zgodnych z harmonogramem rzeczowo-finansowym dla Inwestycji, k) rozliczenie umowy na roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, l) organizowanie i prowadzenie regularnych spotkań z wykonawcą robót budowlanych, w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postępu robót i ich jakości, harmonogramów wykonawcy robót budowlanych, zaangażowanego potencjału siły roboczej i problematyki BHP, zgodności wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeniami i uzgodnieniami właściwych organów oraz przepisami i normami, wpływu czynników zewnętrznych na realizację tych robót, m) opracowanie i wdrożenie procedury odbioru robót z uwzględnieniem przekazania dokumentacji powykonawczej, przeprowadzenia rozruchów technologiczno-instalacyjnych, dostarczenia kompletu świadectw, atestów, instrukcji obsługi urządzeń oraz innych dokumentów odbiorowych, n) występowanie z odpowiednimi wnioskami do Zamawiającego o wprowadzenie do dokumentacji zmian i poprawek w terminie uzgodnionym z wykonawcą robót budowlanych a w razie stwierdzenia w dokumentacji projektowej wad lub usterek albo stwierdzenia konieczności wprowadzenia w dokumentacji zmian, zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub materiałowych niż przewidziane w dokumentacji projektowej, o) rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót; w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii Autora Projektu lub - w uzgodnieniu z Zamawiającym i po jego akceptacji co do zakresu i ceny - rzeczoznawców, p) zgłaszanie Autorowi Projektu zastrzeżeń do dokumentacji projektowej oraz dokonywanie niezbędnych uzgodnień i/lub wyjaśnień, q) kontrola postępu prac pod kątem zgodności terminów z harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz identyfikacja i monitorowanie jakichkolwiek zmian w kolejności wykonywania robót, zaangażowania odpowiedniej fachowej siły roboczej i środków techniczno-organizacyjnych, kontrola terminów rozpoczęcia i zakończenia wykonywania poszczególnych robót i ostatecznego zakończenia tych robót, r) naliczanie kar umownych dla wykonawcy robót budowlanych i przekazywanie danych zamawiającemu w celu ich egzekwowania, s) organizowanie i dokonywanie odbioru końcowego robót, z zastrzeżeniem udziału Zamawiającego, przygotowanie dokumentacji odbiorowej oraz list wad i usterek z terminem ich usunięcia, t) przygotowanie dokumentów koniecznych do dokonania odbioru końcowego w tym: - potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego, - skompletowanie dokumentacji powykonawczej, - skompletowanie instrukcji ppoż., urządzeń, obsługi automatyki klimatyzacji i wentylacji, instalacji cieplnej, węzła cieplnego, stacji transformatorowej, dźwigu, instalacji alarmowych i monitorujących, - dokumentów zamontowanego wyposażenia i urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itp.). u) koordynowanie i nadzorowanie odbiorów specjalistycznych wymaganych przepisami obowiązującego prawa, w szczególności: Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej, UDT, opinii kominiarskich, PWiK, i innych wymaganych przepisami lub przez dostawców mediów, v) uczestnictwo przy testowaniu poszczególnych systemów instalacyjnych w celu sprawdzenia zgodności ich wykonania z dokumentacją techniczną i sprawdzenie ich wzajemnego współdziałania, w) sporządzanie dodatkowych sprawozdań i wyjaśnień oraz podejmowanie innych niezbędnych działań z zakresu czynności objętych zmówieniem oraz wynikających z udzielonych pełnomocnictw. x) rozliczenie kosztów umowy na roboty budowlane.-, w tym w szczególności: - przygotowanie i uzgadnianie wszelkiej dokumentacji niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy na roboty budowlane, zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie, zasadami, wymogami organów nadzorujących/kontrolujących, w terminie i zakresie przez nie określonym, - sporządzanie dla Zamawiającego wszelkich niezbędnych dokumentów i informacji dotyczących rozliczeń kosztów związanych z realizacją robót budowlanych - bieżące sprawdzanie i weryfikowanie pod względem merytorycznym, formalno- rachunkowym oraz przekazywanie Zamawiającemu do realizacji wszystkich faktur i innych równoważnych dokumentów finansowych dotyczących wydatków poniesionych w ramach kontraktu uwzględniających wszystkie źródła finansowania, - składanie wyjaśnień, uzupełnień, korekt, zestawień, raportów i innych informacji dotyczących elementów dokumentacji obowiązującej w procedurze dofinansowania - sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań z przebiegu wykonywania robót budowlanych, - zapewnienie terminowości realizacji zadań wynikających z montażu finansowego kontraktu, - rozliczenie końcowe wszystkich kosztów umowy o roboty budowlane w terminie wynikającym z umowy o dofinansowanie, - stosowanie we wszystkich działaniach objętych niniejszą umową, zasad Informacji i Promocji Projektu określonych w zapisach umowy o dofinansowanie. y) pomoc Zamawiającemu w występowaniu przed sądami powszechnymi w sprawach dotyczących zobowiązań umownych uczestników procesu inwestycyjnego (Wykonawcy inwestycji, podwykonawcy). z) realizacja uprawnień Zamawiającego z tytułu rękojmi i gwarancji. 5. Wykonawca pokrywa wszelkie koszty dojazdów, zakwaterowania, wyżywienia swoich pracowników oraz obsługi inwestycji poniesione w związku z realizacją powierzonych mu obowiązków wynikających z zapisów niniejszej umowy 6. W przypadku, gdyby w czasie wykonywania umowy zaszła konieczność podjęcia przez Inżyniera Kontraktu jakichkolwiek czynności dla prawidłowej realizacji tej umowy oraz innych czynności Inżyniera niezbędnych do wykonania umowy na roboty objętej nadzorem, które to czynności nie zostały wprost wymienione w umowie, jak i dokumentach przetargowych, a wynikają z przepisów prawa, Inżynier Kontraktu wykona te czynności z najwyższą starannością, w ramach wynagrodzenia Wykonawca sporządzi ofertę na podstawie projektu budowlanego, stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, który przystąpi do niniejszego postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 4.000,00 zł ( słownie: cztery tysiące złotych). 2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert i dowód wniesienia wadium (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) załączyć do oferty. 3. Wykonawca może wnieść wadium w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.). W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy je wnieść na konto Zamawiającego: Bank Pekso S.A Nr rachunku: 31 1240 5282 1111 0000 4890 2355 w takim terminie, aby zostało ono uznane na rachunku Zamawiającego nie później niż do upływu terminu składania ofert; w tytule wpłaty należy wpisać: wadium - znak sprawy JRP.271.1.2012. 4. Jeżeli wadium będzie wnoszone w innej formie niż w pieniądzu tj. w jednej z form, o których mowa ust. 3, Wykonawca jest zobowiązany oryginał wadium umieścić osobno w kopercie, jako załącznik do opakowania, w którym składa się ofertę, natomiast kserokopię dokumentu poświadczonego za zgodność z oryginałem załączyć do oferty. Wadium musi być ważne przez okres co najmniej 30 dni licząc od upływu terminu składania ofert (okres związania ofertą). 5. Warunki zwrotu wadium określone są w art. 46 ust. 1, 2 i 4 ustawy. 6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pultusk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach