Przetargi.pl
Świadczenie usług edukacyjnych w ramach projektu pod nazwą Nowe Umiejętności - Nowe Wyzwania 3 oraz realizację zajęć dodatkowych w ramach projektu pod nazwą Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I - III Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Nr 5 w Rypinie

Powiat Rypiński ogłasza przetarg

  • Adres: 87-500 Rypin, ul. Warszawska 38
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 2802432 , fax. 54 2802549
  • Data zamieszczenia: 2013-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Rypiński
    ul. Warszawska 38 38
    87-500 Rypin, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 2802432, fax. 54 2802549
    REGON: 91086670300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatrypinskipl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług edukacyjnych w ramach projektu pod nazwą Nowe Umiejętności - Nowe Wyzwania 3 oraz realizację zajęć dodatkowych w ramach projektu pod nazwą Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I - III Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Nr 5 w Rypinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług edukacyjnych w ramach projektu pod nazwą Nowe Umiejętności - Nowe Wyzwania 3 oraz realizacja zajęć dodatkowych w ramach projektu pod nazwą Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I - III Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Nr 5 w Rypinie, zgodnie z opisem zawartym w załączniku nr 1 do SIWZ. 2. Projekt Nowe Umiejętności - Nowe Wyzwania 3 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Projekt Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I - III Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Nr 5 w Rypinie jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w częściach 1 - 28 dotyczących świadczenia usług edukacyjnych w ramach projektu pod nazwą Nowe Umiejętności - Nowe Wyzwania 3 3. Przedmiotem zamówienia w częściach 1 - 28 jest prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów w następujących zespołach szkół: 1) Zespół Szkół Nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie, ul. Dworcowa 11, 87-500 Rypin; 2) Zespół Szkół NR 3 im. Bogdana Chełmickiego w Rypinie, ul. Nowy Rynek 20, 87-500 Rypin; 3) Zespół Szkół Nr 4 im. Ziemi Dobrzyńskiej w Nadrożu, 87-515 Rogowo dla których organem prowadzącym jest Powiat Rypiński w ramach projektu pod nazwą Nowe Umiejętności - Nowe Wyzwania 3 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX, Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Usługi realizowane będą w terminie od dnia podpisania umowy do 15 czerwca 2014 r. w godzinach od 8:00 do 19:00 (szczegółowo ustalonych z dyrektorem szkoły) od poniedziałku do soboty. W zajęciach pozalekcyjnych będą uczestniczyć grupy uczniów wyłonionych na podstawie przeprowadzonego wcześniej naboru. Zajęcia będą realizowane wg harmonogramu dostosowanego do planu zajęć grup uczniów w poszczególnych szkołach. W związku z tym, że usługi edukacyjne stanowią zajęcia pozalekcyjne ich program musi być zgodny z podstawą programową realizowaną przez daną szkołę. Jedna godzina przeprowadzonych zajęć jest rozumiana jako 1 godzina lekcyjna, czyli 45 minut. SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELI przeprowadzających działania potrzebne do realizacji zajęć pozalekcyjnych w okresie od dnia podpisania umowy do 15 czerwca 2014 r.; - obowiązki Wykonawcy w częściach 1 - 28: a) przeprowadzenia we współpracy z koordynatorem szkolnym rekrutacji uczniów zgodnie z przyjętym regulaminem rekrutacji oraz sporządzenie listy uczestników zajęć oraz listy rezerwowej, b) opracowania programu zajęć pozalekcyjnych z wyszczególnieniem celu głównego, celów szczegółowych oraz rezultatów wynikających z rodzaju przeprowadzonych zajęć zgodnych z harmonogramem projektu, c) prowadzenia zajęć pozalekcyjnych zgodnie ze szczegółowym harmonogramem zajęć ustalonym z Dyrektorem danego Zespołu Szkół - harmonogram zajęć pozalekcyjnych nie może kolidować z planem zajęć poszczególnych grup i może być modyfikowany przez Dyrektora Szkoły w uzasadnionych przypadkach, d) diagnoza przyrostu wiedzy uczniów i uczennic poprzez przeprowadzenie testu wiedzy na początek i na koniec cyklu wszystkich zajęć oraz do dokonywania ewaluacji prowadzonych zajęć, e) dokumentowania prowadzonych zajęć pozalekcyjnych w dzienniku zajęć w sposób zgodny z obowiązującymi zasadami. Dokument musi być opatrzony logotypami projektu, f) prowadzenia miesięcznych kart czasu pracy, które po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego należy dostarczyć do koordynatora szkolnego, g) w ramach umowy Wykonawca jest zobowiązany przestrzegać prawidłowej promocji projektu poprzez informowanie uczniów o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej, wywieszenie informacji o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej podczas prowadzenia zajęć, posługiwanie się logotypami UE oraz POKL zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL wydanymi przez Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, h) ponoszenia odpowiedzialności materialnej za mienie znajdujące się w sali dydaktycznej, w której prowadzone są zajęcia, i) ponoszenia odpowiedzialności za uczniów w czasie trwania zajęć, j) przestrzegania zasad BHP i ppoż, k) wypracowanie i przekazanie uczniowi scenariusza edukacyjno-zawodowego dot. części 11, 12 - doradztwo zawodowe. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w częściach 29, 30 i 31 dotyczących realizacji zajęć dodatkowych w ramach projektu pod nazwą Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I - III Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Nr 5 w Rypinie Przedmiotem zamówienia w częściach 29, 30 i 31 jest przeprowadzenie zajęć w ramach projektu pod nazwą Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Nr 5 w Rypinie współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Termin realizacji zadania: od dnia zawarcia umowy do dnia 26 czerwca 2014 roku w dniach i godzinach oraz miejscu szczegółowo określonym w poszczególnych częściach zamówienia. W 29 części zamówienia 1 godzina lekcyjna = 45 minut, natomiast w części 30 i 31 1 godzina lekcyjna = 60 minut (§ 14 pkt 1 Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013r w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach. Dz. U. z dnia 7 maja 2013r. poz. 532) SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELI przeprowadzających działania potrzebne do realizacji zajęć pozalekcyjnych w okresie od dnia podpisania umowy do 26 czerwca 2014 r.; - obowiązki Wykonawcy w częściach 29, 30 i 31: 1) Prowadzący zajęcia zobowiązany jest do indywidualizacji pracy z uczniem oraz prawidłowej realizacji projektu zgodnie ze standardami I, II i III: Standard I Być członkiem działającego w szkole zespołu nauczycieli odpowiedzialnego za opracowanie, wdrażanie i realizację działań ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III w kontekście wdrażania i realizacji nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego na I etapie edukacyjnym. Zespół przeprowadza w szkole rozpoznanie potrzeb i analizuje szczegółowo jego wyniki. Na podstawie tego rozpoznania opracowuje bądź modyfikuje istniejące programy nauczania dostosowane do potrzeb uczniów danej klasy, uwzględniające indywidualizację pracy z dzieckiem na lekcji. Zespół monitoruje realizację programów i ocenia skuteczność podejmowanych oddziaływań. Diagnoza i ocena efektywności zajęć powinna być oparta na poniższych dokumentach: a) Informacja o gotowości szkolnej ucznia b) Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno - pedagogiczną c) Opinia poradni psychologiczno - pedagogicznej d) Obserwacje nauczycieli prowadzone w trakcie codziennych zajęć e) Wywiad z rodzicami dziecka Ponadto ocena efektywności musi być prowadzona w sposób adekwatny do specyfiki zajęć i ujęta w protokołach rad pedagogicznych. W skład zespołu wchodzą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej oraz inni nauczyciele pracujący bezpośrednio z uczniami klas I - III np. psycholog, pedagog, wychowawca świetlicy, bibliotekarz, socjoterapeuta, logopeda jeśli są zatrudnieni i nauczycieli prowadzący dodatkowe zajęcia w ramach indywidualizacji jeżeli nie zostali wcześniej wymienieni oraz posiadający kwalifikacje do pracy w szkołach specjalnych. Standard II O ile prowadzący zajęcia dodatkowe w ramach indywidualizacji jest jednocześnie nauczycielem prowadzącym obowiązkowe zajęcia w danej klasie to realizuje opracowany program, w tym indywidualizuje pracę z uczniem, dostosowując ją do potrzeb i możliwości. Programy nauczania uwzględniają działania mające na celu indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zgodnie z nową podstawa programową kształcenia ogólnego na I etapie edukacyjnym. Przyjęte do realizacji programy opisują wykorzystane metody i formy pracy w odniesieniu do rozpoznanych, indywidualnych specjalnych potrzeb edukacyjnych, zarówno dzieci mających specyficzne trudności w uczeniu się jak i szczególnie uzdolnionych. Zawierają propozycję indywidualizacji pracy z uczniem podczas obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w zależności od potrzeb i możliwości. Opisują: a) Prowadzone podczas lekcji ćwiczenia, b) Propozycje zadań do rozwiązania, c) Czynności do wykonania, d) Prowadzone obserwacje e) Wykonywane doświadczenia f) Wykorzystywane pomoce dydaktyczne g) Środki audiowizualne. Standard III Prowadzący zajęcia doskonali swoje umiejętności zawodowe w zależności od potrzeb, wynikających z przeprowadzonego w szkole wstępnego rozpoznania i zaplanowanych do realizacji zajęć wspierających uczniów. 2) przeprowadzenie we współpracy z koordynatorem szkolnym rekrutacji uczniów zgodnie z przyjętym regulaminem rekrutacji oraz sporządzenie listy uczestników zajęć oraz listy rezerwowej, 3)świadczenia usługi edukacyjnej objętej zamówieniem zgodnie z harmonogramem realizacji zajęć określonym w projekcie w odniesieniu do Zespołu Szkół Nr 5 w Rypinie; 4) realizacji zajęć w wymiarze godzin przewidzianym dla rodzaju zajęć i dla danej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu; 5) o harmonogramie Wykonawca poinformuje rodziców/opiekunów prawnych dzieci uczestniczących w zajęciach objętych przedmiotem zamówienia. Forma przekazania tej informacji zostanie ustalona z dyrektorem szkoły, 6) opracowania programu i planu pracy zajęć pozalekcyjnych dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów klas I- III szkoły podstawowej. Plan pracy Wykonawca zobowiązany jest przedstawić do akceptacji dyrektorowi szkoły i koordynatorowi projektu co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zajęć, 7) rzetelnego i systematycznego prowadzenia dokumentacji związanej z w/w projektem, w tym również fotograficznej, dokumentowania zajęć pozalekcyjnych w dzienniku zajęć, ankiet, innych dokumentów wymaganych przez Wykonawcę, comiesięcznego przekazywania w formie pisemnej informacji dyrektorowi szkoły oraz koordynatorowi o stanie realizacji planu zajęć, w tym ilości zrealizowanych godzin - w terminie 5 dni po zakończeniu miesiąca; 8) opracowania i przekazania w terminie 10 dni od dnia zakończenia semestru raportu ewaluacyjnego zawierającego pełną analizę zajęć ze wskazaniem czy osiągnięto cele i założenia projektu; 9) informowania dyrektora szkoły oraz koordynatora projektu o wynikach i osiągnięciach uczniów; 10) informowania rodziców podczas zebrań z rodzicami i konsultacjach o postępach dzieci; 11) wspomagania promocji i ewaluacji projektu - informowania o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz współpracy z koordynatorem projektu w mierzeniu postępu uczniów w zakresie rezultatów projektu; 12) ponoszenie odpowiedzialności za uczniów w czasie trwania zajęć, 13) przestrzeganie zasad BHP i ppoż; 14) przestrzegania regulaminu pracowni, w której prowadzi zajęcia; 15) oznaczania każdego dokumentu logotypem Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; 16) stosowania zasady równości szans w projekcie
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatrypinski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach