Przetargi.pl
Świadczenie usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej Leśny w Zaskoczynie tj. przygotowywanie całodziennych posiłków dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności, w oparciu o istniejące zaplecze kuchenne.

Dom Pomocy Społecznej LEŚNY ogłasza przetarg

  • Adres: 83-041 Mierzeszyn,
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-58 6828114 , fax. 0-58 6828114
  • Data zamieszczenia: 2010-11-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej LEŚNY
    83-041 Mierzeszyn, woj. pomorskie
    tel. 0-58 6828114, fax. 0-58 6828114
    REGON: 00096150900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gdanski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej Leśny w Zaskoczynie tj. przygotowywanie całodziennych posiłków dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności, w oparciu o istniejące zaplecze kuchenne.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej Leśny w Zaskoczynie, tj. przygotowywanie przez Wykonawcę całodziennych posiłków dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności, w wynajmowanych na ten cel pomieszczeniach kuchennych Zamawiającego wraz z wyposażeniem. Szacunkowa ilość - 48.500 osobodni. Zamawiający oświadcza, że wskazana ilość posiłków ma charakter wyłącznie szacunkowy, a rzeczywista ilość w ramach zamówienia stanowiącego przedmiot zamówienia wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego. Od 01 stycznia 2011 r. ilość mieszkańców w Domu Pomocy Społecznej wynosić będzie 100 osób, gdzie w pawilonie mieszkalnym przebywać będzie 58 osób, a w skrzydle budynku głównego 42 osoby. Zamawiający nie godzi się na dowóz gotowych posiłków z zewnątrz. 2.Wykonawca powinien zapewnić codzienne posiłki o ustalonych porach dnia: - Śniadanie 8.00 - 10.00, - II śniadanie 11.00, - Obiad 12.00 - 14.00, - Podwieczorek 16.00, - Kolacja 18.00 - 20.00. a)drugie śniadanie i podwieczorek przeznaczone są dla osób, które zaleceniem lekarza muszą być dożywiane częściej, ale w małych ilościach (niedowaga, cukrzyca itp.). b)obecnie dodatkowo dożywiane są 24 osoby, liczba tych osób może być zmienna. 3.Zalecane normy kalorii i składników pokarmowych obliczone na osobodzień: Kalorie ok. 2200 -2400, Węglowodany ok. 300 g, Białko ogółem 70 g, w tym białko zwierzęce ok. 20 - 30 g, Tłuszcz ok. 70 g, Białko powinno pokrywać od 13 - 16 % całodobowego zapotrzebowania kalorycznego, tłuszcze nie więcej niż 30 % całodobowego zapotrzebowania kalorycznego natomiast reszta kalorii powinna zostać pokryta przez węglowodany. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania normatywnych wartości energetycznych, wartości odżywczych i smakowych potraw oraz do przygotowywania jadłospisów przy uwzględnieniu produktów sezonowych. 4.Posiłki powinny uwzględniać następujące diety: a)dieta podstawowa, b)dieta łatwostrawna c)dieta wątrobowa, d)dieta cukrzycowa, e)dieta płynna np.: miksowana, kleik. 5.Sporządzanie posiłków w ilościach wynikających ze stanu mieszkańców z uwzględnieniem zaleceń dietetycznych, musi odbywać się na bieżąco, ze świeżych produktów, w pomieszczeniach kuchni Domu zgodnie z wymaganiami określonymi odpowiednio w przepisach Ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz. U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914 z późn. zm.) i innych, w tym zakresie jak również z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia. 6.Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia upoważnionemu przedstawicielowi Zamawiającego jednej porcji każdego posiłku do degustacji w zakresie diety podstawowej w celu dokonania kontroli. 7. Przygotowywane posiłki będą odbierane przez pracowników Zamawiającego, w oknie podawczym na stołówkę w budynku głównym, jak również w pawilonie mieszkalnym. Dostarczenie i wydawanie posiłków do pawilonu mieszkalnego odbywać się będzie przy użyciu urządzenia typu bemar przez pracowników Wykonawcy. Rozdanie mieszkańcom posiłków, a następnie zwrot brudnych naczyń, należy do pracowników Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do mycia wraz z wyparzaniem całości wydanych naczyń i sztućców. 8.Zamawiający zapewni naczynia stołowe i sztućce w dniu rozpoczęcia świadczenia przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzupełniania naturalnych ubytków na swój koszt w okresie trwania umowy. 9.Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2005 r. Nr 217, poz.1837) Wykonawca wyposaży kuchenki w oddziałach (2 w budynku głównym, 1 w pawilonie mieszkalnym) w podstawowe produkty żywnościowe i napoje w postaci: pieczywa, tłuszczy, przetworów, herbaty. Ponadto na kulinarną terapię zajęciową należy zapewnić produkty do wypieku ciast i słodycze w kwocie nie przekraczającej 300 zł brutto miesięcznie, zgodnie ze złożonymi zamówieniami przez upoważnionego pracownika Zamawiającego. Wydawanie art. spożywczych na terapię zajęciową następować będzie na pisemny wniosek przedstawiciela Zamawiającego. 10.Wykonawca udostępni płatne posiłki pracownikom Domu, którzy się o to zwrócą i chętnym osobom w ramach tzw. usług środowiskowych. 11. Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania jadłospisów zgodnie z zasadami żywienia i dietetyki stosowanej opracowanymi przez Instytut Żywności i Żywienia. Posiłki powinny pokrywać całodobowe zapotrzebowanie na kalorie i podstawowe składniki odżywcze tj. białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy oraz sole mineralne. Posiłki, które nie spełniają norm ilościowych czy jakościowych, będą przez Zamawiającego zakwestionowane , natomiast Wykonawca zostanie zobowiązany do prawidłowego (zgodnego z normami) przygotowania tych posiłków. 12. Dekadowy jadłospis winien być przedstawiony z 2-dniowym wyprzedzeniem do akceptacji osobie wyznaczonej do tego celu przez Zamawiającego. O ewentualnych zmianach w jadłospisie należy niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. 13.W ramach tzw. wsadu do kotła należy uwzględnić przygotowanie tradycyjnych posiłków tj. na Boże Narodzenie, Wielkanoc, a także dodatkowo przygotuje posiłki na 5 imprez wynikających z planu imprez okolicznościowych na rok 2011 i 2012 (załącznik nr 7 do SIWZ). 14.Wykonawca musi prowadzić ewidencję ilościowo-wartościową wydanych posiłków z podziałem na poszczególne diety, o których mowa w pkt. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do tej ewidencji. 15.Ilość potrzebnych posiłków z podziałem na diety, o których mowa w pkt. 4 zgłaszana będzie pisemnie przez Zamawiającego do godziny 10.00 dnia poprzedniego i korygowana będzie do godziny 8.00 dnia bieżącego. 16.Wysokość tzw.wsadu do kotła średnio w skali miesiąca nie może być niższa niż 7,50 zł netto na jedną osobę dobowo. 17. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do dokumentacji źródłowej np.: faktur zakupu, kartotek magazynowych itp. 18.Potrawy należy przygotowywać w tym samym dniu i nie można przetrzymywać ich do dnia następnego. 19.W przypadku niewykorzystania przez mieszkankę pełnego osobodnia żywienia do rozliczeń przyjmuje się: a)koszt śniadania i drugiego śniadania - 25% stawki osobodnia żywienia, b)koszt obiadu - 55% stawki osobodnia żywienia, c)koszt podwieczorku i kolacji - 20% stawki osobodnia żywienia. 20.Odpady pokonsumpcyjne Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie, zachowując sposób transportu, przechowywania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 21.Warunkiem świadczenia usług gastronomicznych dla Domu jest wynajęcie pomieszczeń kuchennych wraz z elementami stałego wyposażeniem, o łącznej powierzchni: 165,25 m?. Na wymienioną powierzchnię składają się: Kuchnia główna 76,00 m? Magazynek kuchni 16,00 m? Magazyn spożywczy 64,00 m? Szatnia personelu 6,30 m? WC kuchni 2,95 m? UWAGA: Wykonawcy powinni dokonać wizji lokalnej pomieszczeń i wyposażenia kuchni oraz zaplecza, przed złożeniem oferty. 22.Za wynajem od Domu pomieszczeń o powierzchni 165,25 m? Wykonawca zapłaci miesięcznie 20 zł netto za 1 m? (na podst. Uchwały Nr XXI/136/2008 Rady Powiatu Gdańskiego z dnia 27 czerwca 2008r.) to jest kwotę 3.305,00 zł netto powiększoną o należny podatek VAT. 23.Wykonawca uiści dodatkowe miesięczne opłaty Zamawiającemu za: - energię elektryczną według wskazań podliczników i aktualnych stawek ustalanych przez dostawcę energii , - wodę według wskazań podliczników i aktualnej stawki tj. 2,50 zł netto za 1m3 ustaloną przez Radę Gminy Trąbki Wielkie (Uchwała Nr 108/XII/2009 z dnia 06 listopada 2009r.), W przypadku zmiany uchwały Rady Gminy Trąbki Wielkie, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany stawki. - ryczałt za ogrzewanie wynajmowanych pomieszczeń, podgrzewanie wody, oraz za odprowadzone ścieki, w łącznej ryczałtowej wysokości 500,00 zł netto miesięcznie, do którego dolicza się należny podatek VAT , - za dzierżawę stałego i ruchomego wyposażenia kuchni przejętego protokołem zdawczo-odbiorczym Wykonawca zapłaci w łącznej ryczałtowej wysokości 500,00 zł netto, do którego dolicza się należny podatek VAT, - wywóz nieczystości stałych za 1 m? (wydzielony jeden pojemnik dla potrzeb Wykonawcy) według aktualnych stawek usługodawcy, - tel/fax, według wydruku centrali abonenckiej Zamawiającego, według obowiązujących stawek usługodawcy, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany wysokości opłat za dostarczane media w przypadku zmiany cen dostaw mediów przez Dostawców lub w przypadku zmiany wysokości stawek opodatkowania sprzedaży mediów podatkiem VAT oraz wprowadzenia nowych stawek podatku od nieruchomości. - podatek od wynajmowanej powierzchni według stawki tj. 7,06 zł brutto za 1 m2 ustalonej przez Radę Gminy Trąbki Wielkie (Uchwała Nr 71/X/2010 z dnia 21 października 2010 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości) W przypadku zmiany uchwały Rady Gminy Trąbki Wielkie, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany stawki podatku od nieruchomości. 24.Wykonawca odpowiada za wynajmowane urządzenia i naczynia, dokonuje niezbędnych napraw na własny koszt i uzupełnia na bieżąco braki w wynajmowanych zasobach, jeśli występują. 25.Szczegółowe warunki umowy najmu zostały określone we wzorze stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 26. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie pozostałe, oprócz wynajmowanych, urządzenia i naczynia niezbędne do wykonania usługi. 27. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek dostosowania kuchni i przestrzegania wymogów Sanepidu i HACCP. Zamawiający w każdej chwili może wnioskować o przeprowadzenie kontroli Sanepidu. 28. Rozliczenia finansowe z Wykonawcą będą odbywały się w miesięcznych okresach rozliczeniowych (po zakończeniu miesiąca kalendarzowego) na podstawie rozliczeń wydanych posiłków. Będą się one odbywały według wzoru: Cena brutto jednego osobodnia żywienia (wynikająca z oferty Wykonawcy stanowiący załącznik nr 1) x ilość wydanych w danym miesiącu posiłków. 29. Wypłata tak wyliczonego wynagrodzenia za wykonaną usługę, będzie następowała po upływie każdego miesiąca, w terminie 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury od Wykonawcy, przelewem na konto bankowe. 30. Nadzór nad jakością, ilością i przestrzeganiem obowiązujących norm odnośnie wydawanych posiłków sprawować będzie wyznaczony pracownik Zamawiającego. 31. Za uchybienia ujawnione w trakcie kontroli np. SANEPID-u wynikające ze świadczonej przez Wykonawcę usługi, której następstwem będą m.in. mandaty, kary, odpowiada Wykonawca. UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza zatrudnienia podwykonawcy/podwykonawców przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553210006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych ) najpóźniej w dniu składania ofert przed godz. 11.30 dnia 23.11.2010. r.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-gdanski.pl -(przetargi- jednostki organizacyjne)
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach