Przetargi.pl
Świadczenie usług edukacyjnych w zakresie zajęć wyrównawczych oraz rozwijających kompetencje kluczowe w ramach projektu „(do)ROBOTY” w Gminie Miedziana Góra

Gmina Miedziana Góra ogłasza przetarg

  • Adres: 26085 Miedziana Góra, ul. Urzędnicza
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 303-16-26 , fax. 41 303-16-05
  • Data zamieszczenia: 2017-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miedziana Góra
    ul. Urzędnicza 18
    26085 Miedziana Góra, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 303-16-26, fax. 41 303-16-05
    REGON: 29101032300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług edukacyjnych w zakresie zajęć wyrównawczych oraz rozwijających kompetencje kluczowe w ramach projektu „(do)ROBOTY” w Gminie Miedziana Góra
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług edukacyjnych obejmujących przeprowadzenie i organizację dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz rozwijających kompetencje kluczowe w ramach projektu „(do)ROBOTY” realizowanego przez Gminę Miedziana Góra w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie RPSW.08.03.04 Rozwój szkolnictwa ponadpodstawowego w budowaniu kompetencji kluczowych. Celem głównym realizowanych zajęć jest budowanie i rozwinięcie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw, a także ukierunkowanie zainteresowań 358 uczniów i uczennic z Gimnazjum w Ćmińsku i Gimnazjum w Kostomłotach Drugich ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez przeprowadzenie zajęć. 3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje prowadzenie następujących zajęć: 3.2.1. Dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia dla uczniów mających trudności w realizowaniu wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego w obszarze: matematyki, jęz. angielskiego, fizyki, geografii, biologii, chemii dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów i uczennic, których średnia ocen ze wszystkich przedmiotów wynosi poniżej 3,5 w podziale na grupy do 8 uczniów. W ramach zajęć rozwijane będą następujące kompetencje: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, porozumiewanie się w językach obcych, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne (min po 2 kompetencje na uczestnika). Program zajęć będzie przystosowany do możliwości i potrzeb ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Metody pracy na zajęciach w ramach poszczególnych przedmiotów sprzyjać będą kształtowaniu u uczniów postaw kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej. Warsztaty w ramach zadania będą prowadzone metodami aktywizującymi, z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi edukacyjnych oraz z wykorzystaniem technologii informatycznych co zwiększy ich efektywność. Warsztaty/zajęcia prowadzone będą w dni nauki szkolnej po godz. lekcyjnych (sporadycznie w soboty po ok 4godz), w zależności od zajęć szkolnych i rodzaju zajęć projektowych. W ramach zadania zrealizowanych zostanie łącznie 1104 godzin zajęć wyrównawczych (644 w 2017, 460 w 2018 r.). W czasie zajęć obowiązywać będzie zasada unikania przekazu i jakichkolwiek innych elementów dyskryminujących, ośmieszających bądź utrwalających stereotypy ze względu na niepełnosprawność lub inne przesłanki wskazane w art. 7 rozporządzenia ogólnego tj.: płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd. 3.2.2. Zajęcia rozwijające uzdolnienia w obszarze: matematyki, jęz. angielskiego, fizyki, geografii, biologii, chemii, informatyki, elektroniki, przyrody, zawodoznawstwa, fotograficzne i paramedyczne dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów i uczennic, których średnia ocen ze wszystkich przedmiotów wynosi powyżej 3,5 w podziale na grupy po 8 uczniów ale max. do 15 uczestników. Dodatkowo prowadzone będą warsztaty analityczne, gdzie uczniowie poznają techniki uczenia się oraz nabędą właściwe postawy (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej) niezbędne na rynku pracy. W ramach zajęć rozwijane będą następujące kompetencje: matematyczce i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, informatyczne, porozumiewanie się w językach obcych, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne, innowacyjność i przedsiębiorczość (min po 2 kompetencje/uczestnika). Program zajęć będzie przystosowany do możliwości i potrzeb ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Metody pracy na zajęciach w ramach poszczególnych przedmiotów sprzyjać będą kształtowaniu u uczniów postaw kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej. Warsztaty w ramach zadania będą prowadzone metodami aktywizującymi, z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi edukacyjnych oraz z wykorzystaniem TIK. Warsztaty/zajęcia prowadzone będą w dni nauki szkolnej po godz. lekcyjnych (sporadycznie w soboty po ok 4godz), w zależności od zajęć szkolnych i rodzaju zajęć projektowych, średnio raz na tydzień, raz co dwa tygodnie. Warsztaty prowadzone będą metodą eksperymentu. W ramach zadania zrealizowanych zostanie łącznie 1620 godzin zajęć rozwijających (936 w 2017, 684 w 2018 r.). W czasie zajęć obowiązywać będzie zasada unikania przekazu i jakichkolwiek innych elementów dyskryminujących, ośmieszających bądź utrwalających stereotypy ze względu na niepełnosprawność lub inne przesłanki wskazane w art. 7 rozporządzenia ogólnego tj.: płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd. - koła informatyczne - programowania, których efektem będzie wzrost kreatywności i innowacyjności, przy użyciu TIK – technologii informacyjno – komunikacyjnych, nabycie umiejętności prostego programowania. - koła elektroniczne - programowanie i konstruowanie robotów, w celu rozwijania logicznego myślenia, umiejętność rozwiązywania problemów natury technicznej, oraz nauczyć elementarnych zasad budowania i programowania, z wykorzystaniem robotów. Program warsztatów obejmuje: a) rozwijanie zdolności oraz zainteresowań technicznych – robotyki poprzez wprowadzenie do świata robotyki, podstawowe pojęcia b) samodzielne składanie przez uczniów i uczennice pojazdu-robota c) samodzielne tworzenie i uruchamianie przez uczniów i uczennice pierwszego programu sterującego robotem d) doskonalenie umiejętności czytania instrukcji, budowy i programowania robota, zachowania bezpieczeństwa (ochrony cyfrowych urządzeń, danych, własnej tożsamości, zdrowia i środowiska); e) rozwiązywanie problemów (technicznych, identyfikowania sytuacji, w których technologia może pomóc, bycia kreatywnym z użyciem technologii); h) nakierowane na zwiększanie zainteresowania zagadnieniami technicznymi – robotyką – naukę krok po kroku programowania poprzez samodzielne konstruowanie i budowanie przez uczniów i uczennice coraz to bardziej skomplikowanych robotów oraz samodzielne, pisanie prostych programów i komend, - koło fotograficzne – nauka i doskonalenie umiejętności robienia zdjęć i ich obróbki, nabycie umiejętności tworzenia materiałów promocyjnych stosowanych w środkach masowej komunikacji, budzenie i rozwijanie zainteresowań fotograficznych, inspirowanie do aktywności twórczej, pogłębianie wiedzy, przełamywanie osobistych barier psychicznych, rozwijanie samodzielnego i krytycznego myślenia oraz nauka odpowiedzialności i pracy w zespole, - koło paramedyczne – prowadzenie zajęć: część teoretyczna i praktyczna w formie ćwiczeń praktycznych z pierwszej pomocy przedmedycznej, których efektem będzie umiejętność udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach. Minimalny zakres tematyczny:  podstawy anatomii i fizjologii człowieka  bezpieczeństwo ratownika – posiadanie wiedzy na temat HIV i AIDS  oparzenia, złamania, zadławienia , zatrucia, ukąszenia i użądlenia  krwotoki, postępowanie w przypadku wychłodzenia i przegrzania  postępowanie w sytuacji utraty przytomności -masaż serca  podstawowa resuscytacja krążeniowo- oddechowa  urazy -unieruchomienie złamań i podejrzeń złamań kości oraz zwichnięć  praktyczne ćwiczenia związane z opatrywaniem różnego rodzaju ran  inne stany nagłego zagrożenia zdrowotnego (np. padaczka, cukrzyca, zawał serca, podtopienia, utonięcia)  wezwanie pomocy  zasady zdrowego trybu życia, itp - koło analityczne – wnętrze ciała ludzkiego poprzez np. praktyczne badanie grup krwi i badanie składu innych substancji oraz wykrywanie DNA (z użyciem sztucznej krwi), wyjaśnione pojęcia "uniwersalny dawca" / "uniwersalny biorca", obrazowo przedstawione skutki nierozważnej transfuzji krwi. - zajęcia zawodoznawcze - z zakresu grupowego doradztwa edukacyjno – zawodowego, których efektem będzie poznanie predyspozycji zawodowych pod kątem wyboru ścieżki edukacyjnej i opracowanie Indywidualnego Planu Działania. Zakres tematyczny doradztwa zawodowego: wywiad, analiza potrzeb uczestników, zdiagnozowanie potrzeb oraz potencjału i predyspozycji zawodowych, określenie trudności zawodowych i rozpoznanie celów uczestników (m.in. wybór kierunku kształcenia, wybór zawodu), badania testowe, które pozwolą na analizę potencjału zawodowego, diagnozę osobowości zawodowej. UWAGA 1: Ze względu na duży obszar świadczenia usługi, Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na 55 części, które szczegółowo zostały opisane w pkt. 5 niniejszej SIWZ. Przedmiot zamówienia szczegółowo opisano SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80000000-4

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach