Przetargi.pl
Świadczenie usług dowozu i odwozu uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Chojnów do placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w roku szkolnym 2020/2021

Gmina Chojnów ogłasza przetarg

  • Adres: 59-225 Chojnów, ul. Fabryczna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 188 504 , fax. 768 187 587
  • Data zamieszczenia: 2020-08-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chojnów
    ul. Fabryczna 1
    59-225 Chojnów, woj. dolnośląskie
    tel. 768 188 504, fax. 768 187 587
    REGON: 39064745200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina-chojnow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług dowozu i odwozu uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Chojnów do placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w roku szkolnym 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Rodzaj zamówienia : USŁUGI 3.1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi dowozu i odwozu uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Chojnów do placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w roku szkolnym 2020/2021. 3.2. Zamówienie zostało podzielone na trzy części. Każdy Wykonawca może złożyć ofertę na jedną, dwie lub wszystkie części zamówienia. Trasa przewozu uczniów niepełnosprawnych została określona w SIWZ I część - Świadczenie usługi dowozu i odwozu ucznia niepełnosprawnego do Bartoszowa II część - Świadczenie usługi dowozu uczniów niepełnosprawnych do Złotoryi III część - Świadczenie usługi dowozu i odwozu uczniów niepełnosprawnych do Legnicy 3.2.1. Podana w formularzu szacunkowa liczba km może ulec zmianie, w zależności od wykonanej trasy. 3.3. Liczba dowożonych dzieci niepełnosprawnych może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. 3.4. Zamówienie obejmuje dowóz uczniów niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania do placówki oświatowej i przywóz po zajęciach lekcyjnych do miejsca zamieszkania, na trasie: dom – placówka oświatowa – dom (I i III część). W części nr II (Świadczenie usługi dowozu uczniów niepełnosprawnych do Złotoryi) zamówienie obejmuje jedynie dowóz uczniów niepełnosprawnych do Złotoryi. Odwóz realizowany będzie przez Gminę Chojnów. Przewóz realizowany będzie w dni nauki szkolnej oraz w dni zajęć opiekuńczo-wychowawczych i terapeutycznych, według planowanych tras przejazdu, godzin oraz ilości dzieci wykazanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.5. Wykonawca przekaże Zamawiającemu do zatwierdzenia szczegółowy harmonogram przewozu dzieci niepełnosprawnych w terminie 10 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia. Zamawiający ma prawo wnosić uwagi do w/w harmonogramu. Harmonogram musi zawierać: szczegółowy opis trasy wraz z liczbą kilometrów, godziny przejazdów oraz telefon komórkowy do kierowcy. 3.6. Warunki zamówienia: 3.6.1. W trakcie przewozu dzieci niepełnosprawnych, Wykonawca zapewni w każdym samochodzie opiekę sprawowaną przez osobę pełnoletnią z doświadczeniem (minimum jeden rok szkolny) w opiece nad osobami niepełnosprawnymi, przy czym ze względu na bezpieczeństwo przewożonych dzieci opieki nie może sprawować kierujący pojazdem. 3.6.2. Wykonawca ma uzgodnić z rodzicami uczniów szczegółowy harmonogram przewozu dzieci niepełnosprawnych dostosowany do planu zajęć lekcyjnych każdego z dowożonych uczniów, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania ucznia w podróży. Kontakt z rodzicami/prawnymi opiekunami będzie podany Wykonawcy po rozstrzygniętym postępowaniu przetargowym. O każdej zmianie harmonogramu przewozu dzieci niepełnosprawnych Zamawiający ma zostać niezwłocznie poinformowany przez Wykonawcę na piśmie. Dzieci będą odbierane od rodziców/opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po dowiezieniu na zajęcia będą przekazane pod opiekę nauczyciela lub innej osoby upoważnionej do odbioru (opiekun wyznaczony przez Wykonawcę zobowiązany jest pomóc dzieciom w zdjęciu okryć wierzchnich). 3.6.3. Uczeń powinien być dowieziony do placówki w takim czasie, aby możliwe było rozpoczęcie przez niego zajęć lekcyjnych i w miarę możliwości odbierany po ich zakończeniu bez zbędnego oczekiwania. 3.6.4. Po zakończeniu zajęć dzieci będą odebrane od nauczycieli w szkole (lub innych osób odpowiedzialnych do przekazania) i po dowiezieniu pod dom przekazane pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub upoważnionych osób. Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę w czasie dowożenia winni być wyposażeni w telefon komórkowy dostępny dla rodziców dowożonych uczniów, dyrektorów przedszkola/szkoły/ośrodka oraz dla Zamawiającego. Nie dopuszcza się przekazywania dzieci w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym. 3.6.5. Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę zachowują szczególną dbałość o dobro dzieci w czasie jazdy oraz pomagają dzieciom przy wsiadaniu do pojazdu i wysiadaniu z niego. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. 3.6.6. Kierowca prowadzący pojazd powinien posiadać ważne badania lekarskie i psychologiczne przeprowadzone przez lekarza uprawnionego do badania osób kierujących pojazdami oraz aktualne prawo jazdy w odpowiedniej kategorii. 3.6.7. Opiekun dowożonych dzieci musi być osobą pełnoletnią z doświadczeniem (minimum jeden rok szkolny) w opiece nad osobami niepełnosprawnymi. 3.6.8. Kierowca prowadzący pojazd i opiekunowie zachowują w tajemnicy dane osobowe dowożonych dzieci oraz ich rodziców i nie przekazują ich osobom trzecim. 3.6.9. Osoby wykonujące przedmiot zamówienia nie mogą być zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym (RSTPS). Wykonawca na powyższą okoliczność złoży przed podpisaniem umowy oświadczenie zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 16 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 152), tj. że przed nawiązaniem z W/w osobami stosunku pracy lub przed dopuszczeniem ich do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi uzyskał informację, czy dane zatrudnianych lub dopuszczanych osób są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym (RSTPS) z dostępem ograniczonym – odnośnie każdej ze wskazanych osób. 3.6.10. Środek transportu, którym świadczona będzie usługa musi spełniać wymogi bezpieczeństwa i warunki techniczne określone odrębnymi przepisami oraz posiadać aktualne obowiązkowe ubezpieczenie OC i NW oraz aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu. 3.6.11. Środek transportu musi spełniać odpowiedni standard przewozu, przez który należy rozumieć: brak oparów paliwa we wnętrzu pojazdu, czyste wnętrze, ilość osób przewożonych zgodną z określonymi normami technicznymi dla danego rodzaju pojazdu. Pojazd powinien być w pełni sprawny technicznie. Stan techniczny pojazdów Wykonawcy powinien być zgodny z obowiązującymi przepisami. 3.6.12. W okresach zimowych pojazd dowożący dzieci musi być ogrzewany, a na stopniach wejściowych do pojazdu nie może zalegać lód i nie mogą one być śliskie. Szczególną uwagę należy zwrócić podczas wchodzenia, schodzenia i przeprowadzania dzieci, w celu zapewnienia bezpieczeństwa. 3.7. Po zapoznaniu się przez Wykonawcę ze szczegółowym przebiegiem trasy przewozu Wykonawca samodzielnie ustali najkrótszą trasę dowozu dzieci i przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia. 3.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby dowożonych uczniów, zmian osobowych na liście uczniów, tras przewozu dzieci niepełnosprawnych, ilości przewozów w tygodniu, terminów ich wykonywania oraz innych zmian, ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowanych potrzebami Zamawiającego wynikającymi z realizacji obowiązku zapewnienia dzieciom niepełnosprawnym dowozu do szkoły. 3.9. Wykonawca zamówienia musi realizować przewóz uczniów niepełnosprawnych zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. 2020 r. poz. 110 z późn. zm.). 3.10.Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z eksploatacją pojazdu i uiszczania opłat oraz kar nałożonych na niego przez właściwe organy. 3.11. Wykonawca w razie wystąpienia przejściowych okoliczności uniemożliwiających mu świadczenie usług (np. awaria, zatrzymanie pojazdu), objętych niniejszą umową, we własnym zakresie i na własny koszt zapewni pojazdy zastępcze o standardzie nie gorszym niż jego pojazdy oraz osoby, które w jego imieniu i za pisemną zgodą Zamawiającego będą świadczyć usługi. 3.12. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia : - czynności dot. kierowania pojazdami 3.12.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.12.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i Nazwisko nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3.12.3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. 3.12.4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Formularz oferty – sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ, - W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo (oryginał lub poświadczona „za zgodność z oryginałem” przez notariusza kopia) - Zobowiązania podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (jeżeli dotyczy) – załącznik nr 4 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach