Przetargi.pl
Świadczenie usług dowozu dzieci i uczniów do szkół i placówek oświatowych z terenu gminy Strzelno - na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2019/ 2020

Gmina Strzelno ogłasza przetarg

  • Adres: 88-320 Strzelno, ul. Cieślewicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 182 200 , fax. 523 182 202
  • Data zamieszczenia: 2019-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelno
    ul. Cieślewicza 2
    88-320 Strzelno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 182 200, fax. 523 182 202
    REGON: 52891300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.strzelno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług dowozu dzieci i uczniów do szkół i placówek oświatowych z terenu gminy Strzelno - na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2019/ 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi dowozu dzieci i uczniów do następujących szkół i placówek oświatowych z terenu Gminy Strzelno w roku szkolnym 2019/2020 : - Szkoła Podstawowa z oddziałami dwujęzycznymi im .Jana Dałkowskiego w Strzelnie 88-320 Strzelno ul. Gimnazjalna 17 - Zespół szkolno-przedszkolny w Strzelnie 88-320 Strzelno ul. Wyszyńskiego 2 -Szkoła Podstawowa im. A. Michelsona w Strzelnie, 88-320 Strzelno, ul. Wyszyńskiego 2 -Przedszkole nr.1 w Strzelnie 88- 320 Strzelno, ul Michelsona 1 -Szkoła Podstawowa im. G .Zielińskiego w Markowicach 88-320, Markowice 28 -Szkoła Podstawowa im. M .Kopernika w Ciechrzu 88-320, Ciechrz 30 -Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej we Wronowach 88-320 ,Wronowy 28 -Przedszkole nr.2 w Strzelnie 88-320, ul. Kościuszki 3 2. Przewóz ma być realizowany w oparciu o utworzone przez wykonawcę linie komunikacji regularnej z pierwszeństwem przejazdu dzieci i uczniów na podstawie biletów miesięcznych. Wykonawca opracuje optymalne trasy dowozu i rozkłady jazdy autobusów. 3. Usługi przewozowe dzieci do przedszkoli i uczniów do szkół podstawowych na terenie gminy Strzelno odbywać się będą na trasach: a) o średniej łącznej długości - 764 km/ dzień, z możliwością zwiększenia tej długości maksymalnie do 800 km/dzień, szczegółowo określonych na rok szkolny 2019/2020 w załączniku nr 6, 7 do SIWZ. b) przewozu dzieci i uczniów z placówek oświatowych do obiektów sportowych (basen, hala sportowa). Dowozy do tych obiektów – 240 km tygodniowo (40 km dziennie). Szczegółowe dane znajdują się w Załączniku Nr 10 do SIWZ. c) Wykonawca jest zobowiązany w ramach zaoferowanej ceny zabezpieczyć przewóz na trasie o długości maksymalnej 800 km dziennie + 30 kilometrów. 4. Wykonawca samodzielnie szacuje liczbę kilometrów dziennych tras. Różnica podanych dziennych kilometrów pomiędzy szacowaniem Wykonawcy a Zamawiającego nie stanowi podstawy do roszczeń finansowych lub innych. Wykonawca w ramach zamówienia jest zobowiązany do przewozu uczniów na trasach wskazanych w załączniku nr 6 i 7 do SIWZ : d) dla 468 uczniów uprawnionych do dowozu dziennie, z możliwością zmiany liczby korzystających z przejazdu, nie więcej niż do liczby 500 dzieci korzystających z przejazdu dziennie (Załącznik Nr 7 do SIWZ) e) dla 5 opiekunów z możliwością zmiany liczby korzystających z przejazdu, nie więcej niż do liczby 6 opiekunów korzystających z przejazdu dziennie. 5. Transport odbywał się będzie w okresie roku szkolnego ustalonego rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej. 6. W okresie ferii zimowych 2020 r. z uwagi na trwające ferie zimowe koszty zostaną zredukowane do ½ wartości ceny biletu. 7. Należy wykazać autobusy, które będą dowoziły i odwoziły uczniów do szkół i placówek w liczbie gwarantującej obsługę wykazanych tras. W przypadku wykazania liczby autobusów niegwarantujących obsługi wszystkich tras oferta zostanie odrzucona. W opinii zamawiającego minimalna liczba autobusów wynosi 5.( Załącznik nr 8) 8. Opiekę nad uczniami w trakcie dowożenia zapewnia Wykonawca. 9. Usługa przewozowa obejmuje zorganizowany dowóz oraz odwóz i zapewnienie opieki począwszy od odbioru uczniów spod miejsca ich zamieszkania, pomocy opiekuna w czasie wsiadania, przewozu oraz wysiadania uczniów, aż do momentu odprowadzenia uczniów do placówki. Opiekunem nie może być osoba kierująca pojazdem i osoba niepełnoletnia. 10. Przewozy będą odbywać się zgodnie z harmonogramami ustalonymi z dyrektorami szkól i placówek, do których prowadzony jest dowóz w godzinach określonych planem zajęć lekcyjnych w dni nauki szkolnej. 11. Harmonogram i rozkład jazdy może ulegać zmianie w trakcie roku szkolnego w związku ze zmianami planu lekcji. 12. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia przewożonym uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków przejazdu 13. Przewozy dzieci i uczniów odbywają się na podstawie imiennych biletów miesięcznych szkolnych zakupionych przez Zamawiającego u Wykonawcy. 14. Przystanki muszą być zlokalizowane zgodnie z przepisami w tym zakresie w sposób zapewniający bezpieczeństwo podróżnych (dzieci i uczniów) oraz innych użytkowników drogi publicznej. 15. Przewozy będą odbywały się zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 58, ze. zm.). 16. Nazwa i kod określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): 60130000 -8- Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób. 17. Zamawiający nie dopuszcza składnia ofert częściowych. 18. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 19. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 uPzp. 20. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Zamawiający żąda wskazana części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców. 21. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudniania osób na umowę o pracę. 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wszędzie tam, gdzie wykonywanie czynności wynikających z siwz w tym z opisu przedmiotu zamówienia, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (dalej KP, tekst jedn. Dz. U. z 2019r, poz. 1040 ze zm.). Przedmiotowy wymóg dotyczy zwłaszcza osób wykonujących czynności: a) przewozu dzieci i uczniów, b) na stanowisku opiekunek dzieci i uczniów w trakcie przewozu. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują prace w sposób określony w art. 22 §1 KP. 2) dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w ppkt 1) czynności polegać będzie na: a) na etapie składania ofert - Wykonawca składa oświadczenie w formularzu ofertowym, b) na etapie realizacji umowy – w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy wykonawca złoży oświadczenie o ilości osób zatrudnionych przez wykonawcę lub podwykonawcę do wykonania poszczególnych czynności określonych w pkt. III.8 ppkt 1) siwz. W razie zaistnienia potrzeby (nie później niż na 5 dni przed przystąpieniem do realizacji danych czynności określonych w pkt III.8 ppkt 1) siwz) ww. oświadczenie będzie podlegać modyfikacji/aktualizacji w zakresie ilości zatrudnionych osób do wykonania przedmiotowych czynności. c) Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia zastrzega możliwość żądania przedłożenia: I) wykazu osób zatrudnionych na umowę o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę wykonujących czynności wskazane w pkt III.8 ppkt 1) siwz wraz ze wskazaniem rodzaju umowy o pracę, wymiaru czasu pracy i określeniu czynności wykonywanych przez poszczególne osoby, II) druków RCA dot. każdego pracownika (zanonimizowane – zawierające tylko imię, nazwisko pracownika wymiar czasu pracy i kod tytułu ubezpieczenia), III) zanonimizowanych umów o pracę (zanonimizowane – zawierające tylko nazwę pracodawcy, imię i nazwisko pracownika wymiar czasu pracy). 3) uprawnienia Zamawiającego odnośnie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3 uPzp oraz sankcje z tytułu niespełniania tych wymagań zawarte są we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do siwz. 22. Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust 4 uPzp. 23. Składający ofertę zobowiązany jest przyjąć, zaakceptować i w razie wyboru oferty wypełnić następujące warunki wykonania zamówienia dotyczące bezpieczeństwa transportu dzieci przewozami szkolnymi: a) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984r. - Prawo przewozowe ( Dz. U. z 2017r. poz. 1983, ze zm. ), b) spełnienie wymogów wynikających z przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2018 r. poz. 1990, ze zm. ), w szczególności z: - art. 6 - w zakresie łatwej rozpoznawalności osób kierujących autobusem lub mikrobusem w miejscach postoju związanych z wsiadaniem lub wysiadaniem dzieci; - art. 66 - w kwestii warunków technicznych pojazdu, c) zapewnienia wykonywania usług pojazdami oznaczonymi z przodu i z tyłu tablicami barwy białej, z napisem barwy czarnej „autobus szkolny” d) zapewnienia pełnej dyspozycyjności związanej z wykonaniem przedmiotu zamówienia w każdym terminie mieszczącym się w okresie, o którym mowa w pkt. 7 SIWZ., e) dowożenia uczniów autobusami lub mikrobusami sprawnymi technicznie i dopuszczonymi do ruchu zgodnie z obowiązującymi w chwili wykonywania usług przepisami prawa powszechnie obowiązującego, f) zabezpieczenia w przypadku awarii autobusu lub mikrobusu kursowego, pojazdu zastępczego spełniającego w/w wymagania techniczne, g) posiadania zawartego ubezpieczenia OC i NW pojazdów służących do wykonywania zamówienia. 24. Zamawiający zastrzega sobie iż wykonawca wyłoniony w przetargu przejmuje na własność w ramach rozliczenia 5 autobusów będących dotychczas własnością Gminy Strzelno. Ponadto Wykonawca ma obowiązek przejąć w trybie art. 23(1) kodeksu pracy 4 kierowców i 6 osób obsługi. Wycena autobusów: - marka Autosan rok. prod.2001r- wartość rynkowa 24.000,00 PLN - marka Autosan rok. prod.2012r- wartość rynkowa 120.800,00 PLN - marka Autosan rok. prod.2002r- wartość rynkowa 27.600,00 PLN - marka Autosan rok. prod.2006r- wartość rynkowa 18.600,00 PLN - marka Autosan rok. prod.2003r- wartość rynkowa 17.900,00 PLN Szczegółowa wycena wartości rynkowej w/w pojazdów dokonana przez Rzeczoznawcę z Bydgoskiego Domu Technika NOT w Bydgoszczy dostępna do wglądu w Urzędzie Miejskim w Strzelnie ul. Cieślewicza 2 pok. nr 10 Wymienione autobusy nie podlegają ocenie wedle kryterium „rok produkcji pojazdów” opisanej w pkt. XIII. 3 SIWZ. Aktualne warunki płacowe 6 osób pracowników obsługi, którzy podlegają przejęciu przez Wykonawcę w trybie art. 23(1) kodeksu pracy są następujące : Wynagrodzenia jednego pracownika Kwota 2250,00 zł brutto
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w siwz i ogłoszeniu o zamówieniu. 2. Zamawiający, w oparciu o art. 22 ust. 1 b uPzp, wymaga wykazania spełniania następujących warunków udziału w postępowaniu dotyczących: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca, składający ofertę musi wykazać, iż posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( tj. Dz. U. z 2019 r, poz. 58 ze zm.) 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 800.000,00 zł (osiemset tysięcy złotych 00/100). 3) zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca, składający ofertę musi wykazać łącznie, że: a) dysponuje co pięcioma trzema osobami (kierowcami) zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. posiadającymi uprawnienia do prowadzenia pojazdów, b) posiada doświadczenie w postaci wykonania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej jednej usługi transportowej dotyczącej przewozu osób o charakterze ciągłym, wykonywaną w okresie nie krótszym niż jeden rok szkolny o wartości tej usługi realizowanej w ramach jednej umowy o wartości mniejszej niż 250 tys. zł, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem wartości umowy, daty jej wykonywania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługa (usługi) została wykonana należycie, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIZW. 3. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcę, który nie wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 23 uPzp. 6. Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu może, zgodnie z art. 22a uPzp, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków. 7. Zamawiający informuje, że „stosowna sytuacja”, o której mowa w pkt. V.6 siwz może zaistnieć jedynie w przypadku, gdy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia , 2) Zamawiający oceni czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–23 uPzp oraz w art. 24 ust. 5 pkt. 1 uPzp, 3) w odniesieniu do warunku dotyczącego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 8. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: druki RCA dot. każdego pracownika (zanonimizowane – zawierające tylko imię, nazwisko pracownika wymiar czasu pracy i kod tytułu ubezpieczenia), zanonimizowane umowy o pracę ( zawierające tylko nazwę pracodawcy, imię i nazwisko pracownika wymiar czasu pracy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach